طبق گزارشی، به دلیل تغییر جایگاه برندهای سطح بالای گروه استلانتیس با هدف جلوگیری از همپوشانی بین آلفارومئو و مازراتی، پروژهٔ کواتروپورته الکتریکی معلق شده است.
احیای مجدد مازراتی که سالها پیش با معرفی سدانهای جدید کواتروپورته و گیبلی شکل گرفت طبق برنامه پیش نرفت زیرا خریداران هیچگاه استقبال خوبی از این خودروها نکردند. بااینحال، پس از چند شکست، امروز مازراتی به لطف مدلهای جدیدی مثل گریکاله، MC20 و نسل جدید گرنتوریسمو، شرایط بهتری دارد؛ اما با وجود این خبرهای خوب، مشکلات همچنان گریبان گیر این برند ایتالیایی است زیرا گزارش جدیدی ادعا کرده که پروژهٔ توسعهٔ کواتروپورته الکتریکی تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است.
طبق این گزارش، قطعهسازان اواخر نوامبر مطلع شدهاند این پروژه که با کد M9S شناخته میشود، تعلیق شده و آنها باید اقدامات مربوط به این پروژه را متوقف کنند. قرار بود تولید این خودرو سال آینده آغاز شده و در سال ۲۰۲۵ به خریداران تحویل داده شود که با توجه به این تعلیق، بعید به نظر میرسد. البته مازراتی با این توضیح که توسعه، مهندسی و تولید تمام محصولات آیندهٔ این شرکت بهصورت صددرصدی در ایتالیا انجام خواهد شد و موتورهای الکتریکی به کار گرفته میشوند، سعی کرده خیال قطعهسازان را راحت کند.
هنوز دقیقاً مشخص نیست که چرا مازراتی پروژهٔ کواتروپورته فولگوره را تعلیق کرده اما به گفتهٔ گزارش مذکور، بحثهایی در مورد تغییر جایگاه برندهای سطح بالای گروه استلانتیس با هدف جلوگیری از همپوشانی بین آلفارومئو و مازراتی در جریان است. به همین دلیل، تصمیم بر توقف پروژهٔ M9S گرفته شده تا استلانتیس از وجود فاصلهٔ کافی بین نسخههای الکتریکی کواتروپورته و جولیا مطمئن شود. جولیای الکتریکی قرار است در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ وارد بازار شود و در نسخهٔ کوادریفولیو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.
این اما شاید تنها مشکل مازراتی نباشد زیرا طبق گزارشها، این شرکت با ارسال ایمیلی به قطعهسازان ایتالیایی، از آنها خواسته تا هزینهٔ توسعهٔ قطعات را تا ۶ درصد کاهش دهند. در همین حال، گفته میشود استلانتیس معرفی نسل جدید فیات 500e را هم از سال ۲۰۲۷ به ۲۰۳۰ به تعویق انداخته است. این خودرو در سال ۲۰۲۰ راهی بازار اروپا شد.
علی جردن
۹ دی ۱۴۰۲کواتروپورته GTS نسل قدیم که تو ایران هست با رنگ نقره ایی یک سوپر مگا اسطوره سدان هاست
phonix
۹ دی ۱۴۰۲اخرین نسلشم هست .
همایون
۱۴ دی ۱۴۰۲نه اشتباه نکن اون یک تم دستگاه قرمزش که جی تی اس هم هست خیلی دلربا تر از نقره ایش هست و ابی پر رنگ که نماد مازراتی این رنگ هست هم حستبی رو کواتروپورته خودنمایی میکنه ولی نقره ای برای نشون دادن کوچکترین جزئیات و حجم دهیی های طراحی بهترین رنگ هست و کاشکی تو ایران بجای سفید خریدن ماشین به بهونه اینکه کمتر کثیفی رو نشون میده نقره ای میخریدند چون نقره ای حتی از سفید هم کمتر کثیفی نشون میده البته من حسابی طرفدار رنگ های جیغ و تناژ قرمز هستم رو خودرو ولی اگه رنگ جیغ نباشه حتما نقرخ ای خوشحالم یه دوست خوش سلیقه مثل شما پیدا مردم که سدان مورد علاقمون یکی هستش
۹ دی ۱۴۰۲گند نزنید به قیافه ماشینا
به موتورشون
کیویا گند زدن به ماشیناشون طراحی هاش همه یک نواخت با چراغای کوچیک 😐😒
Arshia m3csl
۹ دی ۱۴۰۲کواتروپورته نباید از خط تولید خارج بشه جد یدان های اسپرته و قبل از bmw m5 و پورشه پانامرا و بنز e63 و استون مارتین راپید و بی ام و m8 سدان بوده این ماشین باید بمونه تو تاریخ چون کواتروپورته یک نماد خاصه و یکی از بهترین سدان های تاریخه مازراتی همیشه رقیب پورشه بوده و همیشه سعی کرده با پورشه رقابت قشنگی راه بندازه
Moein
۹ دی ۱۴۰۲افسوس و صد افسوس
لعنت به استلانتیس
18:45
۹ دی ۱۴۰۲پانامرا انتخاب من و بعدش rs7 از کمپانی Audi 💯😍
blackwing
۹ دی ۱۴۰۲یادش بخیر جرمی کلارکسون داشت تو کافه قهوه میخورد که از یه خیابون اونطرف تر صدای مازراتی اومد کُرک و پرش ریخت…
اون دوران کجا رفت..🥹
amdbenz
۹ دی ۱۴۰۲LGBT?🧐
همایون
۱۴ دی ۱۴۰۲همچنان برای من زیباترین سدان پلاک ملی ایران مازراتی کواتروپورته های زیر مدل 2013 هستند با اختلاف و سوگولیشون هم اون کواتروپورته جی تی اس قرمز رنگی هست که مثل الماس از پشت این ویترین به اون ویترین نمایشگاه های تهران جا به جا میشه تا همه بالاشهر از زیباییش مست بشند هم فضای بیرونی هم فضای داخلی انالوگش حسابی از من دل میبرند البته مانیتور و دکمه های کارکردن باهاش بزرگترین نقطه ضعفش هست و دومین کواتروپورته مورد علاقم کواتروپورته سابق علی دایی هست که الان اگر اشتباه نکنم یه خانم بیزنس وومن موفق سوارش میشند که به شکل عجیب و غریبی فول اپشن هست و حتی مانیتور مخصگص سرنشین های عقب و تلفن رو هم براش سفارش دادند و تک هست فقط حیف که رنگش مشکی هستش و بهترین اینتریویر کواتروپورته با چرم رنگ قهوه ایش هست یه روزی به آرزوی داشتنش چه پلاک ملیش چه گذرش که البته نمیدونن مازراتی گذر میشه اورد یا ممنوعه یا ایشالله با واردات دست دوم ها نمونه های دست دومش که تو ایران بیارند یا شده یدونه تو دبی بخرم و سوار بشم البته شروع علاقم باهاش با نقد و بررسی یدونه مات فکتوریش تو دبی توسط مجله ماشین به سفارش نمایندگیش تو ایران که قبل لانچ محصگل اقای مسیح فرزانه رو برده بودند دبی و یدونه طلایی مات فکتوریش رو داده بودند چند روزی دستش باشه شروع شد که اقای فرزانه رو مسحور خودش کرده بود این خودرو و سمفونی گوش نواز اگزوزش فکر کنم تو دبی الان قیمت سالمش از کی ام سی جی هفت مرمان خودرو هم کمتر باشه ولی دیوونش هستم ،خودرو فقط ایتالیایی بخدا چه مازراتیش چه الفارومئوش چه حتی فیاتش همشون بجای مغز و منطق فقط قلب و روحت رو هدف قرار میدند