مازراتی

اولین نمایش رسمی نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو

چندی پیش مازراتی با انتشاری تیزری، نمای بیرونی نسخهٔ الکتریکی نسل جدید گرن‌توریسمو را نشان داد و حالا نوبت به نمایش نسخهٔ بنزینی رسیده است. این شرکت علاوه بر نمایش کامل طراحی بیرونی گرن‌توریسمو، اعلام کرده است که این خودرو در نسخه‌های مودنا و تروفئو با پیشرانهٔ V6 نتونو به بازار عرضه خواهد شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، گرن‌توریسموی بنزینی در ظاهر تا حد زیادی با همتای الکتریکی خود که با نام فولگوره شناخته می‌شود یکسان است.

بااین‌حال، در جلوی خودرو شاهد ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و جلوپنجره‌ای متفاوت هستیم که برای خنک کردن پیشرانه طراحی شده‌اند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد اسپلیتر هم برجسته‌تر باشد. نمای جانبی خودرو به‌جز طراحی متفاوت رینگ‌ها، کاملاً با نسخهٔ الکتریکی یکسان است اما برجسته‌ترین تفاوت را می‌توان در عقب خودرو با چهار سر اگزوز در طرفین یک دیفیوزر مشکی‌رنگ دید.

مازراتی فعلاً خروجی پیشرانهٔ V6 نتونوی خود را در نسخه‌های مودنا و تروفئوی نسل جدید گرن‌توریسمو اعلام نکرده است ولی میدانیم که این موتور در سوپرکار MC20 می‌تواند تا ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته احتمالاً موتور نتونو در گرن تورر مازراتی خروجی پایین‌تری خواهد داشت. نسخهٔ پایهٔ گرن‌توریسمو می‌تواند حدود ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد یعنی همان اعدادی که موتور V6 مازراتی در نسخهٔ پرچم‌دار کراس‌اوور گریکاله تروفئو تولید می‌کند. درهرحال، گرن‌توریسموی بنزینی از نسخهٔ الکتریکی قدرت کمتری خواهد داشت.

روی بدنه و پنجره‌های این نمونهٔ نمایشی نسل جدید گرن‌توریسمو لوگوی نیزهٔ سه شاخ مازراتی به همراه نشان ۷۵ سالگی به چشم می‌خورد که به اولین گرن تورر این شرکت یعنی A6 1500 اشاره دارد. این خودرو در سال ۱۹۴۷ معرفی شد و پس‌ازآن مدل‌های متعددی دیگری مثل ۳۵۰۰ GT به بازار آمدند که نهایتاً منجر به ساخت نسل اول گرن‌توریسمو در سال ۲۰۰۷ شدند. به گفتهٔ مازراتی، ایدهٔ یک خودروی پرفورمنس بالا و مناسب برای مسافت‌های طولانی و سفرهای راحت برای اولین بار در دوران رشد اقتصادی ایتالیا پس از سال‌های تاریک جنگ جهانی دوم مطرح شد.

مازراتی هنوز تاریخ مشخصی را برای معرفی کامل نسل جدید گرن‌توریسمو اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود این خودرو در کنار نسخهٔ الکتریکی فولگوره در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود. تا آن زمان، این شرکت همچنان به آزمایش‌های جاده‌ای پروتوتایپ‌های گرند تورر جدید خود ادامه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. - A M I R -

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    گرنتوریسمو از یه غول بی شاخ و دم که صداش لرزه به اندام هرکس میندازه تبدیل شده به خرس مهربون! اگر عنوان گرنتوریسمو رو بذاریم کنار میشه گفت طراحی چشم نوازی داره، اما مثل نسل قبل جاودانه میشه؟ من بعید میدونم.

    موافقم 45
    مخالفم 7
    1. ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      شرکت برای بقا و پیشرفت کار میکنه نه برای علاقه من و شما به صدای موتور اگر قرار باشه تا ابد به همون صورت پیش بره که جا میمونه و ورشکست میشه

      موافقم 28
      مخالفم 4
      1. - A M I R -

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (728 ديدگاه)

        من از منظر طراحی عرض کردم، وگرنه که اگر خلاف فرمایش شما بود صنعت خودروسازی به این زوال و مسخرگی نمی افتاد.

        موافقم 23
        مخالفم 2
      2. پژمان

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        شرکتها پیشرفت خودشون رو در هماهنگ کردن خودشون با نیاز و خواسته ها و علاقه های مردم در بازار میبینن و اگر همین مصرف کننده ها که مردم هستن نباشن شرکتها باید برن درب خودشون رو گِل بگیرن

        موافقم 10
        مخالفم 3
  2. AMANTE

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    چقدر از سه رخ جلو تول نشون میده.
    بعد چرا مازراتی اینجوری داره گرن توریسمو جدید رو معرفی میکنه!؟ هر چند وقت یکبار عکس هاش رو میده بیرون و میگه ما داریم تست میکنیم.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. corvette

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    خیلی فرق زیادی با قبل نکرده . بلکه طراحیش هم پسرفت کرده
    امیدوارم موفق بشه
    گرچه یکم بعید میدونم

    موافقم 13
    مخالفم 11
  4. Si

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    واقعا از نظر طراحی 1000 سال عقب گرد داشته

    موافقم 12
    مخالفم 9
  5. رضا

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    به امید پیشرفت روزافزون شرکت معظم مازراتی

    موافقم 14
    مخالفم 5
  6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    شکستش از همین الان مشخه.

    موافقم 9
    مخالفم 27
  7. Arshia m3csl

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1186 ديدگاه)

    خیلی اصالتا رو حفظ کرده گرن توریسمو عالیه جدا یک الفارومئو اسپرت جدید هم رو پلتفرمش تولید کنن کنار سوپراسپرت موتور وسط عالی میشه

    موافقم 10
    مخالفم 3
  8. علی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    مازراتی لوکس و دوست داشتنی . هرچی بگذره باارزش‌تر میشه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  9. miladzm

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    حیف پول و سرمایه ای که به خاطر این برند ورشکسته داره تلف میشه !
    آخرش هم همون سناریوی تکراری : شکست !
    و در نهایت تعطیلی خط تولید به دلیل کمبود بیش از حد مشتری !

    موافقم 9
    مخالفم 25
    1. علی

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      عمو جون کسی مجبورت نکرده پست های مازراتی را بخونی و بعدش بیایی در افشانی کنی .

      موافقم 14
      مخالفم 6
  10. R

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    این که همون ام سی بیسته 😐😐

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. شهاب

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    گرن توریسمو فوق العاده بود نسل جدیدش هم همینطور دقیقا خواستن اون طراحی سنتی عقبش رو حفظ کنن

    موافقم 9
    مخالفم 2
  12. MC20

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    اول پژو ها شبیه سیتروئن شدند … بعد بی ام و … تر زد در شکل جلو پنجره محصولاتش و طراحی داخلی محصولات جدید و برقی اش … حالا هم مازراتی با این چراغ ها و این چهره خنگ در محصولات جدیدش ، داره چوب حراج می زنه به میراث 108 ساله اش … یعنی طراحی اش … من دیگه به شخصه از هیچ کس هیچ توقعی ندارم … دیگه اگه دیدم بنز هم رو ماشیناش شبیه چینی ها چراغ های خیلی باریک و بی هویت گذاشته … نه تعجب می کنم نه ناراحت می شم … هر کی هم ، هر کار دلش می خواد ، بکنه … توو دنیایی که به آرمیچر تسلا بگن ماشین … همون بهتر که اصلا گرن توریسمویی نباشه که بخواد با این قیافه و شکل ما رو دق بده … یه زمانی مازراتی از همه خوشگل تر بود و اما الان در کشوری که مهد طراحی است از فیس لیفت یک چراغ جلوی جذاب عاجز مونده … خاک بر سرت کلوس بوسه عزیز با این طراخی …عکس سوم ( نمای 3/4 ) … انگار می خواد گریه کنه … یک حماقت و گیجی و غمی توو چشماش … می خواد به اون جان الکان ح .. م زاده بگه بی ش . ف بی ه . ه چ . ز داری ما رو هم مثل ادواردو … نابود می کنی … اون دنیا باید هم تقاص خون ادواردو هم تقاص خون همه ما زراتی رو با هم پس بدی ح .. م زاده …

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. Porsche

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    هنوز دوستش دارم
    اما طراحی اش افت زیادی داشته
    واقعا با این سیر در حال رخداد
    صنعت خودرو مثل لشکری شده که از هر طرف بهش حمله میشه و تعداد زیادی از بزرگان این صنعت رو نابود میکنه

  14. hadi6

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    واقعا طراحی زیبایی داره و چشم نوازه 👌🏼🇮🇹
    ولی اون ابهت نسل قبلی رو نداره…
    ولی خوشحالم که مازراتی داره دوباره خودشو زنده میکنه و مدل های جدید معرفی میکنه
    نسل جدید کواتروپورته و گیبلی هم سال 2023 معرفی میشن 👌🏼

  15. Afg

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    من که خوشم امد ازش قسمت بشه حتما میخرمش

  16. وی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (375 ديدگاه)

    عقبش خوبه ولی جلوش خیلی نسبت به نسل قبل پسرفت کرده واقعا اصلا اون خشونت و جذابیت رو نداره و اصلا ماشین حدود 100هزار دلار رو نشون نمیده
    این سالا فقط انگلیسی ها و بعضی از آمریکایی ها مثل کادیلاک و جی ام سی یوکان پیشرفت کردن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. مجید

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (267 ديدگاه)

    زیادی از حد به جگوار اف تایپ شبیه نیست؟

    1. Royal Driver UK 70

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      من همش میگم از روبرو یکم منو یاده CX-75 میندازه نمدونم چرا

  18. مهدی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    اصلا قابل قیاس با نسل قبلش نیست. نمی‌دونم چرا ولی دوست ندارم حتی یبار دیگه عکسشو ببینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا