مازراتی GT2 استراداله نسخهای متمرکز بر پیست از MC20 محسوب میشود که ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۶۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد.
با قویترین مازراتی بنزینی تاریخ آشنا شوید ولی آن را MC20 صدا نکنید. این GT2 استراداله است. نسخهای جادهای از مدل مسابقهای GT2 که خود نسخهٔ مسابقهای سوپرکار جادهای MC20 محسوب میشود! GT2 استراداله در بیرون تقریباً همهٔ عناصر همتای مسابقهای خود مثل ورودیهای هوای بزرگتر، دریچههای روی کاپوت و آن بال بزرگ عقب را قرض گرفته اما این یک کپی پیست کامل نیست و نمای جلو و عقب خودرو کمی رامتر از نسخهٔ مسابقهای به نظر میرسد.
در این سوپراسپرت جدید فیبر کربن فراوان از بال عقب تا روی کاپوت دیده میشود اما خریداران اگر بیش از این بخواهند، میتوانند سقف، دماغه، ورودیهای هوای روی گلگیرها و رکابها را هم کربنی کنند. درحالیکه نمای بیرونی GT2 استراداله تا حد زیادی با نسخهٔ مسابقهای یکسان است، کابین جایی است که بهترینهای هردو جهان را ارائه میکند زیرا در اینجا حال و هوای مسابقهای با امکاناتی مناسب جاده همراه است. در داخل GT2 استراداله فیبر کربن بیشتری در بین سطوح پوشیده از آلکانترا دیده میشود و غربیلک فرمان کلفتتر از MC20 است اما کنترلهای کمتری دارد. سیستم صوتی استاندارد خودرو شش بلندگو دارد اما امکان سفارش نمونهٔ ۱۲ بلندگو هم وجود خواهد داشت.
صندلیها بهطور خاص برای GT2 استراداله طراحی شدهاند و از پوستهٔ فیبر کربنی بهره میبرند. این صندلیها در دو اندازهٔ متفاوت برای خریداران بزرگ جثه و کوچک جثه ارائه میشوند و برای آنها تنظیم دستی در نظر گرفته شده تا موقعیت صندلیها پایینتر بیاید و توزیع وزن بهتر شود. همچنین مازراتی یک نوار سفارشی را هم برای پشت صندلیها تدارک دیده که میتواند برای رانندگیهای روزمره، کمربندهای ایمنی چهار نقطهای را نگه دارد. البته صندلیهای اسپرت معمولیتری هم برای این سوپراسپرت قابل سفارش خواهد بود.
در GT2 استراداله، پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی MC20 اندکی ارتقاء پیدا کرده و حالا ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به گفتهٔ مازراتی، این افزایش قدرت به لطف تغییر تنظیمات پیشرانه و سیستم اگزوز حاصل شده است. این سوپراسپرت آمادهٔ پیست همچنان از همان گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قبلی استفاده میکند که نیرو را به چرخهای عقب انتقال میدهد اما شتاب و حداکثر سرعت خودرو بهبود پیدا کرده است زیرا GT2 استراداله ۶۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد. به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر، سوپراسپرت جدید مازراتی ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست میابد.
بااینحال، چیزی که بیشتر از پرفورمنس خط مستقیم در GT2 استراداله اهمیت دارد، عملکرد در پیچها است. این خودرو در جلو از سیستم تعلیق یکسانی با نسخهٔ مسابقهای استفاده میکند و قطعات آئرودینامیکی مختلف آن نیز تا ۵۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکنند. برای نهایت استفاده از همهٔ اینها نیز یک سری حالتهای رانندگی خاص در نظر گرفته شده است. حالت کورسا همهچیز را برای پیست تنظیم میکند و دخالت سیستمهای الکترونیکی را کاهش میدهد درحالیکه با سفارش پکیج پرفورمنس، حالت کورسا اوو هم ارائه میشود و امکان سفارشیسازی بیشتری را برای ایجاد آنچه مازراتی تجربهٔ رانندهٔ حرفهای مینامد فراهم میکند.
مازراتی GT2 استراداله در هفتهٔ اتومبیل مونتری برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد اما هنوز قیمت یا زمان عرضهٔ آن اعلام نشده است.
هراکلیوس
۲۷ مرداد ۱۴۰۳همه چی عالی جز اون دوتا دکمه اسانسور وسط داشبورد
نانو
۲۷ مرداد ۱۴۰۳خیلی شبیه دستگاه نوبت دهی بانک ها می مونه
محسن
۲۷ مرداد ۱۴۰۳لطفا خبر ریمک جدید رو هم پوشش بدید
froG-driVer
۲۷ مرداد ۱۴۰۳درسته معرفی شد.
amirkhanzadeh
۲۷ مرداد ۱۴۰۳از پیشرانه اش خبر بذارید
O
۲۷ مرداد ۱۴۰۳بد نیست
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳طراحی بیرونیش خیلی خوبه واقعا خوشگله، اما طراحی داخلیش اصلا. خیلی ساده است! لامصب مثلا سوپرکاری قراره پر زرق و برق باشی تازه به این گرونی
جرمی کلارکسون
۲۷ مرداد ۱۴۰۳نسخه سادش داخلش خیلی جا دار و خوشگله دید به عقبش از همه سوپر اسپرت ها بهتره
OM.01
۲۷ مرداد ۱۴۰۳مزراتی با محصولات جدیدش یعنی MC20 و گریکاله و گرنتوریسمو کاملا ثابت کرد مهندس ها طراحان کاملا افراد درست حسابی هستن و کارشونو خوب بلدن. فقط اونایی که کارشونو خوب بلد نیستن یکی مالک کمپانی دو بازاریاب ها هستن.
این MC20 GT2 عجب خواستنی شده
10 اسب بخار افزایش قدرت + 60 کیلو وزن کمتر+ 500 کیلو دانفورس!
اونایی که در ماه حداقل 80 الی 100هزار دلار به بالا درمیارن(منظورم او 47 میلیون نفر میلیونر دنیا هست) به عنوان خودروی چهارم یا پنجم این مزراتی رو میخرن در کنار فراری 812 و کوروتZR1 شون پارک میکنن آخر هفته ها هرسری با یکی میرن بیرون…😉 به محل کسب کارشون هم بخوان برن با یه کمری یا سوناتا میرن 😁
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳خوشبحالشون، ما که یه پژو داریم هم باهاش سرکار میریم، هم مهمونی، هم مسافرت، هم پیست و هم خونه
! i M α η δ υ α R
۲۷ مرداد ۱۴۰۳در مورد MC20 GT2 استراداله ، بگم که نباید با محصول دیگه ای مقایسه بشه …
چون مازراتی با کمبود بودجه و امکانات ، بعد از 50 سال دوری از بازار ، بالاخره محصولی جدید در سگمنت سوپر اسپورت معرفی کرد …
بعد از پاندمی کرونا که دنیا کلا یه دنیای دیگه شده بود ، تا این ماشین اومد خودی نشون بده و جا بیفته ، دنیا افتاده بود دنبال هایپر کار …
فقط بگم که برای عاشقان مازراتی ، این ماشین حکم ” بوگاتی ویرون ” رو داره …
بعد از 50 سال انتظار متولد شده و امیدوارم خوش بخت و اقبال باشه …
این رو هم بگم که با همین انجین ” نتونو ” ، مازراتی روی مدل MCXtrema ، هفتصد و چهل ( 740 ) اسب بخار ، توان تولید کرده که با در نظر گرفتن حجم 2993 سی سی و 6 سیلندر بودنش ، تا حد زیادی ، قابل اعتناست …
{{{ با قویترین مازراتی بنزینی تاریخ آشنا شوید ولی آن را MC20 صدا نکنید … }}}
قوی ترین مازراتی بنزینی تاریخ ، نسخه ای از MC12 GT1 مدل سال 2006 میلادی بود که عدد چشمگیر 756 اسب بخار ( 763PS ) نیرو تولید می کرد …
Taha Ayoobi
۲۷ مرداد ۱۴۰۳جاتون خالی دیشب یه دونه مازراتی گیبلی دیدم، همون لحظه یاد شما افتادم.
! i M α η δ υ α R
۲۷ مرداد ۱۴۰۳دمت گرم طاها جان که به یاد من بودی …
Taha Ayoobi
۲۷ مرداد ۱۴۰۳قربان شما
محمد
۲۷ مرداد ۱۴۰۳مازراتی بیشتر تو ساخت خودرو های لوکس تبحر داره نه هایپرکار ها،ولی این هایپرکار برای مازراتی عالیه،بیشتر از این نباید توقع داشت.
mohsen hesari
۲۷ مرداد ۱۴۰۳سلام خسته نباشید
من هیچ توقعی از شما بابت پول ندارم. این شما بودید که اومدید گفتید ما اینجوری میکنیم حمایت میکنیم.
منم گفتم شاید تواین بارسنگین بدهیم شاید حمکتی داره خلاص شیم
وگرنه منم از کسی توقع ندارم بعد این همه بگیر ببند نشون دادن پول قفل بودن برنامه شما نمیدونم یعنی چی
بعدشم من تعهد ندادم به کسی که بخوام عهد شکنی کنم یا اینکه من برای چی باید ازمون بدم مثلا اینارو کی درمیاره
الانم دیگه کاری ندارم باشما من احساس کردم هنوزم ادمای بدرد بخور با شرف با خدا هنوز هستند همین….
رامتین
۲۷ مرداد ۱۴۰۳کلا طراحی های مازراتی فوق العاده هست. وقتی داوینچی و… تو کشورت باشه همینه دیگه.