ارائه برنامه پنجساله گروه فیات کرایسلر، روز بزرگی را در تاریخ این گروه خودروسازی رقم زد. در این برنامه، آینده مازراتی نیز درنظر گرفته شده بود. برای مازراتی، دو مدل کوپه و کانورتیبل از آلفیری اسپرت، تولید لوانته شاسیبلند و پایان گرن توریزمو کانورتیبل، از جمله خبرهای مهم بود.
هواداران گرن توریزمو نمیتوانند چندان نگران باشند، چرا که نسخهای جدید از این خودرو در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. البته جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است. همینطور، این احتمال میرود که گرن توریزمو به یک کوپه چهار در تغییر شکل دهد تا مکمّل بهتری برای کواتروپورته سدان باشد. همچنین برای آینده پیشرانههای مازراتی نیز برنامههایی درنظر گرفته شده است. موتورهای آینده مازراتی دارای قدرت بیشتر و با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک همراه خواهند بود. مدلهای کنونی مازراتی، از جمله گیبلی و کواتروپورته ارتقا خواهند یافت. موتور V6 توربو با قدرت ۳۵۰ اسببخار به صورت استاندارد عرضه خواهد شد و یک موتور V6 توربوی ۴۵۰ اسببخاری با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین هر دو مدل گیبلی و کواتروپورته یک آپشن موتور V8 با قدرت ۵۶۰ اسببخار خواهند داشت که فقط با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک ارائه میشود. البته گزینه استفاده از موتور دیزلی برای گیبلی و کواتروپورته تغییری نخواهد کرد. بنابراین موتور دیزل ۳۴۰ اسببخاری کواتروپورته با لوانته شاسیبلند مشترک خواهد بود. لوانته شاسیبلند که در سال ۲۰۱۵ به خط تولید وارد میشود، از همین پیشرانهها استفاده خواهند کرد؛ با این تفاوت که استفاده از دیفرانسیل تمامچرخ در تمام لوانتهها به صورت استاندارد خواهد بود.۵۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
gheysar
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳گرن توریسمو یه شاهکار زیبا ولی بی کاربرد.
امیدوارم آلفیری بهتر از گرن توریسمو باشه.
و آخه چرا می خواید شاسی بلند بزازید.چرا.
رضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳از معدود کمپانی هایی که همه مدلهاشو دوست دارم
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳الآن این مدلارو یه2-3میلیارد یا بیشتر میارن تو ایران.
مارال
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳جون میخاد همون تجربه ای را که پورشه با مدل کاین کرد، بکنه
خاوری مزراتی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳امیدوارم آغازی باشه بر بازگشت شکوه از دست رفته پادشاه نیزه های سه سر…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
پادشاه اگر پادشاه باشه ، نباید شکوهش هیچ وقت از بین بره . البته به قول
خود شما .
((( رهرو آن نیست که گهی تند و گهی اهسته رود ، رهرو آنست که آهسته و
پیوسته رود . )))
خاوری مزراتی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳میلادجان اقتصاد ادبیات نیست که شعروگل و بلبل باشه..رهرو و تندرو و… نداره..یهو دیدی اقتصاد اول تا بیستم جهان رو بحران مالی در برگرفت
مزراتی که دیگه جای خود داره و یه شرکت کوچیک در یه صنعت بزرگه
تازه خود مرسدس بنز و تویوتا و ..هم هرچند دهه یکبار دچار رکود میشن
حامد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی دیره 2018
sadegh
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳حامد جان، اونا که مث ایران نیستن که هر آشغالی بزنن و مردم بخرن!!!
باید طی یه برنامه ی حساب شده و دقیق و با زمان مشخص برن جلو تا اگه دیدن برنامشون اونجوری که پیشبینی شده جلو نمیره، فرصت داشته باشن اونو اصلاح کنن
حسين
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳صادق جون جواباتو لایک
sadegh
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳صفاتا قرقی
حسين
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳البته صادق جان طولانی بودن زمان طراحی و تولید یه ماشن برای این نیست که اگه برنامه خوب پیش نرفت تصحیحش کنن. چون در ای صورت پروژه باید چند سال دیگه هم طول بکشه که هزینه هنگفتی برای کمپانی داره و میتونه حتی منجر به سقوط کمپانی در اثر همون یه اشتباه بشه!!! کار تحلیل و پیش بینی بازار و طراحی و ساخت و تکمیل یه ماشین قاعدتا حدود 5 سال طول میکشه. مثل اینجا که نیست فقط بخوان چراغ ماشینو عوض کنن
moein
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳به به
خیلی هم عالی
مطمئنم مازراتی به روزهای خوبش برمیگرده
زیگما
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳گروه فیات کراسیلر، تبریک میگم تا سال 2020 جزو 5 خودروساز بزرگ دنیا خواهید بود.
droidct
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳یه سوال خارخ از بحث،دوستان نظرتون در مورد es350 2010 چیه؟ارزش خرید داره؟
Zonda R
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
Droidct عزیز
بستگی به میزان کارکرد و تمیزی ماشین داره
ولی ماشین خوبیه و اگه 100 هزارتا کارکرد داشته باشه حدود 180 قیمتشه
فقط یه نکته مراقب باش 2009 رو به جای 2010 بهت ندن
droidct
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ارادت Zonda R جان،مدل 2009 هم پاناروما داره؟تفاوت هاشون چیه؟
Zonda R
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
دوستم
از نظر ظاهر و موتور تفاوتی ندارن
فقط تفاوت قیمتی دارن
بارها شده از شما پول مدل 2010 رو میگیرن
به شما 2009 میدن
حدود 30 40 تومن فرق قیمت دارن
پس حتما با یکی تشریف ببر که سردربیاره
از لاستیکای ماشینم میتونی بفهمی کیلومترشو چقدر عقب کشیدن
ولی تو دست دوم ها لکسوس و تویوتا بهتریها هستن
مستدام باشید
علی اقا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام. میشه بفرمایید چطور کیلومتر ماشین رو عقب میکشن؟ و اینکه ترفندهاشون.برای کلاه گذاشتن سر خریدار چه؟
saied
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی بین اوروس و این خیلی رقابت سخت خواهد شد .
saied
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳وای بر ما :) ایتالیا از شاهکار خودش رضایت نداشته ولی ایران از پیکان خودش دست بر دار نیست !
saied
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مازراتی با این طرح هاش یه زنگ خطر واسه المانی ها خواهد شد ! حالا ببین کی گفتم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
سعید ازون حرفا بودااااا .
نه مدلهای گرن توریزموش زنگ خطر بودن ، نه گیبلی و نه کواتروپورته .
در اخر باید بگم زهی خیال باطل .
قاقالی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود آقا میلاد حرف دلم رو زدی ، ولی شخصا نمیدونم جرا هیچوقت از مازراتی خوشم نمیاد
Saied
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳همه چیرو زمان نشان خواهد داد! نه که تعصب خشک و خالی جناب عالی میلاد جان!
طراحی این ماشین خاصه! و ۱۰۰٪ جواب خواهد داد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
سعید باز زدی جاده خاکیا .
اینده همه چیز را مشخص خواهد کرد .
saied
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳مازراتی یه ماشین خاصه نسبت به مرسدس ! این یه چیزیه که غیر قابل انکاره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . شما علت خاص بودنشو برام بگو .
شاهین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳از مدل الفیری خوشم اومد.تب شاسی بلند سازی همه ی کارخونه ها از ساب گرفته تا فراری رو دربر گرفته.امیدوارم که سیاست های فیات و کرایسلر جواب بده.
sadegh
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳فیات شرکت خیلی بزرگیه، تا 2018-2020 دیگه بزرگتر و قوی تر هم میشه.
امیدوارم برنامه هاش همونجوری که پیشبینی کرده، جلو برن
sadegh
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مازراتی آلفیری عجب رخی داره
حقا که بهترین طراحی از آن ایتالیاس
امید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳نمای جلوی ماشین عالی و زیبا اما از طراحی پشتش خوشم نمیاد
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳2018؟!تا اون موقع کی مرده کی زندس!
pouya
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من ایتالیایی ها خیلی باحالنولی اکثرا دارن شاسی بلند میزنن اون از لامبورگینی اون از آلفا رومءو و اینو از مازراتی.فقط خداکنه عشقم یعنی فراری این کارو نکنه.نه این که بد باشه ها نه اصلا بد نیست ولی از باحالیشون کم میشه
شاهین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام پویا جان،توی خبرا اومده بود که فراری هم میخواد شاسی بلند بزنه!
حتی چند تا رندر هم بیرون اومده بود از فراری شاسی بلند.
مهسا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳عزیزم کلا ماشینای سوپر اسپرت ایتالیایی همیشه زنگ خطر که چه عرض کنم یه سر وگردن از آلمانی ها یالاتر بودن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
نمونش ؟؟؟؟
تو چی بالاتر بودن ؟؟؟
ارائه ی تکنولوژی . فروش . توی ارزش برند . تو چی ؟؟؟
sadegh
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان، توی سوپر اسپرت دیگه قبول کن که ایتالیا بهتره، درسته الان لامبو تحت فولکس کار میکنه ولی موتورش رو ایتالیایی ها میسازن، بیشتر طراحیاش تحت نظر ایتالیاس، همون بوگاتی اول از ایتالیا بوده و بعد فولکس خریداری کرده، بعدشم توی آیرودینامیک فراری همیشه جرء بهترین ها بوده، در مورد فروش نمیشه توی این مورد بحث کرد، چون ماشینای سوپر اسپرت به دلیل گرون بودن، فروش محدودی دارن، ارزش برند هم که دیگه یه نگا به کمپانیاش بنداز.
در مورد طراحی هم که دیگه همه عالم میدونن ایتالیا توی جهان اوله
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . حرف شما کاملا درسته . بر منکرش لعنت .
حتی جایی خوندم که اولین پیست مسابقات اتومبیل رانی در
ایتالیا بوده . ایتالیا مهد خودروهای سوپر اسپورته .
ولی مقایسه و ارزش برند مازراتی با بنز فرق میکنه .
مسلما بنز بالاتره . مازراتی زیر مجموعه هست که بنز
نیست . درسته ؟؟؟
sadegh
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳بله میلاد جان، کاملا درسته که مازراتی و بنز خیلی جاها قابل مقایسه نیستن ولی کلا میخواستم بگم صنعت خودرو سازی ایتالیا خیلی جاها از همه جلوتره، همین مازراتی اگه مثل آئودی بتونه توی تولیدات خودش استقلال بیشتری داشته باشه و توی کلاس های بیشتری ماشین تولید کنه، مطمئنن اون هم میتونه یه جورایی برای رقبای آلمانی خطر محسوب بشه، همینطور که یه روزی رقابت اصلی فقط بین بنز و BMW بوده ولی الان آئودی شده یکی از خطرناک ترین رقباشون، و همینطور که پورشه هم داره وارد میدون میشه (البته پورشه از همون اول هم توی رقابت بود ولی سری ماشیناش خیلی محدود بودن)
Ehsan
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳این آلفیری چه جیگریه ، طرح چراغهاش خیلی برام آشناست از چی الهام گرفته ؟
مهدی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳الهام که چه عرض کنم… تابلو کپی کرده از مدل مرسدس بنز کانسپت گرن توریزمو ویژن. و البته از لحاظ زیبائی به گرد پای بنز هم نمیرسه
شاهین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مهدی جان اینطوری هم نیست که مازراتی رو به کپی کاری متهم کنیم.به هر حال باید قبول کنیم که توی طراحی ها هم محدودیت هایی وجود داره و باعث میشه که اندک تشابهاتی به وجود بیاد.
البته بحث شرکت های چینی فرق میکنه ولی مازراتی…
Ehsan
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳با شاهین موافقم ، الان اکثر خودروسازها در مدل های جدید وکانسپت چراغهای مشابه هم دارند و جالبیش اینکه چراغ ها روز به روز داره کشیده تر میشه ( مثل یک خط )
sadegh
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مهدی جان، زیاد شبیه نیستن!!! شاید فقط یکمی قابشون به هم نزدیک باشه، وگرنه طرحای داخلش به کل فرق میکنه
Ehsan
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳این آلفیری چه جیگریه ، طرح چراغهاش رو از چی الهام گرفته ؟
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳احسان مازراتی مث چینی ها نیست که کپی برداری کنه!
Un4given
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳نمیدونم این مازراتی چرا انقد با نقره ای حال میکنه !
و اینکه به نسبت ماشینهاش قیمت بالایی دارن .
قاقالی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳بابا این کانسپته تا بیاد بیرون و عملیاتی بشه اونم تاسال 2018 اوووه…درمورد چراغهاش هم موافقم تابلوه که از مرسدس بنز کانسپت گرن توریزمو کپی کرده
PEUGEOT
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشینای ایتالیایی خوبن ولی واقعا با آلمانی ها قابل قیاس نیستن
ماشین آلمانی یه چیز دیگس
Un4given
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳از نظر تکنولوژی صنعتی باهات موافقم، اما تو سری سوپر اسپرت فقط ایتالیاست که پرچمش بالاست .
PEUGEOT
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳بله منم قبول دارم سوپر اسپرت فقط ایتالیا
مرتضی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳خداییش قشنگه امیدوارم ارزش برن مزراتی رو بهبود بده
h112
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به پدالی ها.من یه جایی خوندم که شاسی بلند لوانته رو, مازراتی به کمک کرایسلر و روی پلتفرم جیپ گرند چروکی طراحی کرده.و مازراتی یک موتور توربو دیزل 3 لیتری و یک موتور 8 سیلندر که فراری درست کرده رو برای این ماشین در نظر گرفته…
آیا درسته؟؟؟
ESI
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳گرن توریزمو یه چیز دیکست
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳مثل لامبور گینی URUSشده
nima
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴خییییییییییییلی بیریختو زشته…مخصوصا عقب ماشی خیلی بیریخت….همون گرن توریسمو به اون خوشگلیو کارایی بالا که از این بی ریخت بهتر بود دلیل نداشت همچین حرکت مسخره ای بزنن …
مجتبی نقی فام
۲۵ شهریور ۱۳۹۴وای ماشین اوف داره عجب چیزیه من که عاشقش شدم به عشقش درس میخونم تو دانشگاهی قبول بشم راستی قیمتش چنده؟؟؟ تورو خدا بگید