بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده احتمالاً نسل جدید مازراتی لوانته به شاسیبلندی برقی با قدرت قابلتوجه ۷۴۵ اسب بخار تبدیل خواهد شد تا به این ترتیب بتواند این برند ایتالیایی را دوباره به سرخط خبرها بازگرداند.
مازراتی میخواهد تا پایان دهه جاری میلادی و به عنوان بخشی از برنامههای ۲۰۳۰ استلانتیس به برندی تمام برقی تبدیل شود. محصولات بدون آلایندگی مازراتی با نام فولگور شناخته خواهند شد و احتمال دارد از همین سال جاری میلادی یکبهیک معرفی شوند. اولین دسته از خودروهای برقی مازراتی با حضور لوانته فولگور در سال ۲۰۲۵ تکمیل خواهد شد. این خودرو به مدلهای قبلی یعنی گریکاله، گرن توریسمو، گرن کابریو و MC20 خواهد پیوست. تولید مازراتی گیبلی هم تا سال ۲۰۲۴ خاتمه خواهد یافت و همین موضوع درباره پیشرانه ۸ سیلندر مازراتی نیز صدق خواهد کرد.
اتوکار میگوید شاسیبلند پرچمدار مازراتی در نسل جدید خود به محصولی تمام برقی تبدیل خواهد شد و دیگر خبری از پیشرانه درونسوز در قلب لوانته نخواهد بود. اتوکار برای اثبات این ادعا به اظهارات مدیرعامل مازراتی آقای دیوید گراسو اشاره میکند که به اهمیت لوانته برقی و چگونگی سود بردن آن از همکاری مشترک ۱۴ برند استلانتیس پرداخته است. البته هنوز مشخص نیست که آیا نسل جدید مازراتی لوانته فقط بهصورت برقی تولید خواهد شد یا خیر. گفته میشود این خودرو از نسخه اصلاح شده پلتفرم جیورجیو آلفارومئو استفاده خواهد کرد، پلتفرمی که در گریکاله و گرن توریسمو نیز بکار رفته است. هم کراس اوور و هم کوپه مازراتی دارای نسخههای درونسوز و برقی هستند و انتظار میرود نسخههای برقی آنها همین امسال تولید شوند.
اتوکار میگوید لوانته فولگور صرفنظر از تجهیز یا عدم تجهیز به پیشرانه درونسوز دارای نسخه کمتوانتر از قوای محرکه سه موتوره گرن توریسمو خواهد بود. در واقع قرار است این خودروی تازهنفس قدرت ۷۴۵ اسب بخاری داشته باشد. برای یادآوری باید گفت گرن توریسمو فولگور که سال پیش معرفی شد از سه پیشرانه برقی با قدرت قابلتوجه ۱۲۰۰ اسب بخار سود میبرد. این خودرو در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. همچون همیشه چنین خبرهایی را با اندکی اغراق در نظر میگیریم اما اگر صحت آنها تائید شود تعجب نخواهیم کرد چراکه مازراتی به شدت غرق در افکار برقی سازی محصولات خود است؛ اما آنچه که مطمئن هستیم به عدم تولید خودروهای بنزینی مازراتی در آینده نزدیک مربوط میشود.
نسل فعلی مازراتی لوانته
Afg
۱۹ دی ۱۴۰۱طراحی شیکی داره خوشم امد
KAMI
۱۹ دی ۱۴۰۱حیف پول
علی
۱۹ دی ۱۴۰۱حیف چشم من که نوشته شما را میبینه!!! مازراتی با اصالت ، عشق میکنم با قیافت
Royal Driver
۱۹ دی ۱۴۰۱از حق نگذریم جذابه، ولی باز میگم مزراتی های بنزینی همیشه جذاب تر بودن. اگر برقی هم بشه، کسی تعجبی نمیکنه، چون دیگه تا یک یا دو سال آینده اکثر برند ها تا ۷۰ درصد محصولات برقی رو توی لاین آپ خودشون قرار میدن. بنزینی ها برقی میشن علاوه بر بیشتر شدن برقی ها.
مردیم از خوشی
۱۹ دی ۱۴۰۱ماسل کار های آمریکایی و پورشه ها و مازراتی از اون دسته خودرو ها هستند که طراحی هاشون قدیمی نمیشه و همیشه جذاب هستند
#تحریم خودروسازان
corvette
۱۹ دی ۱۴۰۱مازراتی باید سیستم اطلاعات سرگرمی فیات کرایسلر رو کنار بزاره چون قدیمیه و در حد شرکتی نیست که ادعای لوکس اسپرت داره
و اینکه کیفیت محصولاتش رو افزایش بده
چون همین لوانته مشکلات کیفیتی داشت
و بعدش تریم هاش رو زیاد تر کنه تو تمام مدل ها
به نظرم اینطوری مازراتی میشه همون مازراتی که همه میخوان
به امید موفقیت مازراتی
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۹ دی ۱۴۰۱چرا بدون تحقیق یه چیزی رو مینویسی.آکانکت کرایسلر بین رتبهای برتر دنیاست یکی از بهترینهاست
TESLA
۱۹ دی ۱۴۰۱حقیقتا ۷۴۵ اسب کمه ، من توقع حداقل ۱۰۰۰ اسب بخار رو از مازر داشتم ولی متاسفانه انگار قرار نیست اینطوری بشه حالا چرا : چون شرکتی مثل مازاراتی به صدای اگزوز و پیشرانه غولپیکر محصولاتش همیشه شناخته شده و بنابراین اگر میخواد برقی هاش هم به محبوبیت بالایی دست پیدا کنند باید با : قدرت زیاد و شتاب فضایی ( مثل تسلا ) مشتریان رو وسوسه به خرید محصولاتش کنه
Reza Waffen SS
۱۹ دی ۱۴۰۱امیدوارم مثل نسل قبلی تو بخش فروش با شکست مواجه نشه