مزراتی این روزها وضعیت خوبی ندارد زیرا فروش آن علیرغم عرضهی دو سدان اسپورت نسبتاً جدید و ادامهی تولید مدل سالخورده اما جذاب گرن توریسمو کاهش یافته است. البته تولید اولین شاسیبلند تاریخ این برند یعنی لوانته هم تأثیر زیادی روی بهبود اوضاع این خودروساز ایتالیایی نداشته است.
البته مقامات این شرکت به دنبال بهبود وضعیت بوده و در دههی میلادی آینده شاهد تولید چندین محصول الکتریکی شده خواهیم بود؛ اما آیا این خبر به معنی خداحافظی با پیشرانههای درونسوز خواهد بود؟ موتورترند که با مدیر این شرکت در آمریکا مصاحبه کرده میگوید اینگونه نخواهد بود.
اگرچه تصمیم مزراتی کاملاً در تناقض با روند کنونی صنعت خودرو است اما گفته شده این برند هرگز پیشرانههای درونسوز را رها نخواهد کرد. از نظر مدیر مزراتی، هیچ پیشرانهی بدون آلایندگیای نمیتواند احساس خاصی که طرفداران در زمان خرید یک مزراتی به دنبال آن هستند را ارائه کند. آل گاردنر میگوید:
این برند مزراتی است که به پیشرانههای درونسوز نیاز دارد.
تا پایان سال ۲۰۲۲، سبد محصولات مزراتی کاملاً دگرگون شده و محصولات جدیدی عرضه خواهند شد. اولین محصول جدید این برند یک خودروی اسپورت خواهد بود که سال آینده در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد. پس از آن نیز یک شاسیبلند کوچکتر از لوانته تولید خواهد شد؛ بنابراین در طول ۳ یا چند سال آینده مزراتی خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی را وارد بازار خواهد کرد.
گاردنر معتقد است علاقهی ضعیف به خودروهای این شرکت به خاطر سبد محصولات مزراتی نیست بلکه به عدم آگاهی و اطلاع مربوط است. در واقع او میگوید مردم تنها باید لوانته را برانند تا عاشقش شوند.
(BayerischeMotorenWerke(Daniel
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ای داغت نبینوم سلطان… .
یانکی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸بهترین کار برا افزایش روند رشد عالی فیات کرایسلر فروش مازراتی و آلفا و هزینه کردن برا شاخهای آمریکایی هست.جالبه داج .کرایسلر و جیپ با ماشینهایی که سن بالایی دارن بسیار موفق و محبوب هستند.اگر پلتفرم جدید به جای آلفا و مازراتی به امریکاییها داده میشد فروش کمپانی کلی بالا میرفت.واقعن باید احمق باشی که ببینی چارجر چلنجر جورنی دورانگو گرند چروکی گرند کاروان و 300 با توجه به سنشون عالی عمل میکنن بعدش بری برا آلفا و مازذاتی هزینه کنی که دچار افتضاحی در فروش و محبوبیت شدن.
Ferrari Fxx K Evo
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸مازراتی جان شما کیفیت کابین رو ارتقا بده و
خودتو به برند های تاپ خودروسازی برسون
–
نیازی به پیشرانه های درون سوزت نیست
moein
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸مطمئنا هیچ خبری مثل اوج گیری مازراتی و آلفا منو به وجد نمیاره
اونوقت تازه رقبای آلمانی و انگلیسی و آمریکایی میفهمن حریف یعنی چی
کمااینکه تو حوزه سوپر اسپرت ها لامبورگینی و فراری و پاگانی پادشاهی میکنن
Danial
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸فکر کنم تو برنامه تخته گاز بود که جرمی کلارکسون توش میگفت مازراتی اینجا براتون یک دکمه گزاشته که با زدنش سوخت رو به سرو صدا تبدیل میکنه فکر کنم کل کل بین مازراتی و پورشه پانامرا و یه ماشین دیگه بود که یادم نیست ولی این جملش تو ذهنم مونده.
من تو تهران چند بار لوانته دیدم هم تو نمایشگاه های خیابون عباس آباد و تخته طاووس هم تو خیابون اون موقع ک قیمت 3 میلیاردی داشتن الان قیمتشون چنده الان که دیگه فکر نکنم کسی بیارتشون بیرون شدن کلکسیونی کلاً ماشین های مازاتی رو میشه ستود
مازراتی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸هنر ها سراسر به گفتار نیست
دو صد گفتار چون نیم کردار نیست
این روزا فقط شعار از مدیران مازراتی میشنویم که به هیچکدوم عمل نمی کنن
کاش زودتر از این وضع اسفناک خارج بشه
علی آقا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸به نظرم فیات باید مزراتی رو به برند لوکس خودش برای رقابت با آستون مارتین و بنتلی تبدیل کنه و آلفا رو هم برای رقابت با ب ام و و آئودی تقویت کنه.