کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس میگوید مازراتی در وضعیت قرمز قرار دارد اما دلیل آن سبد محصولات برند مشهور ایتالیایی نیست.
ماه پیش بود که سکاندار استلانتیس اظهار داشت مشکلات مازراتی ریشه در بازاریابی بد دارد و همین امر باعث شده میزان فروش نیزه سه شاخ دنیای خودرو در نیمه اول امسال بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد. تاوارس این هفته اظهارات جنجالی دیگری را درباره برند زیرمجموعه خود داشته و در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس اذعان کرده مازراتی در وضعیت قرمز قرار دارد و بنابراین میزان هزینههای آن بیش از درآمدهاست. ظاهراً ضرردهی مازراتی ارتباطی به محصولاتش ندارد و تاوارس نیز میگوید خودروهای این برند هیچ مشکلی نداشته بلکه دلیل اوضاع نامساعد این شرکت ایتالیایی به عدم جایگاه شفاف آن در بازار مربوط میشود. تاوارس که اوایل سال ۲۰۲۶ از هدایت استلانتیس کنار خواهد رفت به اتوکار گفته است:
مازراتی برندی است که فقط در تولید خودروهای اسپرت خلاصه نمیشود بلکه گرن توریسمو را نیز تولید میکند. در واقع مازراتی به کیفیت زندگی و تکنولوژی هم مربوط میشود.
این مدیر ۶۶ ساله متولد پرتغال اعتراف کرده تیم مدیریتی اسبق مازراتی نتوانسته این پیام را به خریداران منتقل کند. دیوید گراسو دیگر مدیرعامل مازراتی نیست و جای خود را به سانتو فیسیلی داده است، کسی که پس از ژان فیلیپ ایمپاراتو رئیس جدید آلفارومئو نیز محسوب میشود. وظیفه فیسیلی تغییر ذهنیت خریداران نسبت به مازراتی و ارائه ایدههای جدید خواهد بود. خود فیسیلی نیز میگوید دو شرکت موردبحث با یکدیگر ادغام نخواهند شد زیرا یکی از آنها “لاکچری” و دیگری “پریمیوم” است. البته مازراتی و آلفارومئو میتوانند با یکدیگر همکاری کنند. آلفارومئو هم وضعیت خوبی نداشته و فروش آن از ابتدای امسال تا ماه سپتامبر افت ۱۰ درصدی را در بازار آمریکا ثبت کرده است. این روند در حالی رخ داده که کراس اور جدید توناله معرفی شده است.
اگرچه مازراتی و آلفارومئو در مسیر دشواری قرار دارند اما استلانتیس قبلاً گفته همه ۱۴ برند خود را فعلاً حفظ میکند. این غول خودروسازی به برنامه سال ۲۰۲۱ در زمینه سرمایهگذاری ۱۰ ساله روی تمامی شرکتها وفادار است و بنابراین هر دو شرکت ایتالیایی یاد شده فعلاً تا اواخر دهه جاری میلادی فرصت دارند تا از این شرایط رهایی یابند. البته ناتالی نایت مدیر مالی سابق استلانتیس همین چند ماه پیش گفته بود شاید این کمپانی در آینده به دنبال فروش مازراتی باشد اما اندکی بعد روابط عمومی استلانتیس با انتشار بیانیهای اعلام کرد مازراتی را نمیفروشد. هفته پیش نیز استلانتیس خاطرنشان ساخت نایت تنها پس از ۱۸ ماه، پست مدیر مالی ارشد کمپانی را ترک میکند.
amirkhanzadeh
۲۶ مهر ۱۴۰۳امیدوارم دوباره بر زیر نظر فراری
دورانی که مازراتی زیر نظر فراری بود
هم شاهکار تحویل جامعه می داد
هم فروش عالی داشت
جرمی کلارکسون
۲۶ مهر ۱۴۰۳بنظرم Mc20 بهترین ماشینیه که تاحالا زدن👑😈
nissan skyline
۲۶ مهر ۱۴۰۳mc12 رو باید بگی
جرمی کلارکسون
۲۶ مهر ۱۴۰۳فقط MC20 اسپایدر
Mc12 برای کلکسیونه
Sina_carshow
۲۶ مهر ۱۴۰۳مازراتی سلطان افت قیمته قشنگ دست بی ام و هم از پشت بسته
خوب هزینه های نگه داری بالا و استهلاک وحشتناک با تکنولوژی های قدیمی داره و قیمت بیخود بالا
الان یه بی ام و یا بنز نصف قیمتش ازش پرفورمنس بهتر و امکانات بیشتری دارن چه دلیلی وجود داره برا خرید ماشیناش؟
بهترین حرف همینه که شما میگید فقط باید بره زیر چتر فراری چون فراری بلده چه طوری از مازراتی به عنوان یه برند لوکس رقیب آلمانی ازش کار بکشه و از پتانسیل هاش استفاده کنه
امیدوارم این برند رو برا فروش بزارن که حداقل فراری اولین مشتری بخرتش
Arshia m3csl
۲۶ مهر ۱۴۰۳حیف مازراتی که رسید به این وضعیت😑 مازراتی پتانسیل این رو داشت درحد استون مارتین و پورشه باشه
مازراتی رو باید بی ام و یا مرسدس بنز مالکش باشه تا به اوج برسه و بتونه محصولات بهتری رو عرضه کنه
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۳خود بی ام و و مرسدس با این رویه ای که دارند،فروش خودرو هاشون کم شده.
جدیداً طراحی های افتضاحی دارند.
B
۲۶ مهر ۱۴۰۳بی ام و بدک نیست وضع فروشش حین طراحی های مسخرش نمیدونم شاید همین طراحی های بشدت عجیبش باعث شده فروشش نسبت به رقبا کم نشه
mmd@
۲۷ مهر ۱۴۰۳ارشیا مازراتی میتونست بهتر باشه و لوکس ولی خودش نخواست زیادی لوکس کرد
Kiarash
۲۶ مهر ۱۴۰۳خوب چرا نمیفروشین با این وضعیت که ۱۴ برند که مرحوم میشن و به خاطرات ابدی میرن
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳یعنی من برای خبر مرگ تاوارس لحظه شماری میکنم.
فرض کن بیای پدال ببینی تیتر زده:
کارلوس تاوارس در گذشت.
ای جانم به اون روزی که من این تیتر رو ببینم.
آرین
۲۶ مهر ۱۴۰۳اون روزی همه شام مهمون طاها 🤣
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳👍😂
A.R.A.S.H
۲۶ مهر ۱۴۰۳🤣🤣🤣😁
Hami
۲۶ مهر ۱۴۰۳مطمئنم از مدیر بعدی استلانتیس بیشتر متنفر میشی.
الان به تاوارس فحش میدن.
قبلش همه به مارکیونه فحش میدادن.
قبل تر از اون هم به دکتر زتچه لعنت میفرستادن.
مشکل از یه جای دیگست. مدیرعامل بعدی استلانتیس هم فحش خواهد خورد، خیلی بیشتر از تاوارس، چون نفر بعدی کسی خواهد بود که برند های ضررده را بازنشسته خواهد کرد.
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳کلا استلانتیس باید جمع شه
علی جردن
۲۶ مهر ۱۴۰۳تنها راه نجات مازراتی ساخت هاجبک جمعجور با نشان مازراتی است کسی که رولزرویس و لامبورگینی داره به عنوان ماشین دم دستی مازراتی هاجبک بخره حالا هم که تولید جولیتا متوقف شده بهترین فرصته مازراتی همچین محصولی بده بیرون همونطور که باکستر ارزان قیمت ترین خودروی پورشه را از ورشکستگی نجات داد یک مازراتی کوچک و کاربردی هم ناجی شرکت مازراتی هست می تونم در این مورد با مسئولین مازراتی گپ داشته باشم اگر پیام منو میبینید لطفا با من تماس بگیرید
amirboss
۲۶ مهر ۱۴۰۳مازراتی باید روی سیاست های فروش،بازاریابی،تثبیت خودش تو بازار و نوآوری تو محصولاتش استفاده کنه.
تولید یه هاچ بک ارزان توسط مازراتی هیچ کمکی به این برند نمیکنه و ارزش این برند هم میاره پایین تر.
از قدیم حق مازراتی رو خوردن و نداشتن اونطوری که باید شکوفا بشه.
فرزاد
۲۶ مهر ۱۴۰۳ثروتمندان بخاطر اینکه ماشین دومشون هم لوکس باشه مازراتی هاجبک می خرن و قشر متوسط هم بخاطر اینکه وارد باشگاه لاکچری ها بشن مازراتی هاجبک میخرم
ایده خوبی بود و می تونه مثل ۲۰۶ تو ایران باشه که هم پولدارا میخرن هم مردم عادی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ مهر ۱۴۰۳هاچبک آلفارومئو شکست خورد
هاچبک DS شکست خورد
هاچبک لکسوس CT شکست خورد
هاچبک بنز و بی ام و هم کم تقاضا هستند، اصلا به اندازه کراساور فروش ندارن
استون مارتین هم پروژه هاچبک داشت کنسل کرد
علی جردن
۲۶ مهر ۱۴۰۳آلفارمئو و لکسوس و DS پرستیژ برند مازراتی را ندارن مازراتی جایگاهی ماننده رولزرویس داره و ماشین شاه ایران بوده
مازراتی هم مثل آلفارمئو هاجبک معمولی تولید کنه شاید موفق نشه چیزی که من تجسم کردم یک هاج بک AWD مجهز به کیت اگزوز روشن خاموش شو با درب های فریم لس بود مثل درهای لوانته
amirboss
۲۶ مهر ۱۴۰۳مازراتی تو شرایطی نیست که بخاد یه مدل جدید بده بیرون.
ساخت یه خودرو جدید برای کمپانی مثل مازراتی جدا از زمان بر بودن چندین میلیون دلار آب میخوره و این یعنی نابودی کامل.
علی جردن
۲۶ مهر ۱۴۰۳اگر ریسک کنه در عوضش احتمال موفقیت داره
Mosafer
۲۶ مهر ۱۴۰۳خداحافظ مازراتی
حسین دهمرد
۲۶ مهر ۱۴۰۳والا با اون جلوبندی که مازراتی داره همینا که میخرن هم شانس بیارن کارشون به تعمیرگاه نیوفته.
hosen
۲۶ مهر ۱۴۰۳حیف از مازراتی واقعا
کاش بازم برن زیر پرچم فراری
AMANTE
۲۶ مهر ۱۴۰۳اتفاقا به نظر من به سبد محصولات هم ربط داره در کنار بازاریابی و جایگاه گم شده.
مازراتی الان یک محصول واحد نداره و روی همون محصولی هم که داره تمرکز نمیکنه و میره سراغ بعدی.
به طور مثال مازراتی میتونه یک SUV از صفر در کلاس پورشه ماکان و X3 از BMW و…. درست کنه و بعد بره سراغ یک سایز بزرگتر SUV و روی این دو مورد توی بازار های آمریکا و چین و خاورمیانه تمرکز کنه.
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۳مازراتی در چند صورت میتونه شکوفا بشه و نابود نشه.
یا چینی ها بخرنش یا عربا بخرنش یا هندیا.
البته عربا احتمالش بیشتره بخرن.
تهشم اینه تمامی خطوط رو انتقال بدن تو کشور خودشون.
علی منصوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳چه سرطانی این استلانتیس و این تاوارس ملعون، هرجا ک دخیل کردم خودشون جز افت فروش و افول اون کمپانی سودی برای نداشتن ،جالب اون وفاداری وحشتناکه، چه سریشیه این تاوارس
A.R.A.S.H
۲۶ مهر ۱۴۰۳خداحافظ مازراتی😔
حیف،یکی از بهترین کارخونه خودرو سازی جهان داره نابود میشه؛ ای لعنت بر استلانتیس🤬
BMW
۲۶ مهر ۱۴۰۳مازراتی حیفه جدی🥲🙂