مازراتی

تکذیب خبر فروش مازراتی از سوی استلانتیس

پس از اعلام نتایج مالی ضعیف استلانتیس در نیمهٔ اول سال جاری، مقامات این شرکت اشاره‌هایی به احتمال فروش مازراتی داشته‌اند.

به‌روزرسانی: پس از انتشار این خبر، استلانتیس در بیانیه‌ای تصریح کرد که برنامه‌ای برای فروش مازراتی ندارد. این بیانیه به شرح زیر است:

استلانتیس تعهد بی‌قیدوشرط خود را به آیندهٔ درخشان مازراتی به‌عنوان تنها برند لوکس از ۱۴ برند استلانتیس تکرار می‌کند. مازراتی در مرحلهٔ انتقال به دوران الکتریکی است. امروز این برند گرن‌توریسمو و گرن‌کابریو را در نسخه‌های بنزینی و الکتریکی و گریکاله را در نسخه‌های بنزینی، هیبریدی خفیف و الکتریکی ارائه می‌کند و رسماً اعلام می‌کنیم که جانشین‌های کواتروپورته و لوانته هم در حال آماده‌سازی هستند. اظهاراتی که در این رابطه بیان شده هیچ‌گونه مطابقتی با استراتژی مازراتی در برنامه استراتژیک بلندمدت استلانتیس ندارد. مازراتی در حال اجرای یک سری اقدامات برای گسترش حضور خود در بازار جهانی و تقویت تصویر برند خود است. مازراتی با چالش بزرگی روبرو است و باید طی ماه‌های آینده روی اهداف خود متمرکز باقی بماند. استلانتیس تعهد خود را به کل مجموعهٔ گستردهٔ ۱۴ برند نمادین خود تکرار می‌کند که هرکدام افقی ۱۰ ساله برای ایجاد تجارتی سودآور و پایدار دارند.

مدیریت ۱۴ برند مختلف برای استلانتیس بسیار دشوار است و به همین دلیل، پس از انتشار نتایج مالی ناامیدکنندهٔ شرکت در نیمهٔ اول سال جاری، مدیرعامل استلانتیس «کارلوس تاوارس» اظهار داشت که برندهای زیان‌ده تعطیل خواهند شد؛ اما علاوه بر احتمال توقف فعالیت برندهایی که درآمدی ندارند، استلانتیس ممکن است برخی برندهای خود را به فروش برساند و مازراتی برندی است که بیش از همه در معرض واگذاری قرار دارد. این موضوع صرفاً در حد شایعه نیست زیرا مدیر مالی ارشد استلانتیس رسماً اعتراف کرده که ممکن است شرکت به فکر فروش مازراتی بیفتد:

ممکن است در آینده به نقطه‌ای برسیم که به خانهٔ بهتری برای مازراتی نگاه کنیم

این بیانیه اندکی پس از انتشار آمار فروش ضعیف شرکت در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۴ منتشر شده است. در شش ماه اول سال ۲۰۲۴، این برند بدفرجام ایتالیایی مجموعاً ۶,۵۰۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده که کاهشی بیش از ۵۰ درصدی را نسبت به فروش ۱۵,۳۰۰ دستگاهی در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. در حالی استلانتیس به فکر فروش مازراتی افتاده که این برند ایتالیایی زندگی پردردسری را سپری کرده و از زمان تأسیس در سال ۱۹۱۴ تاکنون چندین مالک مختلف داشته است. یک صنعتگر ایتالیایی بنام «آدولفو اورسی»، سیتروئن، دتوماسو، کرایسلر، فیات و فراری همگی در مقطعی یا مالک مازراتی بودند یا بخشی از سهام آن را در اختیار داشتند. پس از ادغام پژو-سیتروئن با فیات-کرایسلر در سال ۲۰۲۱ نیز این شرکت زیر چتر استلانتیس قرار گرفت.

آینده برای مازراتی از لحاظ عرضهٔ محصول هم تاریک به نظر می‌رسد زیرا غیر از نسخهٔ الکتریکی MC20 که سال آینده به بازار خواهد آمد، بعید است که این برند تا سال ۲۰۲۷ خودروی جدید دیگری معرفی کند. این سوپراسپرت الکتریکی هم به نظر نمی‌رسد بتواند فروش مازراتی را افزایش دهد زیرا یک محصول خاص با قیمتی بالا خواهد بود. پیدا کردن مالک جدیدی برای مازراتی با توجه به سابقهٔ این شرکت کار آسانی نخواهد بود زیرا تا زمانی که به یاد داریم، این برند با مشکل مواجه بوده است و بنابراین به نظر نمی‌رسد خریداران مشتاق زیادی برای آن وجود داشته باشد. بااین‌حال، شاید فراری بخواهد دوباره سراغ یار دیرین خود برود. زمانی که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ فراری کنترل کامل مازراتی را در اختیار داشت، بهتر از همیشه عمل کرد و بنابراین ممکن است اهالی مارانلو دوباره به فکر ابتیاع رقیب و شریک قدیمی خود بیفتند. همچنین میدانیم که چینی‌ها هم همیشه برای خرید برندهای مشکل‌دار غربی آماده هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. BlackWing

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    به نظرم همون فراری بهترین مالک برای مازراتیه

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      مالکِ مازراتی با از دیار آلمان باشه تا بشه به ارتقاش فکر کرد چرا که پشتوانه‌ی توانایی فنی و طراحی بالایی دارند!!!
      البته چین و هند هم بخرندش میشه امیدوار به بهبود اوضاع شد چرا که دریای پول دست شرکت‌های این دو کشورِ!!!

      موافقم 11
      مخالفم 6
    2. NAVID@@98

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (773 ديدگاه)

      این مازراتی چیزیه که همون دست ایتالیایی ها باید باشه یا اینکه هرویز اول فقط یک شرکت اروپایی یا آمریکایی خوب بخره مثل اول شروع کنه چون خدای پولی و تکنولوژی و هر چیز اول هستن و میتونند غیر این صورت بیسوادیه !!!!!!!!!!

      موافقم 12
      مخالفم 7
    3. ممد ژانگولر

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      خداوکیلی این برند حیفه . با اون همه سابقه و هیستوری نباید گذاشت نابود بشه . من یک ایمیل به شرکت فولکس زدم بهشون گفتم شماها دست خیلیهارو گرفتین دست مازراتی هم بگیرید . احتمالا رو حرف من حرف نمیزنن باید صبر کرد اگه انجام دادن دنشون گرم اگه حرفمو رو زمین بذارن ی ایمیل به چین میدم اونوقته که فولکس بد براش میشه .

      موافقم 10
      مخالفم 10
    4. johnmarston

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (151 ديدگاه)

      مخالفم
      باید بسپرنش دست ژرمن ها امیدوارم به فولکس واگن فروخته بشه تا جای پیشرفت داشته باشه
      کاشکی کرایسلر و برندهای آمریکایی هم به فورد و جی‌ام واگذار شن

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. ارسلان

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (401 ديدگاه)

        ژرمن ها کار کن بودند اوپل و درست میکردند!!! برند باید طرفدار داشته باشه ، مردم نخوان کسی کاری نمیتونه بکنه!! مازراتی باید فقط پول خرجش کرد و فکر درآمدش نبود ، در این صورته که درست میشه بعد از چند سال !!! آلمان ها که خودشون بوگاتی و دادند به کرواسی ، پینین فارینا یه BMW طراحی کرده می ارزه به کل طراحی های آلمان ها….

        من با فروش مخالف ام 😎 فقط میتونه زیر مجموعه فراری بشه

        موافقم 7
        مخالفم 10
        1. گاس فرینگ

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (355 ديدگاه)

          مهندس اوپل دست جی ام بود و شانس آورد مثل دوو و پونتیاک به تاریخ نپیوست

      2. BlackWing

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        فورد و جی‌ام بعید میدونم بخرن چون احیا شدن کرایسلر و داج هزینه و وقت زیادی میخواد. خودشونم ریسک هزینه کردن تو‌ این وضعیت رو نمیکنن

        موافقم 3
        مخالفم 3
      3. Cert

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        مشخص است که استلانتیس نمی تواند مازراتی را اداره کنند چون خودرو های ارزان قیمت می سازد و زمینه ای در خورو های لوکس ندارد الان هم مازراتی
        خط تولید قدیمی دارد. و برای همین فروش زیادی ندارد

        موافقم 2
        مخالفم 3
    5. Mr wrong

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (337 ديدگاه)

      بدنش ایران‌خودرو ظرف یه سال با انواع وانت گرن توریزمو ،لوانته پلاس و کواتروپورته جوانان به سودهی کامل میرسونه ش

      موافقم 9
      مخالفم 1
    6. ممد ژانگولر

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      خوب خداروشکر همه چی خوبه شانس اوردم ایمیل نزدم مگر نه خیلی بد میشد .

  2. khashayartehrani

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این استلانتیس خیلی تعطیل به خدا.
    برداشته کواتروپورته و لوانته و گیبلی رو همزمان از خط تولید خارج کرده بعد تا ۲۰۲۷ مدل جدیدی ازش عرضه نمی کنه و سبد محصولات مازراتی رو با دو تا کوپه گرون قیمت و یه شاسی بلند سایز کوچیک بی ریخت تو بازار ول کرده بعد انتظار داره فروش هم بکنه بعد از اون ور جیپ و داج و الفا رو هم به خاک سیاه نشونده .
    به نظرم تنها راهش اخراج اون تاوارس احمق

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. ایران دوست

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      عزیز من این از روی ناتوانی نیست بلکه اینها مافیا هستند و هدفشون از خریدن یک شرکت اینه که زیرساختها و سیلوها و فناوری این شرکتهای هدف رو مصادره میکنند و بعدش یک پوسته‌ی توخالی از شرکت یا لوگوی برند رو میفروشند. مثلاً گردو رو میخورند پوستش رو میفروشند. برعکس آلمانیها که در حد ناموس خدمتگذاری میکنند. الان رنو همین بلا رو بر سر نیسان آورده

      موافقم 10
      مخالفم 2
    2. ارسلان

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (401 ديدگاه)

      موافق ام طرف شعور مدیریت نداره….این یارو بدرد مدیریت همون پژو و فیات میخوره ، نه بیشتر !!!
      طرف چیپه ، عقلش به برند لاکچری نمیرسه

      موافقم 10
      مخالفم 1
  3. مهرداد

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    امیدوارم فراری بخر اما احتمال خیلی زیاد چین ها دست بکار میشند .دوستان الان موتور احتراقی مازراتی خودش تولید میکنه یا خریداری میکنه ؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      سلام آقا مهرداد.موتورهاشون رو خودشون تولید میکنند.البته حدس میزنم آلفارومئو هم نقش داشته باشه.قراردادشون با فراری برای تولید موتور یک سال پیش به اتمام رسید برای تولید موتور.

      موافقم 9
      مخالفم 0
  4. فقط انگلستان

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    این آمار فروش برای مازراتی خیلی پایینه که نشون دهنده مدیریت خیلی بدش هست
    مازراتی حس پرستیژ و لوکس بودن و زیبایی فراری رو داره و توانایی ساختش هم عالیه طوری که توی همین چند روز پیش در مقایسه با یکی از برترین مدل های بنز توی وزن و زیبایی و هندلینگ و مصرف سوخت و خیلی موارد دیگه دست برتر رو داشت
    امیدوارم شرکت فراری دوباره بخردش و در کنار هم یکی از زیباترین دوران های خودروسازی رو رقم بزنن.

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. B

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      مازاراتی هیچوقت حتی نزدیک فراری هم نبود
      پرستیژ فراری🤣🤣

      موافقم 6
      مخالفم 12
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        تا حالا اسم ” فندی ”

        ” بولگاری ”

        ” رولکس ”

        ” هارودز ”

        یا ” ارمنه ایلدو زنیا ” رو شنیدی ؟

        می دونی 40 میلیون پاسبیلیتی مختلف انتخاب تریم داخلی بر مبنای رنگ و جنس و کیفیت و متریال و طرح و برند ، چیه ؟؟؟

        کلا ، نباید جواب شما ترول ها رو داد ، اما من می دم تا اگه احیانا عزیزانی که مازراتی رو نمی شناسند ، یا غریبه هستن و میان سایت ، تصویر غلطی براشون شکل نگیره …

        Unic Design, Elegant Personality

        Maserati, not a car you need, but a car you want

        موافقم 13
        مخالفم 4
        1. ممد ژانگولر

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4151 ديدگاه)

          داداش منصوری یادت رفت از بوی خاصی که تو ماشین مازراتی میاد هم بگی . معلوم نیست متریالش لاکردار از چیه که توش میشینی احساس میکنی تو ی قصر سزاری .

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          ممد جان یکی به من میگفت آقا ایمان …

          تو میگی منصوری …

          یکی دیگه گفته بود آقا منصور …

          سوشیانت و بقیه بچه ها هم می خوان ریپ بزنن ، می نویسن مازراتی …

          مثل اینکه اسم اکانت من ، خیلی ناخواناست !!!!!

          من به جای نام کاربری MC20 سابق ، نوشتم مهدیار …

          همون اسم خودم رو نوشتم …

          بوی چرم و چوب اعلا ، آدم رو مست میکنه …

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. ممد ژانگولر

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4151 ديدگاه)

          داداش مهدیار بابا حق بده برداشتی از فونت روسی استفاده کردی من از کجا باید بفهمم این چیه . اولش شک کرده بودم پسر سلطان کوروش منصوری هستی .

          موافقم 3
          مخالفم 2
        4. ! i M α η δ υ α R

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          ممد جون …

          روسی نیست ، یونانیه …

          نا سلامتی مازراتی بچه روم باستانه …

          بازم من شرمندم …

          🤦‍♂️❤️🙏

          موافقم 3
          مخالفم 1
        5. B

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (878 ديدگاه)

          دقیقا جواب یه ۴۰ ساله که کور شده با مازارتی رو نباید داد
          مازاراتی نه در پرفورمنس نزدیک فراریه نه قهرمانی ها هیچکس به مزاراتی نصف فراری هم بها نمیده جز چند نفر که از لوگو مازاراتی خوششون اومده و کورکورانه حمایت میکنن ولی عموم اینطور نیستن به همین خاطره که هیچکدوم از محصولات مازاراتی نصف فراری هم در یاد ها و خاطرات نموند نمیمونه و نخواهد ماند و برخلاف فراری بسیاری از محصولاتش فراموش میشن
          واقعیت اتفاق افتاده و کاملا مشهوده اینکه شما نمیخواین قبول کنین اتفاقا به معنای ترول بودن شماست صد ها خودروساز دیگه هم هست انواع و اقسام شخصی سازی هارو انجام میدن و هایپر کار میسازن که چی ؟ باید بگیم در حد بوگاتین ؟ این منطق ترول فنای مازاراتی مثل شماست

          موافقم 2
          مخالفم 10
        6. ! i M α η δ υ α R

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          بعد از این همه سال ، اگه من ترول باشم ، که دیگه وای به حالم …

          نظر شما محترم ، اما بی اساسه …

          برو کامنت خودت رو یه بار دیگه بخون …

          مازراتی هایی که توی عمرت دیدی شاید نزدیک به فراری نبودن ( که گرن توریسمو Mc Stradale ، رقیب F430 و کالیفرنیا بود ) ، اما یه دورانی ، رویای فراری ، رسیدن به پیروزی ها و فروش بالای مازراتی بود …

          وقتی می نویسی ” مازراتی هیچوقت حتی نزدیک فراری هم نبود ”

          در حالی که دهه 60 مازراتی رو ندیدی ، خنده داره …

          این که تاریخچه مازراتی رو نمی شناسی بماند ، نباید از قید ” هیچ وقت ” هم در جملت استفاده میکردی …

          خودت خودت رو توی بحث ، کیش و مات کردی …

          واسه اینه که میگم نظرت محترم ، اما بی اساسه …

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (322 ديدگاه)

        اتفاقا مازراتی سنش هم از فراری بیشتره
        مازراتی ۱۹۱۴
        فراری ۱۹۲۹
        اها راستی مازراتی با بزرگان دنیای مد هم همکاری داشته مثل فندی، رولکس….
        تازه کلی افتخارات هم توی دنیای خودروسازی رقم زده
        ارزشش بیشتر این حرفاس که مورد تمسخر قرار بگیره

        موافقم 12
      3. Arshia m3csl

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1193 ديدگاه)

        مازراتی برند لوکس و خوبیه و واقعا با کیفیت و خاصه مازراتی قطعا درحد پورشه هست و گرن توریسمو جدید رقیب شایسته ای برای پورشه ۹۱۱ محسوب میشه

  5. مهراد

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (862 ديدگاه)

    عجب 😏

    حالا خوبه تا پارسال همه اعداد و ارقام استلانتیسی ها عالی و رو به رشد بود و ۲۰۲۳ پول پارو کردن

    صرفا بخاطر یکسال افت عملکرد اینهمه داد و فریاد ؟

    همین الان اگر تصمیم بگیرن مازراتی رو بفروشن ، خریدارا حاضرن براش چند میلیارد دلار پول بدن ، چینی ها که حاضرن پای رییس کمپانی رو ببوسن تا مازراتی رو بهشون بفروشن ، البته امیدوارم فراری بخرتش

    البته که کاش داج و جیپ و رم رو هم بفروشن به سرمایه گذار آمریکایی

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. B

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      فراری دنبال خرید هیچ برندی نخواهد رفت این خط / اینم نشون *

      موافقم 6
      مخالفم 3
  6. Feri

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقد حاشیه داره این استلانتیس در پیت

    موافقم 9
    مخالفم 4
  7. دجال

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (106 ديدگاه)

    مازراتی به نظرم هیچ زمانی چیز خاصی برای عرضه نداشته. یه خودروی الکی گرون بدون هیچ تکنولوژی خاصی. حتی یک خودروی نمادین هم نیست مثل جیپ / جی کلاس / پورشه 911 و چلنجر و ….. بهتره کلا تعطیل بشه.
    از طرف دیگه خود برند کرایسلر هم باید نابود بشه. و زیر مجموعه هاش (جیپ و رم دوج) باید دوباره به مالکیت آمریکایی ها در بیان یا به صورت مستقل کار کنن. خاک توی سر کرایسلر با اون مدیریت مسخره .

    موافقم 3
    مخالفم 18
    1. datsun

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3961 ديدگاه)

      دیگه انقدر هم بد نبود

    2. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      اتفاقا مازراتی سنش هم از فراری بیشتره
      مازراتی ۱۹۱۴
      فراری ۱۹۲۹
      اها راستی مازراتی با بزرگان دنیای مد هم همکاری داشته مثل فندی، رولکس….
      تازه کلی افتخارات هم توی دنیای خودروسازی رقم زده
      ارزشش بیشتر این حرفاس که تمسخر شه
      مازراتی ۱۹۱۴
      کرایسلر۱۹۲۴
      هردو هم کرایسلر و مازراتی ارزش ماندن دارن

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. دجال

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (106 ديدگاه)

        چه ربطی به سن و سال داره. میگم هیچ دست آوردی در موتور اسپرت نداشته و نه در پرفورمنس و نه در پرستیژ هم حرفی برای گفتن نداره و محصولات نمادین هم نداره که بگیم به هر قیمتی باید حفظ بشه.
        در مورد اصالت هم که شده نقل مجلس باید بگم دایناسورها احتمالا اصآلت بیشتری دارن ولی منقرض شدن یا کسایی که در عصر حجر زندگی می کنند اصیل ترین هستند و مردم این دوره زمونه یک مشت بی خاصیت و بی اصل و نسب هستند. حداقل در مورد چیزی که میگی یکم فکر کن . حداقل به خودت توهین نکن

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          شما حد نگه دار
          هرچیزی گفتنش زیبا نیست
          ایجا هم ( چاله میدون نیست)
          مازراتی به اندازه کل تاریخچه خیلی از برند ها افتخارات داره
          همیشه بهترین مهندسان رو به عنوان طراحی استخدام کرده
          و همیشه بهترین ها جا خوش کرده بود
          حتی همین ۱۰ سال گذشته نه در اون حد ولی جزو بهترین ها بوده
          اها گفتی دایناسور
          ما راجب دنیا امروز صحبتت میکنیم نه اراجیف
          نه نئاندرتال ها نه دایناسور ها
          دنیا امروز
          این برند باید تو تاریخ اسمش بمونه مثل جگوار و خیلی های دیگه
          دفعه بعدی هم ریپلی میکنی گلشعر نگو
          پدال لطفا کامنت من رو انتشار بده ممنون

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          اها راستی میگی محصولی نمادین نداره mc12 کشک بود؟

          موافقم 6
          مخالفم 1
    3. Lamberto

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (100 ديدگاه)

      کودک جان اطلاعاتی نداری واجب نیس بیایی راجب مازراتی و تاریخچش اظهار نظر کنی برو اول اطلاعاتتو تکمیل کن بعد بیا
      کارهایی که مازراتی در موتور اسپرت کرده ماندگاره
      تکنولوژیرو شماها فقط در آپشن های گجتی مسخره می‌بینید در حالی که موتور های افسانه ای مازراتی شاهکار های دوران خود و تاریخ بودن
      مازراتی 3500 gt , بورا ؛خمسین، کواتروپورته نسل اول نسل سوم ،a6 , شامال mc12 گرن توریزمو و غیره
      مازراتی v4 اولین خودروی تولیدی ۱۶ سیلندر

      موافقم 5
      مخالفم 2
  8. ! i M α η δ υ α R

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    پدال جان تا این هفته ما رو نکشی ، فکر کنم ول نمیکنی …

    به سکته هم مثل این که راضی نیستی !!!

    از زیر ” ورزش سه ” و ” بی بی سی ” هم در میری که اعصابت آروم باشه ، باز ، پدال به روت میخنده و تیر خلاص و بهت میزنه …

    این رسمش نیست پدال جان …

    برای بعضی ها انجین 1064 اسبی معرفی میکنی …

    برای بعضی ها گستردگی فروش در 5 قاره رو به رخ ما میکشی …

    برای بعضی ها باتری جامد و برد 956 کیلومتری رونمایی میکنی …

    برای بعضی ها به سلطه 40 ساله شون در ساخت بهترین پیکاپ دنیا و بازار آمریکا ، افتخار میکنی …

    برای بعضی ها هنوز بعد از 5 سال ، به پادشاهیشون در سرزمین هایپر کارها ، ادای احترام میکنی …

    به ما که میرسه ، از بخور بخورهای تاوارس میگی …

    هی پشت هم ، حماقت استلانتیس رو توی سر ما می کوبی …

    آخرش هم میگی آهوی جوان و چست و چابک ما ( ام چی ونتی چلو ) ، حریف یه گراز کوتوله خیکی آلمانی نمیشه …

    حالا هم که میگی اصلا ، کلا بفروشنش بره پی کارش …

    این رسمش نیست پدال جان …

    از ما گفتن …

    😜😜😜

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. رومانی>مالزی>فرانسه

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      داداش مگه تو مدیر عامل مازراتی هستی داری فشار میخوری

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        م🤒😭😭😭🤒ن !!!!

        دارم فشار می خورم ؟؟؟

        😜😁😎

        موافقم 5
        مخالفم 4
    2. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      مسی بهترین فوتبالیست تاریخه مارادونا خود فوتبال

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        مارادونا …

        پله …

        رونالدو نازاریو …

        گارینچا …

        زیدان …

        مسی …

        تازه از کانتونا و باجو و گاسکوین و رونالدینیو ، فاکتور گرفتم …

        بند کفش باجو ، می ارزه به کل کاریر فیسی …

        1. Doom

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          گسکویین که اعتیاد داغونش کرد . ازش خوشم نمیاد
          باجو اما به حقش نرسید و خیلی زجر کشید . یاد اون جمله معروف رو دیوار واتیکان که خدایا همه را ببخش به جز روبرتو باجو
          نام دل پیه‌رو هم در ایتالیا موندگاره و شخصا علاقه بهش دارم

        2. ! i M α η δ υ α R

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          اعتیاد ، 2 نفر رو از فوتبال گرفت …

          مارادونا …

          گاسکوین …

  9. همایون

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (784 ديدگاه)

    اگه فراری مازراتی رو بخر خیلی خوب میشه ولی بعید میدونم چینیها بزارن اگه دست چینیها هم بیفته میشه یه برند تمام برقی

  10. علیزاده

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (298 ديدگاه)

    لطفا کرایسلر و دوج و جیپ و رم هم به فکر فروشش باش

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. مازیار

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    فقط هلاک اون ادبیات گردن به بالا شونم

    ((ممکن است در آینده به نقطه‌ای برسیم که به خانهٔ بهتری برای مازراتی نگاه کنیم))
    😄

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. رومانی>مالزی>فرانسه

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    اوج دوران مازراتی دوره اول روحانی بود پولدارا میخریدن آخرم معلوم شد ماشینای خوبی نیستن

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. Moein

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (913 ديدگاه)

      مازراتی مثل اینکه خیلی فشار میده به تو یکی
      خوبه پس بشین تو آب یخ فعلا

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. ! i M α η δ υ α R

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      امروز ، هم وقت دارم و هم حوصله …

      گفتم جواب این دوست “داچیا پسندمون ” رو بدم …

      مازراتی دو تا دوران اوج داشته …

      دهه 40 میلادی در مسابقات و موتور اسپرت و دهه 60 میلادی بیشتر در فروش …

      85 سال پیش انزو ی جوان و مصمم ، بالاخره به رویای خودش ، جامه عمل پوشاند …

      برند فراری ، زاده شد تا در مسابقات اتوموبیل رانی ، حریف مازراتی ، غول مسابقات زمانه باشه …

      هدفش این بود که بعد از شکست مازراتی در مسابقات ، جایگاه فروش مازراتی رو هم در بازار ، تصاحب کنه …

      مجله NZZ سوییس گزارشی تصویری از کارخانه مازراتی گرفته که در یوتوب با این عنوان در دسترسه : Maserati, History of an Italian Legend – A Look Inside the Maserati Factory

      توی این مستند با ” یورگن لواندوفسکی ” که موتورینگ ژورنالیسته ، هم ، مصاحبه کرده …

      دقیقه 6:33 این مستند ، لواندوفسکی به زبان آلمانی ، ( نریتور با ترجمه همزمان انگلیسی ) میگه :

      Maserati was the biggest and the best selling sport car manufacture in the world into the late sixties , they sold many more cars than ferrari

      از اینا بگذریم …

      وقتی توی ورزش سه ، کل کل جوون تر ها رو سر ” مسی یا رونالدو ” می خونم ، وقتی از مسی به عنوان بهترینه تاریخ !!! یاد میکنند ، خندم می گیره …

      مارادونای افسانه ای گفته بود ، هرگز ، کسی که قبل فینال جام جهانی 20 بار میره دستشویی رو ، کاپیتان تیم ملی نمی کنم …

      کسی که خودش در یک بازی رسمی ، موقع سه پاس اول بازی ، پاس یار همدسته رو پله کرد ( آورد بالا ) و با یه شوت محکم از ( توی قوس ) وسط زمین ، دروازه حریف رو باز کرد ( دروازبان کمی جلو اومده بود ) …

      ملت کف خون قاطی کردن و مثل مور و ملخ از همه جا ، ریختن توی زمین و مارادونا بین انبوه جمعیت گم شد …

      بازی هنوز شروع نشده ، به علت ازدحام جمعیت ، نیمه تمام موند … و تمام شد …

      جوان تر ها منطقا ، گذشته رو ندیدن ، اما متاسفانه ، اکثرا ، شناختی هم ندارند …

      دوران مازراتی این دهه نه ، دهه بعدی شاید به سر بیاد …

      تنها چیزی که میمونه ، خاطره ای خوشه از مازراتی ، که همیشه با عشق ماشین ساخته …

      حتی در اوج نداری …

      در دورانی که مردم بیشتر از هر برهه ای از تاریخ ، هر روز بیشتر از دیروز ، از اصالت فاصله می گیرند تا به مدد گجتی به نام تلفن همراه ، به لحاظ فکری و شخصیتی و جسمی و روحی … شبیه هم بشن ، تشخص و فردیت ، جای خودش رو به پیروی برده وار ، از مقتضیات زمان میده …

      به نظرم دنیای جدید ، دیگه به ” جاگوار ” و ” مازراتی ” و ” پونتیاک “و ” کرایسلر ” و ” ام جی ” و ” بورگوارد ” نیازی نداره …

      وقتی کیا – هیوندای شارلاتان ، در 5 قاره داره ماشین پس می ندازه ، یعنی حال اصالت در ، کره زمین خیلی خرابه …

      اصالت …

      و ما ادراک ، ما اصالت …

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. رومانی>مالزی>فرانسه

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        اصالت چه فایده ای داره
        ایران و عراق شاید بیش از 20000 سال قدمت داشته باشن ولی وضع الانشون رو ببین از اون طرف آمریکا تاریخش 500 سال نیست ببین ب کجا رسیده
        سرنوشت عراق در انتظار مازراتی خواهد بود با این شرایط
        من ایتالیا رو دوست دارم کاش میشد مازراتی تغییر رویه بده و خودرو هایی مثل آنچه داچیا و پروتون می سازند تولید می‌کرد
        اینهمه سوپرکار بدرد کی میخوره

        موافقم 1
        مخالفم 6
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          اصالت باعث میشه ، اونجایی که همه دارند اشتباه می کنند و تسلیم زر و زور و دل و ترس میشن ، تو تسلیم نشی …

          بنده زر خرید نشی …

          غلام حلقه به گوش قدرت نشی …

          به دلت لگام بزنی و اسیرش کنی …

          شجاعت به خرج بدی و به استحاله برسی …

          اصالت ، تابلوی راهنماست …

          دنیا به یه پروتون دیگه با لوگوی مازراتی نیاز نداره ، دنیا به یه مازراتی دیگه ، با لوگوی پروتون نیاز داره …

          در تقابل بین هنر با ادبیات عامه پسند ، بیشتر مردم ، به سمت ادبیات عامه پسند و رفع غرایض می رن …

          در یک چنین موقعیت هایی ، تک و توک هنرمند های ساختار شکن و آوانگاردی باید با تکیه به اصالت ، روحشون رو به شیطان های درونی و بیرونی ، نفروشند و نترسند و پا پس نکشند …

          بمونن و به مردم راه درست رو نشون بدن …

          حتی اگه تعداشون روز به روز کمتر بشه …

          حتی اگه مثل امثال مازراتی و پونتیاک و جاگوار نا محسوس به سمت نابودی پیش برن …

          ایستاده مردن ، هنر مردان خداست …

          تکه ای از شعر جاودان عقاب و زاغ ، اثر دکتر خانلری …

          اگر در شعر ، عقاب ، استعاره از مازراتی و جاگوار و پونتیاک و کرایسلر باشه …

          زاغ هم استعاره از امثال هیوندای یا کیا هست …

          ” عمر در اوج فلک برده به سر

          دم زده در نفس باد سحر

          ابر را دیده به زیر پر خویش

          حیوان را همه فرمانبر خویش

          بارها آمده شادان ز سفر

          به رهش بسته فلک طاق ظفر

          سینه کبک و تذرو و تیهو

          تازه و گرم شده طعمه او

          اینک افتاده بر این لاشه و گند

          باید از زاغ بیاموزد پند

          بوی گندش دل و جان تافته بود

          حال بیماری دق یافته بود

          دلش از نفرت و بیزاری ریش

          گیج شد بست دمی دیده خویش

          یادش آمد که بر آن اوج سپهر

          هست پیروزی و زیبایی و مهر

          فر و آزادی و فتح و ظفرست

          نفس خرم باد سحرست

          دیده بگشود و به هر سو نگریست

          دید گردش اثری زین ها نیست

          آنچه بود از همه سو خواری بود

          وحشت و نفرت و بیزاری بود

          بال بر هم زد و بر جست ز جا

          گفت کای یار ببخشای مرا

          سالها باش و بدین عیش بناز

          تو و مردار تو و عمر دراز

          من نیم در خور این مهمانی

          گند و مردار تو را ارزانی

          گر بر اوج فلکم ، باید مرد

          عمر در گند به سر نتوان برد

          شهپر شاه هوا اوج گرفت

          زاغ را دیده بر او مانده شگفت

          سوی بالا شد و بالاتر شد

          راست با مهر فلک همسر شد

          لحظه ای چند بر این لوح کبود “

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          نقطه ‎ای بود و سپس هیچ نبود …

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. Arshia m3csl

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1193 ديدگاه)

        تد نکنه دیگه مازراتی ای نباشه حیفه مازراتی بره از خودرو سازی امیدوارم که بی ام و مازراتی رو بخره و بکنه سوپراسپرت ساز و gt ساز خودش حیفه مازراتی ازبین بره و به نظرم ازبین نمیره اکسسوری هاش به شوت محبوبه و عده ای هستن مازراتی دوست دارن هنوز اولین سدان اسپرت جهان هم مازراتی کواتروپورته نسل اول بودش حتی

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          💔💔💔

  13. Alimopar

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    تبریک به طرفداران مازراتی همون بهتر که از این گروه انگل جدا بشه فقط امیدوارم دست چینیا نیوفته که قطعا به فنا میره بیوفته دست فراری یا آلمانیا خیلی براش بهتره، شاید فولکس واگن هم خوب باشه براش، امیدوارم یه روزی کرایسلر و زیر مجموعه هاش هم سرمایه و توانایی جدا شدنو داشته باشن

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Santa fe

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (107 ديدگاه)

      دوست من اتفاقا الان که فکر میکنم کاش استلانتیس این شرکت رو حفظ می‌کرد چون تو آلمانی ها فقط فولکس میاد یه برند پر ریسکی مثل مازراتی بخره و تو آمریکا هم فقط gm میتونه همچین هزینه ای برای خرید یه برند لوکس اروپایی با آینده مبهم بده که اینم بعیده چون gm یا فورد نشون دادن که بیشتر تمایل به سرمایه گذاری تو شرکت های آمریکایی دارن به همین دلیل الان متاسفانه کاندید های اصلی خرید مازراتی یا تاتا هند هست یا چینی ها که هر دو مازراتی رو به فنا میدن

      موافقم 3
      مخالفم 1
  14. froG-driVer

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    مازراتی طراحی هاش به یه تغییر و از ریشه کنده شدن و دوباره کاشته شدن دیگه نیاز داره،
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Masersti-1.jpg
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Masersti-2.jpg
    انصافا توی این دوتا عکس،آیا مدل های قدیمی تر باحال تر از مدل های جدید به نظر نمیان؟؟!!
    من یکی که اخیرا نمیتونم با طراحی های نابود مازراتی کنار بیام.بنظرم یا باید تغییر و تحولی ایجاد بشه توی کل شرکت یا اینکه مدل های قدیمی رو با تغییرات عظیم ولی قابل هضم بیارن رو خط تولید

    موافقم 5
    مخالفم 2
  15. Santa fe

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    کاش فولکس یا gm بخرن و گرنه صاحب بعدیش یا تاتا موتورز هند هست یا چینی ها که واقعا اون اصالت و چهره مازراتی رو خراب میکنن

    موافقم 2
    مخالفم 4
  16. جرمی کلارکسون

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (984 ديدگاه)

    سلامتی هر کسی که اسم این برند رو آتلانتیس میخونه چون تلفظ اسم اصلیش اصلیش سخته😂😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 4
  17. مهدی

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    من فکر میکنم مازراتی به مراتب پتانسیل بالاتری داره نسبت به مک‌لارن واسه شروع رشد دوباره . به نظرم عربا بهترین گزینه هستن واسه همچین برندی. عربستان، بحرین، قطر…

    موافقم 4
    مخالفم 4
  18. mosafer

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    نجات یا توسط آلمانی هاست یا چینی ها در غیر این صورت تعطیلی در انتظارش هست

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Lamberto

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (100 ديدگاه)

      مشکلات مالی و ورشکستگی همیشه دلیل بر این نیس که یک کمپانی نمیتونه ماشین خوب بسازه اتفاقا ماشین خوب ساختن و محصول واقعی ارائه دادن میتونه امضای مرگ کمپانیو بزنه با وجود تمام مافیا و دشمن هایی که وجود داره
      بلایی که سر لانچیا جان سخت و با کیفیت اومد پاپوش رسانه ای و دشمنی که انگلیسی ها با این برند داشتن و نمیتونستن موفقیت های بی شمارشو تحمل کنن

  19. یه بنده خدا

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همینکه از زیر دست استلانتیس بیاد بیرون خودش خیلیه😂

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. Taha Ayoobi

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4381 ديدگاه)

    الان فازش چیه، میوه نه ما میخوایم داشته باشیمشون بعد میگه ولی شاید بفروشیم شون.

  21. Doom

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    استلانتیس ظاهرا بخشی از کارمندان خودش در امریکا رو قراره تعدیل کنه و روند سبک‌سازی خودش رو شروع کرده

  22. Arshia m3csl

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    لعنت به مدیرای پژو که گند زدن به مازراتی و داج و آلفارومئو مدیرای پژو و سیتروئن از پس برند مثلا لوکس خودشون ds بر نمیومدن و برند ds خودشون رو نتونستن خیلی موفق کنن بعد چه جوری میخوان مازراتی اسپرت لاکچری رو به دوران خوبش بر گردونن؟

  23. ADAK

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    کاش مازراتی را انیلی ها %100 بخرن و یه مدیر منحصربفرد بزارن روش تا دوباره برگرده به اوج
    اما بعید میدونم
    حتی احتمال خریدش توسط فراری را نزدیک به صفر میدونم
    شاید بهترین گزینه براش در حال حاضر و در این شرایط خریدش توسط فولکس باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا