مازراتی

وضعیت قرمز مازراتی؛ آینده پر ابهام نیزه سه شاخ دنیای خودرو…

کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس می‌گوید مازراتی در وضعیت قرمز قرار دارد اما دلیل آن سبد محصولات برند مشهور ایتالیایی نیست.


ماه پیش بود که سکان‌دار استلانتیس اظهار داشت مشکلات مازراتی ریشه در بازاریابی بد دارد و همین امر باعث شده میزان فروش نیزه سه شاخ دنیای خودرو در نیمه اول امسال بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد. تاوارس این هفته اظهارات جنجالی دیگری را درباره برند زیرمجموعه خود داشته و در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس اذعان کرده مازراتی در وضعیت قرمز قرار دارد و بنابراین میزان هزینه‌های آن بیش از درآمدهاست. ظاهراً ضرردهی مازراتی ارتباطی به محصولاتش ندارد و تاوارس نیز می‌گوید خودروهای این برند هیچ مشکلی نداشته بلکه دلیل اوضاع نامساعد این شرکت ایتالیایی به عدم جایگاه شفاف آن در بازار مربوط می‌شود. تاوارس که اوایل سال ۲۰۲۶ از هدایت استلانتیس کنار خواهد رفت به اتوکار گفته است:

مازراتی برندی است که فقط در تولید خودروهای اسپرت خلاصه نمی‌شود بلکه گرن توریسمو را نیز تولید می‌کند. در واقع مازراتی به کیفیت زندگی و تکنولوژی هم مربوط می‌شود.

این مدیر ۶۶ ساله متولد پرتغال اعتراف کرده تیم مدیریتی اسبق مازراتی نتوانسته این پیام را به خریداران منتقل کند. دیوید گراسو دیگر مدیرعامل مازراتی نیست و جای خود را به سانتو فیسیلی داده است، کسی که پس از ژان فیلیپ ایمپاراتو رئیس جدید آلفارومئو نیز محسوب می‌شود. وظیفه فیسیلی تغییر ذهنیت خریداران نسبت به مازراتی و ارائه ایده‌های جدید خواهد بود. خود فیسیلی نیز می‌گوید دو شرکت موردبحث با یکدیگر ادغام نخواهند شد زیرا یکی از آن‌ها “لاکچری” و دیگری “پریمیوم” است. البته مازراتی و آلفارومئو می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. آلفارومئو هم وضعیت خوبی نداشته و فروش آن از ابتدای امسال تا ماه سپتامبر افت ۱۰ درصدی را در بازار آمریکا ثبت کرده است. این روند در حالی رخ داده که کراس اور جدید توناله معرفی شده است.

اگرچه مازراتی و آلفارومئو در مسیر دشواری قرار دارند اما استلانتیس قبلاً گفته همه ۱۴ برند خود را فعلاً حفظ می‌کند. این غول خودروسازی به برنامه سال ۲۰۲۱ در زمینه سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله روی تمامی شرکت‌ها وفادار است و بنابراین هر دو شرکت ایتالیایی یاد شده فعلاً تا اواخر دهه جاری میلادی فرصت دارند تا از این شرایط رهایی یابند. البته ناتالی نایت مدیر مالی سابق استلانتیس همین چند ماه پیش گفته بود شاید این کمپانی در آینده به دنبال فروش مازراتی باشد اما اندکی بعد روابط عمومی استلانتیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مازراتی را نمی‌فروشد. هفته پیش نیز استلانتیس خاطرنشان ساخت نایت تنها پس از ۱۸ ماه، پست مدیر مالی ارشد کمپانی را ترک می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. amirkhanzadeh

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (819 ديدگاه)

    امیدوارم دوباره بر زیر نظر فراری
    دورانی که مازراتی زیر نظر فراری بود
    هم شاهکار تحویل جامعه می داد
    هم فروش عالی داشت

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. جرمی کلارکسون

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (813 ديدگاه)

      بنظرم Mc20 بهترین ماشینیه که تاحالا زدن👑😈

      موافقم 10
      مخالفم 10
      1. nissan skyline

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        mc12 رو باید بگی

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. جرمی کلارکسون

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (813 ديدگاه)

          فقط MC20 اسپایدر
          Mc12 برای کلکسیونه

          موافقم 7
          مخالفم 2
    2. Sina_carshow

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      مازراتی سلطان افت قیمته قشنگ دست بی ام و هم از پشت بسته
      خوب هزینه های نگه داری بالا و استهلاک وحشتناک با تکنولوژی های قدیمی داره و قیمت بیخود بالا
      الان یه بی ام و یا بنز نصف قیمتش ازش پرفورمنس بهتر و امکانات بیشتری دارن چه دلیلی وجود داره برا خرید ماشیناش؟

      بهترین حرف همینه که شما میگید فقط باید بره زیر چتر فراری چون فراری بلده چه طوری از مازراتی به عنوان یه برند لوکس رقیب آلمانی ازش کار بکشه و از پتانسیل هاش استفاده کنه
      امیدوارم این برند رو برا فروش بزارن که حداقل فراری اولین مشتری بخرتش

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. Arshia m3csl

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    حیف مازراتی که رسید به این وضعیت😑 مازراتی پتانسیل این رو داشت درحد استون مارتین و پورشه باشه
    مازراتی رو باید بی ام و یا مرسدس بنز مالکش باشه تا به اوج برسه و بتونه محصولات بهتری رو عرضه کنه

    موافقم 18
    مخالفم 8
    1. محمد

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1184 ديدگاه)

      خود بی ام و و مرسدس با این رویه ای که دارند،فروش خودرو هاشون کم شده.
      جدیداً طراحی های افتضاحی دارند.

      موافقم 19
      1. B

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (830 ديدگاه)

        بی ام و بدک نیست وضع فروشش حین طراحی های مسخرش نمیدونم شاید همین طراحی های بشدت عجیبش باعث شده فروشش نسبت به رقبا کم نشه

  3. Kiarash

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    خوب چرا نمیفروشین با این وضعیت که ۱۴ برند که مرحوم میشن و به خاطرات ابدی میرن

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. Taha Ayoobi

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3963 ديدگاه)

    یعنی من برای خبر مرگ تاوارس لحظه شماری میکنم.

    فرض کن بیای پدال ببینی تیتر زده:

    کارلوس تاوارس در گذشت.

    ای جانم به اون روزی که من این تیتر رو ببینم.

    موافقم 18
    مخالفم 17
    1. آرین

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (282 ديدگاه)

      اون روزی همه شام مهمون طاها 🤣

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3963 ديدگاه)

        👍😂

        موافقم 8
        مخالفم 2
      2. A.R.A.S.H

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (309 ديدگاه)

        🤣🤣🤣😁

    2. Hami

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (178 ديدگاه)

      مطمئنم از مدیر بعدی استلانتیس بیشتر متنفر میشی.
      الان به تاوارس فحش می‌دن.
      قبلش همه به مارکیونه فحش می‌دادن.
      قبل تر از اون هم به دکتر زتچه لعنت می‌فرستادن.
      مشکل از یه جای دیگست. مدیرعامل بعدی استلانتیس هم فحش خواهد خورد، خیلی بیشتر از تاوارس، چون نفر بعدی کسی خواهد بود که برند های ضررده را بازنشسته خواهد کرد.

      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3963 ديدگاه)

        کلا استلانتیس باید جمع شه

  5. علی جردن

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2038 ديدگاه)

    تنها راه نجات مازراتی ساخت هاج‌بک جمع‌جور با نشان مازراتی است کسی که رولزرویس و لامبورگینی داره به عنوان ماشین دم دستی مازراتی هاج‌بک بخره حالا هم که تولید جولیتا متوقف شده بهترین فرصته مازراتی همچین محصولی بده بیرون همونطور که باکستر ارزان قیمت ترین خودروی پورشه را از ورشکستگی نجات داد یک مازراتی کوچک و کاربردی هم ناجی شرکت مازراتی هست می تونم در این مورد با مسئولین مازراتی گپ داشته باشم اگر پیام منو میبینید لطفا با من تماس بگیرید

    موافقم 3
    مخالفم 31
    1. amirboss

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (611 ديدگاه)

      مازراتی باید روی سیاست های فروش،بازاریابی،تثبیت خودش تو بازار و نوآوری تو محصولاتش استفاده کنه.
      تولید یه هاچ بک ارزان توسط مازراتی هیچ کمکی به این برند نمیکنه و ارزش این برند هم میاره پایین تر.
      از قدیم حق مازراتی رو خوردن و نداشتن اونطوری که باید شکوفا بشه.

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. فرزاد

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      ثروتمندان بخاطر اینکه ماشین دومشون هم لوکس باشه مازراتی هاج‌بک می خرن و قشر متوسط هم بخاطر اینکه وارد باشگاه لاکچری ها بشن مازراتی هاج‌بک میخرم
      ایده خوبی بود و می تونه مثل ۲۰۶ تو ایران باشه که هم پولدارا میخرن هم مردم عادی

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2775 ديدگاه)

        هاچبک آلفارومئو شکست خورد
        هاچبک DS شکست خورد
        هاچبک لکسوس CT شکست خورد
        هاچبک بنز و بی ام و هم کم تقاضا هستند، اصلا به اندازه کراس‌اور فروش ندارن
        استون مارتین هم پروژه هاچبک داشت کنسل کرد

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. علی جردن

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2038 ديدگاه)

          آلفارمئو و لکسوس و DS پرستیژ برند مازراتی را ندارن مازراتی جایگاهی ماننده رولزرویس داره و ماشین شاه ایران بوده
          مازراتی هم مثل آلفارمئو هاج‌بک معمولی تولید کنه شاید موفق نشه چیزی که من تجسم کردم یک هاج بک AWD مجهز به کیت اگزوز روشن خاموش شو با درب های فریم لس بود مثل درهای لوانته

          موافقم 7
          مخالفم 10
      2. amirboss

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (611 ديدگاه)

        مازراتی تو شرایطی نیست که بخاد یه مدل جدید بده بیرون.
        ساخت یه خودرو جدید برای کمپانی مثل مازراتی جدا از زمان بر بودن چندین میلیون دلار آب میخوره و این یعنی نابودی کامل.

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. علی جردن

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2038 ديدگاه)

          اگر ریسک کنه در عوضش احتمال موفقیت داره

          موافقم 2
          مخالفم 4
  6. Mosafer

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    خداحافظ مازراتی

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. حسین دهمرد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2626 ديدگاه)

    والا با اون جلوبندی که مازراتی داره همینا که میخرن هم شانس بیارن کارشون به تعمیرگاه نیوفته.

    موافقم 1
    مخالفم 6
  8. hosen

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (438 ديدگاه)

    حیف از مازراتی واقعا
    کاش بازم برن زیر پرچم فراری

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. AMANTE

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1906 ديدگاه)

    اتفاقا به نظر من به سبد محصولات هم ربط داره در کنار بازاریابی و جایگاه گم شده.
    مازراتی الان یک محصول واحد نداره و روی همون محصولی هم که داره تمرکز نمیکنه و میره سراغ بعدی.
    به طور مثال مازراتی میتونه یک SUV از صفر در کلاس پورشه ماکان و X3 از BMW و…. درست کنه و بعد بره سراغ یک سایز بزرگتر SUV و روی این دو مورد توی بازار های آمریکا و چین و خاورمیانه تمرکز کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 3
  10. محمد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1184 ديدگاه)

    مازراتی در چند صورت میتونه شکوفا بشه و نابود نشه.
    یا چینی ها بخرنش‌ یا عربا بخرنش‌ یا هندیا.
    البته عربا احتمالش‌ بیشتره بخرن.
    تهشم‌ اینه تمامی خطوط رو انتقال بدن تو کشور خودشون.

    موافقم 3
    مخالفم 5
  11. علی منصوری

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    چه سرطانی این استلانتیس و این تاوارس ملعون، هرجا ک دخیل کردم خودشون جز افت فروش و افول اون کمپانی سودی برای نداشتن ،جالب اون وفاداری وحشتناکه، چه سریشیه این تاوارس

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. A.R.A.S.H

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    خداحافظ مازراتی😔
    حیف،یکی از بهترین کارخونه خودرو سازی جهان داره نابود میشه؛ ای لعنت بر استلانتیس🤬

  13. BMW

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    مازراتی حیفه جدی🥲🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا