مازراتی از پروژه تک ساخت و سفارشی MC20 با نام اپرا d’Arte رونمایی کرد. این خودرو قابلیتهای بخش سفارشی ساز برند ایتالیایی را به نمایش میگذارد.
مازراتی در حرکتی که شبیه برنامه شخصیسازی فراری است از سوپر اسپرت پیشرانه وسط MC20 سیلو برای نمایشی آپشن های متنوع خود استفاده میکند. خودروی جدید اپرا d’Arte پروژهای تک ساخت است که توسط مازراتی فوریسری معرفی شده و پوشش بدنه آن از هنر مدرن با الگوهای ژئومتری و پیکربندی مشابه کابین الهام گرفته است.
در بدنه این خودرو شاهد ترکیب رنگهای آبی، سفید، قرمز، مشکی و زرد هستیم که با استفاده از گرافیک خاص خود ما را به یاد مفاهیم ژئومتری اوایل قرن بیستم میاندازند؛ به عبارت دیگر، اگر نقاش مشهور هلندی یعنی پیت موندریان در قید حیات بود، مازراتی MC20 اپرا d’Arte میتوانست خودرویی ایده آل برای او باشد. طراحان این برند ایتالیایی زمان مناسبی را نیز صرف بازنگری در نشان نیزه سه شاخ بزرگ مازراتی صرف کردهاند. این لوگو که معمولاً روی بخش پشتی MC20 سیلو نقش میبندد هماکنون به یک قطعه هنری انتزاعی تبدیل شده است. حتی رینگهای ۲۰ اینچی خودرو نیز رنگآمیزی خاصی دارد و هریک از ترکیب رنگی متفاوتی استفاده میکنند. در داخل کابین هم طرح مشابهی برای بخش پایینی داشبورد بکار رفته و پوشش آلکانترای آبی رنگ برای صندلیهای اسپرت و فرمان انتخاب شده است. نشان جالب اپرا d’Arte نیز مکمل این نوع طراحی خواهد بود.
اما در زیر پوست سوپر اسپرت مازراتی خبری از تغییرات نیست و بنابراین یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتون متر گشتاور انجام وظیفه میکند. همانطور که قبلاً نیز گفته شده در سال ۲۰۲۵ نسخه برقی MC20 تولید خواهد شد و با پسوند فولگور در بازار حضور خواهد داشت. شایان ذکر است برنامه شخصیسازی فوریسری مازراتی در سال ۲۰۲۰ به راه افتاد و از دو سال بعد در دسترس مشتریان آمریکایی قرار گرفت. آپشن های مدنظر خریداران طیفهای متنوعی را شامل میشود که از جمله آنها میتوان به رنگهای مختلف بدنه، طرح رینگها و کالیپرهای ترمز، تریم های فیبر کربنی سفارشی، قطعات ویژه داخل کابین و حتی پانلهای بدنه سفارشی برای خریداران ثروتمند اشاره کرد.
ممد
۴ اسفند ۱۴۰۲قشنگه♥️
Undercover
۴ اسفند ۱۴۰۲جون میده واسه نید فور اسپید آنباند. تو آپدیت جدید بیارنش عالی میشه.
Taha Ayoobi
۴ اسفند ۱۴۰۲مازراتی MC20 میبینم یاد اون یارو میوفتم که خورد به درخت از وسط نصف شد ماشینش
رامتین
۴ اسفند ۱۴۰۲واقعا طراحی جذاب و در عین حال ظریفی داره.
همایون
۵ اسفند ۱۴۰۲اگر هنوزم مازراتی مدرنی زیباتر از مازراتی کواتروپورته تا قبل سال دوهزار د ودوازده به جشم ندیدی لایک کن واقعا کاشمی مازراتی بجای اینکه کواتروپورته رو اتاقش رو عوض کنه و تغییر نسل بده همون طراحی رو با چراغ عقب های سه گوش عمودی ادامه میداد انقدر اون طراحی قلدر و زیبا بود و چشم نواز فقط نیاز بود فضای داخلیش از اون قدیمی بودن و سادگی اون نسل در بیاد که البته تو نسل بعدیش که محدود تو ایران هم هست فضای داخلی خوب شد ولی دیگه اون قلدری نسل قبل رو نداشت مخصوصا تو نمای عقب کاشمی فضای داخلی نسل اخر کواتروپورته میرفت روی اتاق نسل قبلی مواتروپورته اونوقت بود که حسابی خوب میفروخت هنوزم ترمیب رویایی مازراتی تو ذهن من یه مواتروپورته فول فول مثل اونی مه قدیم ها علی دایی داشت و حتی مانیتور ردیف عقب هم داشت هست البته با رنگ قرمز که یمدستگاه قرمزش هم تو ایران هست همش پشت ویترین نمایشگاه هاست و در کنارش یه مازراتی گرن توریسمو ام سی استرادل به رنگ آبی اختصاصی خود مازراتی،اگر کواتروپورته سبز باشه و گرن توریسمو قرمز هم قبول هست ها داخل کواتروپروته قهوهای باشه داخل گرن توریسمو ام سی هم که نمیشه رنگش رو عوض کرد اون گرند کابریو های فندی هم خیلی معرکه هستند ها ولی من گرند توریسمو رو از گرند کابریو بیشتر دوست دارم وگرنه اون ترمیب رنگ گرند کابریو با اون رنگ خاص طرح چوب داخلش حسابی دل میبره