بعد از سه سال از معرفی SUV کانسپت مفهومی کوبانگ یا لوانته توسط کمپانی مازراتی، سرانجام در سال ۲۰۱۴ این خودرو هنگام انجام تستهایی، در جادههای ایتالیا دیده شده است. هدف مازراتی از ساخت این مدل، رقابت با شاسی بلندهای مطرح دنیای خودرو نظیر بامو X6 و پورشه کاین بوده است. این مدل در واقع همان مازراتی گیبلی است با این تفاوت که از لحاظ اندازه بزرگتر از گیبلی است. این خودرو تفاوتهای زیادی با کانسپت کوبانگ دارد. چرخهای بزرگ لوانته نشان میدهند که این خودرو چهار چرخ محرک خواهد بود.
ظاهر حجیمتر و بلندتر خودرو نسبت به گیبلی و قوسی که در بخش سقف آن به چشم میخورد، سبب میشود که وزن بیشتری نسبت به گیبلی ۱۸۱۰ کیلوگرمی داشته باشد. همچنین نسخهٔ Q4 تمام چرخ محرک لوانته که در مدلهای کواتروپورته و گیبلی نیز وجود داشت، برای این خودرو موجود خواهد بود. سیستم چهار چرخ محرک در لوانته، همانند خودروهای جیپ، علاوه بر رانندگی معمولی، قابلیت آفرود مناسبی را نیز برای خودرو به همراه میآورد. برخی از قطعات و لوازم الکترونیکی جیپ و کرایسلر، در لوانته به کار رفته است و بسیاری از این قطعات در جیپ گرند چروکی استفاده شده است. همانند مدلهای گیبلی و کواتروپورته، در بدنهٔ لوانته نیز آلومینیوم استفاده شده است که این مسئله باعث میشود تا این خودرو سیستم تعلیق بهتری داشته باشد و علاوه بر این، نقش مهمی در کاهش وزن خودرو دارد. این خودرو دارای سه نوع موتور خواهد بود: موتور V6 بنزینی ۳.۰ لیتری با توربو شارژر دوقلو و قدرت ۴۱۰ اسببخار، موتور توربو شارژر دوقلوی ۳.۸ لیتری V8 با قدرت ۵۳۰ اسببخار و موتور توربو دیزل ۳.۰ لیتری V6 با نیروی ۲۷۱ اسببخار. قدرت این پیشرانهها توسط جعبهدندهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخها منتقل میگردد.ترجمه: باربد حبیبی
huayra
۶ شهریور ۱۳۹۳شهر ما دزفول ک شامل منطقه آزاد اروند میشه.ممبعد منتظر این ماشینا باشید…
مصطفی
۷ شهریور ۱۳۹۳هوایرا دزفول آدم پولدار زیاد داره.اما همشون حتی یه قرونو خرج نمی کنن.پولاشونو با خودشون می برن تو قبر.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود .
این چیزی که من الان میبینم زیاد به دلم نشست . تا بیاد ببینیم چی میشه .
یذره ناهمگونه .
Hooman
۶ شهریور ۱۳۹۳این کراس اوور هم نیس چه برسه به اس یو وی!!!
█████████████
█████████████
█████████████
حمید
۶ شهریور ۱۳۹۳به نظرم مدل خوب و بسیار بسیار باکلاسیه.اما این اطمینان رو میتونم بدم که چراغای عقب با مدل تولید نهایی تفاوت داره درست مثل ماکان.اقا میلاد بذار بهت بگم اگه ما تو داخل از طراحی مرسدس ایراد میگیریم خارجی ها به این موضوع توجه 100 درصد به طراحی براشون مهم نیست نه مثل ما که خیلی از ماشین ها رو ندیدیم.اون ها میرن نمایندگی یا نمایشگاه هاشون بعد میخرن نه مثل ما انقدر حرف بزنن و ایراد بگیرن
درضمن اون مقاله نوشته شخص نویسنده مجله ماشین بود.من پارسال که استانبول بودم ماشین های روز دنیا مخصوصا مرسدس و ب ام و و ائودی و رنجرور به شدت برخلاف تصور قبلیم زیاد بود.همین سی جدید که ازش خیلی ها ایراد میگیرن به تازگی که یکی از اشنایان رفته بود میگفت اونجا زیاده و چند روز پیش که به ستاره ایران زنگ زدم میگفتن همین سی جدید تو دنیا چند هزار تا سفارش و پیش فروش داشته.پس ایراد گرفتن از یک ماشین به همین راحتی هام نیست شما اینجا ایراد میگیره اون ها اونطرف میخرن به همین راحتی…بهت پیشنهاد اجاره کردن یا تهیه کردن یک مرسدس از یکی و واسه یک روز باهاش رانندگی کن
hadi
۶ شهریور ۱۳۹۳سلام حمید جان.به نظر من در طی سالها تمام مشخصه ها در طراحی مازراتی برای یک ماشین با ارتفاع کم و سریع و شکل گرفته، حالا انگار یه رزمی کار رو آوردی تو باشگاه پاورلیفتینگ. از همون نگاه اول معلومه که یارو اینکاره نیست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود .
حمید جان . شما داداش گل من هستی عزیز دل . من تمام حرف های
شمارو همچون یک پارچه در دستان حس میکنم .
اما شما فکر میکنی که من این ماشین هارو از نزدیک ندیدم .
من مرسدس بنز اس کلاس جدید رو در یک نمایشگاهی دیدم که پایین
تر لینکشو براتون میذارم . در ضمن در اون مطلب از جملات خود
طراح های مرسدس بنز گفته شده .
الان همه از کمری ایراد میگیرند ، اما چون میفروشه پس بی عیبه ؟
شما خودت درب صندوق عقب نسل جدید اس کلاس رو با نسل قبلی مقایسه
کن !!!! دیگه از پف خبری نیست .
دیگه از گلگیر های برامده خبری نیست .
ابهت ماشین کمتر شده . مخصوصا با چراغ های عقبش .
حرف سی کلاس رو که دیگه نمیزنم …….
چرا انتقادات به مرسدس بنز GL گرفته نشد . ؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود .
حمید جان من در این نمایشگاه مرسدس بنز های جدید رو دیدم .
http://www.mappna.ir/index.php/Fa/namayeshgah-dakheli/khodro93
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود . راستی حمید چه جمله ایی رو میخواستی بگی .
مجتبی (ساروی)
۶ شهریور ۱۳۹۳میلاد جان از محبتت بابت مطلب تویوتا نسبت به خودم تشکر میکنم
فداییییییییییییییییی داریییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود . نمیدونم .
مجتبی(ساروی)
۸ شهریور ۱۳۹۳اقا من یه سوال دارم .من این جا از میلاد بابت یه پیامی که به من داده بود تشکر کردم چون یه جایی بودم دسترسی به اینترنت نداشتم البته از دوستان عزیز که لایک کردن کمال تشکررو دارم ولی خداییش هدف اون دوستی که دیس داده حقیقتا چه بوده فلسفه لایک ودیسلایک اون جور که به عقل ناقص بنده با 29سال سن میرسه که اگه با این نظر من موافقید لایک وگرنه دیس یعنی به قول فامیل دور یعنی بعضی ها مخالف تشکر من از پیامی که تو یه صفحه ی دیگه به من داد هستند ؟بعد مثله این که میلاد یادش نیومد که تو مطلب تویوتا کمری بوده گفت نمیدونم اونوقت 4تا دیس گرفته
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من دیگه حرفی ندارم
bacheye yazd
۶ شهریور ۱۳۹۳یعنی خوبه که این همه ادعا دارن بعضیا و واقعا فکر کردن این طراحی نهایی هست!!!
نخیر دوستان من. این دقیقا اتاق گیبلی هست و اون سقفی که مثل وصله میمونه برای اینه که بتونن توش جا بشن. در واقع این ماشین فقط شاسی و قوای محرکه هست و فقط اتاق گیبلی رو انداختن روش که لخت نباشه ماشین!!! مسلما دوستان طراح در شرکت مازراتی اینقدرها هم بی سلیقه نیستن که بعضی از دوستان نسبت بهشون کم لطفی میکنند. مطمپن باشید که اتاق ماشین کاملا شکل دیگه ای خواهد داشت. هر چند که با توجه به کانسپتهای ارایه شده به نظر میرسه که جلوی ماشین تقریبا همین فرم رو داشته باشه. یا حق
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ شهریور ۱۳۹۳درود دوست عزیز تعصبی برخورد نکن .
مرسدس بنز ML روی پلت فرم کلاس E است .
مرسدس بنز GLK روی پلت فرم کلاس C هست .
ایا برای تست کردن این شاسی بلند ها از اتاق سدان استفاده
میکنند ؟؟؟
حرف منطقی بزنید .
ss
۶ شهریور ۱۳۹۳با سلام و تشکر از سایت پدال
گیبیلیه گنده شده…
Carbonado Aventador
۶ شهریور ۱۳۹۳الان این SUV هستش؟؟؟؟؟
یا من نمی دونم SUV چیه یا این ماشین SUV نیست!!!!!
Ahmad..F12
۷ شهریور ۱۳۹۳نه محمدحسین جان ظاهراً که میگن SUV ولی بیشتر به کراس اُور میخوره قدو قوارش
Carbonado Aventador
۷ شهریور ۱۳۹۳آقایون من نمی خواهم مازراتی رو مسخره کنم ولی نمی دونم چرا وقتی این ماشین رو دیدم یاد ال 90 افتادم!!!!!!!!
Hooman
۶ شهریور ۱۳۹۳██████████████████████████
عجب !
██████████████████████████
██████████████████████████
آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۶ شهریور ۱۳۹۳مازراتی جون هر کی دوس اینو تو خط تولید نفرستی که ابروی ایتالیا و طراحان مشهورش رو میبری!!!
vahid jinpachi
۶ شهریور ۱۳۹۳این suv هست ……
حتی اگه رقیب x6 هم باشه این طراحی یه جوریه….
hadi
۶ شهریور ۱۳۹۳این چرا این شکلیه!!!
آقا قبول دارین شرکت هایی که سوپر اسپرت میسازن هر وقت میخوان suv بسازن یه چیز خنده داری میشه؟
امین 77
۷ شهریور ۱۳۹۳آره خصوصا اس یو وی بنتلی که معمول نبود اسباب بازیه یا ماشین !!
البته لامبورگینی اوروس واقعا به دلم نشست خیلی خوشگل بود !
Ahmad
۶ شهریور ۱۳۹۳باهاش حال نکردم.
توفیقی
۶ شهریور ۱۳۹۳خیلی ضایع هست مازراتی بهتره همون کوپه و سدان های اسپرتشو بسازه.
شاسی بلند ساختن از یه شرکتی که خودروی اسپرت میسازه بعیده.نباید به خاطر به دست آوردن بازار SUV گند بزن به برند تجاریشون.
من همیشه از فراری خوشم میومد چون میدونه کارش فقط سوپراسپرت سازیه…
مثل لامبورگینی جوگیر نمیشه بیاد سدان و شاسی بلند درست کنه.
یا کونیخ زگ یا بوگاتی یا پاگانی…دارن راهی رو میرن که باید برن.نمی پرن این ور و اون ور
لاکی استریک
۶ شهریور ۱۳۹۳نور پردازی چراغای جلوش چرا باهم فرق دارن؟؟
یاسین
۶ شهریور ۱۳۹۳جالب نی
mehrdad
۶ شهریور ۱۳۹۳خیلی خیلی طراحی مزخرفی داره ….هم خودش ضایع است هم ابهت گیبلی رو اورد پایین
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود . راستی من از اقای باربد حبیبی یک سوال دارم .
باربد جان شما رو چه پایه و اساسی این جمله را در پست بازگشت لندکروز
نوشتی ؟؟
((( عمر ماشینای ژاپنی و آمریکایی هم بیشتر از اروپاییه . )))
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۶ شهریور ۱۳۹۳میلاد جان من بر اساس مشخصه هایی که هر کدوم از ماشینا چه اروپایی آمریکایی و… دارن اینو گفتم.
خدا وکیلی نه این که فکر کنی چون طرفدار ماشینای آمریکایی هستم اینو میگم ولی به تجربه ثابت شده و خودم هم شاهد کارایی ماشینای آمریکایی و ژاپنی بودم و باید بگم که اون چیزی که من میدونم اینه که
ماشینای آمریکایی استحکام و قدرت موتور خوبی دارن مثل شورولت و فورد و…
ماشینای ژاپنی هم استحکام بالا و عمر زیادی دارن مثل تویوتا و نیسان و…
ماشینای اروپایی هم تکنولوژی قوی ای دارن مثل ب ام و و بنز.
همه ی خودرو ها یک سری نقاط قوت و ضعف دارن که خودت بهتر میدونی میلاد جان.مخصوصا” آمریکایی ها ماشینایی که میسازن عمر مفید زیادی که دارن یکی از نشونه های بارزشونه درسته اروپایی ها هم عمر مفید خوبی دارن ولی موادی که تو بدنه ی ماشینای آمریکایی استفاده میشه مقاوم تره اما منکر فضایل اروپایی ها هم نمیشم.
مثلا” یکی از دوستام پدرش یه شورولت ایمپالا داره 30 ساله براش بی دردسر کار میکنه خیلی ماشین سنگین و مقاومیه.
ارادتمندم.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۷ شهریور ۱۳۹۳اصلا” چرا راه دور بریم.
تو همین پدال سرچ کنید با دوام ترین خودرو ها در کلاس های مختلف.
چند تا از ماشیناش آسیایی و آمریکایی هستند؟
حداقل هرچی باشن از لحاظ دوام و طول عمر قویتر از خودرو های اروپایی اند.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ شهریور ۱۳۹۳درود .
یعنی الان منظور شما اینه که مرسدس بنز های معماری دارند با درد
سر کار میکنند ؟؟؟
الان اون همه مرسدس بنز امبولانس که از اتاق دانشجویی استیشن بود
کار نمیکنه ؟؟؟
ماشین های کلاسیک اروپایی گویای چه چیزهایی هستند ؟؟؟
حرف شما درست نیست .
چنتا ماشین اروپایی برات بیارم که بدون دردسر بالای 40 الی 50
سال دارن کار میکنند ؟؟؟؟
مطلب با دوام ترین خودرو ها مربوط به جی دی پاور و مختص بازار
امریکاست . در ضمن طبق تحقیقات به عمل امده اینجانب باید
ببینی چه برندی در چه شاخه ایی نمره ی کم گرفته !!!!!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۷ شهریور ۱۳۹۳میلاد عزیز حرف شما کاملا” متین ولی مقصود من فقط مرسدس بنز و ب ام و و…
رو شامل نمیشه بلکه کل صنعت خودروسازی اروپاست.اگه بخوام راجع فقط همین چند تا کمپانی بگم که اصلا” حسابشون با بقیه جداست.
معلومه که ماشیناش عالی کار میکنن و خیلی مدل اروپایی هست که بالای 40 الی 50 سال کار میکنن ولی خدا وکیلی ماشینای آمریکایی به دلیل دوام بالاشون معروف هستن.راجع به جی دی پاور هم باید بگم واقعا” فرقی نمیکنه مختص بازار آمریکا و یا اروپا باشه. اونا آزمایشات و تست هایی که انجام میدن عین واقعیته و هیچ فرقی با تست هایی که تو اروپا انجام میشه نداره.
یکی دیگه از بزرگترین علت های این حرف بنده اینه که ماشینای آمریکایی و ژاپنی با قیمت مقرون به صرفه بعضیاشون از نظر دوام با بنز ها و ب ام و های چند صد هزار دلاری برابری میکنن و این خودش یه امتیاز فوق العاده محسوب میشه.
بعدشم بنز و ب ام و از نظر کیفیت قطعات و دوامشون که اصلا” ایرادی نمیشه ازشون گرفت اما در عین داشتن کیفیت بینظیر ظریف و حساس هستند.
میلاد جان حتی اگه ماشینای حال حاضر اروپا، از نظر دوام و استحکام بهتر از آمریکایی ها باشن این نکاتی من گفتم در طول ساخت نسل های زیادی از خودرو های آمریکایی مشخص شده و این نکته را باید گفت که تمام خودرو ها از هر نظر عالی نیستن و نقاط قوت و ضعفی دارن.
و اساس حرفی که من زدم و شما در موردش سوال کردی همینه که خودرو های آمریکایی نسبت به قیمتشون دوام قطعاتشون بیشتره.
حمید
۶ شهریور ۱۳۹۳مرسی داداش.من دنبال ماشینم یا کمری میگیرم یا سانتافه یا اکورد.این هفته هم میام تهران.تا تقریبا4 سال دیگه که این ماشین جدید زیر دستمونه بعدش واسه مرسدس بنز برنامه ریزی کردم.خندت نگیره ولی راست میگم…اگه شده a class رو هم که شده میگیرم.ایشالا اگه گرفتیم سوارت میکنم یا ماشین رو میدم بهت اصلا برو شمال…خوبه داداش
یکی بود.ولی هنوز هیچی نبود.
۶ شهریور ۱۳۹۳این همون قیبلیه.ولی کمک هارو بردن بالا و یه تیکه پلاستیک به سقف اضافه کردن.
نوآوری هم ندارن بدبختا.
احمدرضا
۶ شهریور ۱۳۹۳خخییلی جالب نیست
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۶ شهریور ۱۳۹۳قبول دارم احمد رضا جان.شاید از لحاظ کیفیت خوب باشه ولی فکر نمیکنم زیاد طراحی جالبی داشته باشه.
کواتروپورته رو بیشتر دوست دارم.
امید
۶ شهریور ۱۳۹۳قابلیت های فنی و موتوری خوبی داره و امکانات اما طراهیش خیلی نا جذاب و حس بدی به ادم میده این چه طراحی هست فقط جلو و عقبش یکم ادمو امیدوار میکنه نمای کنار و سقفش اصل به دل نمیشینه
datsun
۶ شهریور ۱۳۹۳بهش نمیاد suv باشه هنوز بدنش پوشیدس بهتر ایراد ازش نگریم
mahyar
۶ شهریور ۱۳۹۳مثله خودروهای وطنیه طراحیش برای مثال مثله رانا که تو لباس 206 طراحی پشتش افتضاحه اصلا خوشم نیومد الان همه آنلایک بزننا من نظره شخصیمو گفتم
حمید
۶ شهریور ۱۳۹۳بعدش هم میلاد جون من نگفتم از نزدیک ندیدی منظورم این بود که ماشین روتست کن.مرسدس الان از 10 تومن داره تا دو میلیارد من اگه جات بودم باتوجه به بودجه حال و حاظرم قدیمیش هم که شده میخریدم.شوهر خاله ام یکدونه 200 معماری مدل1972 داشت سال 87 یک تومن فروخت!!.یادش بخیر…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ شهریور ۱۳۹۳درود .
چی بگم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آرش
۶ شهریور ۱۳۹۳این چیزی که من میبینم مثل این میمونه که شما یک مازاراتی را با فتوشاپ انتخاب کرده و مربع سفید کوچک بالایی را گرفته و به بالا بکشید!
اومدن نوآوری کنن الان؟!
…ولی مطمعنا بد در نمیاد
SOHEIL
۷ شهریور ۱۳۹۳خیلی مزخرفه واقعا واسه کمپانیی مثل مازراتی متاسفم
Ahmad..F12
۱۰ شهریور ۱۳۹۳نه آقا سهیل
نا روانه بازار نشه نمیشه زیاد مطمئن حرف زد
مسعود
۷ شهریور ۱۳۹۳بابا اینکه همون گیبلیه فقط چرخاش بزرگ شده
فرهاد
۷ شهریور ۱۳۹۳طراحی نچسبی داره
بیشتر شبیه سواریه که با آمپول حجم پیدا کرده ؛)
جدا از شوخی هر چی دقت کردم چیزی ندیدم توش که امیدوارم کنه
بجز موتورش که از یه موتور 3لیتری قدرت 420 اسب بخار و یه 3.8لیتری قدرت 520 اسب بخار
واقعا تحسین برانگیزه
ASTON MARTin
۷ شهریور ۱۳۹۳این الان شاسی بلنده؟
امیر
۷ شهریور ۱۳۹۳یعنی واقعا دست کسی رو که این ماشین رو استتار کرد بوسید به سقف وپشت این خودرو نگاه کنید خیلی حرفه ای استتار کرده
danlelord
۷ شهریور ۱۳۹۳به نظر من مدل های دیگه ی مازراتی قشنگ تر هستند.زیاد به دل من ننشست.
ahmad
۷ شهریور ۱۳۹۳مطمئن هستید این اس یو ویه
reza
۷ شهریور ۱۳۹۳ابن که سدان هست
ammar
۱۵ شهریور ۱۳۹۳کوبانگ مگه چش بود؟