سربازان بهروزشده مزراتی در نمایشگاه خودروی پاریس
۱۰ مهر ۱۳۹۵
۲۱ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
برای سال ۲۰۱۷ مزراتی تکنولوژیها و سیستمهای کمکرانندهی بیشتری را به همراه پکیجهای لوکس و اسپورت برای فرزند دلبند خود یعنی گیبلی تدارک دیده است.
گیبلی ۲۰۱۷ در حال حاضر در پاریس حضور دارد و بازدیدکنندگان قادرند تا نه تنها ویژگیهای جدید این خودرو را بررسی کنند بلکه میتوانند شاهد پیشرانهی ۶ سیلندر قویتر با ۲۰ اسب بخار اضافه نسبت به نسخهی ۲۰۱۶ باشند. حداکثر سرعت این خودرو به ۲۶۷ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.
قبل از اینکه دربارهی پرفورمنس سخن بگوییم بیایید نگاهی به کابین بهبود یافتهی این خودرو بیندازیم جایی که داشبورد مرکزی بازطراحی شده تا پذیرای صفحهنمایش ۸.۴ اینچی با عملکرد چند لمسی باشد. سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیز با قابلیت همخوانی اپل کارپلی و اندروید اتو در دسترس است. در بخش پایینی کنسول شاهد اهرم گردشی برای کنترل صدا و عملکردهای دیگر هستیم همچنین محفظهای جدید برای نگهداری گوشی تلفن در نظر گرفته شده است.
همهی نسخههای گیبلی به حسگرهای کیفیت هوا مجهزند که سطح آلودگی بیرونی را محاسبه کرده و از ورود آلایندهها و گازهای سمی به داخل کابین جلوگیری میکنند.
اما در بخش پکیجهای لوکس و اسپورتی که اشاره کردیم، مزراتی بستههای ارائه شده را استایل شخص راضیکننده میداند. پکیج لوکس مواردی چون رینگهای ۱۹ اینچ، کالیبرهای مشکی ترمز، چرم کامل یا ابریشم برای کابین و صندلیهای راحت با تنظیم در ۱۲ جهت را به خودرو اضافه میکند. از طرف دیگر در پکیج اسپورت شاهد رینگهای پولیش خوردهی ۲۰ اینچی، کالیبرهای قرمز ترمز، سیستم تعلیق تطبیقپذیر، صندلیهای اسپورت با تنظیم در ۱۲ جهت و غربیلک فرمان اسپورت هستیم. در نهایت پکیج کربن ظاهر خودرو هم دربردارندهی دستگیره دربها، آینههای جانبی، پوشش ستونهای B و C و اسپویلر صندوق است.
از نظر ایمنی سیستمهای کمکرانندهی گیبلی با ویژگیهایی چون کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو و دستیار ترمز هوشمند به همراه ترمز اضطراری خودکار است. دوربین دید محیطی تنها به همراه پکیج ADAS و بهصورت سفارشی در دسترس است.
نیروبخش نسخهی گیبلی S یک پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ساخت فراری است که به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ی ساخت ZF متصل شده است. گیبلی هماکنون قدرت ۳۵۰ اسب بخاری دارد که طبق گفتههای پیشین ۲۰ واحد بیشتر از مدل ۲۰۱۶ میباشد. ۵.۵ ثانیه طول میکشد تا گیبلی از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. نسخهی پرچمدار گیبلی S به لطف قدرت ۴۱۰ اسب بخاری در ۵ ثانیه به این سرعت میرسد. مدل SQ4 گیبلی وقتی با سیستم چهارچرخ محرک همراه شود تنها در ۴.۸ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
نسخههای دیزلی گیبلی نیز با قدرتهای ۲۵۰ و ۲۷۵ اسب بخار در دسترس هستند.
اما این شرکت مدل دیگر بهروز شده یعنی کواتروپورته ۲۰۱۷ را نیز در پاریس نمایش داده است.
با ظاهر خودرو شروع میکنیم، پرچمدار جدید مزراتی با سپرهای بازطراحی شده و جلوپنجرهی تیزتر که عناصر کرومی عمودی را دارد نسبت به قبل متمایز میشود. رکابهای جانبی مشکی مات و آینههای جانبی تغییر شکل یافته تکمیلکنندهی کار هستند.
کابین کواتروپورته نیز برای شکل گرفتن ظاهری تروتمیز تر بهروز شده و داشبورد همانند گیبلی دارای صفحهنمایش ۸.۴ اینچی است. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو نیز به همراه کنترلهای سیستم تهویه و فضای ذخیرهای همانند مدل گیبلی هستند. کنسول مرکزی هماکنون دوباره طراحی شده است.
پشت جلوپنجرهی خودرو و بین ورودیهای هوا و رادیاتور پیشرانه دریچه هوایی وجود دارد که بهصورت برقی کنترل میشود. این سیستم به منظور کاهش ۱۰ درصدی ضریب درگ با سپرهای جلو و عقب جدید و رابط هوا همکاری دارد.
همانند مدل گیبلی پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری با دو خروجی ۳۵۰ و ۴۱۰ اسب بخاری در کواتروپورته S قابل سفارش است. نسخهی ۴۱۰ اسب بخاری با سیستم چهارچرخ محرک نیز در دسترس میباشد. مدل سطح بالای GTS از پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۱۰ نیوتون متری عرضه شده که باعث دستیابی این خودرو به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیهای میشود. حداکثر سرعت این مدل نیز به ۳۱۰ کیلومتر در ساعت میرسد. همچنین نسخهی دیزل با قدرت ۲۷۵ اسب بخاری وجود دارد. همهی پیشرانهها به گیربکس ۸ سرعته ی ZF متصل میشوند.
مزراتی همچنین دو تریم GranLusso و GranSport را به طیف مدلهای کواتروپورته اضافه کرده است. تریم اولی بر روی لوکس بودن تمرکز کرده و از مواد انحصاری و ویژگیهای مخصوصی در خودرو استفاده میکند. تریم GranSport نیز خوی اسپورت کواتروپورته را تقویت میکند.
همانند گیبلی نیز سیستمهای کمکراننده و ایمنی زیادی از جمله کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو و… در نسخهی پرچمدار این شرکت دیده میشوند.
دوستان ی سوال : به نظر شما اگه آرم زیبای مازراتی رو ازش بگیرن و (((جدا از کیفیت ساخت خوبش )))و با وجود رقبای مناسب و مهمی مثل پورشه پانامرای جدید آیا به نظر شما با توجه به قیمتش هنوزم این ماشینو((( خاص و شاخ))) تصور میکنید ؟ خیر——– بلی++++++++ با تچکر
بستگی به سلیقه ها داره شما وقتی میگی ارم زیبای مازراتی و کیفیت ساخت مازراتی بگیرن خوب از اون ور هم باید بگی ارم و کیفیت پورشه بگیرین دوستان کدوم میگیرن؟؟؟؟؟ نمیشه ی طرفه مقایسه کرد
uss عزیز من فقط گفتم آرم زیباشو بگیرن مگر نه کیفیت هر ماشینی گرفته بشه دیگه اسمش ماشین نیست که بهش میگن گاری . لطفا با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید. با تچکر
این برند تاریخچه ای غنی و پرافتخار داره و به نظر من خاص بودن و زیبایی همیشه تو محصولاتش بوده و از نظر دینامیک و پرفورمنس هم همیشه از بهترین ها بوده اما جای یه محصول خارق العاده مثل مدل جاودانه MC12 تو مدل هاش خالیه!!!!!!!!در ضمن به نظر من طراحی چراغ های جلوی مدل کواتروپورته خیلی قشنگ نیست.
شرکت مازراتی می تونه کوپه گیبلی و سدان گرن کبریو رو تولید کنه اگه این کارو بکنه محبوبیتش خیلی بیشتر می شه چون گرن کبریو اگه سدان بشه زیباترین سدان دنیا خواهد بود و همچنین می تونه کوپه و سدان های جدید بیشتری تولید کنه و واقعا هم خوب می تونه این کار رو بکنه شرکت مازراتی به شیک سازی و باکلاس سازی مشهوره من خودم محصولاتش رو از محصولات بی ام و آئودی و خیلی از محصولات بنز بیشتر دوس دارم خلاصه شرکت هایی که ماشین های خیلی شیک درست می کنن رو بیشتر می پسندم البته بی ام و و بنز و آئودی هم خیلی شیکن ولی به پای مازراتی نمی رسن بجز تعدادی انگشت شمار از مدل های هر سه کمپانی مثل بنز اس63 یا … این نظر شخصیه منه.
خوبه کابینش نسبت به قبل خیلی تغییرات خوبی پیدا کرده برند خیلی عالی هست مزراتی جای یه مدل سوپر اسپرت خالیه تو مدلاش که اگه با فراری همکاری کنه و یه مدل خوب بزنه که دیگه فوق العادس ……….
بقول ریچارد هموند که تو یکی از قسمت های تخت گاز گفت:
مازراتی اینجا یک دکمه گزاشته که اگر بزنید تمام بنزینی که توی موتور میسوزه تبدیل به سروصدا میشه بعد توی توتل گاز خلاصی داد و گفت خب ارزش 120 هزار پوند رو داره.
عاشق طراحی کابین کواتروپورته ام…خدایی از معدود کابینای قابل رقابت با کابین مرسدسه…لوگویه برند مازراتیم کلا در کنار لوگوی برندای مرسدسو جگوارو استون مارتین خیلی دوست می دارم… :)
moein
۱۰ مهر ۱۳۹۵خیلی هم عالی و شیک
واقعا برند مازراتی خودش یه دنیاست
امیدوارم روز به روز بیشتر پیشرفت کنه و به جایی که حقشه برسه :)
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵داخل خودرو بی نظیر اینقدر زیبا
shahin
۱۰ مهر ۱۳۹۵اغوا کنندست داخلش…ماشین کارگر ساده :))
علي
۱۰ مهر ۱۳۹۵دوستان ی سوال :
به نظر شما اگه آرم زیبای مازراتی رو ازش بگیرن و (((جدا از کیفیت ساخت خوبش )))و با وجود رقبای مناسب و مهمی مثل پورشه پانامرای جدید آیا به نظر شما با توجه به قیمتش هنوزم این ماشینو((( خاص و شاخ))) تصور میکنید ؟
خیر——–
بلی++++++++
با تچکر
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵بستگی به سلیقه ها داره
شما وقتی میگی ارم زیبای مازراتی و کیفیت ساخت مازراتی بگیرن
خوب از اون ور هم باید بگی ارم و کیفیت پورشه بگیرین
دوستان کدوم میگیرن؟؟؟؟؟
نمیشه ی طرفه مقایسه کرد
علي
۱۰ مهر ۱۳۹۵uss عزیز من فقط گفتم آرم زیباشو بگیرن مگر نه کیفیت هر ماشینی گرفته بشه دیگه اسمش ماشین نیست که بهش میگن گاری . لطفا با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید.
با تچکر
مجید
۱۰ مهر ۱۳۹۵این برند تاریخچه ای غنی و پرافتخار داره و به نظر من خاص بودن و زیبایی همیشه تو محصولاتش بوده و از نظر دینامیک و پرفورمنس هم همیشه از بهترین ها بوده اما جای یه محصول خارق العاده مثل مدل جاودانه MC12 تو مدل هاش خالیه!!!!!!!!در ضمن به نظر من طراحی چراغ های جلوی مدل کواتروپورته خیلی قشنگ نیست.
فقط انگلستان
۱۰ مهر ۱۳۹۵شرکت مازراتی می تونه کوپه گیبلی و سدان گرن کبریو رو تولید کنه اگه این کارو بکنه محبوبیتش خیلی بیشتر می شه چون گرن کبریو اگه سدان بشه زیباترین سدان دنیا خواهد بود و همچنین
می تونه کوپه و سدان های جدید بیشتری تولید کنه و واقعا هم خوب می تونه این کار رو بکنه شرکت مازراتی به شیک سازی و باکلاس سازی مشهوره من خودم محصولاتش رو از محصولات بی ام و آئودی و خیلی از محصولات بنز بیشتر دوس دارم خلاصه شرکت هایی که ماشین های خیلی شیک درست
می کنن رو بیشتر می پسندم البته بی ام و و بنز و آئودی هم خیلی شیکن ولی به پای مازراتی
نمی رسن بجز تعدادی انگشت شمار از مدل های هر سه کمپانی مثل بنز اس63 یا … این نظر شخصیه منه.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ مهر ۱۳۹۵از استون مارتین هم خیلی زیباتره. ???
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵خودت گفتی نظرشخصی من
پس احتمال اشتباه بگی هست
امير علي
۱۰ مهر ۱۳۹۵مهم ترین چیز که برا مازراتی لازمه یه طراحی جدیده بعد افزایش تکنولوژی
king 918
۱۰ مهر ۱۳۹۵خوبه کابینش نسبت به قبل خیلی تغییرات خوبی پیدا کرده
برند خیلی عالی هست مزراتی جای یه مدل سوپر اسپرت خالیه تو مدلاش که اگه با فراری همکاری کنه و یه مدل خوب بزنه که دیگه فوق العادس ……….
only bmw m series
۱۰ مهر ۱۳۹۵به نظر من طراحیش خوبه اتفاقا واسه خودش دنیای دیگه ای داره نباید همه ماشینا شکل هم بشن این ماشینو باید از نزدیک ببینی که عاشقش بشی
Danial
۱۰ مهر ۱۳۹۵بقول ریچارد هموند که تو یکی از قسمت های تخت گاز گفت:
مازراتی اینجا یک دکمه گزاشته که اگر بزنید تمام بنزینی که توی موتور میسوزه تبدیل به سروصدا میشه بعد توی توتل گاز خلاصی داد و گفت خب ارزش 120 هزار پوند رو داره.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ مهر ۱۳۹۵جرمی کلارکسون این حرفو گفت.
ریچارد هموند سوار استون مارتین یا پانامرا بود.
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵خوب دنبال میکنی برنامه هارو
Danial
۱۴ مهر ۱۳۹۵نه داداش جرمی که سوار لامبورگینی شده بود جیمز می هم که سوار مکلارن بود البته اینکه کدوم سوار کدوم بود مهم نیست مهم صدای مازراتی هستش :)
فرید
۱۰ مهر ۱۳۹۵عاشق طراحی کابین کواتروپورته ام…خدایی از معدود کابینای قابل رقابت با کابین مرسدسه…لوگویه برند مازراتیم کلا در کنار لوگوی برندای مرسدسو جگوارو استون مارتین خیلی دوست می دارم… :)
mojtabaaston
۱۰ مهر ۱۳۹۵امسال تو نمایشگاه پاریس کم کار ترین برند به نظرم مازراتی بود به نظرم.
امیدوارم سال بعد با یک طرح جدید همه طرفداران و رقیبانش رو شگفت زده کنه
GOD BLESS AMERICA
۱۰ مهر ۱۳۹۵درسته اعداد همه چیز نیست ولی چنگی به دل
نمی زنه
دوچرخه سوار
۱۱ مهر ۱۳۹۵داخل کواتروپورته عالی و بسیار زیباست .
البته بایستی محصولات جدید و متنوع خودشو روانه بازار بکنه وگرنه محکوم به شکست است .