مازراتی در پایان سال جاری به ارائهٔ پیشرانهٔ V8 ساخت فراری در محصولات خود پایان خواهد داد و موتور جدید V6 را جایگزین آن خواهد کرد.
بهزودی دیگر پیشرانهٔ V8 را زیر کاپوت محصولات مازراتی نخواهیم دید زیرا این شرکت اعلام کرده در اواخر سال جاری نسخهٔ تروفئوی مدلهای لوانته، گیبلی و کواتروپورته را همراه با موتور V8 ساخت فراری از خط تولید کنار خواهد گذاشت. این موتور ۳.۸ لیتری توئین توربو جای خود را به پیشرانهٔ V6 جدید نتونو خواهد داد اما تا سال ۲۰۲۴ تا زمانی که موجودی داشته باشد همچنان قابل خریداری خواهد بود.
تصمیم مازراتی برای خداحافظی با مدلهای V8 اتفاق بسیار مهمی خواهد بود زیرا این شرکت از سال ۱۹۵۹ که مدل 5000GT را معرفی کرد تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی هشت سیلندر تولید کرده است. این تصمیم اما لحظهٔ تلخی را هم برای طرفداران مازراتی و هم بهطورکلی برای عشق ماشینها رقم خواهد زد. بااینحال، قرارداد بلندمدت با فراری برای تأمین موتور V8 آخر امسال به پایان میرسد و دو طرف قصد تمدید آن را ندارند؛ بنابراین، نسخهٔ کنونی این موتور ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو آخرین نسخهٔ آن خواهد بود. این موتور که ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد، زیر کاپوت نسخهٔ تروفئوی گیبلی، لوانته و کواتروپورته قرار میگیرد.
به مناسبت خداحافظی با موتور V8 اما مازراتی قصد دارد دو ماه دیگر در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۳ نسخههای ویژهٔ گیبلی اولتیما و لوانته اولتیما را معرفی کند. فعلاً جزئیاتی در مورد ویژگیهای این نسخهها اعلام نشده است. این شرکت خبر غمانگیز خداحافظی با موتور V8 را در جریان پنجمین جشنواره «موتور ولی» که در مودنا برگزار میشود اعلام کرد. در طول این رویداد، مازراتی نسخهٔ ویژهای بنام زدا را برای مدلهای لوانته، گیبلی و کواتروپورته به نمایش درآورده است. این مدلهای ویژه که برای گرامیداشت موتور V8 ساخته شدهاند، از لیوری سه رنگ آبی، خاکستری و سفید مدل تک ساخت گرنتوریسمو زدا سال ۲۰۱۹ استفاده میکنند.
مازراتی اما برای تحولاتی بزرگتر آماده میشود زیرا نسل بعدی کواتروپورته و گیبلی که قرار است به ترتیب در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ معرفی شوند، تمام الکتریکی خواهند بود و پیشرانههای درونسوز را بهطور کامل کنار میگذارند. بااینحال، این برند اصیل ایتالیایی همچنان به ارائهٔ مدلهای گریکاله، گرنتوریسمو و MC20 با پیشرانهٔ چشمگیر V6 نتونو ادامه خواهد داد تا اینکه در سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود.
Tesla
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲به به چه خبر خوبی ، الان فقط فسیل فنا بیچاره کهیر میزنن 🤣🤣⚡️⚡️⚡️🌱🌱
R/T
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲تو خوبی
اما چرا سر پست مربوط به فراری که درباره موتور های درونسوز بود نیومدی
Tesla
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲جوون ، برو ببین چند روز معترضین اروپایی دارن علیه تغییرات اقلیمی شعار میدن و یکی از خواسته هاشون نابودی هر چه زودتر پیشرانه های بدرد نخور درونسوز هست ، ببینم با وجود این حجم از عظیم از اعتراضات و حمایت سازمان های محیط زیستی باز فراری جرات میکنه حرف موتور بزنه 🤣🤣🤣⚡️⚡️⚡️💪💪
....
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا میسوزی بچه ما زیر پستای چرتو پرت تسلا توهین میکنیم
عارف رضاییان
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش مازراتی خیلی ساله که رو خودروهای برقی کار میکنه تا جایی که یادمه فک کنم سال دوهزار و ده یازده بود که کانسپت تمام الکتریکی ساخته بود که از تسلاهای زمان خودش هم سریعتر بوده مطمینم وقتی که خودروهاش برقی بشن هم بهتر از رقیبان آمریکایی خواهند بود همانطور که بنزینیهاش برترن از دیگر برندها
سالار فصل
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲یه برند کاملا اوور ریتد
حسین
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور V6 مازراتی هم موتور جالبیه… دوتا شمع و دوتا انژکتور توی هر سیلندر داره و در کل طرز کار جالبی داره… دوسش دارم
موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲حیف شد امیدوارم مازراتی و فراری در دوران الکتریکی و هیبریدی انجین های ۸ سیلندر رو توسعه بدن یه انجین تنفس طبیعی
پیام
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲هیچ وقت از طراحی داخلی و خارجی این ماشین خوشم نیومد
Royal Driver
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲وای نه… خبر خیلی ناراحت کنندهای بود… افتخار مازراتی وجود یک هشت سیلندر تمام عیار زیر کاپوتش یا (بهتر بگیم توی قلبشه) بود. یاد اون گرنتوریسمویی که با اون صدای هشت سیلندرش که همه رو جلب خودش میکرد….
❤BMW❤
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بدترین اخبار خودرو الکتریکی شدنه