گروه خودروسازی فیات-کرایسلر آمادهی بازنگری در تأسیسات میرافیوری تورین ایتالیا میشود و در طی این فرایند اقدام به تعلیق موقتی ۳۲۴۵ نفر از کارمندان شرکت مزراتی خواهد کرد.
اتحادیههای کارگری قبلاً دربارهی این تصمیم خبر داده بودند. از اول ژانویهی ۲۰۱۹ تعداد ۲۴۴۵ نفر از کار بیکار خواهند شد درحالیکه از چهارم مارس سال آینده نیز ۸۰۰ نفر دیگر از به خانه فرستاده خواهند شد.
در خبرها آمده که این تعلیق از کار تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت و در این زمان کارمندان بیکار دستمزد کمتری دریافت خواهند کرد.
کارمندان همچنین در برنامههای تدارک دیده شده برای آموزش تکنولوژی قوای محرکهی خودروهای الکتریکی و هیبریدی شرکت خواهند کرد چراکه کارخانهی میرافیوری آمادهی تولید محصولات الکتریکی در سال ۲۰۲۰ میشود. نسل بعدی فیات 500e در این سایت مونتاژ خواهد شد.
تأسیسات موردبحث که حدود ۵ هزار نفر کارمند را در خود جای داده قدیمیترین کارخانهی فیات در ایتالیا است. این تأسیسات از سال ۲۰۰۸ تاکنون اقدام به مونتاژ پونتو، نسل اول پاندا و آلفارومئو میتو میکند و اخیراً نیز مزراتی لوانته را تولید کرده است.
فروش اولین شاسیبلند تاریخ مزراتی در ۱۰ ماههی اول سال جاری با افت ۲۴ درصدی به ۳۷۷۷ دستگاهی رسیده درحالیکه فروش لوانته در آمریکا نیز ۱۴ درصد افت داشته و ۴۲۰۵ دستگاه بوده است.
فیات-کرایسلر به تولید مزراتی لوانته در تأسیسات یاد شده و در خلال تعلیق موقتی کارکنان ادامه خواهد داد اما میزان تولید آن کمتر از گذشته خواهد بود.
Reza
۱۸ آذر ۱۳۹۷فکر نکنم با وجود پادشاهانی مثل ( یوروس، الفا استلویو ، x5 ، کاین ، آئودی Q8 ) کسی مازراتی رو به اینا ترجیح بده.
آنچنان خودروی بدی هم نبود، ولی با سلیقه مشتری سازگار نبود .
به امید موفقیتش
Reza
۱۸ آذر ۱۳۹۷و همچنین SUV های مرسدس که یادم رفت بگم، مخصوصا اون نسخه الکتریکیش که تو پیست نوربرگ رینگ هم تست شد و چشم های همه رو به خودش خیره کرد.
آرمین
۱۸ آذر ۱۳۹۷دقیقا … خود فیات استلویو رو بلای جون لوانته کرده که ارزش پرداختی بیشتری از اون داره در واقع یه ماشینن کسی لوانته رو ترجیح نمیده
یانکی
۱۸ آذر ۱۳۹۷حالا اینو فقط با داج جورنی که 10 ساله نه فیس لیفت شده نه ارتقایی همچنان به فروش خوبش ادامه میده.داج دورانگو داج چارجر چلنجر مدته زیادیه که رو خط تولیدن ولی باز هم جزؤ پر فروشها و پر طرفدارها هستن که مردم برا داشتنشون سر و دست میشکنن.اگر اون مارچیونه خائن پلت فرم جدید رو به داج و کرایسلر میداد که نسل جدید رو بیرون بدن اونوقت به جا اینکه خط مازراتی رو تعطیل کنن باید کلی نیرو اضافه میکردن تا بتونن جوابگویه در خاست مشتریا باشنِ.
مهزیار
۱۸ آذر ۱۳۹۷با قدرت بدترین و زشت ترین ماشین تاریخ مازراتیه
جلو پنجرش نبود همه فک میکردن هیوندایه
احمدرضا
۱۸ آذر ۱۳۹۷آقا شما ماشین چی داری از مازراتی نقد میکنی استاد؟
از اون موقع که من و شما بدنیا نیومده بودیم مازراتی ماشین میزده پس میدونه چی کار میکنه
محمد
۱۸ آذر ۱۳۹۷ماشالا بس که هر روز یه شاسی بلند جدید به بازار عرضه میشه
قطعا در سال های نزدیک پیش رو دلزدگی ایجاد خواهد کرد این تب شاسی بلند سواری
هم بخاطر فراگیر شدن بیش از حد
هم بخاطر اشباع بازار
Muty
۱۸ آذر ۱۳۹۷یعنی مازراتی هم کارگرهاش را به خانه فرستاد
اما ایرانخودرو و سایپا کوتاه نمیان …