مازراتی چندی قبل خبر تولید خودرویی با نام پروجکت ۲۴ را داد اما حالا بهصورت رسمی اعلام کرد این خودرو با نام MCXtrema و در روز ۲۷ مرداد معرفی خواهد شد.
تاکنون اخبار گوناگونی درباره تولید نسخه مخصوص پیست MC20 منتشر شده بود. منظور ما مدل مسابقهای GT2 که چندی پیش معرفی شد نیست بلکه درباره پروجکت ۲۴ صحبت میکنیم که حالا با نام رسمی MCXtrema شناخته میشود. شاید خیلی با این خودرو آشنایی نداشته باشید که البته جای تعجبی هم نخواهد داشت زیرا بیش از یک سال قبل رندرهایی از پروجکت ۲۴ منتشر شد و در آن تصاویر میتوانستیم نسخهای بازنگری شده از MC20 با بالها و ورودیهای هوای بیشتر را ببینیم.
مازراتی قبلاً گفته بود پروجکت ۲۴ از توربوشارژرهای جدید برای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده خواهد کرد تا قدرتش به ۷۴۰ اسب بخار برسد. حالا ایتالیاییها میگویند خروجی MCXtrema تنها ۷۳۰ اسب بخار خواهد بود. اگرچه این خودرو فعلاً بهصورت مجازی پدیدار شده است اما تیزر واضحی از آن وجود دارد. در بیانیه امروز این خودروساز علاوه بر قدرت و نام رسمی آن میبینیم که زمان معرفی نیز ۲۷ مرداد و هفته خودرویی مونتری اعلام شده است. همچنین در این تیزر تائید میشود تنها ۶۲ دستگاه از MCXtrema تولید خواهد شد هرچند تمامی این مدلها قبلاً فروخته شدهاند.
البته چنین چیزی جای تعجب ندارد زیرا مازراتی در زمان انتشار جزئیات اولیه پروجکت ۲۴ اظهار داشت خریداران آپشن های زیادی برای شخصیسازی محصول موردبحث خواهند داشت. این برند میگوید هیچ دو خودرویی شبیه یکدیگر نخواهند بود و بنابراین حدس میزنیم تمامی ۶۲ دستگاه برنامه ریزی شده مدتها قبل از انتشار بیانیه امروز مازراتی به فروش رفتهاند. اگرچه باید منتظر رونمایی رسمی این خودرو باشیم اما در جزئیات اولیه پروجکت ۲۴ خبر از وجود گیربکس ۶ سرعته سکونشئال بجای گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه MC20 داده شده بود.
ظاهراً این گیربکس مشابه همان گیربکسی است که در GT2 وجود دارد. علاوه بر این، مازراتی MCXtrema از سیستم تعلیق قابل تنظیم برای هماهنگی با کیت آیرودینامیک ویژه خود سود خواهد برد. ترمزهای کربن سرامیک برمبو نیز وظیفه توقف این هیولا را بر عهده خواهند داشت و داخل کابین نیز میتوان آپشن هایی همچون صندلی سرنشین را سفارش داد. از آنجایی که این خودرو فقط مختص پیست خواهد بود بنابراین کابین آن مشابه محصولات مسابقهای است و رول کیج و تجهیزات خاص ثبت رکوردهای جدید در آن به چشم میخورند. مجله پدال همچون همیشه در کمترین زمان ممکن اخبار مربوط به رونمایی این خودرو را در دسترس شما عزیزان قرار خواهد داد.
وی
۱۱ مرداد ۱۴۰۲بسیار زیبا و دلنشین (البته نمای عقب بهتر هم میتونست باشه)
رضا
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ماشین جذابی به نظر میاد باشه! یکجوری نوشتین فقط 730 اسب بخار انگار عدد کوچیکیه.
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۲فقط کار خود مزراتی هست اینطور ساده شیک و جذاب😍
محمد
۱۱ مرداد ۱۴۰۲۷۳۰!
چقدر کم،الان اگر هایپر کارها بالای هزار اسب هستند.
Arshia m3csl
۱۱ مرداد ۱۴۰۲چقدر مازراتی خوب شده فکر نمیکردم مازراتی به دوران خوبش برگرده ایول به مازراتی که نذاشت برندش مثل لانچیا بشه
MC20
۱۱ مرداد ۱۴۰۲” شانس آخر ”
دیوونتو بیا از این حال گرفته در بیار
بذار یه بار نگات کنم برای آخرین قرار
برای من که باختمت ، هنوز تو شانس آخری
منو خیال رفتنت ، چه جنگ نابرابری !!!
گفتم برگردی ، گفتی نمیتونم ، گفتی نمیتونم
گفتی نمیتونم …
باید برگردی ، حتی چه جوریشو ، دیگه نمیدونم
دیگه نمیدونم …
گفتم برگردی ، گفتی نمیتونم ، گفتی نمیتونم
گفتی نمیتونم …
باید برگردی ، حتی چه جوریشو ، دیگه نمیدونم
دیگه نمیدونم …
BMW
۱۱ مرداد ۱۴۰۲وای قلبم این ماشین تکمیل و حس خاصی بهت میده
JDM سابق
۱۱ مرداد ۱۴۰۲امیدوارم مثل MC20 یه اسپرت با پرفورمنس معمولی و ظاهر کسل کننده و الکی گرون نباشه
مهردادکمال
۱۲ مرداد ۱۴۰۲مازراتی جایگاه خاصی داره در واقع میخواد بین الفا و فراری قرار بگیره و خیلی نمیتونه محصولی بسازه که از فراری پیشی بگیره! در نتیجه علیرغم مهندسی دقیق محصولی پیست محور ساخته که بیانگر توانمندی هاش باشه… اما مازراتی تا ده ها سال دیگه هر محصولی بسازه نمیتونه به مدل mc12حتی نزدیک شه. چون نمیخواست میانه حرکت کنه! مدلی که حتی از گرانترین فراری زمان خودش-انزو-علی رغم اشتراکات فراوان اندکی گرانتر بود.