S کلاس ایتالیایی تلاش کرده است تا نواقص خود را برطرف کند
باوجوداینکه نسل ششم سدان لوکس کواتروپورته که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد عنصر کلیدیِ رشد فروش جهانی اخیر مازراتی بوده اما این خودرو درزمینهٔ تکنولوژی از رقبای آلمانی خود عقبمانده است. به همین دلیل مازراتی تلاش کرده است که در فیس لیفت و بهروزرسانی ۲۰۱۷ کواتروپورته، ایرادات و نقایص آن را برطرف سازد.
کواتروپورته پس از سه سال از زمان معرفی در ظاهر صرفاً فیس لیفتی جزئی را تجربه کرده است و تغییرات بیرونی آن آنقدر ظریف و جزئی هستند که فقط دوست داران مازراتی قادر به تشخیص آنها خواهند بود. آشکارترین تغییر بیرونی کواتروپورته ۲۰۱۷، جایگزینی جلوپنجرهٔ جدید مقعر با نمونهٔ محدب قبلی است که آن را با جلوپنجرهٔ SUV جدید لوانته منطبق کرده است. تغییراتی هم در سپرها به چشم میخورد و استفاده از کروم نیز در خودرو بیشتر شده است. به جهت بهبود آئرودینامیک، کواتروپورتهٔ جدید مجهز به جلوپنجرهٔ اتوماتیک شده است که صرفاً در مواقع موردنیاز بهطور خودکار باز میشود و کنترل بهینهای از دمای آب داخل موتور را ارائه میکند. این امر موجب کاهش ضریب آئرودینامیک خودرو به میزان ۱۰ درصد شده است. تغییرات جزئی دیگری هم در کواتروپورته صورت گرفته که بهسختی قابلتشخیص هستند.
مهمترین بهروزرسانیها و ارتقائات در داخل کواتروپورتهٔ جدید انجامگرفته است. صفحهنمایش لمسی همانند قبل همان نمونهٔ ۸.۴ اینچی است اما از نسخهٔ جدید رابط کاربری و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در آن استفادهشده است. در این خودرو همچنان شاهد استفاده از سامانهٔ آشنای Uconnect کرایسلر هستیم که حداقل در حال حاضر با کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل سازگاری پیداکرده است. در طراحی دکمههای سیستم تهویه تجدیدنظر شده و به نظر منطقیتر از قبل میآیند. تغییراتی نیز در کنسول وسط دادهشده و در آن یک محفظهٔ ذخیرهٔ کوچک تعبیهشده که میتوان یک گوشی هوشمند را در آنجا قرار داد.
تنها ویژگی ایمنی فعال کواتروپورتهٔ قدیمی، سامانهٔ هشدار نقاط کور و ترافیک بود و به همین دلیل این خودرو از این لحاظ هیچ حرفی برای گفتن در برابر مرسدس بنز S کلاس و ب ام و سری ۷ که عملاً میتوانند بهصورت خودکار رانندگی کنند نداشت؛ بنابراین مازراتی درنهایت نسخهٔ بروز شدۀ کواتروپورته را مجهز به یک پکیج کمکرانندهٔ هوشمند کرده است که شامل کروز کنترل فعال، سیستم هشدار خروج از خط، سامانهٔ هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار میشود. همچنین یک سیستم دوربین دید ۳۶۰ درجه نیز به خودرو اضافهشده است.
ایراد و نقص چندانی به پیشرانههای کواتروپورته وارد نبود و به همین دلیل سازندهٔ ایتالیایی تغییراتی در آنها اعمال نکرده و کواتروپورتهٔ جدید را با همان پیشرانهها و گیربکس سابق عرضه کرده است؛ بنابراین کواتروپورتهٔ ۲۰۱۷ در ایالاتمتحده همچنان در سه مدل عرضه میشود: مدل S با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب، مدل S Q4 با همان پیشرانه به همراه با سامانهٔ چهارچرخ محرک و بالاخره مدل GTS دیفرانسیل عقب با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی ۵۳۰ اسب بخاری و ۷۱۰ نیوتن متر گشتاور. این پیشرانه که توسط فراری ساختهشده، کواتروپورته GTS را ظرف تنها ۴.۷ ثانیه از صفر بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و درنهایت به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت میرساند. وظیفهٔ انتقال نیرو در هر سه مدل همانند گذشته بر عهدهٔ یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک ZF است. پیشرانهٔ ۳ لیتری دیزل نیز همان عملکرد سابق را ارائه میکند.
خریداران خودروهای لوکس دوست دارند حق انتخاب بیشتری در خرید خودرو داشته باشند به همین دلیل مازراتی دو تیپ جدید به نامهای GranLusso و GranSport را برای کواتروپورتهٔ جدید معرفی کرده است. این دو تیپ از هم متمایز بوده و ویژگیهای متفاوتی را ارائه میکنند بهطوریکه اولی بر لوکس بودن تمرکز دارد و دومی از شخصیت اسپرت برخوردار است. تیپ لوکس GranLusso (خودروی آبیرنگ در تصاویر) از تجهیزات کرومی خارجی فراوان، تریم چوب داخلی، تهویه مطبوع چهار منطقهای، صندلیهای عقب مجهز به گرمکن و پردهٔ عقب برقی سود میبرد و در مدل اسپرت GranSport (خودروی سفیدرنگ در تصاویر) رینگهای ۲۱ اینچی، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، تزئینات بیرونی مشکیرنگ و فرمان و تریم داخلی فیبرکربنی وجود دارد.
تیپهای GranLusso و GranSport بهصورت اختیاری در مدلهای S و S Q4 قابل سفارش هستند درحالیکه در مدل GTS بهصورت استاندارد ارائه میشود و خریداران میتوانند یکی از آنها را انتخاب کنند. هرچند فروش کواتروپورته ۲۰۱۷ از این ماه آغاز میشود اما قیمت آن هنوز از سوی مازراتی اعلامنشده است. بااینحال احتمالاً شاهد افزایش قیمت مدلهای مختلف آن خواهیم بود. مدلهای S، S Q4 و GTS کواتروپورتهٔ قدیمی به ترتیب قیمتی معادل ۱۰۱,۷۰۰، ۱۰۹,۷۰۰ و ۱۴۴,۳۰۰ دلار داشتند.
محمد حسین
۲۷ خرداد ۱۳۹۵S کلاس ایتالیایی ! لحظه ای درنگ …
تمدن عرب
۲۷ خرداد ۱۳۹۵این نسخه ایرادات وارد شده در مدل های قبل رو برطرف کرده و تا حدی مورد رضایت مازراتی سوارها میشه
بنظرم مدل 2017 ایده آل باشه و منتقدان مازراتی با انتشار این خبر از سوی کمپانی کمی اروم میشن
Nima
۲۷ خرداد ۱۳۹۵بله این مازراتى هست. نه اون قبلى. با توجه به رسانه ها و جزئیات مشکلات رو برطرف کرده و یه ماشین درخور برند مازراتى داده بیرون. من عاشق تریم تو قهوه ایش شدم.
noghte
۲۷ خرداد ۱۳۹۵اشتباه نکنید
این یک بنز s کلاس یا بی ام و سری 7 با انبوهی از امکانات نیست
شما انتظار انبوهی از آپشن ها و سیستم های خودران از این خودرو نداشته باشید
اگر هدف شما یک خودرو کاملا وحشی است مازراتی در این رابطه سنگ تمام گذاشته است…
احمد باقری
۲۷ خرداد ۱۳۹۵طراحی خیلی قشنگ و پر ابهتی داره، ولی به هر حال همیشه قیمتهاش خیلی بالا بوده.
بنتلی
۲۷ خرداد ۱۳۹۵مطلبتون خیلی عالی بود،واقعا لذت بردم،دستتون درد نکنه
امیر دهقان دستگردی
۲۷ خرداد ۱۳۹۵خواهش میکنم لطف دارین
بنتلی
۲۷ خرداد ۱۳۹۵خوب دیگه فک نکنم مشکلی داشته باشه، ی خودروی زیبا ،خاص و فوق العاده.مازراتی باس زودتر این کارو میکرد،خودم ک بیشتر از تیپ گرن اسپورت خوشم اومده.
فقط انگلستان
۲۷ خرداد ۱۳۹۵زیباترین ماشین سدان دنیا اینه که یه مازراتی گرن کبریوی جدید اون که هواکش زیر جلوپنجره بزرگه رو بیاریم و چهاردرش کنیم اگر پولدار شم سفارششو به مازراتی می دم فکر کنم سفارش بدی برات می سازن چون چهار در استون مارتین دی بی9رو دیدم اگه بسازدش مازراتی دوتا چهار دربرتر از نظر زیبایی از پنج سدان زیبارو داره
1-مازراتی گرن کبریو سدان 2-استون مارتین ریپید 3-پورشه پانامرا اگزکیوتیو 4-بنزاس65 5-مازراتی کواتروپورتهgts
مهراب
۲۸ خرداد ۱۳۹۵کاملا با مزاجت هماهنگم
ماشینهایی رو که نام بردی واقعا سرامد تمام صنعت خودرو هستند
مخصوصا راپید تکرار نشدنی
uss zumwalt DDG-1000
۳ شهریور ۱۳۹۵خوراک خودت
یو اس اس اینترپرایز
۲۷ خرداد ۱۳۹۵خیلی خوبه
mehdi
۲۷ خرداد ۱۳۹۵جالبه اول پدال یک مشت ایرادای نسل قدیمشو میزارع اما حالا نسل جدیدشو.میزارع که بگه خیلی خوبه مازراتی..که موافقم
مهراب
۲۸ خرداد ۱۳۹۵این ماشین با بودنش دنیارو بهتر کرده