اواخر ژانویه امسال بود که مزراتی از پوشش خودرویی رونمایی کرد که باعث میشود سوپرکار MC20 ظاهری شبیه خودروهای در حال توسعه پیدا کند. ظاهر این پوشش خودرویی دو قطبی بوده و به نظر میرسد ایتالیاییها دوست دارند با آن سوپر اسپورت جدید خود را از نظرها پنهان کنند هرچند که این خودرو قبلاً بهصورت رسمی در نسخه تولیدی رونمایی شده است.
مزراتی در حساب کاربری خود در شبکههای اجتماعی خبر تست MC20 در پیست مودنای ایتالیا را منتشر کرده است. این خودروی تست شبیه نمونه سفیدرنگ قبلی نبوده اما دارای پوششهای استتاری مانند در بدنه خود بوده است.
آخرین باری که مزراتی MC20 در خلال تستها دیده شد به حضور آن در پیست فیورانوی فراری مربوط میشود.
البته حضور MC20 در فاز توسعهای باعث سورپرایز نشده است. این سوپرکار ایتالیایی اواخر امسال وارد خط تولید خواهد شد بنابراین ایتالیاییها هنوز در حال بهینهسازی بخشهایی از خودرو همچون سیستمهای الکترونیکی و سیستم تعلیق هستند.
اما از یکچیز مطمئن هستیم و آن اینکه MC20 به پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۷۲۹ نیوتون متر مجهز خواهد بود. مزراتی خودش این پیشرانه را ساخته هرچند شک و تردیدهایی دراینباره وجود دارد.
این نیروی قابلتوجه از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ ها فرستاده شده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای میشود. با استفاده زیاد از فیبر کربن و رسیدن به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی، MC20 روی کاغذ میتواند به سرعت ۳۲۳ کیلومتر در ساعت برسد.
محصول جدید مزراتی قیمت پایه ۲۱۰ هزار دلاری در آمریکا خواهد داشت. مهمتر اینکه نقشه راه ایتالیاییها نشان میدهد MC20 تمام الکتریکی و کانورتیبل هم در سال ۲۰۲۲ از راه خواهند رسید.
پدر خودرو سازی جهان
۱۷ اسفند ۱۳۹۹رقبای زیادی داره
من تو این کلاس، ۹۱۱ توربو اس را انتخاب میکنم❤️
محمد رستمی نژاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹یه حسی بهم میگه
موتور ،موتور خود مازراتی نیست
موتور ،موتور آلفارومئو کوادروفولیو هست
که احتمالش هم خیلی بالاست
حجمشون هم برابره یا خیلی نزدیک
اون ۲/۹ …… این ۳ لیتر هست
توربو هم هستند
واقعا شک و تردید وجود داره
خدا به جایی رسیدیم به ماشین ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو میگن سوپر کار!!!!!!!!!
پدر خودرو سازی جهان
۱۷ اسفند ۱۳۹۹تنها سوپر کار واقعی با موتور ۶ سیلندر، ۹۱۱ هست و بس!
MahyarMAR
۱۷ اسفند ۱۳۹۹پس گودزیلا چیه این وسط
ツSAMURAIツ
۱۷ اسفند ۱۳۹۹موتور خود جولیا کوادروفولیو مال فراری کالیفرنیاست که دو تا از سیلندر ها رو حذف کردن
Hamid
۱۷ اسفند ۱۳۹۹تنها نکته مثبت مازراتی های ساخته شده در چند سال اخیر انجین فراریشون هست … و گرنه اونقدرا جذاب نیستن …
[AMIN_TROFEO]
۱۷ اسفند ۱۳۹۹اگه مال خودش نباشه بعدا گندش درمیاد
Hami
۱۷ اسفند ۱۳۹۹از زاویه ۹۰ درجه بلوک Nettuno مشخصه که V8 بوده. این موتور مثل 690T آلفارومئو بر اساس F154 فراری ساخته شده. این لینک را بخوانید.
https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a33078911/maserati-nettuno-v6-part-sharing/
احتمالا Nettuno بر اساس همون V6 سه لیتری که Alfa Romeo برای SCG007 ساخت ولی به خاطر تغییر حداکثر قدرت موتور کلاس LMH کنسل شد ساخته شده.
خود MC20 همون 8C هست که آلفارومئو سال ها در حال توسعهاش بود و قرار بود بعد از Giulia & Stelvio به تولید برسه که چند بار تأخیر خورد، در حالی که در برنامه های maserati هیچ خبری از mc20 نبود، ولی مسئولین FCA تصمیم گرفتن 8C را از آلفا بگیرن و به maserati بدن.
https://www.automobilemag.com/news/2023-alfa-romeo-8c-rendered-other-future-cars/
احتمالا سازنده شاسی فیبرکربنی MC20 همون شرکت سازنده شاسی 4C هست.
[AMIN_TROFEO]
۱۷ اسفند ۱۳۹۹تقریبا چهار سال پیش بود که خبر تولید یه سوپرکار توسط مازراتی منتشر شد
Porsche
۱۷ اسفند ۱۳۹۹سوپرکار فقط ۹۱۱ که با اون موتور ۶۵۰ اسبی گاو خشمگین و اسب سرکش ایتالیایی رو مغلوب کرده
که هر کدوم بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارن
در مورد این هم شکی درش نیست که موتور ساخته خود مازراتی نیست و اینم از یکی دیگه قرض گرفته
Porsche
۱۷ اسفند ۱۳۹۹شاهین جان لطفا درگ carwow رو بزار ممنون??
مهدی ۲۰۰۰
۱۷ اسفند ۱۳۹۹عجب غولیه
Sina10
۱۷ اسفند ۱۳۹۹موتورش که مشخصه مال خودش نیست
احتمالا همون موتور آلفارومئو جولیا کوادریفولیو باشه که همون موتور فراری کالیفرنیا بود?
قیافه اش هم خوبه ، البته عقبش رو بیشتر از جلوش دوست دارم
اما تو این کلاس ۹۱۱ توربو اس با فاصله بسیار زیاد از همه بهتره
پرفورمسش با وجود اسب بخار کمتر از همشون بهتره
و اینکه نسخه ی ارزون تر ۹۱۱ توربو هم هستش
البته هوراکان اوو هم خیلی ماشین باحالیه تو این کلاس
مازراتی هم قیافه ی جالبی داره
اما در کل ۹۱۱ توربو اس رو انتخاب کردم اما این کلاس عالیه
MahyarMAR
۱۷ اسفند ۱۳۹۹فقط گودزیلا
یانکی
۱۷ اسفند ۱۳۹۹این هم یه شکست دیگه برا شاخهای ایتالیایی هست.داج با سه مدل قدیمی اندازه کل شاخهای ایتالیایی میفروشه اونوقت پلتفرم و مونکر نسل جدید سهم شاخهای بدون مشتری ایتالیایی.
سرزمین آفتاب
۱۸ اسفند ۱۳۹۹mc20 ماشین خوبیه و ظاهر خوبی داره مهم نیست که موتورش مال مازراتی نیست ولی پرفورمنس و صدای خوبی داره طریقه باز شدن درب هاش هم زیباست و بهترین این کلاس ۹۱۱ توربو اس ه اما صدای سوپر اسپرت نداره و این مقداری آزار دهنده است مورد بعدی اینکه ۹۱۱ از ۱۰۰ هزار دلار موجوده تا ۲۰۳ هزار دلار (قیمت پایه)
و باعث زیاد بودن این ماشین هم میشه برای مثال mc20 کف قیمت ۲۱۰ هزار دلاری داره و باعث کم تر بودن و خاص تر بودن به نسبت خانواده ۹۱۱ میشه
رقبا
۹۱۱ توربو اس 203 هزار دلار
هوراکان اوو (RWD) قیمت 208 هزار دلار
آئودی R8 پرفورمنس 199 هزار دلار
مکلارن آرتورا 225 هزار دلار
کوروت c8 قیمت 60 هزار دلار (رقیب نیست ولی پیشنهاد میشه )
من در این کلاس مکلارن آرتورا رو می پسندم
RezaRs
۱۸ اسفند ۱۳۹۹طراحی زیبایی داره