مازراتی با تولید خودروی گریکاله تروفئو میخواهد به شما بقبولاند کراس اوور اسپرت و تازهنفسش چیزی بیشتر از یک آلفارومئو جیولیا کوادروفولیوی شیکتر است! هر دو خودروی یاد شده از پلتفرم جیورجیو استفاده میکنند اما مازراتی از نیروگاه آهنین متفاوتی سود میبرد.
در بطن این کراس اوور هیجانانگیز پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربویی قرار دارد که قدرت ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متر تولید میکند. اخیراً گریکاله تروفئو راهی بخشهای بدون محدودیت سرعت از اتوبانهای آلمان شده تا تواناییهای خود را اثبات کند. مازراتی میگوید این کراس اوور در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و برای رسیدن از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۱۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. این عملکرد برای خودرویی که ۲۰۲۷ کیلوگرم وزن دارد و در کلاس کراس اوورها قرار میگیرد کاملاً احساسبرانگیز جلوه میکند. در واقع زمانی که استانداردهای سختگیرانه آلایندگی و وجود فیلترهای ذرات گوناگون در خودروهای اروپایی را در نظر بگیریم، پرفورمنس مازراتی گریکاله تروفئو کاملاً قابلقبول خواهد بود.
این پورشه ماکان ایتالیایی زمان خالی شدن مسیر پیش رو به سرعت ۲۹۴ کیلومتر در ساعت هم میرسد که در واقع اندکی بیشتر از سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت اعلامی توسط مازراتی است اما باید دانست سرعت شمارهای مدرن تمایل دارند اندکی سرعت را نسبت به واقعیت بیشتر نشان دهند. جدای از سقف سرعت خودرو، شتاب گیری گریکاله تروفئو نیز جذاب بوده و پیشرانه ۶ سیلندر آن کاملاً پرقدرت ظاهر میشود.
خودروهایی همچون گریکاله و لوانته باید موفق شوند تا مازراتی بتواند سرمایه لازم برای حفظ خودروهای اسپرت و سنتی خود را به دست آورد. خوشبختانه استلانتیس توسعه نسل جدید گرن توریسمو را انجام داده و حتی نسخههای برقی و کانورتیبل آن را نیز میسازد. سوپر اسپرت جدید MC20 نیز نسخههای پیست محور پروجکت ۲۴ و GT2 را خواهد داشت و نسخه روباز آن نیز با نام سیلو شناخته میشود. دیگر عضو این خانواده هم نسخه برقی MC20 خواهد بود. گریکاله نیز با نسخه فولگور عرضه خواهد شد و میبایست به جنگ پورشه ماکان برقی در سال ۲۰۲۴ برود. هنوز زمان زیادی تا خداحافظی مازراتی با خودروهای درونسوز باقی مانده و این کار تا سال ۲۰۳۰ انجام نخواهد شد. در همین اثنا منتظر خواهیم ماند تا ببینیم نسخههای دیگر گرن توریسمو چه عملکردی خواهند داشت.
مازیار
۳۰ آذر ۱۴۰۱محصول جذاب جذابه حالا چه طرفدارش باشی چه نباشی
از قدیم تو طراحی محصولات ایتالیایی _ نه همشون بعضی ها _ یه حرکتهایی دیده میشد که به نظر غیر طبیعی میومد اما خیلی خوب بود مثل لبه بلند صندوق عقب آلفارومئو جولیتا دهه هفتاد که بنز با 190 اونو ادامه داد و مثل قوس داخلی جلوپنجره همین مدل
و فکر میکنم این قابلیت بیشتر تو دستان طراحان ایتالیایی باشه
علی
۳۰ آذر ۱۴۰۱دمت گرم مازراتی با اصالت . محشر کردی با این ماشینت . طراحی اش محشره هم بیرونی و هم داخلش که خیلی لوکسه
Reza Waffen SS
۱ دی ۱۴۰۱طراحیش نسبت به لوانته پسرفت داشته
TESLA
۳۰ آذر ۱۴۰۱احتمال میدم نسخه برقی mc20 ، صفر تا صدش حدود ۲ تا ۲/۵ ثانیه باشه ( اگر وعده های مازاراتی در موردش به واقعیت تبدیل بشه ) ، چون نسخه بنزینی شتاب رسمی ۲/۹ داره و مدل برقی برای اینکه مشتریان رو به سمت خودش جلب کنه قطعا سریع تره ، کاش لامبورگینی هم یه نسخه برقی از هوراکان یا آونتادور میساخت ، مطمئن باشید اگر همچین محصولی قرار بود تولید بشه همه عاشقش میشدن
MASOUD 0099
۳۰ آذر ۱۴۰۱جووووووووووووون 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
❤BMW❤
۳۰ آذر ۱۴۰۱خیلی خفنه
عاشق این ماشینم
مهردادکمال
۳۰ آذر ۱۴۰۱قشنگ نیست کلا طرحای مازراتی نبست به ۸-۹سال قبل یک گام جدی به سمت عقب بوده یکمی منو یاد کیا اسپورتیج قدیمی میندازه که موقعیت چراغ جلوش خیلی بالا بود
زیزیگولو
۳۰ آذر ۱۴۰۱مازراتی گریکاله تروفئو یه طراحی منحصر به فرد داره و با طراحی جسورانه و در عین حال زیبا و هیجان انگیزش مطمئناً عملکرد فوق العادی ایم داره
علی جردن
۱ دی ۱۴۰۱جدی ترین رقیب ماکان توربو از دیار ایتالیا 😍
TESLA
۱ دی ۱۴۰۱ماکان توربو از این سریع تر هست ، رو برگه مشخصات شاید مازاراتی پر شتاب تر باشه ولی در واقعیت مطمئنم ماکان توربو حداقل تو ۴۰۰ متر شکستش میده
huc
۱ دی ۱۴۰۱ماکان توربو اصلا در حد و اندازه این نیس
گریکاله پرچمدار اس یووی کامپک هس
دکتر
۱ دی ۱۴۰۱خیلی خوب را میره خیلی خوب
Taha Malek
۱ دی ۱۴۰۱خیلی جذابه من خیلی دوستش دارم
Porsche 911
۲ دی ۱۴۰۱من از این مدل خیلی خوشم اومد
رقابت جذابی با ماکان توربو که در آینده میاد خواهد داشت
مسعود
۷ دی ۱۴۰۱چه سرعتی داشت لامصب اصلا به قیافش نمیخورد انقدر خفن باشه هم توش شیک بود هم سرعتش چه صدای اگزوز نابی داشت