حرکت تازه این شرکت بزرگ باعث به خطر افتادن آینده مدلهای برقی مازراتی میشود.
مازراتی در زمان رونمایی سوپراسپرت جدید خود، MC20، اعلام کرد که در کنار مدل بنزینی، یک نمونه الکتریکی از آن را هم به دست مشتریان خواهد رساند. این برند ایتالیایی که هماکنون بهعنوان بخشی از زیرمجموعه خودروسازی استلانتیس به فعالیتهایش ادامه میدهد، برنامه داشت تا از هر محصول خود دو نسخه برقی و بنزینی را روانه بازار کند اما شرکت مادر بهتازگی، مانعی برای این کار ایجاد کرد.
برند استلانتیس در بیانیهای رسمی اعلام کرد که مازراتی را از ۱.۵۷ میلیارد هزینه سرمایه خود محروم خواهد کرد. متاسفانه این تصمیم سخت درست در زمانی گرفته شد که برند ایتالیایی بیشازپیش با فروش ضعیف و مشکلات مالی دستوپنجه نرم میکند. اعلامیه یادشده توسط مدیر مالی برند استلانتیس، «داگ اوسترمن»، اعلام شد تا سرمایه عظیم این برند روی مازراتی به مجموعه مادر بازگردد.
اوسترمن باور دارد که استلانتیس باید برنامه تولیدات آینده مازراتی را بازنگری کند.
ما باید به دینامیک و پویایی تجارت بهویژه در بازار چین توجه داشته باشیم و رشد بازار خودروهای لوکس را در مقایسه با محصولات برقی بسنجیم.
در زمان حال، برند مازراتی برای ادامه حیات خود به سرمایه جدید و مدلهای تازهای نیاز دارد. این برند در سال گذشته جدود ۲۷۱ میلیون دلار ضرر داد و از فروش ۲۶.۶ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۳ به فروش ۱۱.۳ هزار دستگاه در ۲۰۲۴ رسید. اگر استلانتیس هم سرمایه خود را از شرکت یادشده خارج کند، آینده مدلهای برقی سدان لوکس کواتروپورته و شاسیبلند لوانته به خطر خواهد افتاد.
اتحاد صنعت ایتالیا
پس از آنکه استلانتیس شکل گرفت، سرنوشت آن به دو کشور آمریکا و ایتالیا گره خورد. پس از اعلام این خبر، اتحادیه قدرتمند FIM در ایتالیا بدون اتلاف از استلانتیس خواستار پاسخ شد. اتحادیه یادشده باور دارد که این برند باید درباره آینده مازراتی ایتالیا شفافسازی کند و نتیجه را نهایتا تا ۱۱ مارس به آنها اعلام کند. معاون ارشد این نهاد، «فردیناندو یولیانو»، گفت:
مازراتی نشان یک وضعیت بحرانی است. با وجود اینکه مدلهای این برند باکیفیت و عملکرد بالا هستند اما همچنان در زمینه تبلیغات از خطا و بیاعتنایی رنج میبرد.
مدیریت جدید؛ ناجی مازراتی؟
مدیریت استلانتیس با کنارهگیری کارلوس تاوارس تغییر کرد و حال این مجموعه بزرگ به دنبال یک مدیر جدید میگردد. مدیر جدید این برند هر که باشد باید درباره آینده زیرمجموعههای آن تصمیم بگیرد و احتمالا حداقل یک زیربرند را از دور خارج کند. اگر مازراتی همچنان به روند کنونی خود ادامه دهد و فروش کمی را تجربه کند قطعا یکی از گزینههای جدی حذف خواهد بود.
مازیار
۱۳ اسفند ۱۴۰۳((ما باید به دینامیک و پویایی تجارت بهویژه در بازار چین توجه داشته باشیم و رشد بازار خودروهای لوکس را در مقایسه با محصولات برقی بسنجیم.))
یعنی کشته مرده اون پنبهای که مدیران تو بیانیههاشون باهاش سر میبرن هستم. خیلی شیک و تمیز با احترام کامل پرتت میکنن یه گوشه.
Moein
۱۳ اسفند ۱۴۰۳ای خاک عالم بر سرتون
چه کردید با این برند؟
مرگ بر تاوارس مرگ بر مدیران نالایق استلانتیس🤬
B
۱۳ اسفند ۱۴۰۳تمام برندایی که وضعیت خوبی نداشتن با پیوستن یا یجورایی ساخت استلانتیس نتنها وضعشون بهتر نشد بلکه بدترم شد
محمد ب
۱۳ اسفند ۱۴۰۳مازراتی فقط یک چاره داره
زیر مجموعه فراری بشود
AHMADREZA
۱۳ اسفند ۱۴۰۳مازراتی با mc20 میخواست چهره برندشو احیا کنه اما متاسفانه وقت این چیزا نیست
الان باید ببینه سود توی چیه دقیقن همون رو بزنه به نظرم باید بازار هدفش رو بشناسه
محمد
۱۳ اسفند ۱۴۰۳مازراتی رو باید یک شرکت چینی بخره.