مازراتی نسخهٔ مسابقهای MC20 را برای شرکت در مسابقات GT2 رونمایی کرده تا در رقابت ۲۴ ساعته بلژیک شرکت کند.
مازراتی سال گذشته اعلام کرد که با سوپرکار MC20 به مسابقات GT2 بازخواهد گشت. سازندهٔ ایتالیایی در آن زمان دو تصویر از خودروی مسابقهای خود منتشر کرد اما حالا تصاویر و اطلاعات بسیار بیشتری از این سوپرکار مسابقهای ایتالیایی داریم. MC20 GT2 در پایان ژوئن در مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ اسپا در بلژیک رسماً رونمایی خواهد شد. این ماشین هماکنون برای اولین بار راهی پیست شده تا برای نمایش رسمی در سه ماه آینده آماده شود.
MC20 GT2 از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 نتونوی نسخهٔ جادهای استفاده میکند که از تکنولوژی احتراق دوگانهٔ فرمول یک بهره میبرد. مازراتی فعلاً مشخصات این موتور در نسخهٔ مسابقهای را اعلام نکرده ولی گفته است که آن را به سطح بالاتری ارتقاء داده است. امیدواریم بهزودی از جزئیات این ماشین باخبر شویم ولی نسخهٔ جادهای سوپرکار مازراتی ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و MC20 را ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
در MC20 جادهای انتقال نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد اما در GT2 این گیربکس با یک نمونهٔ شش سرعتهٔ سکوئنشال مسابقهای جایگزین میشود. مازراتی همچنین قطعات سیستم تعلیق را هم با نمونههای مسابقهای جایگزین کرده است که شامل کمکفنرهای قابل تنظیم و آنتیرول بارهای قابل تنظیم جلو و عقب میشود. غربیلک فرمان مسابقهای با پدالهای تعویض دنده، نمایشگر ۱۰ اینچی راننده و داشبورد فیبر کربنی هم از ویژگیهای داخلی این سوپرکار ایتالیایی هستند.
این ماشین همچنان از بدنهٔ قابل جدا کردن سریع و بال عقب قابل تنظیم نیز بهره میبرد و رنگ آبی اینفینیتو هم ظاهر مسابقهای آن را تکمیل میکند. رانندهٔ تست مازراتی در مورد MC20 میگوید:
ما روی توسعهٔ خودرویی تمرکز کردیم که نهتنها توانایی رقابت با رقبای خود را داشته باشد بلکه از لحاظ هندلینگ، راحتی و پرفورمنس هم خودرویی ایدهآل برای رانندههای جنتلمن ما باشد. ما میخواهیم آنها احساس منحصربهفردی را در این خودرو تجربه کنند
این اولین باری نیست که مازراتی در مسابقات GT2 حضور پیدا میکند زیرا این شرکت از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ هم با مدل MC12 در این مسابقات حضور داشت.
KAMI
۱۷ اسفند ۱۴۰۱این همه پروپاگاندا برای مازراتی ایجاد میکنن ولی تهش سالی رو هم ۲۰ هزار تا ماشین میفروشه این MC20 هم تهش ۵۰۰ تام نمیفروشه در حالی که رم تو دو هفته ۲۰ هزار تا تراک میفروشه داج تو یه ماه ۲۰ هزار تا چلنجر و چارجر و دورانگو میفروشه به بهانه های مختلف نسخه ترک هاوک جیپ گرند چروکی که سالی ۳۰۰ هزار تا میفروشه رو نساختن ولی واسه مازراتی ریس کار GT2 میسازن که حتی اگه بتونه تا آخر ۲۴ ساعت دووم بیاره رتبه ای جز آخر نصیبش نمیشه
علی
۱۷ اسفند ۱۴۰۱درود بر شرکت با اصالت مازراتی ، تلفیق هنر و تکنولوژی ، اگه صدهزارباردیگه بگیم مازراتی لوکس سازه و تعداد تولیدات و مشتریانش محدودن ، باز بگین تیراژش کمه و …!!!! بخدا خسته شدیم
مازیار
۱۷ اسفند ۱۴۰۱جفتشون عاشق مزراتی هستن اما یکمی خجالتین
همون قضیه اگر با من نبودش هیچ میلی …
کیانوش
۱۹ اسفند ۱۴۰۱مازاراتی رو داری با بنز و بی ام و مقایسه میکنی مگه که بیست هزار تا فروش رو واسش کم میدونی
زیزیگولو
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ظرافت و عملکرد و زیبایی تو طراحیش موج میزنه
MASOUD 0099
۱۷ اسفند ۱۴۰۱چه روخی داره لامصب 🔥🔥🔥🔥
AHMADREZA
۱۷ اسفند ۱۴۰۱من نمی دونم پدال تا کی میخاد به این رویه ادامه بده
واقعا جای تاسف داره برای یکی از بهترین سایت های خودرویی ایران
زیر تمام پست های گروه فیات یه عده هستن که هی فشار میخورن و نظر غیر کارشناسی میدن و راحت به برند های مورد علاقه دیگران توهین میکنن
نمی دونم چرا پدال کاری نمیکنه همه کامنت هاشونو با هر زبونی که حرف بزنن منتشر میکنه
نه تنها اینجا بلکه توی پست های تویوتا و کیا و هیوندای و جنسیس هم هستن این آدمها
این حرفا هیچ توجیهی نداره
مگر اینکه بخاد بحث راه بندازه و برای سایت ویو بیاره
MC20
۱۷ اسفند ۱۴۰۱احمد رضای عزیز خودت رو ناراحت نکن … بگذار هر کسی هر چی می خواد بگه تا سبک بشه … فقط بگم به نظرم بهتره برای قدردانی از زحماتشون ، آندره آ . برتولینی و مایکل بارتلز عزیز ، ابتدا با این الماس تراش خورده ، به صورت نمادین رانندگی کنند … به یاد تیم آلمانی و خوشنام ” Vitaphone Racing ” و قهرمانی های با ارزش مایکل بارتلز و آندره .آ برتولینی با اسطوره ای به نام ” Maserati MC12 GT1 ” در FIA GT Championship سالهای ” 2006 و 2008 و 2009 ” … یاد باد آن روزگاران ، یاد باد
مازیار
۱۷ اسفند ۱۴۰۱انصافا از نظر ظاهری که خیلی زیبا و جذابه
فاکتور بشدت کمیاب این سالها
Royal Driver
۱۷ اسفند ۱۴۰۱به به خوراک پیچ رد کردن و هندلینگ
رامتین
۱۷ اسفند ۱۴۰۱در زمینه طراحی مازراتی بسیار عالی و بنظرم بهترین در دنیاست. کاملا از نظر بصری خودروهای ایتالیایی برتر از آلمان و آمریکاست. بیخود نیست مهد معماری دنیا هم در رم ایتالیاست، یا برترین نقاش تاریخ (داوینچی) یا مجسمه ساز تاریخ (میکل آنژ) ایتالیایی هستند. منظور اینکه هنر نزد ایتالیاست! یه زمانی البته میگفتن هنز نزد ایرانیان بود و بس….
سهراب
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ازبس بخاطرنداشتن ماشین های اروپایی حسرتوافسوس خوردیم مغزمون پوکیده کاش لاقل یدونه پرایدم ببرن اونجامسابقه بده تماشاگرابجای نگاه کردن ب هایپرکارها پرایدونگاه کنن کناره لذت وهیجان یکمم خنده چاشنی مسابقات بشه😂😂