امروز پیشرانههای V-8 فراری آنچنان عادی و فراوان شدهاند که اصطلاحا جا برای نگهداری آنها کم آوردهایم؛ بنابراین شما میتوانید یکی از آنها را در مازراتی لوانته ۲۰۱۹ پیدا کنید. اگرچه این پیشرانه توسط فراری ساخته شده اما بایستی بدانید که فاقد میللنگ فلت-پلین(flat-plane) بوده و در دو سطح مختلف از توان خروجی ارائه شده است: لوانته GTS با ۵۴۲ اسب بخار و لوانته تروفئو با ۵۸۲ اسب بخار.
جدای از پیشرانه تفاوت چندانی میان مدلهای جدید V-8 و انواع V-6 موجود مشاهده نمیشود. اسپلیتر پایینی قسمت جلو و سپر عقب در نسخه GTS، به صورت همرنگ با بدنه خواهند بود و در مدل تروفئو به طرح فیبر کربن درخواهند آمد.
طبق گفته Klaus Busse رییس طراحی FCA، سپر جلو با ورودی های بزرگتر هوا، نمونه بهتر و کاربردیتری برای سازگاری با پیشرانه بزرگتر V-8 خواهد بود. او می گوید ما نه تنها در دنیایی زندگی میکنیم که اخبار فیک وجود دارد بلکه ورودی هوای فیک، خروجی هوای فیک و حتی اگزوز فیک نیز وجود دارد. البته سیستم اگزوز چهارگانه که در هر دو نسخه لوانته به کار گرفته شده کاملا واقعی بوده و دارای حالات بلند(LOUD) و ساکت(Quiet) است. دو نوع رینگ ۲۰ و ۲۱ اینچی نیز مختص نسخههای V-8 مازراتی لوانته ۲۰۱۹ ارائه شده است.
تنها تفاوت ظاهری بین GTS و تروفئو، وجود خروجی هوا بر روی درب کاپوت تروفئو و نقش بستن کلمه تروفئو در نشان مازراتی بر روی ستون D است. همچنین با بالازدن درب موتور این دو نسخه متوجه میشوید که مانیفولد هوا و کاور درب سوپاپ به رنگ قرمز بوده و متمایز از نسخه GTS است. خب با این تفاسیر، کدام یک را انتخاب میکنید؟ تروفئو یا GTS؟
برای جواب به این سوال شما بایستی ابتدا به سراغ ویژگیهای پیشرانهی آنها بروید. همانند پیشرانه موجود در مازراتی کواتروپورته GTS، در اینجا نیز با یک نمونه ۳.۸ لیتری مواجه هستیم با این تفاوت که سرسیلندرها مورد بازبینی قرار گرفته و از سوپاپها و میل سوپاپهای جدید در آن استفاده شده است. همچنین پیستونها و شاتونها نیز اصلاح شدهاند.
هر دو نسخه لوانته GTS و تروفئو از توربوشارژرهای تویین اسکرول مشابه بهره میبرند اما برنامهریزی (الکترونیکی) در تروفئو به منظور ایجاد بوست بیشتر و افزایش توان خروجی، نسبت به GTS متفاوت است.
هر دو پیشرانه حداکثر گشتاوری معادل ۷۳۰ نیوتن متر در دور موتور 2500RPM ایجاد مینمایند که به واسطه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF 8HP، به سوی هر چهار چرخ انتقال می یابد. در حالت استاندارد ۱۰۰ درصد نیروی تولیدی به چرخهای عقب منتقل میشود و در صورت لزوم میتوان حداکثر نیمی از آن را به سوی چرخهای جلو گسیل داشت.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت لوانته S با پیشرانه V6 معادل ۵.۳ ثانیه است و ما انتظار داریم تا این ویژگی برای لوانته GTS معادل ۴.۱ ثانیه و برای لوانته تروفئو در حدود ۳.۸ ثانیه باشد. حداکثر سرعت آنها نیز به ترتیب در حدود ۲۹۱ و ۳۰۴ کیلومتربرساعت تخمین زده شده است.
سیستم تعلیق هر دو نسخه دارای دو حالت نرمال و اسپرت است که در حالت دوم، ارتفاع خودرو تا ۰.۴ اینچ پایین خواهد آمد. همچنین تروفئو یک حالت کورسا نیز دارد که ارتفاع را یک اینچ دیگر کاهش داده و قابلیت لانچ کنترل را نیز فعال میکند.
کنترل بدنه خودرو هنگام رانندگی عادی بسیار عالی است اما جین عبور پرسرعت از روی دستاندازهای بزرگ، بدنه خودرو با برخی حرکات جانبی مواجه خواهد شد. در تمامی حالات، عملکرد غربیلک فرمان سریع و بسیار مناسب است و لوانته تبادل بسیار خوبی بین راحتی و عملکرد ایجاد نموده است.
منبع:caranddriver
[دانلود ویدئو]
ایمان
۷ مهر ۱۳۹۷یکی از راه های گریز ” مازراتی ” از بحران همین کمک گرفتن و همکاری با برند اسطوره ای ” فراری ” هست
با انتخاب هوشمندانه انجین فراری ، رقبا محکوم به شکست هستن حداقل در بخش فنی ولی در لوکس بودن باید تلاش خودشو بیشتر کنه ….
تو هر کلاسی یک پورشه هست که میخواد همیشه حرف اول رو بزنه و شکست دادنش کار هر خودروسازی نیست
emad1990
۷ مهر ۱۳۹۷مازراتی ماشیناش زیادی گرون هستن و قیمت هاشون نزدیک به مدل های اسپرت قیمت پایه فراری هست
کسی اگه ماشین ایتالیایی بخواد فراری لو اپشن رو به اینا که موتور فراری روشه ترجیح میده(توضیح:در مورد ماشین های کوپه اسپرت مزراتی صحبت کردم نه این ماشین)
rezlot
۷ مهر ۱۳۹۷مازراتی از لحاظ امکانات داخلی واقعا نسبت به رقباش ضعیف کار می کنه و از لحاظ طراحی داخلی واقعا به روز و مدرن نیست!
علی رضا
۷ مهر ۱۳۹۷بی ام و هم تو این زمینه خیلی ضعیفه بالاخره بی ام و ست نباید کابینش شبیه خودروهای معمولی باشه که هست
تو طراحی داخلی بنز خیلی عالی عمل کرده که الان آئودی هم بهش اضافه شده و کابینش خیلی خیلی زیبا و خاصه
mahdy
۷ مهر ۱۳۹۷دقیقا همون کاری که آلفا کرد پیشرانه های اسب مارانلو شاهکارن
ببر مازراتی زیادم ببر هر کی برده ضرر نکرده
mahdy
۷ مهر ۱۳۹۷ببخشید آقای بابا پور احتمال میدم قدرت هارو تو بند اول جابجا نوشتن ترفئو 542 و جی تی اس 512 اسب بخار چون برتری های دیگه ممال ترفئو هست و نسخه پرچمداره
Mohammad
۷ مهر ۱۳۹۷کل ماشین های مازراتی یه طرف لوانته یه طرف دیگه
نه به خاطر سیستم های پیچیده الکی و گرون بودن این چیزا
اینا مال بچه هاست باهاش مشغول شن
سال هاست مازراتی همچین ظراحی بی نقصی بیرون نداده بود
NAVID۰۰۹۸
۸ مهر ۱۳۹۷چه عصبانیه .
اما پورشه کاین را به این ترجیح میدم .
مانی
۸ مهر ۱۳۹۷فقط نظرات شخصیه ناراحت نشین
این ماشین چندتا عیب داره که رو فروشش تاثیر منفی گذاشته
۱-درسته که ماشین سطح بالایی هست اما قیمتش خیلی بالاست و تو این وضع خراب کمک چندانی نمیکنه
۲-ماشین بجا اینکه بیشتر شبیه اس یو وی باشه شبیه یه هاچ بک بزرگه هرچند خیلی زیباست
۳-باید میزان تکنولوژی(منظورم موتور و شاسی نیست)بکار رفته رو در حد رقبا بالا ببرن(مثلا در حد مرسدس اس کلاس)
امیدوارم مازراتی به روزهای اوجش برگرده آدم دلش میسوزه میبینه کیا اومده تو حوزه لوکسها و داره روز بروز بهتر میشه
اما چنین برندی با سابقه درخشان و با اصالت بسیار اینجوری تو خطره
احمدرضا
۹ مهر ۱۳۹۷همیشه خودروهای ایتالیایی و ایتالیا رو دوس داشتم