پس از انتشار تیزرهای متعدد، تصاویر مختلف و معرفیهای نصفه و نیمه، سرانجام مازراتی رسماً و بهطور کامل نسل جدید گرنتوریسمو را معرفی کرده است. این خودرو در سه نسخه مختلف شامل مودنا و تروفئو با پیشرانه V6 و مدل تمام الکتریکی فولگوره ارائه میشود. نسل جدید گرن تورر مازراتی رشد ابعاد را تجربه کرده و حالا ۴,۹۵۹ میلیمتر طول، ۱,۹۵۷ میلیمتر عرض و ۱,۳۵۳ میلیمتر ارتفاع با فاصله محوری ۲,۹۲۹ میلیمتر میلیمتری دارد. نسخه فولگوره نیز با ۴,۹۶۶ میلیمتر طول کمی از همتایان بنزینی خود کشیدهتر است.
گرنتوریسموی جدید با کاپوت کشیده و دماغۀ کمارتفاع، شبیه نسخهای تکاملیافته از نسل قبلی به نظر میرسد اما حالا مدرنتر و عضلانیتر شده است. کاپوت صدفی مانند که بخشی از گلگیرها را هم شامل میشود، چراغهایی الهام گرفته از MC20، گلگیرهای عقب عضلانی و چراغهای افقی باریک عقب ازجملهٔ ویژگیهای ظاهری این کوپهٔ ایتالیایی هستند. تفاوتهای ظاهری بین سه نسخهٔ گرنتوریسمو نیز ظریف ولی قابلتوجه هستند. نسخهٔ فولگوره در جلو ورودیهای هوای کوچکتری دارد درحالیکه در نسخهٔ مودنا بخش پایینی سپر مشکیرنگ است و تروفئو از سپر اسپرتتر با اسپلیتر همرنگ بدنه بهره میبرد.
در پروفیل جانبی، رینگها در جلو ۲۰ اینچی و در عقب ۲۱ اینچی بوده و در هر نسخه طراحی متفاوتی دارند. در عقب، فولگوره با فقدان سر اگزوز، ماهیت الکتریکی خود را نشان میدهد درحالیکه هردو نسخهٔ بنزینی سر اگزوزهای چهارتایی دارند. مثل جلو، در اینجا هم نسخهٔ تروفئو با اسپویلر فیبر کربنی کوچکی در لبهٔ درب صندوق، دیفیوزر برجسته و خروجیهای هوای تهاجمیتر، نمای اسپرتتری نسبت به مودنا دارد.
نسل جدید گرنتوریسمو روی پلتفرم سبکوزن جدیدی از آلومینیوم، منیزیوم و فولاد ساخته شده است و تمام نسخههای آن از تعلیق دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب با کمکفنرهای بادی و کنترل الکترونیکی بهصورت استاندارد بهره میبرند. نسخههای بنزینی این ماشین هردو به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو ساخت خود مازراتی مجهز هستند. این موتور اما در اینجا بجای روغنکاری کارتل خشک که در سوپرکار MC20 استفاده شد، از سیستم روغنکاری سنتی استفاده میکند و برای کاهش مصرف سوخت به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها مجهز است.
در نسخهٔ پایهٔ مودنا، این موتور ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و خودرو را ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت این نسخه هم ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت است. نسخهٔ پرفورمنس تروفئو اما قویتر بوده و ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را از موتور V6 دریافت میکند. این نسخه که به دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی مجهز است، ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
نیرو در هردو نسخه توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخهای عقب منتقل میشود و راننده میتواند از بین پنج حالت رانندگی مختلف شامل راحت، GT، اسپرت، کورسا و ESC خاموش یکی را انتخاب کند. قویترین عضو خانوادهٔ نسل جدید گرنتوریسمو اما نسخهٔ فولگوره با سه موتور الکتریکی است که مجموعاً ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند تا این کوپهٔ برقی به قویترین محصول تولیدی تاریخ مازراتی تبدیل شود. این نسخه همچنین از معماری ۸۰۰ ولتی و باطریهای ۹۲.۵ کیلووات ساعتی با تکنولوژی فرمول E بهره میبرد.
به لطف این قدرت چشمگیر و همینطور سامانهٔ چهارچرخ محرک، فولگوره ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد و ظرف ۸.۸ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن با نسخهٔ تروفئو برابر است. طبیعتاً، گرنتوریسمو فولگوره با وزن ۲۲۶۰ کیلوگرمی از نسخههای بنزینی که ۱۷۹۵ کیلوگرم وزن دارند سنگینتر است اما به لطف جانمایی مناسب باطریها، توزیع وزن این نسخه ۵۰ به ۵۰ است درحالیکه این توزیع در نسخههای مودنا و تروفئو به دلیل وجود موتور V6 در جلو به شکل ۴۲ به ۴۸ است.
مازراتی فعلاً هیچ تصویری از داخل گرنتوریسموی جدید منتشر نکرده ولی ویژگیهای آن را توصیف کرده است. کابین این خودرو که به لطف طراحی هوشمندانهٔ سقف میتواند چهار بزرگسال را در خود جای دهد، به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۲ اینچی، هدآپ دیسپلی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر ۸.۸ اینچی در کنسول مرکزی مجهز است که آخری سادهترین و سریعترین کنترلهای تهویه دیجیتالی بازار را ارائه میکند. علاوه بر این، ساعت نمادین مازراتی روی داشبورد هم همچنان وجود دارد اما حالا دیجیتالی شده است و میتواند طرحهای مختلفی داشته باشد.
دستیار هوشمند مازراتی با قابلیت تشخصی حرکت دست یا دستورات صوتی، سیستم صوتی ۱۱۹۵ واتی با ۱۹ بلندگو و سیستمهای کمکرانندهٔ فراوان که قابلیت خودران سطح دو را فراهم میکنند هم از دیگر ویژگیهای داخلی نسل جدید این ماشین هستند. مازراتی فعلاً قیمت گرنتوریسموی جدید را اعلام نکرده اما تحویل آن به خریداران از سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۳ ابتدا در نسخههای بنزینی و سپس الکتریکی آغاز خواهد شد. این شرکت سال آینده نسخهٔ کانورتیبل گرنکابریو را هم رونمایی خواهد کرد.
T
۱۱ مهر ۱۴۰۱چقدر جذابه ! مخصوصا طراحی عقبش خیلی عالیه
علی
۱۱ مهر ۱۴۰۱خیلی خیلی زیباست . درود به مازراتی ، تلفیق هنر و تکنولوژی
علی طهماسبی
۱۱ مهر ۱۴۰۱اون رنگ قرمزش با آدم حرف میزنه
محمد هادی
۱۱ مهر ۱۴۰۱به به
تو ایم بی نتی،دیدن این عروس ایتالیایی حاااال مارو خوب کرد
مرسی پدال
مرسی
من همیشه عاشق این اتاق مزراتی بودم
حالا این عشق بهش بیشترم شد
موتورشم عملکرد واقعا عالی و پر صلابتی داره
Reza Waffen SS
۱۱ مهر ۱۴۰۱اتفاقا همه جاش خوبه بجز عقبش. طراحی عقبش اصلا نشده
احمدرضا
۱۱ مهر ۱۴۰۱ساده و شیک
Milo
۱۱ مهر ۱۴۰۱جذابه ولی نه به اندازه آلفیری..
آلفیری طراحی جسورانه تری داره،بنظرم آلفیری، مازراتی تر بود…
علی جردن
۱۱ مهر ۱۴۰۱انشالله نسل جدیدشم تو ایران ببینیم و لذت ببریم
فرزاد
۱۱ مهر ۱۴۰۱خدایااااا خسته شدیم از بس دنا و دانگ فانگ دیدیم یکی از دلیل هوایی که دوست دارم دبی برم اینکه خودروهای روز دنیا رو از نزدیک ببینم
علی جردن
۱۱ مهر ۱۴۰۱با شتاب ۲.۷ ثاتیه ایی مثل آوانتادور اندرزگو(تهران) و فروغی(تبریز) رو بالا پایین کنن ماهم عکاسی کنیم😍
A.A.S
۱۱ مهر ۱۴۰۱زیباست مخصوصا با این رنگ
ویسکاسیون
۱۱ مهر ۱۴۰۱بنظرم نسلی که تو ایران هست خیلی جذاب تره
این یجورایی انگار پیر شده
Alan.r
۱۱ مهر ۱۴۰۱عالی شده هم زیباست و هم از نظر پرفورمنس خوبه
ولی از گرن توریسمو قبلی بیشتر خوشم میومد
Si
۱۱ مهر ۱۴۰۱زیباست اما نه به اندازه نسل قبل
رضا
۱۱ مهر ۱۴۰۱ایول مازراتی
درود بر شرفش
پدرام
۱۱ مهر ۱۴۰۱ایتالیایی ها همیشه تو طراحی خودشون رو نشون می دن بسیار جذاب و دوستداشتنی
اگه نسخه برقی اش قیمت مناسبی در حد و اندازه تسلا داشته باشه خیلی خوبه اما با توجه به اینکه مازراتی یک برند پرفورمنس محسوب میشه امکانش خیلی کمه
Sobhan
۱۱ مهر ۱۴۰۱من که عاشقش شدم 🥰
Hitman
۱۱ مهر ۱۴۰۱هر دفعه میاد حسابی عشقای ماشین خیلی راحت جذب خودش میکنه
کاملا بی ریا و بدون اینکه کلی جنجال بپا کنه👍
بهنام
۱۱ مهر ۱۴۰۱طراحی بسیار زیبا با چند نقص کوچک نسبت به نسل قبل. چراغ ها در نسل قبل بسیار ظریف تر بود که در تلفیق با جلوپنجره و سپرهای بسیار هماهنگ با آن نمایی فراموش نشدنی ایجاد کرده بود ولی در نسل جدید جای خود را به چراغ های کوچک و خنثی از نظر من داده که به ظرافت و زیبایی نسل قبل نیست .نمای جانبی عالی شده و گلگیرهای پف کرده و خط سقف زیبا واقعا عالی شده .نمای عقب هم در مقابل نسل قبل شبیه یک فیس لیفت هست که با کوچکتر شدن اندازه ی چراغ کمی مدرنتر بنظر میرسه گرچه نمیتوان گفت کدام چراغ زیباتر هست . در کل با ظاهری زیبا مواجه هستیم که بیشتر بخاطر نسل قبل افسانه ای هست که این مدل کاملا با الهام از اون ساخته شده . امیدوارم در بازار فروش موفق باشه چون این برند رو دوست دارم .
امیررضا
۱۱ مهر ۱۴۰۱انصافاً طراحیش محشره، ساده و زیبا و شکیل. طراحی نداره که شلوغ و خسته کننده باشه و زود از مد بیوفته. اون موتور ویشش هم که واقعاً هنره. خوشحالم که گرنتوریسمو بازم مثل الماس میدرخشه
Royal Driver UK 70
۱۲ مهر ۱۴۰۱خوبه ولی مثل قدیم یک وی۸ رو دوست داشتم توی سینه گرن توریسمو ببینم تا یکم گنگش بره بالاتر و چشما بیشتر بهش بیوفته. ولی! موتوره وی۶ که این داره از لحاظ بازدهی و راندمان خیلی قویه، خیلی قویه. کلا ایتالیایی ها توی ساخت موتور ۶ سیلندر مهارت خوبی دارن. مثل وی۶ که داخل جولیا میبینیم موتور فوقالعاده توانمندیه. مخصوصا اگر آلفارومئو بسازش مثل پیشرانه معروف Busso V6 که خیلی استفاده شد، حتما برید مقاله های درباره این موتور رو بخونین واقعا جالبه. امروزه هم توربو های خوبیو استفاده میکنن. پیستونایی که داخل موتورن میتونن از بعضی وی۸ قوی تر از خودشون بهتر عمل کنن.
Hadi
۱۲ مهر ۱۴۰۱واقعا معرکه شده این اثر هنر مازراتی 👌🏼
موتور V6 که مال خود مازراتیه بهترش هم کرده…
طراحیش خیلی زیباست و هماهنگی خوبی داره…
اون چهار تا لوله اگزوز رخ عقب ماشین رو عالی کرده
مدل فولگوره جذابه و نه اندازه تروفئو ولی قدرت خوبی داره 👌🏼
در کل مازراتی گل کاشته و این زبان طراحیش عالیه
نسل جدید کواتروپورته و گیبلی هم با این زبان طراحی سال دیگه معرفی میشن…
Royal Driver UK 70
۱۲ مهر ۱۴۰۱زبان طراحی پومایی. Ford_puma#
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۲ مهر ۱۴۰۱عشق
ADAK
۱۳ مهر ۱۴۰۱خداییش نسل قبلی پر ابهت تر و مازراتی تر بود
کیانوش
۱۳ مهر ۱۴۰۱حتی اگه دوبرابر قدرت بیشتر نم بده بازم نمیتونه تاثیری که پونصد کیلوه اضافه وزن رو هندلینگ خودرو میذاره پنهان کنه باو کن اگه ففط بنزینی هارم میدادی کسی جز این رسانه های مثلا حامی محیط زیست شاکی نمیشد
....
۱۵ مهر ۱۴۰۱شاهکار ایتالیایی با نسخه برقی!
خیلی با برقی ها کیف نمیکنم ولی این برقی مثل هر برقی دیگه ای نیست چون ۱۳۵۰ نیوتون متر با ۷۵۰ اسب بخار قدرت هیچ رقمه شوخی بردار نیست!
نیش گاز بدی مهلت صلوات هم بهت نمیده چه برسد به آیتالکرسی(بنزینی رو هم خودتون حساب کنین مهلت چهار قل هم نمیده!!)🤣🤣🤣
.
.
.
.
ولی بی شوخی ، الحق که ایتالیاییِ خوبیه
به امید توفیقش بین این ۱۰۰ اسبی های برقی چینی!
MC20
۱۶ مهر ۱۴۰۱دمت گرم …
hamidreza
۱۴ آبان ۱۴۰۱با وقار،شیک و با اصالت مث هر ایتالیایی دیگه…