مزراتی در ماه پیش تنها ۹۵۰ دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رسانده و واضح است که روزگار خوشی ندارد. از زمان آغاز سال ۲۰۱۸ تاکنون، این خودروساز ایتالیایی ۹۳۶۳ دستگاه خودرو به فروش رسانده که افت ۱۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش را نشان میدهد.
فقدان محصولات جدید یکی از بزرگترین مشکلات مزراتی بوده اما اشتباهات زیادی نیز در جایگاه این برند در بازار صورت گرفته است. رئیس جدید گروه خودروسازی فیات-کرایسلر آقای مایک مانلی در خلال مصاحبهی جدیدی که انجام داده اذعان کرده مزراتی به عنوان یک برند تولید انبوه مطرح بوده و البته همسنگ بودن آن با آلفارومئو از جمله اشتباهات مدیریتی این خودروساز بوده است.
او گفته است:
زمانی که مزراتی و آلفارومئو را در یک سطح قرار دادیم دو نکته وجود داشت. اول اینکه تمرکز روی برند مزراتی کم شد. ثانیاً مزراتی در آن زمان به عنوان یک برند تولید انبوه تهدید میشد که هرگز نباید اینگونه میبود.
دیگر فاکتورهای مهمی که باعث کاهش فروش مزراتی در بازارهای چین و اروپا شده استانداردهای آلایندگی جدیدی است که بسیاری از برندها را مجبور به توقف تولید برخی مدلها کرده است.
سرجیو مارکیونه، مدیرعامل اسبق فیات-کرایسلر در ابتدا برنامههای جاهطلبانهای برای مزراتی در نظر داشت و میخواست فروش این خودروساز در سال ۲۰۱۸ به ۷۵ هزار دستگاه برسد. هدف این خودروساز در ماه ژوئن به عدد کمتر ۵۰ هزار دستگاه کاهش یافت اما این پیشبینی نیز خوشبینانه به نظر میرسد چراکه مزراتی فعلاً در جایگاه مناسبی قرار ندارد.
در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری این برند ۲۶۴۰۰ دستگاه در سراسر دنیا به فروش رسانده و برای رسیدن به هدف ۵۰ هزار دستگاهی خود باید حداقل ۲۴ هزار دستگاه خودرو در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر به فروش رساند. واضح است که این اتفاق رخ نخواهد داد و بازهم مزراتی را در دستیابی به اهداف فروش سالانه ناکام خواهد گذاشت.
محمد
۲۹ آبان ۱۳۹۷اصلا این شرکت خودروسازی فیات کرایسلر یک اتحاد ضعیفه که داره گند میزنه به همه برنداش از مازراتی بگیر تا جیپ , باید منحل بشه و برنداش بین برندای قوی دیگه مثل فولکس واگن فروخته بشه تا برندا دوباره اوج بگیرن
یانکی
۲۹ آبان ۱۳۹۷خیلی جالبه با توجه به نامردی که در حق برندهایه آمریکایی خصوصا داج و کرایسلر کردن و پلت فرم هایه جدید رو به آلفا و مازراتی دادن حالا باید تو فکر گل گرفتن در مازراتی باشن و همینطور آلفا.فکرش رو بکنید داج چارجر.چلنجر.دورانگو.جورنی.گرند کاروان.جیپ گرند چروکی.کرایسلر 300 چندین ساله تولید میشن ولی هنوز که هنوزه روز به روز به محبوبیت و فروششون افزوده میشه در کنار این نبود جیپ گرند واگنیر کرایسلر آسپین داج وایپر ووو.که میتونن دنسا رو منفجر کنن.هر چقدر هم که در حق برندایه آمریکایی نامردی کنن بازم چرخ کمپانی رو همونا میچرخونن.یک روز کمپانی رو بدونه برندهایه آمریکایی تصور کنید و تو یه کامنت بگید نظرتون چیه.
Ferrari
۲۹ آبان ۱۳۹۷بازم داستان سرایی رو شروع کردی؟؟ مرد حسابی ۲۰۰۹ کرایسلر اعلام ورشکستگی کرد اول تحقیق کنید بعد بیاید درمورد ظلمی که به کرایسلر شده حرف بزن.۲۰۰۹ کلک کرایسلر کنده شده بود با اینکه دولت امریکا و کانادا سهامدار کرایسلر بودن کاری براش نکردن همون سال فیات ۲۰ درصد سهام کرایسلر رو خرید متوجه میشی چی میگم؟؟؟بعدش فیات سهام بقیه رو خرید الان ۱۰۰ درصد سهام کرایسلر. متعلق به فیاته.فیات بود که کرایسلر رو به سوددهی رسوند کرایسلر که دیگه خودرو تولید نمیکرد قبل از اینکه فیات کرایسلر رو بخره مازراتی دوران خوبی داشت مدل گرن توریزمو خوب فروخته میشد نسل جدید کواترپورته اومد بعدش گیبلی و لوانته اومدن اوضا برای مازراتی خوب داشت پیش میرفت اما بعدش فیات تمام تمرکزش رو روی کرایسلر گذاشت که فقط تو امریکای شمالی خوب میفروشه بقه جاها هیچی.فکر میکنی فیات برای الفا و مازراتی چیکار کرده؟؟؟ فیات برای کرایسلر برای اینکه بتونه دوباره خودرو تولید کنه ۶میلیارد دلار هزینه کرد همین مبلغ میتونست ده سال پیش مازراتی و الفارو به سطح فروش و کیفیت پورشه برسونه.یادت نره داداچ فیات کرایسلر رو برای شبکه نمایندگی های کرایسلر خرید فیات خیلی تمایل داشت فعالیتش رو تو امریکا گسترش بده اما بجای اینکه صبر کنن کم کم نمایندگیهاشونو گسترش بدن لقمه گنده تر برداشتن و کرایسلر رو خریدن دلیلش فقط همین بود نه سود دهی و امار فروش و این چیزا چون کرایسلر هیچ چی نداشت جز ضرر و زیان .کرایسلر اگه بدرد بخور بود که دایملر، کرایسلر رو تو دیوار نمیکوبید یا فولکس همون زمان میخریدش خریدن کرایسلر ده سال پیش شجاعت میخواست چون این برند نفرین شده به سود دهی نمیرسید مفتم نمیخواستنش
Ferrari
۲۹ آبان ۱۳۹۷یه جوری حرف میزنی انگار کرایسلر فیات رو خریده.کرایسلر ۲۰۰۹ ورشکست شد خودرو تولید نمیکرد دایملر ۲۰۰۷ از شر کرایسلر خلاص شد فقط فیات جرات خرید کرایسلر رو داشت کرایسلر انقدر بد بود که فولکس مفتی هم نمیخواست صاحبش بشه یه برند نفرین شده بود.الانم فقط به لطف روی خوشی که بازار به کراس اوور ها و شاسی بلندها نشون داده سرپا شده .درحق کرایسلر چه نامردی شده؟؟ شش میلیار دلار فیات روی کرایسلر هزینه کرد تا به اینجا رسیده این شش میلیارد دلار الفا و مازراتی رو هم تراز پورشه میکرد هفت هشت سال پیش. اما همش صرف کرایسلر شده فیات انقدر وضعش خوب بود که کرایسلر رو بخره و چند میلیارد دلار خرجش کنه الان که به سودهی رسیده شماها میگین فیات فلانه و … نه داداچ اشتباه نزن اگه فیات نبود احتمالا خط تولید کرایسلر رو به گاوداری تبدیل میکردن .حق مازراتی و الفا این وسط ضایع شده
Amir
۲۹ آبان ۱۳۹۷امیدوارم اشتباهات فیات کرایسلر موجب خداحافظی دنیا با مازراتی نشه.همون طور که دوستمون گفتن مازراتی باید تحت مدیریت شرکتی مثل فولکس واگن یا دیگر شرکت هایی که امکانات و دانش بازگرداندن این برند محبوب ایتالیایی به سطح اول جهان رو دارند قرار بگیره.امیدوارم اتفاق های خوب برای نیزه سه شاخ ایتالیایی بیافته.
F22RAPTOR
۲۹ آبان ۱۳۹۷بننظرم آلفا میبایست محصولات تو سگمنت
پولو گلف بسازه که فنی داغی داشته باشن
و ماشینهایی مثل ۴c 8c یعنی محصولاتی متفاوت از مزراتی،
و مازراتی نسل جدید ماشینهای لوکسشوتو سگمنت سری ۳ ،۵،۷ بسازه
که همپوشانی با آلفا نداشته باشه
مانی
۲۹ آبان ۱۳۹۷ایده خوبیه
اما مازراتی برای ساختن یه رقیب قدر برای اس کلاس به یه پلتفرم جدید نیاز داره
که این پلتفرم جدید بسیار بسیار هزینه بر هست و مازراتی مشتریهاش رو از دست داده
فرض کنیم این سرمایه گذاری سنگین انجام شد
اگه تو بازار موفق نشه میشه یه شکست خیلی خیلی سنگین و کمر شکن
حالا باید تصمیم بگیرن توانایی انجام این ریسک رو دارن؟
اینجاست که جواب دادن به سوال خیلی سخت میشه
حالا ۳تا پلتفرم که جای خود دارد
F22RAPTOR
۳۰ آبان ۱۳۹۷ببین معمولا این حرکت با ساختن کوچیک ترین سگمنت شروع میشه
مثلا میتونه اولین استارتش رو با پلتفرم جولیا شروع کنه و سگمنت کامپکتشو راه بندازه
Ahmad
۲۹ آبان ۱۳۹۷مزراتی در ماه پیش تنها 950 دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رسانده و واضح است که روزگار خوشی دارد.
این سطر با بقیه مطلب جور نیست.
امیدوارم مازراتی همیشه با قدرت ادامه بده.تو ایران که خیلی طرفدار داره.
شاهین
۲۹ آبان ۱۳۹۷سلام
بجای کلمه ی دارد باید ندارد قرار می گرفت که بابت این اشتباه از شما معذرت می خوام.
ارادت
علی آقا
۲۹ آبان ۱۳۹۷جناب شاهین، بهتر نیست بجای معذرت خواهی، متن رو اصلاح کنید؟!
شاهین
۲۹ آبان ۱۳۹۷سلام
سطح دسترسی من در اندازه ی ویرایش بعد از متن نیست. البته تمام سعیمو می کنم که قبل از انتشار مطالب یه ویراستاری کلی روی اونا انجام بدم ولی خب چون حجم مطالب زیاد هست به همون خاطر گاهی اوقات این موارد پیش میاد.
مخلصم
حسن
۲۹ آبان ۱۳۹۷مازراتی پتانسیل بالایی داره
Elmiraj
۲۹ آبان ۱۳۹۷اگر چیپ و رم از این گروه جدا کنی در عرض یک ماه فیات کرایسلر نابود میشه …
.
.
کاش کرایسلر با همین سه زیرمجموعه قدیمی از فیات جدا می شد و به تنهایی به کار خودش ادامه می داد .
Amir Amini
۲۹ آبان ۱۳۹۷اشتباه این بود که مازراتی شد رقیب پورشه از نظر قیمتی و مدلی ولی از نظر کیفیت پورشه کجا مازراتی کجا هیچ برندی نمیتونه رقیب پورشه بشه الان چون استون مارتین که یه لول بالاتره بیمرو بنزو جگوار و آلفا که یه لول پایینتر هستن فقط خود مازراتی هست که با اصالت و محبوب ولی خب کیفیتش به پورشه نمیرسه فیات میخاست کاری کنه که مازراتی ام مثل پورشه با فروش سالی 200 الی 250 هزار دستگاه از آلفا که رقیب بیمر هست بیشتر سود بده که هنوز نتونسته به هدفش برسه
Alireza
۳۰ آبان ۱۳۹۷اصلا چه ربطی به پورشه داره الکی برند بازی در میاری کل زیر مجموعه های کرایسلر دارن نابود میشن کرایسلر ۳۰۰و۲۰۰ که رقیب پورشه نیستن داج دارت که رقیب پورشه نیست جیپ ها که رقیب پورشه نیستن حتی آلفارومئو هم فروشش نا امید کننده بوده مدیریت مافیایی به سبک ایران این بلا رو سرشون آورده با این مدیریت هم روز به روز اوضاعشون بدتر میشه
Amiramini
۳۰ آبان ۱۳۹۷من کاری به برندهای دیگه این گروه ندارم گفتم میخواستن مازراتی رقیب پورشه بشه که نتونستن حالا برندهای دیگه این گروه ام حالشون خوب نیست اون جداس که بعله حرف شمام درسته مدیریت غلط پشت این برندهاس
mahdy
۲۹ آبان ۱۳۹۷این برند الان میبایست با پورشه رقابت کنه
یعنی یک سرو گردن لوکس تر و خاصتر از بنز و بی ام و و یک سرو گردن اقتصادی تر و عام تر از شرکت هایی مثل استون مارتین
ولی الان مازراتی کجا پورشه کجا