مزراتی گریکالی قرار بود شانزدهم نوامبر امسال در میلان رونمایی شود اما این اتفاق نخواهد افتاد. در واقع کراس اوور کوچکتر ایتالیاییها تا بهار سال ۲۰۲۲ پدیدار نخواهد شد. کمبود جهانی نیمهرساناها همانند بسیاری از خودروهای دیگر روی زمان معرفی گریکالی نیز تأثیر گذاشته است.
مزراتی میگوید این خودرو از تکنولوژی ساختارشکن برای اینترفیس انسان/خودرو و ارتباطات خود سود میبرد. البته که این تکنولوژی نیازمند میکروچیپ ها بوده و خب فعلاً خبری از آنها نیست.
زمانی که نیمهرساناها تأمین شوند گریکالی در جایگاهی پایینتر از لوانته جا خوش خواهد کرد. تاکنون تصاویر جاسوسی و تیزرهای رسمی متنوعی از این خودرو منتشر شده و تا حدی میتوان درباره طراحی آن نظر داد. نمای جلوی این خودرو دارای جلوپنجره بزرگ و کاپوتی خمیده به سمت پایین است. چراغهای جلوی گریکالی نیز نسبتاً کوچک بوده و در کنارههای دماغه و بخش بالایی بدنه نشستهاند.
کلیت بدنه این کراس اوور شکل گردی داشته و مخصوصاً در بخش عقب این موضوع مشهود است. داخل کابین نیز نمایشگر نسبتاً کوچکی با توجه به استانداردهای امروزی وجود دارد. ساعت آنالوگ خاص محصولات مزراتی نیز بالای این نمایشگر نصب شده است. یکی دیگر از ویژگیهای گریکالی پدال شیفترهای بزرگ فرمان است.
فعلاً مشخصات دقیق قوای محرکه گریکالی منتشر نشده اما قرار است نسخه تمام الکتریکی این خودرو نیز تولید شود. شایعاتی درباره احتمال استفاده از پیشرانه ۲ لیتری هیبریدی ملایم به عنوان گزینه پایه به گوش رسیده است.
قبلاً تولید نسخه پرفورمنس تروفئو هم تایید شده است. انتظار میرود این خودرو به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی مزراتی MC20 با قدرت ۶۲۱ اسب بخار مجهز شود. گریکالی تروفئو همچنین دارای ترمزهای قویتر و رینگ و لاستیکهای متفاوت نسبت به مدلهای استاندارد خواهد بود.
تعویق معرفی این خودرو تا بهار ۲۰۲۲ احتمالاً به معنی تأخیر در معرفی نسخه تروفئو نیز خواهد بود. خودروسازان دوست دارند بین معرفی نسخههای مختلف از یک محصول فاصله بیندازند تا همچنان مشتریان به محصول مدنظر علاقهمند باقی بمانند.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰حالا بعد از مدت ها یکی دو مدل معرفی کرده دیگه هی خودشونو لوس میکنن!
_[TROFEO]_
۲۷ مهر ۱۴۰۰چه ربطی داره
بخاطر کمبود چیپه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰خوندم منم بخاطر چیپه اما این دیگه چیزی نداره اینقدر کشش میدن…
_[TROFEO]_
۲۸ مهر ۱۴۰۰اتفاقا کمبود چیپ برای کراس اوور موضوع مهمتریه چون تیراژش بالاتره
iman
۲۷ مهر ۱۴۰۰تا یکی دو نسل قبل ماشینهای مازراتی نسبت به زمان خودشون وسایر خودروها به وضوح جلوتر بودن ولی الان اگه نگیم عقب گرد ولی درجا میزنن و خیلی حرفی برا گفتن ندارن . اگه به دوستداران ماشینهای ایتالیایی بر نمیخوره کلا ایتالیا تو خودرو سازی درجا میزنه حتی فراری
عرفان
۲۷ مهر ۱۴۰۰فراری تو خودروسازی درجا میزنه ؟؟؟؟؟؟
جک زیبایی نبود اصلا!!!!!!!!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مهر ۱۴۰۰ببین منظور ۲۰ سال اخیر نیست ، منظور ۵ سال اخیره
Audi rs e_tron gt
۲۷ مهر ۱۴۰۰ماشین های مازراتی رو دوست دارم جذابن
ولی بنظرم گیبلی به صرفه نیست
ولی عاشق mc20 هستم لوانته هم همینطور
ولی کلا ایتالیایی بد نداریم
من اول آلمان رو ماشیناش را دوست دارم بعد ایتالیا و بعد انگلیس و آمریکا را به یک اندازه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰اونجوریام نیست کلا درجا بزنن، فراری،لامبو و… حرف ندارن ولی برندایی مثل آلفا و مازراتی حسابی کوبیدن رو درجا…
Amirali
۲۷ مهر ۱۴۰۰اگه تو این یکی دوساله نتونه خودش رو جمع و جور کنه به سرنوشت بلک بری که یه زمانی بهترین برند گوشی بود تبدیل میشه و بعدش هر کاری کنه نمیتونه به قبل برگرده
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰لامبورگینی – فراری – پاگانی اینا چی ؟؟؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مهر ۱۴۰۰اول که کامنتتو خوندم به نظبم خیلی غیر منطقی بود و میخواستم جوابتو بدم ولی بیشتر که بکر کردم دیدم یجورایی داری درست میگی ، هیچکدومشون نسبت به ۵ یا ۶ سال گذشته پیشرفت خاصی نداشتن تازه فراری لافراری و از دست داده و لامبورگینی اونتادور رو
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مهر ۱۴۰۰ولی فراری در جا نمیزنه و داره رو به جلو پیش میره ولی در مورد لامبورگینی و بقیشون باهات موافقم
_[TROFEO]_
۲۷ مهر ۱۴۰۰لامبورگینی و پاگانی رو موافق نیستم
اس وی جی تو ۲۰۱۹ با وجود قدیمی بودنش به نسبت رقبا رکورد نوربر رو زد
هوایرا bc هم بعضی پیست ها از سنا سریعتر بوده
اینا درجا زدن محسوب نمیشه مگر اینکه منظور رو اشتباه فهمیده باشم
Hamid
۲۷ مهر ۱۴۰۰بله اس اف نود هم کشکه این وسط!
خدایی جک نگین
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰راست می گه دوستمون . . . . . من هم پیشنهاد می کنم فراری و دیگر آشغال سازان سرزمین چکمه ، به مانشافت کوچ کرده و نزد استاد بزرگ ، استاد مسلم ، استاد پورشه ، نه شاگردی ، که تلمذ کنند و یاد بگیرند ، چگونه یک بار طراحی کنند ، اما تا ابد بفروشند . . و اگر بعد از چند دهه ، منتقدان لب به گلایه گشودند ، رندانه در جواب ، هر بار بهانه آورند ، که این طرح ، هویت ماست (همچون پورشه) . . . . نمی توانیم و نباید ، هویت خود را نابود کنیم . . . . آنگاه است که باز ، منتقدان خفه شده و با اشتیاق ، مردم را به خرید مدل تکراری جدید ، دعوت می کنند . . . اما در دل ، باز ، مدام ، از خودمی پرسند ، براستی ، چگونه پورشه با چهره ی سالخورده و چروک و تکراری ، متهم به درجا زدن نمی شود ؟
Hamid
۲۷ مهر ۱۴۰۰لعنتی به پورشه هم رحم نمیکنی!!!
یا خود خدا
AMG GT R
۲۷ مهر ۱۴۰۰اگه فراری درجا بزنه که کل صنعت سوپر اسپرت سازی دنیا در جا میزنه
ابر بهاری
۲۷ مهر ۱۴۰۰خیلی بی سلیقه رنگ آمیزی شده
اصلا این رنگ شلوغ زیبایی ماشین رو تحت الشعاع قرار داده
احمدرضا
۲۷ مهر ۱۴۰۰نسخه تولیدی نیست و این رنگ استتاره 😐
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰😑
iman
۲۷ مهر ۱۴۰۰قبول دارم فراری همیشه جایگاه خودشو داره ولی باور کنید هنوز لا فراری و 458 رو بیشتر می پسندم . اینکه میگم فراری در جا میزنه به خاط اینه که از فراری توقع بیشتر از اینو داریم یادمه از بچگی ماشین فقط فراری دوست داشتم لامصب جوی رنگ قرمز روش می نشست که تو عالم بچگی فکر میکردم تمام فراریها قرمز هستن
SF90 STRADALE
۲۷ مهر ۱۴۰۰اومدم جواب بدم ، گفتم شاید اشتباه تایپی شده
خیلی تعجب کردم از حرفی که زدین
فقط کافیه نگاهی به محصولات در حال تولید فراری داشته باشید و اونا رو با رقبا مقایسه کنید
در آینده ای نزدیک هم شاهد سریع ترین کراس اوور دنیا از دیار مارانلو خواهیم بود
Sina10
۲۸ مهر ۱۴۰۰وجود هم زمان گریکالی تروفئو و لوانته تروفئو کمی همپوشانی داشته باشه
این اتفاق باعث میشه فروش لوانته تروفئو کاملا از بین بره ،
MC20
۲۸ مهر ۱۴۰۰هم ممکنه و هم نیست باید دید در عمل چه اتفاقی میفته ؟ فاصله محوری بیشتر و ابهت لوانته برگ های برنده ش هستن و جمع و جورتر بودن گریکالی و شهری بودنش برای اون برگ برندس . . . ولی به نکته بسیار خوبی اشاره کردی . امیدوارم مدیران از این زاویه به قضیه نگاه کرده باشن . . . .