مازراتی

مازراتی MC20 سیلو پرایما سری با کیت بدنه فیبر کربن 7 دیزاین معرفی شد

مازراتی MC20 سیلو پرایما سری خودروی بسیار کمیابی خواهد بود اما استفاده از کیت‌های بدنه جدید ۷ دیزاین باعث هرچه خاص‌تر شدن این خودرو می‌شود.

بر اساس اخبار قبلی مازراتی تنها ۶۵ دستگاه از MC20 سیلو پرایما سری را تولید خواهد کرد ولی برخی نسخه‌های این خودرو به لطف کیت بدنه فیبر کربنی خاص‌تر خواهند بود. کیت‌های ۷ دیزاین که برندی آمریکایی است قبلاً برای MC20 آریا عرضه شده بودند. این کیت‌ها تنها روی طراحی ظاهری تمرکز ندارند و باعث بهبود عملکرد خودرو نیز می‌شوند. این کمپانی مدعی شده با نصب کیت‌های فیبر کربنی، راندمان آیرودینامیکی محصول خاص مازراتی ۱۲۳ درصد بهبود خواهد یافت.

پکیج آیرودینامیک ۷ دیزاین برای مازراتی MC20 سیلو پرایما سری توازنی جذاب بین گیرایی و ظرافت ایجاد می‌کند و همچنان به طراحی اصلی خودرو وفادار است. پکیج موردبحث شامل اسپلیتر جلو، ورودی‌های هوای روی کاپوت، رکاب‌های جانبی، اسپویلر عقب و دیفیوزر است. این تیونر ادعا می‌کند کیت موردبحث در سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت بیش از ۹۰ کیلوگرم داون فورس تولید می‌کند و این رقم در سرعت‌های ۲۵۷ و ۳۲۲ کیلومتر در ساعت به ۸۲۰ و ۱۲۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

کیت‌های فیبر کربنی ۷ دیزاین در سه فرم فورج کاری شده، جناغی یا تیره تولید می‌شوند و خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از عناصر فیبر کربنی آبی تیره سود می‌برد. نکته مثبت اینکه نیازی به سوراخ کردن بدنه MC20 جهت نصب این قطعات نیست زیرا ۷ دیزاین از نقاط نصب فابریک کارخانه استفاده می‌کند. همچنین خریداران امکان انتخاب رینگ‌های متفاوتی را خواهند داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به رینگ ۲۰ پره OZ الهام گرفته از MC12 کورسا اشاره کرد. ۷ دیزاین همچنین سیستم اگزوز مرحله ۲ خود را نیز معرفی کرده که ۲۰ اسب بخار را بر قدرت پیشرانه می‌افزاید و البته چند کیلوگرمی نیز سبک‌تر از اگزوز استاندارد مازراتی است. تیونر موردبحث قیمت کیت‌های فیبر کربنی خود برای MC20 سیلو پرایما سری را اعلام نکرده اما گفته که تنها ۲۵ نمونه از آن‌ها را تولید خواهد کرد. چنین کیت بدنه‌ای می‌تواند قیمت سوپرکار مازراتی را به حدود ۵۰۰ هزار دلار یا دو برابر قیمت تخمینی سیلو پرایما سری برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. net

      ۱۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      این جلو پنجره و عقب و چراغ عقب و سپر عقب شبیه ماشین عادی مازراتی هست و برای ماشین سوپر اسپرت خیلی جالب نیست . جلوپنجره و عقب ماشین حس سوپر اسپرت بودن این ماشین رو کم کرده

      موافقم 6
      مخالفم 31
      1. Alireza

        ۱۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (203 ديدگاه)

        بهش میگن زبان طراحی

        موافقم 11
  2. amir

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    نیزه دار شیک و خاص مودنا

    موافقم 17
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    از دیار مودنا آمده

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. amir

      ۱۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      سن آگاتا بولونیا = لامبو
      مودنا= مازراتی
      مارانلو= فراری

      موافقم 20
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    سادش قشنگ تره

    موافقم 3
    مخالفم 8
  5. parhamiof

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    این رنگ ابی خیلی بهش میاد

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. رامتین

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    640 اسب بخار از یک موتور 3 لیتری واقعا عالیه…

    موافقم 12
  7. Siyavash

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    واقعا هم‌ خیلی قشنگ و گنگ هست و دانفورس خوبی تولید میکنه..ولی یه سوال…چرا راجب قدرتش چیزی نگفته….

  8. کامبیز

    ۱۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    خودروهای ایتالیایی هیچ کم و کسری ندارند، حرف اول خودروسازی دنیا رو ایتالیا میزنه.

    1. پوریا چالش

      ۱۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (319 ديدگاه)

      نه اشتباه میکنی ما ایران خودرو داریم و سایپا که حتی لامبورگینی و فراری هم قابل مقایسه باهاش نیستن

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا