مازراتی

معرفی نسخهٔ ویژهٔ MC ادیشن محصولات مازراتی برای خداحافظی با پیشرانهٔ V8

مازراتی نسخهٔ ویژه‌ای بنام MC ادیشن را برای نسخهٔ هشت سیلندر مدل‌های گیبلی، کواتروپورته و لوانته معرفی کرده است. MC مخفف Maserati Corse است که میراث مسابقه‌ای این نیزهٔ سه شاخ ایتالیایی را نشان می‌دهد. مدل‌های MC ادیشن در دو رنگ اختصاصی بنام‌های «جالو کورسه» و «بلو ویتوریا» ارائه می‌شوند که اولی یک زرد سه ‌لایه و دومی یک آبی سه‌ لایه با روکش مات است.

صرف‌نظر از نوع رنگ، همهٔ مدل‌های MC ادیشن در بیرون از تزئینات مشکی پیانو و نشان ویژه روی گلگیرها و ستون‌های B برخوردار هستند. علاوه بر این، برای لوانته رینگ‌های ۲۲ اینچی و برای سدان‌های گیبلی و کواتروپورته رینگ‌های ۲۱ اینچی مشکی براق با کالیپرهای ترمز آبی‌رنگ در نظر گرفته شده است.

در داخل خودروها نیز شاهد تریم فیبر کربنی آبی به همراه دوخت زرد و آبی روی چرم مشکی‌رنگ تودوزی هستیم که از طرح جین هم برخوردار است. همچنین لوگوی MC ادیشن با رنگ‌های پرچم ایتالیا روی پشت‌سری‌ها نقش بسته و پلاک مشابهی را هم می‌توان روی کنسول مرکزی دید. تجهیزات استاندارد این نسخهٔ ویژه هم شامل سانروف برقی، سیستم صوتی B&W و پکیج کمک‌راننده می‌شود.

آخرین فرصت برای خرید یک مازراتی با قلب V8 فراری

زیر کاپوت هر سهٔ این خودروها همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی ساخت فراری قرار دارد که ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور برای انتقال نیروی خود به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. این پیشرانهٔ V8 اما ماه‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند زیرا فراری از امسال به تأمین پیشرانه برای مازراتی پایان می‌دهد. این یعنی احتمالاً نسخهٔ MC ادیشن برای خداحافظی با این موتور در نظر گرفته شده است.

پیشرانهٔ V6 جدید مازراتی که سال گذشته در سوپراسپرت MC20 معرفی شد به‌زودی جایگزین این موتور V8 فراری خواهد شد. سری MC ادیشن از همین فوریه در مناطق اروپا، آفریقا، خاورمیانه، آسیای شرقی، اقیانوسیه و چین عرضه خواهد شد. البته در چین موتور V8 ارائه نمی‌شود و موتور کوچک‌تر ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۵۰ اسب بخار قدرت جایگزین آن خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    درسته مزراتی به خاطر مشکلاتی از نظر سطح تکنولوژی و مهندسی از رقبا یه مقداری عقب مونده و از نظر قیمت گزاری رقابتی نیست ، اما هنوز هم همون ماشین دیوونه ای هست که هرکس یدونه ازش رو میخواد مخصوصا با مواور 4.7 لیتر v8 فراری که هیچ ترکیب بهتری وجود نداره
    همین‌طور هنوز طراحی زیبایی داره
    خیلی خوب می‌شد اگر مثل mc20 که خوش درخشید، بقیه ماشین های مزراتی هم به دوران‌ خوبشون برگردن

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. R@m!n

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      همینکه یه موتور مدرن خواهد داشت خیلی بهتره.

    2. 1123

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      الان طراحیmc20 نسبت به چی درخشانه؟
      در حد کوروت یا لوتوس امیراست
      که حفت این دوتا روهم اندازه مزراتی قیمت نمیخورن

      مخالفم 16
      1. محمد امین

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        اقا ۱۱۲۳ عزیز ، Mc20 به عنوان یک شروع دوباره برای مزراتی ، ماشین فوق‌العاده ای بود
        بنده اصلا راجب طراحی mc20 صحبت نکردم ، اما مشخصا جزو سوپرکارهای زیبا هست ، نمیگم بهترین..

  2. جناب ایکس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    کاش مازراتی هم مث استون یه جونی بگیره

    موافقم 19
    مخالفم 2
  3. - A M I R -

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    امضای مازراتی صدای تولیدی اگزوز از انجین V8 بود که تنها ویژگی جذاب مدل های جدیده، متاسفانه این رو هم ازش گرفتن. گویا قراره از این برند فقط یه اسم به جا بمونه.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  4. Jdm باز

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    امیدوارم پیشرانه ای جایگزینش بشه که از این موتور ضعیفتر نباشه

    1. هدف:خندین به هیتر کره

      ۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      قراره موتورmc20 رو جایگذین کنه

  5. شهاب ش

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مازارتی هنوز هم یکی از بهترینهاست . مشکلات فنی در مورد گیبلی بین سالهای ۲۱۴ تا ۲۰۱۷ بود این مشکلات تماما حل شده و وجود نداره .
    مدل MC در امریکا به نامهای GT , Torefeo , Modena نامگذاری شدند که Torefeo در واقع همین MC هست با تریم خیابانی
    جلوپنجره مشکی در گیبلی با نام GranSport بازاریابی میشد .
    یکی از بهترین لذتهای روزانم شنیدن صدای موتورگیبلی ۲۰۱۹ هست وقتی میرم سره کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا