تروفئو بهعنوان قویترین نسخهٔ بنزینی نسل جدید مازراتی گرنتوریسمو، پرفورمنسی در حد سوپرکارها را با راحتی بالایی ارائه میکند.
مازراتی قبلاً نسخهٔ تمام الکتریکی گرنتوریسمو فولگوره را برای آزمایش در اختیار نشریات خودرویی قرار داد و حالا مدلهای بنزینی که پیشرانهٔ مشترکی با سوپرکار MC20 دارند نیز آماده شدهاند تا داستان را تکمیل کنند. گرنتوریسموی بنزینی در دو نسخه ارائه میشود که اولی مودنا نام دارد. این مدل که نام خود را از زادگاه مازراتی گرفته است، با ۴۹۰ اسب بخار قدرت ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعتی دارد.
ولی ما به ایتالیا آمدهایم تا با نسخهٔ قویتر و سریعتر تروفئو رانندگی کنیم. این مدل که ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد، ظرف تنها ۳.۵ ثانیه خود را از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند و نهایتاً میتواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که اعداد واقعاً قابلتوجهی هستند. مازراتی میگوید اولین گرند تورر خود را حدود ۷۵ سال پیش ساخته است (مدل A61500 سال ۱۹۴۷) اما طرح اولیهٔ این خودروها تاکنون تغییرات چندانی نداشته است و صرفاً متریال و متدهای آنها تغییر کرده است.
ازآنجاییکه مازراتی ساختار نسل قبلی گرنتوریسمو که فروش آن در سال ۲۰۱۹ پایان یافت را قدیمی و سنگینوزن میدانسته، در نسل جدید از ساختار پیشرفته و سبکوزنی استفاده کرده که با ترکیب آلومینیوم و فولاد ساخته شده است. زیر کاپوت کشید و صدفی مانند تروفئو که رئیس طراحی مازراتی آن را یک شاهکار توصیف کرده، نسخهٔ تضعیفشدهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF قرار گرفته که پشت اکسل جلو نصب شدهاند تا توزیع وزن بهینهای فراهم گردد.
دماغهٔ کمارتفاع و کشیدهٔ گرنتورریسمو نهتنها زیبایی فوقالعادهای به خودرو بخشیده است بلکه این نوع طراحی و جانمایی قطعات، کابین را جادارتر از چیزی که انتظار میرود کرده است. هرچند گرنتوریسموی جدید یک گرند تورر چهارنفره است که شاید در عقب چندان جادار به نظر نرسد اما فضای سر عقب آن بهطور شگفتانگیزی خوب است. در جلو روابط بین کنترلها تا حدودی ایتالیایی است اما اساساً خوب کار میکند. موقعیت رانندگی ایدهآل است و صندلیها بیش از آنچه به نظر میرسد از بدن حمایت میکنند.
علاوه بر این، کابین گرند تورر مازراتی فوقالعاده بوده و سطح تجمل آن قابلیت رقابت با بنتلی کانتیننتال را دارد. در اینجا سه صفحهنمایش برای صفحه آمپر دیجیتالی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنترلهای تهویه مطبوع در نظر گرفته شده که دو نمایشگر آخر روی کنسول مرکزی نصب شدهاند. تروفئو مثل همهٔ گرند توررهای مجلل، با پدال گاز رام و دندههایی که زود و به نرمی افزایش پیدا میکنند، آرام و راحت عمل میکند. در همین حال، موتور V6 قدرتمند خودرو نیز با صدایی ملایم، قدرت بالایی را در اختیار راننده قرار میدهد.
علیرغم وزن اضافی سامانهٔ چهارچرخ محرک در نسل جدید، سیستم تعلیق دو جناقی جلو و چند اتصالی عقب حداقل در برخی حالتهای رانندگی مثل GT که حالت پیشفرض است، نرم و انعطافپذیر خواهد بود. بااینحال، زمانی که اجازه دهید تروفئو آن روی خود را نشان دهد، بهطور بیرحمانهای سریع و هیجانانگیز خواهد شد و غرش جذابی هم به این ترکیب اضافه میشود. اعداد و ارقام ممکن است چیز دیگری را نشان دهند اما از لحاظ ذهنی، تروفئو سریعتر از فولگوره احساس میشود و رانندگی بسیار هیجانانگیزتری دارد.
مثل MC20، گرنتوریسمو تروفئو هم این تصور را ایجاد میکند که قدرت بسیار بیشتری از رقم اعلامی دارد. البته این ماشین بهاندازهٔ سوپرکار مازراتی وحشی نیست اما در پیشرانهای که پل ارتباطی این دو مدل محسوب میشود هیچ اشتباهی وجود ندارد. در همین حال، ترمزها هم خوب هستند و زمانی که به پیچها میرسیم، تروفئو اشتیاق خود را نشان میدهد و با تعادلی که نشانی از اندازهٔ بزرگی و وزن نزدیک به دو تنی آن ندارد شروع به پیچیدن میکند. چسبندگی عالی تروفئو نیز این پکیج چشمگیر را تکمیل میکند.
جمعبندی
گرنتوریسموی جدید بهواقع نشان میدهد که مازراتی سالها پیش کتاب چگونگی ساخت گرند تورر را نوشته است. این فرمولی است که هنوز هم جذابیت زیادی دارد. ظاهر جذاب، راحتی، پرفورمنس در حد سوپرکار و هندلینگ عالی، دیگر چه میخواهید؟ با توجه به قیمت بیش از ۲۰۰ هزار دلاری تروفئو شاید در پاسخ به این سؤال بگویید قیمت کمتر اما خاص بودن هیچگاه ارزان نیست.
مشخصات فنی
Maserati GranTurismo 2023 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴,۹۶۶ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۵۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۳۵۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۲۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۱۰ لیتر |
وزن | ۱۷۹۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۲۰۵ هزار دلار |
امتیاز | ۴.۵ از ۵.۰ |
Taha Malek
۲۷ بهمن ۱۴۰۱واقعا عالیه اولش که قیمتش رو دیدم جا خوردم ولی بعدش با خودم گفتم مازراتی کم برندی نیست کاملا ظرفیت رقابت با استون مارتین و بنتلی داره.
حالا هم با این بررسی میبینیم که از نظر فنی هم میتونه باهاشون رقابت کنه.
مازراتی بیدار شده امیدوارم باز نزاره محصولاتش انقدر قدیمی بشن
علی
۲۷ بهمن ۱۴۰۱جمع شدن اصالت و هنر و صنعت و مهندسی ، تو یه محصول ، میشه مازراتی !! فورزا مازراتی ،
A.m.A
۲۷ بهمن ۱۴۰۱اوکی
همه ی اینا درست
اما بازم کانتیننتال رو بهش ترجیح میدم
phonix
۲۷ بهمن ۱۴۰۱اگر مازارتی از ابتدا وارد بخش لوکس میشد و دنبال اسپرت سازی نمیرفت به نظر من براش بهتر بود الان دیگه نمیتونه به فراری و لامبو برسه شاید بهتره کلا سیستم رو عوض کنه یه لوکس ایتلیایی شاید خریدار هارو وسوسه کنه
OM.01
۲۷ بهمن ۱۴۰۱MC20 & GRECALE & GRAN TOURISMO
مزراتی با این 3 ماشین ثابت کرد در ناامیدی بسی امید هست.امیدوارم نسل جدید لوانته و کوادروپورته که 2024 میان هم کم نقص باشن.
Ehsan
۲۷ بهمن ۱۴۰۱جاش تو دور دورا اندرزگو خالیه 🤣
new reventon
۲۷ بهمن ۱۴۰۱کلا فیات کرایسلر نگا به جزئیات ندارن، انگار سوسول بازیه براشون
کپ کاپوت جلو با سپر جلو، و سپر جلو با گلگیر سمت راننده رو ببینید
ولی واقعا خودروی زیباییه، بجز گریل جبو که میتونست زیبا تر طراحی شه
MASOUD 0099
۲۷ بهمن ۱۴۰۱شیک و لوکس هنر ایتالیایی یعنی این 👌👌👌
MC20
۲۷ بهمن ۱۴۰۱گرنتوریسموی جدید شاید در عقب چندان جادار به نظر نرسد اما فضای سر عقب آن بهطور شگفتانگیزی خوب است . موقعیت رانندگی ایدهآل است و صندلیها بیش از آنچه به نظر میرسد از بدن حمایت میکنند . علاوه بر این ، کابین گرند تورر مازراتی فوقالعاده بوده و سطح تجمل آن قابلیت رقابت با بنتلی کانتیننتال را دارد . زمانی که اجازه دهید تروفئو آن روی خود را نشان دهد ، بهطور بیرحمانهای سریع و هیجانانگیز خواهد شد و غرش جذابی هم به این ترکیب اضافه میشود . مثل MC20 ، گرنتوریسمو تروفئو هم این تصور را ایجاد میکند که قدرت بسیار بیشتری از رقم اعلامی دارد . در پیشرانهای که پل ارتباطی این دو مدل محسوب میشود هیچ اشتباهی وجود ندارد . چسبندگی عالی تروفئو نیز این پکیج چشمگیر را تکمیل میکند . گرنتوریسموی جدید بهواقع نشان میدهد که مازراتی سالها پیش کتاب چگونگی ساخت گرند تورر را نوشته است . ظاهر جذاب ، راحتی ، پرفورمنس در حد سوپرکار و هندلینگ عالی ، دیگر چه میخواهید ؟ با توجه به قیمت بیش از ۲۰۰ هزار دلاری تروفئو شاید در پاسخ به این سؤال بگویید قیمت کمتر ، اما خاص بودن هیچگاه ارزان نیست …
Amin
۲۷ بهمن ۱۴۰۱به غیر از قیمتش ، در بقیه مشخصات ، خودرو واقعا خوب و قابل احترامی هست برای این سگمنت
مشخص هست که از کیفیت بالایی هم برخورداره
Hamilton1970
۲۷ بهمن ۱۴۰۱چند وقت بود یه مازراتی واقعی جدید ندیده بودیم…
هرچند قبلی ها قدیمی بودن اما قدیمی نمیشن:)
با اقتدار عاشق این برند و این مدل بودم و هستم و خواهم بود❤️🤍💚
MohammaD
۲۷ بهمن ۱۴۰۱قبلاً خیلی حسرت میخوردم که یه روزی ماشینای مازراتی رو در حد و لایق اسم و نشان مازراتی ببینم که خدا رو شکر انتظار به سر رسید و الان چیزی که جلوی روی ما هست یه پکیج کامله و حتی قیمتشم مشکل دار نیست
راستی وزن این اشراف زاده ایتالیایی هم جالبه به نسبت رقباش که این نوید بخش چابکی عالی و نیاز نداشتن به قدرت آنچنانی هست و مقایسه تایم پیست گرن توریسمو در آینده نزدیک با کانتیننتال gt و sl63 خیلی جالب خواهد شد .
MC20
۲۷ بهمن ۱۴۰۱زادگاه مازراتی مودنا نیست … شهر بلونیا هست در استان بلونیا در ناحیه امیلیا رومانا … جالبه بگم زادگاه لامبورگینی هم بلونیا هست … دقیق تر شهرک سانت آگاتا بلونزه هست که یک شهرک کوچک از توابع استان بلونیاست … هرچند روی نقشه و به لحاظ مسافت به مودنا نزدیک تر هست اما در تقسیمات جغرافیایی ایتالیا از توابع استان بلونیاست … جالب تر اینکه بگم کلارکسون هم در تست MC20 کفته بود هرچند لامبورگینی هم همانند مازراتی آن شیرینی خاص را دارد اما طعم و مزه مزراتی بیشتر است .
بی خیال اسم 2
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ماشالله ایتالیا رو مثل کف دستتون می شناسید
MC20
۲۷ بهمن ۱۴۰۱سپاس عزیز … از قدیم کمی عشق ایتالیا بودم ولی به خاطر عشق به مازراتی با تاریخچه اشون هم سرسوزنی ، آشنا شدم …
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۷ بهمن ۱۴۰۱یکی باشه بشینه جلو مدیر فاشیست استلانتیس بپرسه که میزان فروش محصولات مازراتی چقدره که این همه هزینه برا ساخت کلی مدل اونم تو کلاسهایی که رقابت سخت و فروش پایینه چقدره.ارزش داره دو تا گرند تور حتی بزودی نسخه کابریو و نسخه سوپر اسپرت بسازی.این 4 مدل در مجموع چقدر میتونن فروش و سود به کمپانی برسونن.همه اینا در حالیه که ترکیب برنده داج اونم فقط با 3 کلاس وجود داره.فقط یه چلنجر تو آمریکای شمالی رکورد فروش رو داره.چرا نباید نسل جدید محصولات داج و نسل جدید انجینهای وی8 شاخهای آمریکایی ساخته بشه.خدا وکیلی چرا باید داج رو نابود کنن.کاش قبل اینکه داج به مونتاژ کننده پژو تبدیلش کنن مثل پونتیاک بایگانیش کنن که دچار خفتی که براش در نظر گرفتن نشه.برا اینکه فرق داج رو با امثال مازراتی بفهمید به شوری و هیجانی که دنیای خودرو برا نسخه لست کال چلنجر داره نگاه کنید.فقط یه تیزر 10 ثانیه اومده شده نقل محافل دنیای ماشین.گمانه زنیها میگه قرار نسخه ردای دیمون باشه.
علی
۲۷ بهمن ۱۴۰۱یانکی جون ، هم داج را هم دوست دارم هم مازراتی را ، نمیدونم تو کله مدیران استلانتیس چی میگذره ، همچنین نمیدونم تو سر شما چی میگذره که اینقدر از مازراتی و ایتالیاییها نفرت داری!!! ایتالیا یعنی هنر یعنی عشق یعنی خون گرم بودن ، از هر ملتی بیشتر به ما شیبه هستن البته برخلاف نظر آلمان فن ها
MC20
۲۷ بهمن ۱۴۰۱یانکی جان بخشی از حرفات دلیه و به دل من نشست … قبلا هم گفتم داج و کرایسلر و جیپ و رام و لانسیا ، لیاقتشون خیلی بیشتر از این حرف هاست ولی استلانتیس با اون ثروت و به اون بزرگی که فقط به میل مدیران ایتالیایی عمل نمی کنه ، مدیران ارشد دنبال پول هستند ، میان منفعت سنجی می کنن ، باتوجه به شرایط روز دنیا زیر برندهاشون رو عیارسنجی میکنن ببینن مزیت رقابتی داره یا نه ؟ مدیر ارشد باید برای سهام داران کلان ، بیلان مالی مثبت بسازه … از نظر اونها جون گرفتن مازراتی ، نافی جون گرفتن داج و جیپ و لانسیا ، نیست چون ثروت استلانتیس کم نیست و کدام مدیریه که از پول بیشتر بدش میاد ؟؟؟ دیدی که با گراند واگونیر جدید با قیمت پایه 88 و حداکثر 120 هزار دلار این رو ثابت کردند … در ضمن کیه که ادعای ماشین بازیش بشه و از وایپر بدش بیاد ؟؟؟ اما داداش مثل اینکه نسل ما داره منقرض میشه … الان به خواست نسل Z ، متاسفانه جو برق و جاروبرقی همه مدیران رو گرفته . تویوتا هم بالاخره تسلیم شد ، مازراتی و فراری و لامبو هم شدن ، مکلارن هم میشه . از ته دل می خوام داج و جیپ و کرایسلر و رام و لانسیا ، مستقل باشن و شکوفاتر از قبل ، حداقل برای بازار آمریکا ولی مگه تسلا و لوسید و ریویان ، اجازه می دن ؟؟؟ مدیران رو مسخ کرده این برق … شما هم 50 سال دیر به دنیا اومدی دادش … خلاصه داداش به قول اون بنده خدا ، اوضاع خیلی خیطه … ببخشید طولانی شد .
homayoun
۲۸ بهمن ۱۴۰۱با بخش آخر حرفاتون خیلی موافقم بالاخره مافیای برقی ها تونست مدیر تویوتا روهم کنار بزنه.واقعا آینده ای واسه ماشینهای بنزینی دیگه وجود نداره ماسل کارها ویژگیهایی داشتن که نمیشه به برقی ها منتقلشون کرد و البته فقط ماسل کارها نیستن دنیای وسایل حمل و نقل در حال دگرگونیه بزرگیه که لذت رانندگی صدای جذاب و کلا ماشبن بازی دیگه توش جا نداره دنیا داره میره به سمت جایی که تو فیلم من ربات نشون دادن.اتوبانهایی که توش رانندگی توسط راننده غیرممکن میشه و تاکسیهای پرنده قسمت اعظمی از حمل و نقل عمومی رو تشکیل میده
MC20
۲۹ بهمن ۱۴۰۱بله متاسفانه همایون جان … الان دیگه دوره نسل z و net شده به قول اونوریا … سیلیکان ولی هم مثل همیشه آتش بیار معرکه هست …
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۷ بهمن ۱۴۰۱با بخشی از حرفات موافقم ولی استلانتیس در حال ورشکستگی باشه یک برند لوکس پول بیشتری در میاره یا یک برند معمولی
Royal Driver
۲۷ بهمن ۱۴۰۱یانکی باز شروع کرد
R@min
۲۷ بهمن ۱۴۰۱استلانتیس می خواد پروژه بنتلی در فولکس واگن رو، با مازراتی انجام بده و سیاست درستی هم هست.
مشکلات کیفیت ساخت و متریال هم انگار دیگه خبری نیست و حداقل کمبودی در این بخش نداره و باید یه بازاریابی گسترده و قوی داشته باشن تا نگاه هارو از روما، کانتیننتال، ۹۱۱ توربو s، مک لارن gt و محصولات استون به خودش جذب کنه.
MC20
۲۷ بهمن ۱۴۰۱یانکی جان دوست دارم داداش … بخشی از صفای کامنت های سایت به بودن دوستانی چون شماست … یه شوخی با شما داشته باشم … {{ ظاهر جذاب ، راحتی ، پرفورمنس در حد سوپرکار و هندلینگ عالی ، دیگر چه میخواهید ؟ }} من بگم ؟؟؟ یک یانکی دوست داشتنی که تمام فکر و ذکرش پودر کردن و خرد کردن و زیر چرخ له کردن و نابود کردن و دود کردن و هرزگردی و ۱/۴ مایل و … هست و عمیقا و به تنهایی البته ، معتقده که جای مازراتی ها نه در قلب صاحبانشون که در ذباله دان تاریخ هست … حتی اگر در جریان قرار بگیره تمام MC20 ها از چند ماه پیش SOLD OUT شدند باز هم عمیقا و به تنهایی البته ، معتقده که MC20 از کوروت پایه 495 اسبی می خوره ، حتی اگر در جریان قرار بگیره : The Maserati mission is to “build ultra-luxury performance automobiles with timeless Italian style, accommodating bespoke interiors, and effortless, signature sounding power .”
KAMI
۲۷ بهمن ۱۴۰۱به پلاستیک خشکه کابین این میگن قابل رقابت با بنتلی
یعنی این همه پول که برای این حروم شد کافی نبود بازم دارن پول میدن به ژورنالیست ها که از این محل دفن ذباله تعریف بی خود کنن طولی نمیکشه که مازراتی ورشکست میشه چون کسی پولشو از سر راه نیاورده که مازراتی بخره
بهنام
۲۷ بهمن ۱۴۰۱باشه حالا یه آبی به سرو صورتت بزن و راجع به برند با عظمت مزراتی بیشتر تحقیق کن بعد …
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۷ بهمن ۱۴۰۱هیچکس خودرو لاکچری را با خودرو اسپرت مقایسه نمیکنه
phonix
۲۷ بهمن ۱۴۰۱تا جایی که چشم کیبینه چرم و فیبر کربنه دریچه کولر و بخش پایینی کنسول پلاستیکه صدرصد با کیفیته
فراری و لامبو هم همینن چون قرار نیست این مثل کانتیننتال 2 . اندی تن وزرنش بشه
Moein
۲۸ بهمن ۱۴۰۱Kami همیشه موقع خواندن این مطالب یه لگن آب یخ کنارت بذار که بشینی توش 🙏
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۷ بهمن ۱۴۰۱رفیق من خودم از طرفدارهای مازراتی بودم ولی عین روز برام روشنه که این پروژه شکست میخوره و داج هم نابود میشه.فرقش اینه داج بدون حتی یک دلار هزینه نابود میشه مازراتی با میلیاردها دلار هزینه نابود میشه.شما یک لحظه کرایسلر فیات رو بدون شاخهای آمریکایی تصور کن چی میمونه ازش.کل شاخهای ایتالیایی رو هم توان رقابت فقط با یه رم رو دارن.حتی شک ندارم این چارجر برقی که میگن یه دروغ مثل رم برقیه یعنی همون پلتف م ال ایکس بهینه شده برا باطری و موتور برقیه.مدیر احمق داج چند وقت پیش گفت این پلتفرم قابلیت قرار گیری انجین هوریکین رو داره یعنی چی؟یعنی ابنکه از الان احتمال شکست پروژه چارجر برقی رو میدن و پیش خودشون میگن اگر نشد موتور بنزینی میزاریم داخلش ولی هر کی یه کم دنیای ماسل رو بشناسه میدونه که ماسل بدون وی8 سنتی یعنی هیچ.حتی اگه وی8 32 سوپاپ توربو هم بسازن براش بازم شکست میخوره چونکه خریدار داج فقط انجین همی میخواد.خلاصه این روزها رو یادتون باشه که من چی پیش بینی کرده بودم
❤BMW❤
۲۷ بهمن ۱۴۰۱لوکس و پر قدرت و جذاب
مازراتی از خودرو ساز هایی هست که تقریبا همه دوسش دارن و خیلی ربطی به فن بودن و اینا نداره
خیلی خوشگله
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/Maserati-GranTurismo-Trofeo-2023.webp
Hadi
۲۷ بهمن ۱۴۰۱بازگشت قدرتمند مازراتی 🇮🇹
واقعا معرکس👌🏼
Type Z
۲۷ بهمن ۱۴۰۱اولش یکم به نظرم قیمتش بیش از حد گرون بود اما کم کم ارزشش داره مشخص میشه .
امیدوارم روزای خوب این برند با اصالت برگرده
GMA
۲۷ بهمن ۱۴۰۱«علاوه بر این، کابین گرند تورر مازراتی فوقالعاده بوده و سطح تجمل آن قابلیت رقابت با بنتلی کانتیننتال را دارد»
شخصا فکر میکنم این حرف زیاد منطقی نیست وگرنه ادعای رقابت با بنتلی،اونم در سطح تجمل جای سوال داره..حداقل از روی ظاهر که فاصله کابینش با بنتلی کهکشانی هست…
بنتلی کانتیننتال GT مطلقا بهترین خودرو این کلاس هست و رقبا باید برای جایگاه دوم رقابت کنند،شاید تنها برتری مازراتی فضای بسیار جادار تر بخش عقب باشه.
(Saeed(peugeot
۲۷ بهمن ۱۴۰۱زیبای دوست داشتنی ….. معرکس
Kaveh Aria
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ماشین نازیه خیییییلی هم نازه مخصوصا طراحی بغل و عقب خییییلی خوشگله ولی من شخصا این پول رو داشتم باهاش یه z06 میخریدم یه اسکلید و یه دونه هم هوندا گلدوینگ!!!!!!اینجوری با پول یه مازراتی ۳ تا شاهکار توی هر کلاس داشتم نه یه دونه
Monster 765lt
۲۷ بهمن ۱۴۰۱خیره گنندست خیلی خوشم اومد ازش عالیه
رامتین
۲۷ بهمن ۱۴۰۱فوق العاده جذاب. تاپ اسپید هم با توجه به ابعاد بزرگ خودرو و توان زیر 600 اسب، تحسین برانگیزه.