مازراتی سرانجام رسماً کابین نسل جدید گرنتوریسمو را نشان داده است که بسیار شبیه کراساوور گریکاله به نظر میرسد.
نسل جدید مازراتی گرنتوریسمو در اکتبر ۲۰۲۲ در نسخههای بنزینی و الکتریکی رونمایی شد اما سازندهٔ ایتالیایی تاکنون کابین کوپهٔ جدید خود را نشان نداده بود. امروز اما سرانجام مازراتی اولین تصاویر رسمی و کامل داخل گرنتوریسموی جدید را منتشر کرده است. این خودرو در سه نسخهٔ مختلف به بازار عرضه میشود. مدل پایه بنام مودنا و نسخهٔ پرفورمنس بنام تروفئو هردو به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو مجهز هستند که البته با تنظیم متفاوت، به ترتیب ۴۹۰ و ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. نسخهٔ تمام الکتریکی فولگوره نیز از سه موتور برقی با مجموع قدرت ۷۵۰ اسب بخار استفاده میکند.
بهمنظور متمایز کردن این نسخهها از هم، مازراتی تغییراتی را در نمای بیرونی، ترکیب رنگها و تزئینات کابین آنها ایجاد کرده است. طراحی داشبورد خودرو شباهت بسیار زیادی به کراساوور گریکاله دارد و از جدیدترین زبان طراحی مازراتی بهره میبرد. هرچند در اینجا اکثر قطعات با گریکاله مشترک هستند اما کابین گرنتوریسمو به لطف جزئیات و دوختهای روی داشبورد چرمی و پانل درها و همینطور تریمهای فلزی براق، نمای لوکستری دارد. نسخهٔ مودنا از ترکیبی زیبا از تودوزی بژ و مشکی با تریمهای چوبی استفاده میکند، تروفئو به تودوزی مشکی با دوخت قرمز و تریم فیبر کربنی مجهز است و فولگوره هم از تودوزی آبی و سفید بهره میبرد.
کابین گرنتوریسمو مثل گریکاله پر از نمایشگرهای مختلف است که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۲ اینچی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعتی-سرگرمی، یک نمایشگر لمسی ۸.۸ اینچی دیگر در کنسول مرکزی، یک ساعت دیجیتالی فانتزی با ظاهر آنالوگ و هدآپ دیسپلی میشود. هرچند شاید برخی از فقدان دکمههای فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه گلایه کنند اما مازراتی پانل لمسی خود را سادهترین و سریعترین کنترلر دیجیتالی سیستم تهویهٔ بازار میداند. غربیلک فرمان سه پرهٔ خودرو هم با گریکاله مشترک است و روی آن دکمهٔ استارت و کنترلری دوار برای حالات رانندگی دیده میشود.
صندلیهای گریکاله بیشتر راحت به نظر میرسند تا اسپرت و روی پشتسری یکپارچهٔ آنها نشان نیزهٔ سهشاخ مازراتی دیده میشود. سیستم صوتی ۱۱۹۵ واتی Sonus Faber با ۱۹ بلندگو و نشان گرنتوریسمو روی داشبورد سمت سرنشین به همراه پرچم ایتالیا در کنار دریچهٔ تهویه از دیگر ویژگیهای داخلی این گرند تورر ایتالیایی هستند. معمولاً کوپههای ۲+۲ در عقب چندان جادار نیستند اما به گفتهٔ مازراتی، نسل جدید گرنتوریسمو به لطف طراحی سقف میتواند چهار بزرگسال را در خود جای دهد. این شرکت هنوز قیمت و زمان عرضهٔ کوپهٔ جدید خود را اعلام نکرده اما میدانیم که امسال نسخهٔ روباز آن یعنی گرنکابریو را هم معرفی خواهد کرد.
Taha Malek
۱ بهمن ۱۴۰۱مازراتی داره به روزای اوج بر میگرده
علی
۱ بهمن ۱۴۰۱خیلی زیباست ، دمت گرم مازراتی با اصالت
Reza Waffen SS
۱ بهمن ۱۴۰۱نمای داخلیش تقریبا کپی نسخه گریکاله هستش ولی در کل خوبه
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱ بهمن ۱۴۰۱مدرن نی
Reza Waffen SS
۱ بهمن ۱۴۰۱مدرن بودنش رو باید تست کنیم تا ببینیم ولی هرچی باشه بهتر از یه مانیتور گندس
AHMADREZA
۱ بهمن ۱۴۰۱از نظر تو مدرن بودن یه تلویزیون 50 اینچ به عنوان مانیتور و حذف کلید های فیزیکیع؟
اون مدرن بودن بدرد تسلا میخوره
مازراتی ماشین میسازه نه پلی استیشن
mahan
۱ بهمن ۱۴۰۱انصافا حرف حق و سنگینی بود. لایک
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱ بهمن ۱۴۰۱مدرن مثل کابین بنز
dian
۱ بهمن ۱۴۰۱لابد کابین ماشین های جی ام مدرنن
یا یه مانیتور گنده وسط داشبود و یا مانیتور و جلوامپر سرتاسری
Radmehr
۱ بهمن ۱۴۰۱همین غیر مدرن به صد تا کابین تسلا میارزه
(Saeed(peugeot
۱ بهمن ۱۴۰۱چقدر عالی / چقدر شیک و لوکس …. بدونه هیچ گونه طرح عجیب غریب ….
مازراتی قطعا کیفیت ساخت محصولاتش هم نسبت به قبل تغییر کرده و فوق العاده شده
Amir mahdi @-1387
۱ بهمن ۱۴۰۱درکل معرکه هست عجب چیزی مازراتی با داشبورد و بدنه زیبا
Nima
۱ بهمن ۱۴۰۱مثل همیشه لاکچریه ولی خب از دوران اوجش فاصله داره این برند بنظرم جلو گرن توریسمو جدید خوب از آب دراومده ولی پشتش یکمی تغییرات میخواست
911
۱ بهمن ۱۴۰۱زیبا و جذاب شده. ولی من از بیرون نگاش میکنم فکر میکنم وایپره
Ford
۱ بهمن ۱۴۰۱طراحی بسیار زیبایی داره ادم رو وسوسه می کنه که بخریش
زمستانم
۱ بهمن ۱۴۰۱تجربه میگه اون همه دوخت و شیار فقط باعث جذب لک و گرد و غبار میشه .
الان یکی میاد میگه مازاراتی بهترینه ولی تو ذهنش به فکر یه وام 4 درصد شاید بتونه یه تیبا قسطی ورداره خخخخخخ
AHMADREZA
۱ بهمن ۱۴۰۱انقدر شخصیتت پایینه و فکرت کوچیکه که عقلت نمیرسه طرف اگه چاره نداشت هیچوقت نمیرفت تیبا قسطی بخره تو این بازار انحصاری مزخرف
کلن اندازه یه بچه 5 ساله میتونی فکر کنی
گرفتاری مردم رو مسخره نکن
رامین سپهری
۲ بهمن ۱۴۰۱ملت چاره دارن ولی به بدبختی و توسری خوری عادت کردن ،،، اگه این انحصارگران بی وجدان رو یک سال فقط یک سال تحریم میکردن و هیچ ماشینی نمی خریدن این وضع و حال امروزمون حداقل در خودرو نبود
Radmehr
۱ بهمن ۱۴۰۱شم که پول مازراتیو داری والا شعورت خیلی کمتر از اون تیبا داراس
Ford
۱ بهمن ۱۴۰۱از نظر من طراحی بسیار زیبایی دارد البته جای تعجب نداره چون ایتالیا ها ماشین های خود را بسیار زیبا طراحی می کنند
TESLA
۱ بهمن ۱۴۰۱Wow حتی از تو عکس ها هم میشه کیفیتش رو حس کرد 😍😍🇮🇹🇮🇹🇮🇹🔥
Sobhan
۱ بهمن ۱۴۰۱خیلی دوسش دارم واقعا شیک و جذابه 🥳
MASOUD 0099
۱ بهمن ۱۴۰۱زیبا جذاب 🔥 واقعاً باید پشت این نشست .
من یه بار سوار مازراتی گیبلی شدم مال دوستم بود یه شتابی داشت که سانتافه من برگاش ریخت و خیلی خیلی کابین با کیفیتی داشت واقعاً فوقالعاده بود
زمستانم
۱ بهمن ۱۴۰۱خدارا شکر ( اشک تو چشام جمع شد ) شتاب داشت ؟
dian
۱ بهمن ۱۴۰۱هنر ایتالیایی
pouya98645
۱ بهمن ۱۴۰۱خیلی شیکه
Arshia m3csl
۱ بهمن ۱۴۰۱خیلی کابین زیبایی داره خوشبختانه هم با اینکه بقیه گیربکس برای تعویض دنده داره کاش ماشین های برقی دیکه هم گیربکس داشته باشن تا لذت رانندگی ازبین نره امیدوارم ماکت ۱:۱۸ این ماکت توسط بوراگو تولید بشه با کیفیت خوب و قیمت ۳ میلیون و خورده ای تومن هم تو ایران به فروش برسه ماکتش میتونه محبوب بشه مخصوصا با رنگای سبز تیره و ابی
Poria
۱ بهمن ۱۴۰۱با این بدنه انتظارم کابین اسپرت تری بود
Hadi
۱ بهمن ۱۴۰۱خیلی عالی شده طراحی کابین ساده و مدرن و ارگونومیکی داره 👌🏼
طراحی ماشین هم با این که نسل قبل زیبا تره ولی اینم خیلی خوبه خوشم اومد ازش 👌🏼
نسل جدید کواتروپورته و گیبلی چه شاهکار هایی میشن…
Royal Driver
۱ بهمن ۱۴۰۱قطعا بسیار خاصه، هنر ایتالیایی ها توی ساخت و طراحی ماشینا تکه. ولی نمیدونم حس خوبی بهش ندارم، چرا؟ اینو میگم چون ازش بدم نمیاد خیلی هم مازراتی و مدلاش رو دوست دارم، اصالت تمام عیاری دارن اما این ماشین نمیتونه یک گرن توریسمو واقعی باشه، یک گرن توریسمو واقعی باید یک وی۸ داشته باشه که حتی فردی که ازش بدش میاد عاشق و دیوانش بشه ولی خوب که وی۶ هم قابل خریده. طراحیش باید طوری باشه که انگار آماده حمله هست و عصبیه، آخه این نوع چراغ به گرن توریسمو نمیاد.. اصلا تولید نسخهی برقی هم معنایی نداشت، چون کسی که دیوانهی یک گرن توریسمو هست براش شتاب مهم نیست، بلکه اون حس قدرت پشت فرمونه که ملاکشه. این ماشین خاصه، زیباست، دست پخت ایتالیاییه اما! نمیتونم به گرن توریسمو قدیم ترجیحش بدم.
ممد سوناتا
۱ بهمن ۱۴۰۱Maserati Gran Turismo + Maserati mc20=New gran Turismo