پس از اعلام نتایج مالی ضعیف استلانتیس در نیمهٔ اول سال جاری، مقامات این شرکت اشارههایی به احتمال فروش مازراتی داشتهاند.
بهروزرسانی: پس از انتشار این خبر، استلانتیس در بیانیهای تصریح کرد که برنامهای برای فروش مازراتی ندارد. این بیانیه به شرح زیر است:
استلانتیس تعهد بیقیدوشرط خود را به آیندهٔ درخشان مازراتی بهعنوان تنها برند لوکس از ۱۴ برند استلانتیس تکرار میکند. مازراتی در مرحلهٔ انتقال به دوران الکتریکی است. امروز این برند گرنتوریسمو و گرنکابریو را در نسخههای بنزینی و الکتریکی و گریکاله را در نسخههای بنزینی، هیبریدی خفیف و الکتریکی ارائه میکند و رسماً اعلام میکنیم که جانشینهای کواتروپورته و لوانته هم در حال آمادهسازی هستند. اظهاراتی که در این رابطه بیان شده هیچگونه مطابقتی با استراتژی مازراتی در برنامه استراتژیک بلندمدت استلانتیس ندارد. مازراتی در حال اجرای یک سری اقدامات برای گسترش حضور خود در بازار جهانی و تقویت تصویر برند خود است. مازراتی با چالش بزرگی روبرو است و باید طی ماههای آینده روی اهداف خود متمرکز باقی بماند. استلانتیس تعهد خود را به کل مجموعهٔ گستردهٔ ۱۴ برند نمادین خود تکرار میکند که هرکدام افقی ۱۰ ساله برای ایجاد تجارتی سودآور و پایدار دارند.
مدیریت ۱۴ برند مختلف برای استلانتیس بسیار دشوار است و به همین دلیل، پس از انتشار نتایج مالی ناامیدکنندهٔ شرکت در نیمهٔ اول سال جاری، مدیرعامل استلانتیس «کارلوس تاوارس» اظهار داشت که برندهای زیانده تعطیل خواهند شد؛ اما علاوه بر احتمال توقف فعالیت برندهایی که درآمدی ندارند، استلانتیس ممکن است برخی برندهای خود را به فروش برساند و مازراتی برندی است که بیش از همه در معرض واگذاری قرار دارد. این موضوع صرفاً در حد شایعه نیست زیرا مدیر مالی ارشد استلانتیس رسماً اعتراف کرده که ممکن است شرکت به فکر فروش مازراتی بیفتد:
ممکن است در آینده به نقطهای برسیم که به خانهٔ بهتری برای مازراتی نگاه کنیم
این بیانیه اندکی پس از انتشار آمار فروش ضعیف شرکت در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۴ منتشر شده است. در شش ماه اول سال ۲۰۲۴، این برند بدفرجام ایتالیایی مجموعاً ۶,۵۰۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده که کاهشی بیش از ۵۰ درصدی را نسبت به فروش ۱۵,۳۰۰ دستگاهی در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ نشان میدهد. در حالی استلانتیس به فکر فروش مازراتی افتاده که این برند ایتالیایی زندگی پردردسری را سپری کرده و از زمان تأسیس در سال ۱۹۱۴ تاکنون چندین مالک مختلف داشته است. یک صنعتگر ایتالیایی بنام «آدولفو اورسی»، سیتروئن، دتوماسو، کرایسلر، فیات و فراری همگی در مقطعی یا مالک مازراتی بودند یا بخشی از سهام آن را در اختیار داشتند. پس از ادغام پژو-سیتروئن با فیات-کرایسلر در سال ۲۰۲۱ نیز این شرکت زیر چتر استلانتیس قرار گرفت.
آینده برای مازراتی از لحاظ عرضهٔ محصول هم تاریک به نظر میرسد زیرا غیر از نسخهٔ الکتریکی MC20 که سال آینده به بازار خواهد آمد، بعید است که این برند تا سال ۲۰۲۷ خودروی جدید دیگری معرفی کند. این سوپراسپرت الکتریکی هم به نظر نمیرسد بتواند فروش مازراتی را افزایش دهد زیرا یک محصول خاص با قیمتی بالا خواهد بود. پیدا کردن مالک جدیدی برای مازراتی با توجه به سابقهٔ این شرکت کار آسانی نخواهد بود زیرا تا زمانی که به یاد داریم، این برند با مشکل مواجه بوده است و بنابراین به نظر نمیرسد خریداران مشتاق زیادی برای آن وجود داشته باشد. بااینحال، شاید فراری بخواهد دوباره سراغ یار دیرین خود برود. زمانی که بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ فراری کنترل کامل مازراتی را در اختیار داشت، بهتر از همیشه عمل کرد و بنابراین ممکن است اهالی مارانلو دوباره به فکر ابتیاع رقیب و شریک قدیمی خود بیفتند. همچنین میدانیم که چینیها هم همیشه برای خرید برندهای مشکلدار غربی آماده هستند.
BlackWing
۹ مرداد ۱۴۰۳به نظرم همون فراری بهترین مالک برای مازراتیه
NAVID۰۰۹۸
۹ مرداد ۱۴۰۳مالکِ مازراتی با از دیار آلمان باشه تا بشه به ارتقاش فکر کرد چرا که پشتوانهی توانایی فنی و طراحی بالایی دارند!!!
البته چین و هند هم بخرندش میشه امیدوار به بهبود اوضاع شد چرا که دریای پول دست شرکتهای این دو کشورِ!!!
NAVID@@98
۹ مرداد ۱۴۰۳این مازراتی چیزیه که همون دست ایتالیایی ها باید باشه یا اینکه هرویز اول فقط یک شرکت اروپایی یا آمریکایی خوب بخره مثل اول شروع کنه چون خدای پولی و تکنولوژی و هر چیز اول هستن و میتونند غیر این صورت بیسوادیه !!!!!!!!!!
ممد ژانگولر
۹ مرداد ۱۴۰۳خداوکیلی این برند حیفه . با اون همه سابقه و هیستوری نباید گذاشت نابود بشه . من یک ایمیل به شرکت فولکس زدم بهشون گفتم شماها دست خیلیهارو گرفتین دست مازراتی هم بگیرید . احتمالا رو حرف من حرف نمیزنن باید صبر کرد اگه انجام دادن دنشون گرم اگه حرفمو رو زمین بذارن ی ایمیل به چین میدم اونوقته که فولکس بد براش میشه .
johnmarston
۹ مرداد ۱۴۰۳مخالفم
باید بسپرنش دست ژرمن ها امیدوارم به فولکس واگن فروخته بشه تا جای پیشرفت داشته باشه
کاشکی کرایسلر و برندهای آمریکایی هم به فورد و جیام واگذار شن
ارسلان
۹ مرداد ۱۴۰۳ژرمن ها کار کن بودند اوپل و درست میکردند!!! برند باید طرفدار داشته باشه ، مردم نخوان کسی کاری نمیتونه بکنه!! مازراتی باید فقط پول خرجش کرد و فکر درآمدش نبود ، در این صورته که درست میشه بعد از چند سال !!! آلمان ها که خودشون بوگاتی و دادند به کرواسی ، پینین فارینا یه BMW طراحی کرده می ارزه به کل طراحی های آلمان ها….
من با فروش مخالف ام 😎 فقط میتونه زیر مجموعه فراری بشه
گاس فرینگ
۱۱ مرداد ۱۴۰۳مهندس اوپل دست جی ام بود و شانس آورد مثل دوو و پونتیاک به تاریخ نپیوست
BlackWing
۹ مرداد ۱۴۰۳فورد و جیام بعید میدونم بخرن چون احیا شدن کرایسلر و داج هزینه و وقت زیادی میخواد. خودشونم ریسک هزینه کردن تو این وضعیت رو نمیکنن
Cert
۱۰ مرداد ۱۴۰۳مشخص است که استلانتیس نمی تواند مازراتی را اداره کنند چون خودرو های ارزان قیمت می سازد و زمینه ای در خورو های لوکس ندارد الان هم مازراتی
خط تولید قدیمی دارد. و برای همین فروش زیادی ندارد
Mr wrong
۹ مرداد ۱۴۰۳بدنش ایرانخودرو ظرف یه سال با انواع وانت گرن توریزمو ،لوانته پلاس و کواتروپورته جوانان به سودهی کامل میرسونه ش
ممد ژانگولر
۱۰ مرداد ۱۴۰۳خوب خداروشکر همه چی خوبه شانس اوردم ایمیل نزدم مگر نه خیلی بد میشد .
khashayartehrani
۹ مرداد ۱۴۰۳این استلانتیس خیلی تعطیل به خدا.
برداشته کواتروپورته و لوانته و گیبلی رو همزمان از خط تولید خارج کرده بعد تا ۲۰۲۷ مدل جدیدی ازش عرضه نمی کنه و سبد محصولات مازراتی رو با دو تا کوپه گرون قیمت و یه شاسی بلند سایز کوچیک بی ریخت تو بازار ول کرده بعد انتظار داره فروش هم بکنه بعد از اون ور جیپ و داج و الفا رو هم به خاک سیاه نشونده .
به نظرم تنها راهش اخراج اون تاوارس احمق
ایران دوست
۹ مرداد ۱۴۰۳عزیز من این از روی ناتوانی نیست بلکه اینها مافیا هستند و هدفشون از خریدن یک شرکت اینه که زیرساختها و سیلوها و فناوری این شرکتهای هدف رو مصادره میکنند و بعدش یک پوستهی توخالی از شرکت یا لوگوی برند رو میفروشند. مثلاً گردو رو میخورند پوستش رو میفروشند. برعکس آلمانیها که در حد ناموس خدمتگذاری میکنند. الان رنو همین بلا رو بر سر نیسان آورده
ارسلان
۹ مرداد ۱۴۰۳موافق ام طرف شعور مدیریت نداره….این یارو بدرد مدیریت همون پژو و فیات میخوره ، نه بیشتر !!!
طرف چیپه ، عقلش به برند لاکچری نمیرسه
مهرداد
۹ مرداد ۱۴۰۳امیدوارم فراری بخر اما احتمال خیلی زیاد چین ها دست بکار میشند .دوستان الان موتور احتراقی مازراتی خودش تولید میکنه یا خریداری میکنه ؟
محمد
۹ مرداد ۱۴۰۳سلام آقا مهرداد.موتورهاشون رو خودشون تولید میکنند.البته حدس میزنم آلفارومئو هم نقش داشته باشه.قراردادشون با فراری برای تولید موتور یک سال پیش به اتمام رسید برای تولید موتور.
فقط انگلستان
۹ مرداد ۱۴۰۳این آمار فروش برای مازراتی خیلی پایینه که نشون دهنده مدیریت خیلی بدش هست
مازراتی حس پرستیژ و لوکس بودن و زیبایی فراری رو داره و توانایی ساختش هم عالیه طوری که توی همین چند روز پیش در مقایسه با یکی از برترین مدل های بنز توی وزن و زیبایی و هندلینگ و مصرف سوخت و خیلی موارد دیگه دست برتر رو داشت
امیدوارم شرکت فراری دوباره بخردش و در کنار هم یکی از زیباترین دوران های خودروسازی رو رقم بزنن.
B
۹ مرداد ۱۴۰۳مازاراتی هیچوقت حتی نزدیک فراری هم نبود
پرستیژ فراری🤣🤣
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳تا حالا اسم ” فندی ”
” بولگاری ”
” رولکس ”
” هارودز ”
یا ” ارمنه ایلدو زنیا ” رو شنیدی ؟
می دونی 40 میلیون پاسبیلیتی مختلف انتخاب تریم داخلی بر مبنای رنگ و جنس و کیفیت و متریال و طرح و برند ، چیه ؟؟؟
کلا ، نباید جواب شما ترول ها رو داد ، اما من می دم تا اگه احیانا عزیزانی که مازراتی رو نمی شناسند ، یا غریبه هستن و میان سایت ، تصویر غلطی براشون شکل نگیره …
Unic Design, Elegant Personality
Maserati, not a car you need, but a car you want
ممد ژانگولر
۹ مرداد ۱۴۰۳داداش منصوری یادت رفت از بوی خاصی که تو ماشین مازراتی میاد هم بگی . معلوم نیست متریالش لاکردار از چیه که توش میشینی احساس میکنی تو ی قصر سزاری .
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳ممد جان یکی به من میگفت آقا ایمان …
تو میگی منصوری …
یکی دیگه گفته بود آقا منصور …
سوشیانت و بقیه بچه ها هم می خوان ریپ بزنن ، می نویسن مازراتی …
مثل اینکه اسم اکانت من ، خیلی ناخواناست !!!!!
من به جای نام کاربری MC20 سابق ، نوشتم مهدیار …
همون اسم خودم رو نوشتم …
بوی چرم و چوب اعلا ، آدم رو مست میکنه …
ممد ژانگولر
۹ مرداد ۱۴۰۳داداش مهدیار بابا حق بده برداشتی از فونت روسی استفاده کردی من از کجا باید بفهمم این چیه . اولش شک کرده بودم پسر سلطان کوروش منصوری هستی .
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳ممد جون …
روسی نیست ، یونانیه …
نا سلامتی مازراتی بچه روم باستانه …
بازم من شرمندم …
🤦♂️❤️🙏
B
۹ مرداد ۱۴۰۳دقیقا جواب یه ۴۰ ساله که کور شده با مازارتی رو نباید داد
مازاراتی نه در پرفورمنس نزدیک فراریه نه قهرمانی ها هیچکس به مزاراتی نصف فراری هم بها نمیده جز چند نفر که از لوگو مازاراتی خوششون اومده و کورکورانه حمایت میکنن ولی عموم اینطور نیستن به همین خاطره که هیچکدوم از محصولات مازاراتی نصف فراری هم در یاد ها و خاطرات نموند نمیمونه و نخواهد ماند و برخلاف فراری بسیاری از محصولاتش فراموش میشن
واقعیت اتفاق افتاده و کاملا مشهوده اینکه شما نمیخواین قبول کنین اتفاقا به معنای ترول بودن شماست صد ها خودروساز دیگه هم هست انواع و اقسام شخصی سازی هارو انجام میدن و هایپر کار میسازن که چی ؟ باید بگیم در حد بوگاتین ؟ این منطق ترول فنای مازاراتی مثل شماست
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳بعد از این همه سال ، اگه من ترول باشم ، که دیگه وای به حالم …
نظر شما محترم ، اما بی اساسه …
برو کامنت خودت رو یه بار دیگه بخون …
مازراتی هایی که توی عمرت دیدی شاید نزدیک به فراری نبودن ( که گرن توریسمو Mc Stradale ، رقیب F430 و کالیفرنیا بود ) ، اما یه دورانی ، رویای فراری ، رسیدن به پیروزی ها و فروش بالای مازراتی بود …
وقتی می نویسی ” مازراتی هیچوقت حتی نزدیک فراری هم نبود ”
در حالی که دهه 60 مازراتی رو ندیدی ، خنده داره …
این که تاریخچه مازراتی رو نمی شناسی بماند ، نباید از قید ” هیچ وقت ” هم در جملت استفاده میکردی …
خودت خودت رو توی بحث ، کیش و مات کردی …
واسه اینه که میگم نظرت محترم ، اما بی اساسه …
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۹ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا مازراتی سنش هم از فراری بیشتره
مازراتی ۱۹۱۴
فراری ۱۹۲۹
اها راستی مازراتی با بزرگان دنیای مد هم همکاری داشته مثل فندی، رولکس….
تازه کلی افتخارات هم توی دنیای خودروسازی رقم زده
ارزشش بیشتر این حرفاس که مورد تمسخر قرار بگیره
Arshia m3csl
۱۱ مرداد ۱۴۰۳مازراتی برند لوکس و خوبیه و واقعا با کیفیت و خاصه مازراتی قطعا درحد پورشه هست و گرن توریسمو جدید رقیب شایسته ای برای پورشه ۹۱۱ محسوب میشه
مهراد
۹ مرداد ۱۴۰۳عجب 😏
حالا خوبه تا پارسال همه اعداد و ارقام استلانتیسی ها عالی و رو به رشد بود و ۲۰۲۳ پول پارو کردن
صرفا بخاطر یکسال افت عملکرد اینهمه داد و فریاد ؟
همین الان اگر تصمیم بگیرن مازراتی رو بفروشن ، خریدارا حاضرن براش چند میلیارد دلار پول بدن ، چینی ها که حاضرن پای رییس کمپانی رو ببوسن تا مازراتی رو بهشون بفروشن ، البته امیدوارم فراری بخرتش
البته که کاش داج و جیپ و رم رو هم بفروشن به سرمایه گذار آمریکایی
B
۹ مرداد ۱۴۰۳فراری دنبال خرید هیچ برندی نخواهد رفت این خط / اینم نشون *
Feri
۹ مرداد ۱۴۰۳چقد حاشیه داره این استلانتیس در پیت
دجال
۹ مرداد ۱۴۰۳مازراتی به نظرم هیچ زمانی چیز خاصی برای عرضه نداشته. یه خودروی الکی گرون بدون هیچ تکنولوژی خاصی. حتی یک خودروی نمادین هم نیست مثل جیپ / جی کلاس / پورشه 911 و چلنجر و ….. بهتره کلا تعطیل بشه.
از طرف دیگه خود برند کرایسلر هم باید نابود بشه. و زیر مجموعه هاش (جیپ و رم دوج) باید دوباره به مالکیت آمریکایی ها در بیان یا به صورت مستقل کار کنن. خاک توی سر کرایسلر با اون مدیریت مسخره .
datsun
۹ مرداد ۱۴۰۳دیگه انقدر هم بد نبود
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۹ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا مازراتی سنش هم از فراری بیشتره
مازراتی ۱۹۱۴
فراری ۱۹۲۹
اها راستی مازراتی با بزرگان دنیای مد هم همکاری داشته مثل فندی، رولکس….
تازه کلی افتخارات هم توی دنیای خودروسازی رقم زده
ارزشش بیشتر این حرفاس که تمسخر شه
مازراتی ۱۹۱۴
کرایسلر۱۹۲۴
هردو هم کرایسلر و مازراتی ارزش ماندن دارن
دجال
۹ مرداد ۱۴۰۳چه ربطی به سن و سال داره. میگم هیچ دست آوردی در موتور اسپرت نداشته و نه در پرفورمنس و نه در پرستیژ هم حرفی برای گفتن نداره و محصولات نمادین هم نداره که بگیم به هر قیمتی باید حفظ بشه.
در مورد اصالت هم که شده نقل مجلس باید بگم دایناسورها احتمالا اصآلت بیشتری دارن ولی منقرض شدن یا کسایی که در عصر حجر زندگی می کنند اصیل ترین هستند و مردم این دوره زمونه یک مشت بی خاصیت و بی اصل و نسب هستند. حداقل در مورد چیزی که میگی یکم فکر کن . حداقل به خودت توهین نکن
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۹ مرداد ۱۴۰۳شما حد نگه دار
هرچیزی گفتنش زیبا نیست
ایجا هم ( چاله میدون نیست)
مازراتی به اندازه کل تاریخچه خیلی از برند ها افتخارات داره
همیشه بهترین مهندسان رو به عنوان طراحی استخدام کرده
و همیشه بهترین ها جا خوش کرده بود
حتی همین ۱۰ سال گذشته نه در اون حد ولی جزو بهترین ها بوده
اها گفتی دایناسور
ما راجب دنیا امروز صحبتت میکنیم نه اراجیف
نه نئاندرتال ها نه دایناسور ها
دنیا امروز
این برند باید تو تاریخ اسمش بمونه مثل جگوار و خیلی های دیگه
دفعه بعدی هم ریپلی میکنی گلشعر نگو
پدال لطفا کامنت من رو انتشار بده ممنون
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۹ مرداد ۱۴۰۳اها راستی میگی محصولی نمادین نداره mc12 کشک بود؟
Lamberto
۹ مرداد ۱۴۰۳کودک جان اطلاعاتی نداری واجب نیس بیایی راجب مازراتی و تاریخچش اظهار نظر کنی برو اول اطلاعاتتو تکمیل کن بعد بیا
کارهایی که مازراتی در موتور اسپرت کرده ماندگاره
تکنولوژیرو شماها فقط در آپشن های گجتی مسخره میبینید در حالی که موتور های افسانه ای مازراتی شاهکار های دوران خود و تاریخ بودن
مازراتی 3500 gt , بورا ؛خمسین، کواتروپورته نسل اول نسل سوم ،a6 , شامال mc12 گرن توریزمو و غیره
مازراتی v4 اولین خودروی تولیدی ۱۶ سیلندر
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳پدال جان تا این هفته ما رو نکشی ، فکر کنم ول نمیکنی …
به سکته هم مثل این که راضی نیستی !!!
از زیر ” ورزش سه ” و ” بی بی سی ” هم در میری که اعصابت آروم باشه ، باز ، پدال به روت میخنده و تیر خلاص و بهت میزنه …
این رسمش نیست پدال جان …
برای بعضی ها انجین 1064 اسبی معرفی میکنی …
برای بعضی ها گستردگی فروش در 5 قاره رو به رخ ما میکشی …
برای بعضی ها باتری جامد و برد 956 کیلومتری رونمایی میکنی …
برای بعضی ها به سلطه 40 ساله شون در ساخت بهترین پیکاپ دنیا و بازار آمریکا ، افتخار میکنی …
برای بعضی ها هنوز بعد از 5 سال ، به پادشاهیشون در سرزمین هایپر کارها ، ادای احترام میکنی …
به ما که میرسه ، از بخور بخورهای تاوارس میگی …
هی پشت هم ، حماقت استلانتیس رو توی سر ما می کوبی …
آخرش هم میگی آهوی جوان و چست و چابک ما ( ام چی ونتی چلو ) ، حریف یه گراز کوتوله خیکی آلمانی نمیشه …
حالا هم که میگی اصلا ، کلا بفروشنش بره پی کارش …
این رسمش نیست پدال جان …
از ما گفتن …
😜😜😜
رومانی>مالزی>فرانسه
۹ مرداد ۱۴۰۳داداش مگه تو مدیر عامل مازراتی هستی داری فشار میخوری
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳م🤒😭😭😭🤒ن !!!!
دارم فشار می خورم ؟؟؟
😜😁😎
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۹ مرداد ۱۴۰۳مسی بهترین فوتبالیست تاریخه مارادونا خود فوتبال
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳مارادونا …
پله …
رونالدو نازاریو …
گارینچا …
زیدان …
مسی …
تازه از کانتونا و باجو و گاسکوین و رونالدینیو ، فاکتور گرفتم …
بند کفش باجو ، می ارزه به کل کاریر فیسی …
Doom
۱۰ مرداد ۱۴۰۳گسکویین که اعتیاد داغونش کرد . ازش خوشم نمیاد
باجو اما به حقش نرسید و خیلی زجر کشید . یاد اون جمله معروف رو دیوار واتیکان که خدایا همه را ببخش به جز روبرتو باجو
نام دل پیهرو هم در ایتالیا موندگاره و شخصا علاقه بهش دارم
! i M α η δ υ α R
۱۱ مرداد ۱۴۰۳اعتیاد ، 2 نفر رو از فوتبال گرفت …
مارادونا …
گاسکوین …
همایون
۹ مرداد ۱۴۰۳اگه فراری مازراتی رو بخر خیلی خوب میشه ولی بعید میدونم چینیها بزارن اگه دست چینیها هم بیفته میشه یه برند تمام برقی
علیزاده
۹ مرداد ۱۴۰۳لطفا کرایسلر و دوج و جیپ و رم هم به فکر فروشش باش
مازیار
۹ مرداد ۱۴۰۳فقط هلاک اون ادبیات گردن به بالا شونم
((ممکن است در آینده به نقطهای برسیم که به خانهٔ بهتری برای مازراتی نگاه کنیم))
😄
رومانی>مالزی>فرانسه
۹ مرداد ۱۴۰۳اوج دوران مازراتی دوره اول روحانی بود پولدارا میخریدن آخرم معلوم شد ماشینای خوبی نیستن
Moein
۹ مرداد ۱۴۰۳مازراتی مثل اینکه خیلی فشار میده به تو یکی
خوبه پس بشین تو آب یخ فعلا
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳امروز ، هم وقت دارم و هم حوصله …
گفتم جواب این دوست “داچیا پسندمون ” رو بدم …
مازراتی دو تا دوران اوج داشته …
دهه 40 میلادی در مسابقات و موتور اسپرت و دهه 60 میلادی بیشتر در فروش …
85 سال پیش انزو ی جوان و مصمم ، بالاخره به رویای خودش ، جامه عمل پوشاند …
برند فراری ، زاده شد تا در مسابقات اتوموبیل رانی ، حریف مازراتی ، غول مسابقات زمانه باشه …
هدفش این بود که بعد از شکست مازراتی در مسابقات ، جایگاه فروش مازراتی رو هم در بازار ، تصاحب کنه …
مجله NZZ سوییس گزارشی تصویری از کارخانه مازراتی گرفته که در یوتوب با این عنوان در دسترسه : Maserati, History of an Italian Legend – A Look Inside the Maserati Factory
توی این مستند با ” یورگن لواندوفسکی ” که موتورینگ ژورنالیسته ، هم ، مصاحبه کرده …
دقیقه 6:33 این مستند ، لواندوفسکی به زبان آلمانی ، ( نریتور با ترجمه همزمان انگلیسی ) میگه :
Maserati was the biggest and the best selling sport car manufacture in the world into the late sixties , they sold many more cars than ferrari
از اینا بگذریم …
وقتی توی ورزش سه ، کل کل جوون تر ها رو سر ” مسی یا رونالدو ” می خونم ، وقتی از مسی به عنوان بهترینه تاریخ !!! یاد میکنند ، خندم می گیره …
مارادونای افسانه ای گفته بود ، هرگز ، کسی که قبل فینال جام جهانی 20 بار میره دستشویی رو ، کاپیتان تیم ملی نمی کنم …
کسی که خودش در یک بازی رسمی ، موقع سه پاس اول بازی ، پاس یار همدسته رو پله کرد ( آورد بالا ) و با یه شوت محکم از ( توی قوس ) وسط زمین ، دروازه حریف رو باز کرد ( دروازبان کمی جلو اومده بود ) …
ملت کف خون قاطی کردن و مثل مور و ملخ از همه جا ، ریختن توی زمین و مارادونا بین انبوه جمعیت گم شد …
بازی هنوز شروع نشده ، به علت ازدحام جمعیت ، نیمه تمام موند … و تمام شد …
جوان تر ها منطقا ، گذشته رو ندیدن ، اما متاسفانه ، اکثرا ، شناختی هم ندارند …
دوران مازراتی این دهه نه ، دهه بعدی شاید به سر بیاد …
تنها چیزی که میمونه ، خاطره ای خوشه از مازراتی ، که همیشه با عشق ماشین ساخته …
حتی در اوج نداری …
در دورانی که مردم بیشتر از هر برهه ای از تاریخ ، هر روز بیشتر از دیروز ، از اصالت فاصله می گیرند تا به مدد گجتی به نام تلفن همراه ، به لحاظ فکری و شخصیتی و جسمی و روحی … شبیه هم بشن ، تشخص و فردیت ، جای خودش رو به پیروی برده وار ، از مقتضیات زمان میده …
به نظرم دنیای جدید ، دیگه به ” جاگوار ” و ” مازراتی ” و ” پونتیاک “و ” کرایسلر ” و ” ام جی ” و ” بورگوارد ” نیازی نداره …
وقتی کیا – هیوندای شارلاتان ، در 5 قاره داره ماشین پس می ندازه ، یعنی حال اصالت در ، کره زمین خیلی خرابه …
اصالت …
و ما ادراک ، ما اصالت …
رومانی>مالزی>فرانسه
۹ مرداد ۱۴۰۳اصالت چه فایده ای داره
ایران و عراق شاید بیش از 20000 سال قدمت داشته باشن ولی وضع الانشون رو ببین از اون طرف آمریکا تاریخش 500 سال نیست ببین ب کجا رسیده
سرنوشت عراق در انتظار مازراتی خواهد بود با این شرایط
من ایتالیا رو دوست دارم کاش میشد مازراتی تغییر رویه بده و خودرو هایی مثل آنچه داچیا و پروتون می سازند تولید میکرد
اینهمه سوپرکار بدرد کی میخوره
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳اصالت باعث میشه ، اونجایی که همه دارند اشتباه می کنند و تسلیم زر و زور و دل و ترس میشن ، تو تسلیم نشی …
بنده زر خرید نشی …
غلام حلقه به گوش قدرت نشی …
به دلت لگام بزنی و اسیرش کنی …
شجاعت به خرج بدی و به استحاله برسی …
اصالت ، تابلوی راهنماست …
دنیا به یه پروتون دیگه با لوگوی مازراتی نیاز نداره ، دنیا به یه مازراتی دیگه ، با لوگوی پروتون نیاز داره …
در تقابل بین هنر با ادبیات عامه پسند ، بیشتر مردم ، به سمت ادبیات عامه پسند و رفع غرایض می رن …
در یک چنین موقعیت هایی ، تک و توک هنرمند های ساختار شکن و آوانگاردی باید با تکیه به اصالت ، روحشون رو به شیطان های درونی و بیرونی ، نفروشند و نترسند و پا پس نکشند …
بمونن و به مردم راه درست رو نشون بدن …
حتی اگه تعداشون روز به روز کمتر بشه …
حتی اگه مثل امثال مازراتی و پونتیاک و جاگوار نا محسوس به سمت نابودی پیش برن …
ایستاده مردن ، هنر مردان خداست …
تکه ای از شعر جاودان عقاب و زاغ ، اثر دکتر خانلری …
اگر در شعر ، عقاب ، استعاره از مازراتی و جاگوار و پونتیاک و کرایسلر باشه …
زاغ هم استعاره از امثال هیوندای یا کیا هست …
” عمر در اوج فلک برده به سر
دم زده در نفس باد سحر
ابر را دیده به زیر پر خویش
حیوان را همه فرمانبر خویش
بارها آمده شادان ز سفر
به رهش بسته فلک طاق ظفر
سینه کبک و تذرو و تیهو
تازه و گرم شده طعمه او
اینک افتاده بر این لاشه و گند
باید از زاغ بیاموزد پند
بوی گندش دل و جان تافته بود
حال بیماری دق یافته بود
دلش از نفرت و بیزاری ریش
گیج شد بست دمی دیده خویش
یادش آمد که بر آن اوج سپهر
هست پیروزی و زیبایی و مهر
فر و آزادی و فتح و ظفرست
نفس خرم باد سحرست
دیده بگشود و به هر سو نگریست
دید گردش اثری زین ها نیست
آنچه بود از همه سو خواری بود
وحشت و نفرت و بیزاری بود
بال بر هم زد و بر جست ز جا
گفت کای یار ببخشای مرا
سالها باش و بدین عیش بناز
تو و مردار تو و عمر دراز
من نیم در خور این مهمانی
گند و مردار تو را ارزانی
گر بر اوج فلکم ، باید مرد
عمر در گند به سر نتوان برد
شهپر شاه هوا اوج گرفت
زاغ را دیده بر او مانده شگفت
سوی بالا شد و بالاتر شد
راست با مهر فلک همسر شد
لحظه ای چند بر این لوح کبود “
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳نقطه ای بود و سپس هیچ نبود …
Arshia m3csl
۱۱ مرداد ۱۴۰۳تد نکنه دیگه مازراتی ای نباشه حیفه مازراتی بره از خودرو سازی امیدوارم که بی ام و مازراتی رو بخره و بکنه سوپراسپرت ساز و gt ساز خودش حیفه مازراتی ازبین بره و به نظرم ازبین نمیره اکسسوری هاش به شوت محبوبه و عده ای هستن مازراتی دوست دارن هنوز اولین سدان اسپرت جهان هم مازراتی کواتروپورته نسل اول بودش حتی
! i M α η δ υ α R
۱۱ مرداد ۱۴۰۳💔💔💔
Alimopar
۹ مرداد ۱۴۰۳تبریک به طرفداران مازراتی همون بهتر که از این گروه انگل جدا بشه فقط امیدوارم دست چینیا نیوفته که قطعا به فنا میره بیوفته دست فراری یا آلمانیا خیلی براش بهتره، شاید فولکس واگن هم خوب باشه براش، امیدوارم یه روزی کرایسلر و زیر مجموعه هاش هم سرمایه و توانایی جدا شدنو داشته باشن
Santa fe
۹ مرداد ۱۴۰۳دوست من اتفاقا الان که فکر میکنم کاش استلانتیس این شرکت رو حفظ میکرد چون تو آلمانی ها فقط فولکس میاد یه برند پر ریسکی مثل مازراتی بخره و تو آمریکا هم فقط gm میتونه همچین هزینه ای برای خرید یه برند لوکس اروپایی با آینده مبهم بده که اینم بعیده چون gm یا فورد نشون دادن که بیشتر تمایل به سرمایه گذاری تو شرکت های آمریکایی دارن به همین دلیل الان متاسفانه کاندید های اصلی خرید مازراتی یا تاتا هند هست یا چینی ها که هر دو مازراتی رو به فنا میدن
froG-driVer
۹ مرداد ۱۴۰۳مازراتی طراحی هاش به یه تغییر و از ریشه کنده شدن و دوباره کاشته شدن دیگه نیاز داره،
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Masersti-1.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Masersti-2.jpg
انصافا توی این دوتا عکس،آیا مدل های قدیمی تر باحال تر از مدل های جدید به نظر نمیان؟؟!!
من یکی که اخیرا نمیتونم با طراحی های نابود مازراتی کنار بیام.بنظرم یا باید تغییر و تحولی ایجاد بشه توی کل شرکت یا اینکه مدل های قدیمی رو با تغییرات عظیم ولی قابل هضم بیارن رو خط تولید
…
Santa fe
۹ مرداد ۱۴۰۳کاش فولکس یا gm بخرن و گرنه صاحب بعدیش یا تاتا موتورز هند هست یا چینی ها که واقعا اون اصالت و چهره مازراتی رو خراب میکنن
جرمی کلارکسون
۹ مرداد ۱۴۰۳سلامتی هر کسی که اسم این برند رو آتلانتیس میخونه چون تلفظ اسم اصلیش اصلیش سخته😂😂😂
مهدی
۹ مرداد ۱۴۰۳من فکر میکنم مازراتی به مراتب پتانسیل بالاتری داره نسبت به مکلارن واسه شروع رشد دوباره . به نظرم عربا بهترین گزینه هستن واسه همچین برندی. عربستان، بحرین، قطر…
mosafer
۹ مرداد ۱۴۰۳نجات یا توسط آلمانی هاست یا چینی ها در غیر این صورت تعطیلی در انتظارش هست
Lamberto
۹ مرداد ۱۴۰۳مشکلات مالی و ورشکستگی همیشه دلیل بر این نیس که یک کمپانی نمیتونه ماشین خوب بسازه اتفاقا ماشین خوب ساختن و محصول واقعی ارائه دادن میتونه امضای مرگ کمپانیو بزنه با وجود تمام مافیا و دشمن هایی که وجود داره
بلایی که سر لانچیا جان سخت و با کیفیت اومد پاپوش رسانه ای و دشمنی که انگلیسی ها با این برند داشتن و نمیتونستن موفقیت های بی شمارشو تحمل کنن
یه بنده خدا
۱۰ مرداد ۱۴۰۳همینکه از زیر دست استلانتیس بیاد بیرون خودش خیلیه😂
Taha Ayoobi
۱۰ مرداد ۱۴۰۳الان فازش چیه، میوه نه ما میخوایم داشته باشیمشون بعد میگه ولی شاید بفروشیم شون.
Doom
۱۰ مرداد ۱۴۰۳استلانتیس ظاهرا بخشی از کارمندان خودش در امریکا رو قراره تعدیل کنه و روند سبکسازی خودش رو شروع کرده
Arshia m3csl
۱۱ مرداد ۱۴۰۳لعنت به مدیرای پژو که گند زدن به مازراتی و داج و آلفارومئو مدیرای پژو و سیتروئن از پس برند مثلا لوکس خودشون ds بر نمیومدن و برند ds خودشون رو نتونستن خیلی موفق کنن بعد چه جوری میخوان مازراتی اسپرت لاکچری رو به دوران خوبش بر گردونن؟
ADAK
۱۳ مرداد ۱۴۰۳کاش مازراتی را انیلی ها %100 بخرن و یه مدیر منحصربفرد بزارن روش تا دوباره برگرده به اوج
اما بعید میدونم
حتی احتمال خریدش توسط فراری را نزدیک به صفر میدونم
شاید بهترین گزینه براش در حال حاضر و در این شرایط خریدش توسط فولکس باشه