مازراتی

استلانتیس به مازراتی پشت می‌کند!

حرکت تازه این شرکت بزرگ باعث به خطر افتادن آینده مدل‌های برقی مازراتی می‌شود.

مازراتی در زمان رونمایی سوپراسپرت جدید خود، MC20، اعلام کرد که در کنار مدل بنزینی، یک نمونه الکتریکی از آن را هم به دست مشتریان خواهد رساند. این برند ایتالیایی که هم‌اکنون به‌عنوان بخشی از زیرمجموعه خودروسازی استلانتیس به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد، برنامه داشت تا از هر محصول خود دو نسخه برقی و بنزینی را روانه بازار کند اما شرکت مادر به‌‌تازگی، مانعی برای این کار ایجاد کرد.

برند استلانتیس در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که مازراتی را از ۱.۵۷ میلیارد هزینه سرمایه خود محروم خواهد کرد. متاسفانه این تصمیم سخت درست در زمانی گرفته شد که برند ایتالیایی بیش‌ازپیش با فروش ضعیف و مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‎‌‎کند. اعلامیه یادشده توسط مدیر مالی برند استلانتیس، «داگ اوسترمن»، اعلام شد تا سرمایه عظیم این برند روی مازراتی به مجموعه مادر بازگردد.

اوسترمن باور دارد که استلانتیس باید برنامه تولیدات آینده مازراتی را بازنگری کند.

ما باید به دینامیک و پویایی تجارت به‌ویژه در بازار چین توجه داشته باشیم و رشد بازار خودروهای لوکس را در مقایسه با محصولات برقی بسنجیم.

در زمان حال، برند مازراتی برای ادامه حیات خود به سرمایه جدید و مدل‌های تازه‌ای نیاز دارد. این برند در سال گذشته جدود ۲۷۱ میلیون دلار ضرر داد و از فروش ۲۶.۶ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۳ به فروش ۱۱.۳ هزار دستگاه در ۲۰۲۴ رسید. اگر استلانتیس هم سرمایه خود را از شرکت یادشده خارج کند، آینده مدل‌های برقی سدان لوکس کواتروپورته و شاسی‌بلند لوانته به خطر خواهد افتاد.

اتحاد صنعت ایتالیا

پس از آنکه استلانتیس شکل گرفت، سرنوشت آن به دو کشور آمریکا و ایتالیا گره خورد. پس از اعلام این خبر، اتحادیه قدرتمند FIM در ایتالیا بدون اتلاف از استلانتیس خواستار پاسخ شد. اتحادیه یادشده باور دارد که این برند باید درباره آینده مازراتی ایتالیا شفاف‎‌سازی کند و نتیجه را نهایتا تا ۱۱ مارس به آن‌ها اعلام کند. معاون ارشد این نهاد، «فردیناندو یولیانو»، گفت:

مازراتی نشان یک وضعیت بحرانی است. با وجود اینکه مدل‌های این برند باکیفیت و عملکرد بالا هستند اما همچنان در زمینه تبلیغات از خطا و بی‌اعتنایی رنج می‌برد.

مدیریت جدید؛ ناجی مازراتی؟

مدیریت استلانتیس با کناره‌گیری کارلوس تاوارس تغییر کرد و حال این مجموعه بزرگ به دنبال یک مدیر جدید می‌گردد. مدیر جدید این برند هر که باشد باید درباره آینده زیرمجموعه‌های آن تصمیم بگیرد و احتمالا حداقل یک زیربرند را از دور خارج کند. اگر مازراتی همچنان به روند کنونی خود ادامه دهد و فروش کمی را تجربه کند قطعا یکی از گزینه‌های جدی حذف خواهد بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    ((ما باید به دینامیک و پویایی تجارت به‌ویژه در بازار چین توجه داشته باشیم و رشد بازار خودروهای لوکس را در مقایسه با محصولات برقی بسنجیم.))

    یعنی کشته مرده اون پنبه‌ای که مدیران تو بیانیه‌هاشون باهاش سر میبرن هستم. خیلی شیک و تمیز با احترام کامل پرتت میکنن یه گوشه.

    موافقم 21
    مخالفم 3
  2. Moein

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    ای خاک عالم بر سرتون
    چه کردید با این برند؟
    مرگ بر تاوارس مرگ بر مدیران نالایق استلانتیس🤬

    موافقم 25
    مخالفم 4
  3. B

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1001 ديدگاه)

    تمام برندایی که وضعیت خوبی نداشتن با پیوستن یا یجورایی ساخت استلانتیس نتنها وضعشون بهتر نشد بلکه بدترم شد

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. محمد ب

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (239 ديدگاه)

    مازراتی فقط یک چاره داره
    زیر مجموعه فراری بشود

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. AHMADREZA

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (872 ديدگاه)

    مازراتی با mc20 میخواست چهره برندشو احیا کنه اما متاسفانه وقت این چیزا نیست
    الان باید ببینه سود توی چیه دقیقن همون رو بزنه به نظرم باید بازار هدفش رو‌ بشناسه

  6. محمد

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1519 ديدگاه)

    مازراتی ر‌و باید یک شرکت چینی بخره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا