مازراتی

تست شتاب مزراتی MC20 جدید

مزراتی در حال تجربه یک خانه‌تکانی اساسی بوده چراکه استلانتیس به دنبال به‌روز کردن سبد محصولات این شرکت و تولید خودروهایی جدید می‌باشد. کراس اوور گریکالی جدید قرار است گاو شیرده این برند ایتالیایی باشد اما سوپرکار MC20 نیز به همان اندازه اهمیت داشته و گل سرسبد محصولات نیزه سه شاخ ایتالیایی از نظر پرفورمنس می‌باشد.

MC20 بجای آنکه یک آلفارومئوی بازنگری شده باشد از صفر توسعه یافته و محصولی کاملاً جدید محسوب می‌شود. این خودرو اخیراً در تست شتاب مجله موتور اسپورت شرکت کرده است. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم شتاب گیری سوپرکار پیشرانه وسط مزراتی و رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را تماشا کنیم.

MC20 در حالت کورسا و فعال بودن لانچ کنترل شتاب بسیار خوبی نسبت به پیشرانه ۶ سیلندر خود دارد. اگرچه اشاره‌ای به زمان به دست آمده نشده اما به نظر می‌رسد این سوپرکار به خوبی می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۲.۹ ثانیه‌ای ادعایی مزراتی را ثبت کند. ایتالیایی‌ها همچنین گفته‌اند این خودرو شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر زیر ۸.۸ ثانیه خواهد داشت.

شاید صدای تولیدی پیشرانه بسیار جذاب نباشد اما احتمالاً دلیل آن هماهنگی با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه در اروپا باشد. به همین خاطر مزراتی از فیلتر ذرات بنزین استفاده کرده که روی صدای تولیدی تأثیر می‌گذارد. در سایر بازارها که قوانین دیگری جریان دارند مزراتی می‌تواند صدای بهتری ایجاد کند. البته یک سیستم اگزوز افترمارکتی قطعاً می‌تواند این مشکل را حل کند و پیشرانه Nettuno مزراتی بتواند توانایی‌های خود را به رخ همگان بکشد.

در آینده نسخه‌های کانورتیبل و تمام الکتریکی MC20 نیز تولید خواهند شد اما این دو مدل سنگین‌تر از مدل کوپه با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم خواهند بود. این موضوع به ویژه درباره نسخه الکتریکی صدق می‌کند چراکه از باتری‌های سنگین‌وزن استفاده خواهد کرد اما در عوض گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی آن می‌تواند وزن بیشتر را جبران کند و حتی شتاب بهتری نسبت به مدل درون‌سوز داشته باشد.

مزراتی MC20 اگرچه خودروی توانایی است اما لوانته و گریکالی فروش بالاتری خواهند داشت هرچند این سوپرکار می‌تواند چهره مزراتی را در بازار ترمیم کرده و بر اعتبار آن بیفزاید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Roham

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (758 ديدگاه)

    خوشگل شده!

  2. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    عددش که بد نیست ولی تو فیلم زیاد احساس برانگیز نبود بنظرم.

  3. ارشیا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اگه اوراکان نبود بهترین ماشین تو محدوده ۲۰۰ هزار دلار بود ولی اوراکان هست(نظر شخصی)

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Ahmedreza2002

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      Turbo S!!

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Mad.z.Max

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      نظر عمومی هم داریم؟

  4. Ninja

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    صدایی عالی داره قیافه ای زیبا مازراتی دوباره به اوج داره برمیگرده با این ماشین

  5. فرید

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (526 ديدگاه)

    مالی نبود

    موافقم 1
    مخالفم 3
  6. AMIR / ARMI

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    بر خلاف گفته متن و ادعا ها
    این ماشین در واقع یه آلفا رومئو C4 هست
    که اصلاحاتی به خودش دیده
    حتی توسعه این ماشین از ابتدا روی آلفا رومئو 4c انجام شده
    این ماشین یعنی پول دور ریختن

    1. RezaRs

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      جالبه بدونی ۹۵۹ هم کلی اشتراکات با پورشه ۹۱۱ داشت !

  7. (Saeed(peugeot

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جووونم ، معرکه بود نیزه دار ایتالیایی

  8. محمد امین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    این ماشین کاملی هست
    قیمتش مناسبه و سریع هم هست
    و محصول برند ایتالیایی افسانه ای مازاراتی هست که جانشین mc12 افسانه ای شده،هرچند له اندازه ی mc12 شکوه و عظمت نداره و موتور ۱۲ سیلندر فراری انزو روش نیست ،اما به هر حال خیلی خوبه

  9. new Ramin

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دنده اول رو تا 56 رفت
    دنده دوم رو تا 78 رفت
    دنده سوم رو تا 106 رفت
    دنده چهارم رو تا 160 رفت
    دنده پنجم رو تا 191 رفت
    .
    شتاب گیریش زیاد مالی نبود. حال نکردم
    سریع بود ولی خیلی سریع نبود.

    با توجه به قیمت پایه 215 هزار دلاریش یه 1 هزار دلار میزارم رو پولم میرم پورشه تایکان توربو اس فول شخصی سازی شده میگیرم !
    ( بله… یعنی 216 هزار دلار…)
    یا یه 50 هزار دلار میزارم رو پولم میرم بنتلی کانتینانتال جی تی اسپید میگیرم…
    یا اصلا با 230 هزار دلار پورشه 911 توربو اس میگیرم ( نسخه کم آپشن !!)
    .
    با توجه به قیمتش خودرو های خیلی بهتری وجود داره که هم بهترن هم سریعتر….

    ولی اینم بدک نیست. ولی من خوشم نیومد.

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Mad.z.Max

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      یه دنده اضافه گرفتی، همون دنده یک بود تا نزدیک ۸۰ تا رفت و توی فیلم کلا ۴ دنده پر کرد

  10. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    غول جذاب !

  11. Reza

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    به قیمتش نمی ارزه

  12. mm.yarlou

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    خودرو زیبایی هست به امید بازگشت مزراتی به دوره اوج خودش وجذاب تر شدن دنیای خودرو ها

  13. MOS

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    بد نیست
    اما با ۲۱۵ هزار دلار ماشینای خیلی بهتری میشه خرید

  14. Amirreza

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    شاید ۲۱۵ تا براش زیاد باشه ولی قیمتش باعث نمیشه تا طراحیشو با تابلوهای داوینچی مقایسه نکنیم ، به نظر من ظاهرش از ۹۰ درصد ماشینای حال حاضر ایتالیا بهتره ، فقط دو سه تا مدل ، مثل لافراری ، اونتادور و سیان ، به نظرم از این قشنگترن ، خیلی جذاب و زیباس

  15. Ahmedreza2002

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    خوب شده
    اما فقط خوب شده مه بیشتر از اون
    یه مازراتی هیچ وقت به اندازه یه پورشه یا لامبورگینی بی تقص نیست
    این عیبشه

  16. mahan

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    خوبه ولی راضی کننده نیست احساس برانگیز نیست وقتی اولین بار کواتروپورته معرفی شد همه نگاه ها رو جذب کرد.توی این رنج لامبورگینی و پورشه رو ترجیح میدم پشتش بد نیست ولی اصلا جلوش اوکی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا