چند ماه پیش بود که مازراتی اعلام کرد هایپرکار پروجکت ۲۴ را تولید خواهد کرد. این کار با انتشار اسکچ های طراحی این خودرو صورت گرفت و حالا ایتالیاییها با برخی اطلاعات و تصاویر بیشتر از هایپرکار تولید محدود و پیست محور خود بازگشتهاند. مازراتی در این تصاویر میخواهد برنامه شخصیسازی محصولات خود که با نام Fuoriserie شناخته میشود را برجسته سازد. پروجکت ۲۴ تنها به تعداد ۶۲ دستگاه تولید خواهد شد و بنا به گفته این خودروساز از بالاترین سطح شخصیسازی سود خواهد برد. این خودروساز مطرح میگوید هر نمونه از این هایپرکار بر اساس سلیقه و میل شخصی خریدار تولید میشود.
در تصاویر جدید از مازراتی پروجکت ۲۴ میتوانیم رنگ آبی تیره و تریم فیبر کربن متنوع را در بخشهای آئرودینامیکی و قابل تنظیم این خودرو ببینیم. همچنین پرچم ایتالیا نیز روی پوشش آینهها و دربهای پروانهای نقش بسته است. پروجکت ۲۴ شاید بر پایه سوپرکار MC20 شکل گرفته و از همان ساختار فیبر کربنی استفاده کرده باشد اما از بدنهای کاملاً بازطراحی شده که از فیبر کربن و فیبرهای طبیعی ساخته شده سود میبرد. طراحی ظاهری این خودرو حتی رادیکالتر از خودروی مسابقهای MC20 GT2 به نظر میرسد.
پروجکت ۲۴ مجوز تردد قانونی در معابر عمومی را ندارد و به همین خاطر مجبور به رعایت قوانین و محدودیتهای خودروهای جادهای نیست. این امر به طراحان مازراتی اجازه داده خودرویی خشنتر و خاصتر تولید کنند. از جمله ویژگیهای برجسته این هیولا میتوان به چراغهای جلوی نازک نصب شده در ارتفاع بسیار پایین، ورودی هوای بزرگ روی کاپوت، پوششهای آئرودینامیکی روی رینگهای ۱۸ اینچی سفارشی، باله مرکزی مشابه خودروهای فرمول یک و چراغهای عقب سه شاخ مانند LED اشاره کرد.
به گزارش پدال و به نقل از carscoops، کابین مازراتی پروجکت ۲۴ نیز از خودروهای مسابقهای گرفته شده و اگرچه تصاویری از آن در دست نیست اما مازراتی میگوید رول کیج، غربیلک فرمان فیبر کربنی با نمایشگر یکپارچه، دکمههای فیزیکی کم و صندلیهای مسابقهای جزو موارد شاخص خواهند بود. در نظر داشته باشید که صندلی سرنشین بهصورت سفارشی در دسترس بوده چراکه در این بخش نمایشگرهای بیشتر برای دادههای گوناگون و دوربین دید عقب نصب میشوند.
پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی کارتل خشک مازراتی در این هایپرکار قدرت ۷۳۰ اسب بخاری تولید میکند تا عنوان قویترین نسخه از این پیشرانه را یدک بکشد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ های عقب فرستاده میشود. قدرت بالا و وزن زیر ۱۲۵۰ کیلوگرم باعث خواهند شد مازراتی پروجکت ۲۴ نسبت قدرت به وزن ۱.۶۹ را داشته باشد. شاسی نیز بهطور خاص برای پیست تنظیم شده و سیستم تعلیق قابل تنظیم جدید و ترمزهای قویتر برمبو جزو ویژگیهای آن خواهند بود. انتظار میرود در آیندهای نزدیک تصاویر و اطلاعات بیشتری از این هایپرکار تازهنفس منتشر شود.
مردیم از خوشی
۶ مهر ۱۴۰۱به شدت رخ زیبایی داره
احمدرضا
۶ مهر ۱۴۰۱خیلی قشنگه اما با ۷۳۰ اسب بخار فکر نکنم بشه تو کلاس هایپر واردش کرد
وی
۸ مهر ۱۴۰۱وزنش کمه این باعث میشه نسبت قدرت به وزن یه هایپر رو داشته باشه
علی جردن
۶ مهر ۱۴۰۱تهرانی که شده دیگه پره ماشین چینی نیست خبری از مازراتی کاررا
رضا
۶ مهر ۱۴۰۱درود بر مازراتی معظم و بلند مرتبه
لازمه یادآوردی کنم داج وایپر تولید نمیشه پس فشار بخور داج فن 😂
بی خیال اسم
۶ مهر ۱۴۰۱😂😂😂
Reza Waffen SS
۶ مهر ۱۴۰۱یواش یواش داره میفته رو ریل، آفرین
M
۶ مهر ۱۴۰۱آلمان و آمریکا و ایتالیا از همه نظر و در همه زمینه ها و صنایع نسبت به بقیه کشور ها بالاتر و بهتر و برتر و کامل تر هستن و هیچ کشوری نمیتونه حتی به گرد پاشون هم برسه .
با «««« دیمن »»»»» بری توی درگ همه رو شکست بدی برگردی اینو برداری یه تجربه رانندگی لذتبخش و پر قدرت داشته باشی به سواحل ساردینیا بری و پیتزا بخوری.
ehsan.fa
۶ مهر ۱۴۰۱اولا که گفت مجوز تردد خیابانی نداره پس باهاش نمیتونی بری سواحل ساردینا دوما بین کشورهای صنعتی ایتالیا ضعیفترینشون هست و تو خودروسازی تو سوپرکار برتر هست و در تولید خودروی سواری از بقیه عقبتر هست ، بین کشورهای صنعتی هم فقط ایتالیا از بحران خارج نشده و بقیه به وضع نرمال برگشتن
Royal Driver UK 70
۷ مهر ۱۴۰۱پس این M همون میلادزم هست عجب بابا عجب😂😂😂🤣🤣🤣 بنظرم از سایت برو، فضای سایتو آلوده میکنی، پدال جان ایشونی که اینقدر اسپم میکنه کامنتاشو منتشر نکن، یک بچه ای هست که دومی نداره اول میگفت کره ای ، بعد میگفت آلمانی آمریکایی، حالا شد ایتالیایی. بریتانیایی چی شد؟ نکنه انگلیسیارو انداختی توی زباله. بنظرم پدال کامنتای این دوست گلمون M و Miladzm که هردو خودشه رو اصلا نزار.
۹۱۱
۶ مهر ۱۴۰۱وای به حال رقبا…..
به شدت زیباست.
خوشمان آمد…
Hadi
۶ مهر ۱۴۰۱به به چقدر زیباست…
مهردادکمال
۶ مهر ۱۴۰۱به امید بازگشت پرشکوه الفارومیو لانچیا و مزراتی به روزهایی که جز زیباترین ها بودند
datsun
۶ مهر ۱۴۰۱اگه با همین قدرت بیاد میشه قوی ترین شش سیلندر دنیا
محمد هادی
۶ مهر ۱۴۰۱بیشتر از رخش بنظرم ویژگی های شخصیتیش بارزو جذذابن
شخصیتی تماما پیست محور
اینم از پیست محور مزراتی
خیلی هم عالی
اون وزن ۱۲۰۰ کیلوییش بنظرم حذذاب ترین بخش کاره
و بعدش هم موتور و گیربس با تعویض سکوئنشال
این پارامترعا وقتی کنار هم جمع بشن راننده رو در پیست ذذذذوب میکنن
ایولا به این ایتالیایی وفادار به اصول
مازیار
۶ مهر ۱۴۰۱هر وقت ایتالیایی ها محصول بالا رده خودشون رو معرفی می کنن فاکتور کمیاب این روزها یعنی زیبایی رو می بینیم
Radmehr
۶ مهر ۱۴۰۱دوستان موتور وان، کارباز و هیچکدوم ازینا ک فیلتر نبودن برا شما بالا میان؟
اصن فیلتر شکناتون کار میکنه!؟
امیرحسین
۶ مهر ۱۴۰۱برا من کروم هم باز نمیشه چ برسه فیلتر شکن سرعت پایینه اصنفقط سایت پدال با سایت کلیکی ها باز میشه
Sobhan
۶ مهر ۱۴۰۱🥰🥰👏جذابه
Royal Driver UK 70
۷ مهر ۱۴۰۱عجب چیزیه اوووف. بیاد توی پیست چه دیدنی بشه
Arshia m3csl
۷ مهر ۱۴۰۱مازاراتی داره به دوران خوبش بر میگرده به امید برگشتن الفارومئو دوست داشتنی به دوران خوبش و سوپراسپرت الفارومئو و ماشین gt لوکس و اسپرت از کمپانی الفارومئو
خان
۸ مهر ۱۴۰۱ماشین انقدر زیبا و هیکلی که نباید موتور ۶ سیلندر داشته باشه😐😐
وی
۸ مهر ۱۴۰۱سبک خاص ایتالیایی ها باعث میشه طراحی شون از سکه نیوفته مازراتی الفیری 7 سال پیش طراحی شده ولی همین الان از خیلی رقبا زیبا تره
اینم که بسیار خشن و عالی