تقریباً دو سال از زمان معرفی سوپراسپرت مازراتی MC20 میگذرد. در آن زمان، سازندهٔ ایتالیایی اعلام کرد که نسخهٔ کانورتیبل این خودرو هم تولید خواهد شد و حالا سرانجام MC20 روباز با نام سییلو (Cielo) معرفی شده است. سییلو در زبان ایتالیایی به معنای آسمان است و نام بسیار مناسبی برای خودرویی محسوب میشود که میتواند با لمس یک دکمه سقف خود را ظرف ۱۲ ثانیه جمع کرده و زیر درب صندوقعقب پنهان کند.
البته در صورت بسته بودن سقف نیز سرنشینان همچنان میتوانند آسمان را تماشا کنند زیرا سقف MC20 سییلو از نوع شیشهای است که این شیشه را میتوان از شفاف به مات تبدیل کرد. به خاطر مکانیزم سقف جمع شونده، در بخش عقبی خودرو تغییراتی ایجاد شده و به همین دلیل دیگر پیشرانهٔ مازراتی قابلمشاهده نخواهد بود. بااینحال، لوگوی مازراتی در اندازهای بسیار میتواند بهصورت سفارشی در این قسمت نقش ببندد.
مثل همهٔ خودروهای رودستر، بهمنظور تقویت ساختار MC20 برای جبران حذف سقف، وزن آن افزایش یافته است. به گفتهٔ مازراتی، وزن سییلو ۶۵ کیلوگرم بیشتر شده و حالا به ۱۵۴۰ کیلوگرم رسیده است؛ بنابراین، ازآنجاییکه در سینهٔ این نسخهٔ روباز همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد، پرفورمنس خودرو کمی تحت تأثیر قرار گرفته است بهگونهای که شتاب صفرتاصد از ۲.۹ ثانیه به ۳.۰ ثانیه رسیده و شتاب صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت هم با چهاردهم ثانیه افزایش به ۹.۲ ثانیه رسیده است.
حداکثر سرعت MC20 سییلو هم کمی کاهش پیدا کرده و حالا بجای ۳۲۵ کیلومتر، ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود؛ اما چیزی که در این نسخه کم نشده فضای بار است که همچنان شامل ۵۰ لیتر در صندوق جلو و ۱۰۰ لیتر در عقب میشود. برای این مازراتی روباز رینگهای کربنی سبکوزن قابل سفارش خواهد بود که کاهش ۳۰ کیلوگرمی وزن را به همراه دارد. علاوه بر این، امکان جایگزینی غربیلک فرمان آلکانترا با یک نمونهٔ کربنی هم وجود خواهد داشت.
در MC20 سییلو انتخابگر دوار حالات رانندگی بروز شده و حالا یک نمایشگر لمسی در مرکز آن قرار گرفته است که نشان میدهد کدامیک از پنج حالت رانندگی شامل خیس، GT، اسپرت، کورسا و ESC خاموش انتخاب شده است. برای نسخهٔ روباز همچنین یک رنگ بیرونی آبی روشن اختصاصی هم قابل انتخاب خواهد بود که در تصاویر مشاهده میکنید. مازراتی همچنین یک نسخهٔ ویژهٔ لانچ ادیشن را هم برای MC20 سییلو ارائه کرده است که PrimaSerie نام دارد و تنها ۶۰ دستگاه از آن ساخته میشود.
این نسخه از رنگ آبی مذکور، رینگهای MM20 که از اعداد رومی الهام گرفتهاند و نشان PrimaSerie بهره میبرد. مازراتی هنوز قیمت MC20 سییلو را اعلام نکرده اما میدانیم که این سوپرکار روباز ایتالیایی اواخر امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
دکتر
۵ خرداد ۱۴۰۱دوو بره شکایت کنه😃
sina7
۶ خرداد ۱۴۰۱البته تلفظ این مدل تقریبا چِلو هستش نه سیه لو
MR.JD
۶ خرداد ۱۴۰۱سال 78 سی یلو شرابی داشتیم صفر کمپانی . وقتی که سی یلو مد نبود : -)
حالا حالا ها چند تا لات و لوت اینستا پس از قریب 25 سال راه هایی و میان که ما آسفالتش کردیم . امان از روزگاررر
محسن
۵ خرداد ۱۴۰۱یه اشراف زاده ایتالیایی اصیل
M
۵ خرداد ۱۴۰۱کلمه cielo به ایتالیایی میشه اسمان حالا چرا تو ایران این اسم رو براش گذاشتن در حالی که در بازار جهانی le mans بوده خودش جالبه
Hadi
۵ خرداد ۱۴۰۱ظاهرش مثل هایپر کار های میلیونیه ولی یک چهارم اونا قیمت داره…
واقعا طراحی معرکه ای داره این هیولا کلا مزراتی رو عشقه 👌🏼😍
ولی من کوپه اش رو بیشتر دوست دارم…
کامران
۵ خرداد ۱۴۰۱هی میخوام بگم اگه ۱۰۰k بود شاید ارزش داشت ولی میبینم کوروت Z06 با موتور هیولا هست کوروت استینگری با موتور پوشراد هست هر دوتاشونم از این سریع ترن از این لوکس ترن از این خوشگل ترن واسه رانندگی روزانه مناسب ترن حتی میبینم ۵۰k هم نمیرزه واقعا اینجور *** هنر میخواد که فقط مازراتی و آلفارومئو از پسش بر میان
Jdm باز
۵ خرداد ۱۴۰۱اها
MOTORE PUSHROD
۵ خرداد ۱۴۰۱میخوام برم با یکی از خریدارای این ماشین مصاحبه کنم بگم داداش چی به ذهنت رسید رفتی اینو خریدی؟ پول زیادی داری آتیشش بزن این چیه آخه
ram1500trx
۲۲ تیر ۱۴۰۲مگه پراید ۱۴۱ خریده ک داری قضاوتش میکنی میگی چرا ۱۳۱ نخریدی.یارو پولشو داشته عشقش کشیده خریده….
مردم سرتون تو کار خودتون باشه…
Aboalfazl demon
۵ خرداد ۱۴۰۱یه وقت به این ماشین حرف بد نزنین
اروپایی باز های متعصب عصبی میشن
نمیخوان باورکنن این ماشین از تمام رقباش عقب تره
Jdm باز
۵ خرداد ۱۴۰۱جدای از بحث فنی، از لحاظ طراحی به نظرم خیلی زیباست
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۱لامصب مازراتی هر چی میسازه عشقه
TML BN
۵ خرداد ۱۴۰۱اسمش منو نمیدونم چرا یاد دوو سیلو افتادم
عجب ماشینی بود
بهنام
۵ خرداد ۱۴۰۱حقیقتا زیباست . با برداشتن سقف اصلا طراحیش متحول شد . از نظر من خریدار این ماشین هم خوش سلیقه هست هم عاشق.
akrh78
۵ خرداد ۱۴۰۱“سازندهٔ بریتانیایی”؟؟ خدایا توبه
احمدرضا
۵ خرداد ۱۴۰۱رنگش خیلی خیلی قشنگه
ارش
۵ خرداد ۱۴۰۱واقعا یه شاهکاره طراحیه هماهنگی بی نظیر طراحی بیرونی و داخلی و رنگ آبی فوق العاده 👌
یوسف
۵ خرداد ۱۴۰۱از جنبه طراحی خیلی بهتر از نسخه کوپه شده، اون نشان مازراتی روی در موتور با آدم حرف میزنه.
Swedish Arrogant Tiger
۵ خرداد ۱۴۰۱واقعا زیباست ،از معدود خودرو هایی یا شاید تنها خودرویی که نسخه کانورتیبلش بهتراز کوپه شده!
Poria
۶ خرداد ۱۴۰۱کاش یه فیلم هم از باز بسته شدن اش می زاشتین