برندهای سازندهی خودروهای اسپورت چون مزراتی در حال دگرگونی هستند و فهمیدهاند که ساخت شاسی بلندهایی ممتاز سود خوبی دارد.
لوانته اولین شاسیبلند این شرکت ایتالیایی بوده و به تازگی با بهای ۵۴۳۳۵ پوندی و پیشرانهای ۶ سیلندر و دیزلی به خیابانهای انگلستان وارد شده است. این خودرو انحصار خاص مزراتی را با پکیجی کاربردیتر از ساختههای مرسوم شرکت ارائه میکند.
جایی که مزراتی به تازگی وارد شده پورشه سالیان سال است که در آن حکمرانی میکند. این برند تجربهای چندین ساله داشته و اولین شاسیبلند خود را در سال ۲۰۰۲ تولید کرده است. هرچند شاسیبلند پورشه در طی این چند سال تلاش داشته تا خود را به طرفداران دوآتشه بقبولاند اما هنوز هم یکی از متقاعدکنندهترین شاسی بلندهای بازار مخصوصاً با پیشرانهی دیزلی است.
این خودرو کاربردی بودن، کارایی و انحصار یک پورشه را با قیمتی نسبتاً مناسب ترکیب کرده است. خب اگر مزراتی خواهان دستیابی به ردههای بالای این کلاس باشد باید پورشه را شکست دهد!
شاخبهشاخ
مزراتی لوانته
قیمت: 54335 پوند
پیشرانه: توربودیزل ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۷۱ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 6.۵ ثانیه
مصرف سوخت: 9.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
نظر آزمایشکننده:
لوانته نام بادی است که میتواند در یک لحظه از وزشی ملایم به تندبادی عظیم تغییر کند؛ اما واقعیت این است که این شاسیبلند در هنگام کار کشیدن سخت از آن حتی در حالت اسپورت به کشمکش و تقلا میافتد.
پورشه کاین
قیمت: 53044 پوند
پیشرانه: توربودیزل ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۵۸ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 7.۳ ثانیه
مصرف سوخت: 8.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
نظر آزمایشکننده:
پیشرانهی دیزلی در مدل پایه بکار رفته اما شما با وجود کاین میتوانید تجربهی اسپورت و خلاقانهای داشته باشید ضمن آنکه طیف وسیعی از گزینههای شخصیسازی نیز در اختیارتان قرار دارد.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: پورشه کاین
نسل کنونی کاین در حال بازنشستگی است اما با بها و هزینههای سواری کمتر در این مصاف برنده میشود. این خودرو همچنین کاربردیتر از لوانته بوده و سواری بهتری دارد. کاین درحالیکه اندکی کندتر و سفتتر از لوانته است اما هنوز هم کارایی بالا و راحتی قابل قبولی را ارائه میکند. تنها توصیه ما این است که سیستم تعلیق بادی را سفارش دهید.
رتبهی دوم: مزراتی لوانته
اولین تلاش مزراتی در بازار شاسی بلندها خوب بوده است. لوانته قیمتی رقابتی داشته و به حد کافی کاربردی است و همین امر میتواند گروهی جدید از خریداران را به سوی این برند هدایت کند؛ اما این خودرو نه بسیار راحت است و نه بسیار اسپورت. همچنین برخی مشکلات مربوط به کیفیت نیز در کابین وجود دارند. البته هنوز هم برای برخی افراد همینکه نشان مزراتی روی خودرو باشد کافی است.
آیا این مدل ارزش انتظار کشیدن دارد؟
پورشه کاین دیزل
موعد عرضه: سال ۲۰۱۷
قیمت: شروع از ۵۵ هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری ۲۷۵ اسب بخاری (تخمینی)
با اینکه کاین در این مصاف پیروز شد اما نسل جدید آن در سال آینده به بازار خواهد آمد. با شاسی رضایتبخشتر، کابینی مناسبتر و پیشرانههایی بهبود یافته این خودرو بیش از پیش مزراتی را تحت فشار قرار خواهد داد.
پورشه کاین دیزل | مزراتی لوانته | |
قیمت مدل تست شده (پوند) | ۵۳۰۳۳ | ۶۸۹۳۰ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۸۵۵/۱۹۳۹/۱۷۰۵ | ۵۰۰۳/۱۹۶۸/۱۶۷۹ |
پیشرانه | ۶ سیلندر ۲۹۶۷ سیسی | ۶ سیلندر ۲۹۸۷ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۲۵۸ | ۲۷۱ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۵۸۰ | ۶۰۰ |
گیربکس | ۸ سرعته ی اتوماتیک، چهار چرخ محرک | ۸ سرعته ی اتوماتیک، چهار چرخ محرک |
حجم باک سوخت (لیتر) | ۱۰۰ | ۸۰ |
ظرفیت محفظه بار (لیتر) | ۶۷۰/۱۷۸۰ | ۵۸۰/۱۶۲۵ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۲۱۱۰ | ۲۲۰۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۳ | ۶.۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۲۰ | ۲۲۸ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۷.۶/۶/۶.۶ | ۸.۲/۶.۶/۷.۲ |
منبع: autoexpress
منصور
۱۵ آذر ۱۳۹۵با احترام به مازراتی عزیز انتخاب من هم پورشه است.
فرشاد سجادیان
۱۵ آذر ۱۳۹۵انتخاب شما کدومه؟ چرا؟ (بدون تعصب)
پورشه کاین: دیسلایک
مازراتی لوانته: لایک
لطفا فقط به این دو محصول رای بدین، نه به کمپانی ها
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵من طرفدار خودروهای ایتالیایی هستم.
اما همه میدونن فیات در حق مزراتی خیلی اجحاف میکنه.
فقط انگلستان
۱۵ آذر ۱۳۹۵نظر دوستان گرامی در مورد دو ماشین سدان خیلی خیلی زیبا یعنی مازراتی کواتروپورته جی تی اس و پورشه پانامرا چیه(خودمم نمی دونم کدومشون رو بیشتر دوست دارم)
مازراتی کواتروپورته جی تی اس = لایک
پورشه پانامرا = دیسلایک
Daniel
۱۶ آذر ۱۳۹۵just panamera
Daniel
۱۵ آذر ۱۳۹۵پورشه دوباره رو سفیدمون کرد.
مازراتی هم از برندهای مورد علاقه هر عشق ماشینی هست. آرم مازراتی فوق العادس.
فک کنم (دقیقا مطمئن نیستم) عصایه پوسایدون(از خدایان یونان و برادر زئوس) خداوند دریا و اسب های وحشی باشه.
در کل سواره نظام فوق العاده ای هستن… .
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۵ آذر ۱۳۹۵درود بر پورشه
کاین با همین نسل هم میتونه از پس بنز و بی ام و و… بر بیاد چه رسد به مازراتی suv نوپا
کاین توربو اس میاووردن با سوپراسپرت های مازراتی قیاس میشد ….
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵دیگه زیاده روی نکن دوست من.
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵وقتی مزراتی mc63 بیاد کاین این نسل که چه عرض کنم ، کاین 10 نسل بعد هم حریفش نمیشه…
.
.
همینطوری یک چیزی گفتی ها.
Daniel
۱۵ آذر ۱۳۹۵کی میاد حالا؟ 1404؟؟؟
دوس نداشتم اینو بگم چون فراری و مازراتی رو خیلی دوس دارم ولی……
پورشه دخل گنده لات ایتالیایی (لافراری)رو که اورده وقتی اونم اومد (همین مازراتی که اسمشو گفتی) ی فکری هم واسه اون میکنه چون پورشس دیگه.
به اسم پروفایل محمدرضا قسم… .
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵میاد… عجله نکن…
.
بحث اینکه 918 دخل لافراری رو آورد یا P1 هم ده هزار بار در پدال انجام دادیم و دیگه حوصله سر بر شده.
فقط همین رو میگم که ارزش هر ماشین به خصوصیات خودشه .
499 تا لافراری قبل از اینکه اولین لافراری ساخته بشه پیش فروش شدن !!!
اما 918 عدد 918 اسپایدر تا وقتی آخرین 918 ساخته نشده بود اینجور شرایطی نداشت .
قیمت لافراری 2 برابر 918 بود. تازه کسی که قبلش 5 تا فراری داشته باشه.
خریدار ها رو از سخت ترین گزینش ها رد کردن
به نظرم کسی که ماهی چند میلیون دلار درآمد داره نسبت به من و شمایی که در جایی زندگی میکنیم که مردمش با سوار شدن پشت پرشیا و پراید حس لامبورگینی میگیرن و درآمد تمام عمرمون هم 1 میلیون دلار نمیشه ، بهتر میفهمه چه ماشینی بهتره …
همینقدر کافیه….
اینم برای بار هزار و دوم که بین لافراری و 918 مقایسه کردم.
دیگه وقت نمیکنم این صفحه بیام ، شرمنده ، اگر بخوای بحث کنی ، پیامت رو نخواهم دید
Daniel
۱۵ آذر ۱۳۹۵من که میدونم نگاه میکنی دوباره چون میشناسم اخلاقتو …
برد برده . دیگه اما و اگر و شاید بهونست. لافراری اینجوریه و لافراری اونجوریه.
مهم تاج قهرمانی که رو سر 918 هست.
باز هم دوس نداشتم بگم ولی میگم. همونجوری که کلارکسون تو قسمت اول گراند تور گفت… لافراری عملا به هیچ دردی نمیخوره و کارایی پورشه و مک لارن رو نداره.
تازه اشتباه کردم.اون مازراتی اگر هم بیاد البته اگر…. بازهم 918 دخلشو میاره… .
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۵ آذر ۱۳۹۵مجید چیییییییییییییی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
جانم >>>>>>؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لافراری قیمتش دوبرار 918 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جان من اینو چطور نوشتی تو که از همه بیشتر داری زیاده روی میکنی رفیق
پورشه 918 تقریبا یک میلیون دلار می افته یعنی لافرای چقدره قیمتش ….؟؟؟؟
فکر کنم 918 رو با ماکان اشتباه گرفتی … :-)
Nikola
۱۵ آذر ۱۳۹۵آخرین دستگاه لافراری کوپه »» 5.5 میلیون دلار »»گران ترین خودروی قرن 21
6 برابر قیمت 918. 250 نفر متقاضی خرید داشت. اونم با این قیمت وحشتناککک.
_______________________________________________________________
قیمت لافراری اگر از قبل 5 تا فراری نداشته باشی »» 2.8 میلیون دلار»» 3 برابر قیمت 918.
_______________________________________________________________
من این امپراتور لامبورگینی 😑 رو میشناسم. رو هوا حرف نمیزنه.
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵دانیال جان
فکر نمیکردم وقت کنم بیام
یک کارهایی در دست انجام دارم شکر خدا افتاده رو غلطک. واسه همین دیروز نبودم.
جوابت رو دادن
فقط منم اضافه میکنم که :
کلارکسون اصلا بیچاره ثبات شخصیتی نداشت.
یک جا از GTR تعریف کرد یک جا با خاک یکسانش کرد و گفت من هیچ علاقه ای بهش ندارم.
به پورشه هم که به اندازه ی کافی تیکه مینداخت
گرند تور رو بیشتر برای جلوه های ویژه و شوخی های خنده دار و خیلی جالب 3 کله پوک دوست داشتنی نگاه کن.
حرفایی که میزنن بیشتر برای جالب کردن برنامست.
.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۶ آذر ۱۳۹۵Nikola برادر
قیمت اخرین دستگا از لافراری درسته … که با این پول هم برنامه ی دیگه ایی داشتن به کنار
ولی داشم لافراری 1.3 میلیون دلار قیمت داشته به پیر به پیغمبر
بابا بوگاتی شیرون هم این قدر گرون نی که شما میگی ….
مطالب قبلی پدال در مورد لافراری نگاه کن … حتما ..////
Daniel
۱۶ آذر ۱۳۹۵پس به افتخار 918 که با قیمت کمتر از همه لحاظ برتر بود. اون همه پولی رو گفتید بدی واسه ماشینی که عملا کارایی نداره
مثل این میمونه ی چیزی تو طبقه بالایی کابینت آشپزخونه بذاری و دستت بهش نرسه انگار که وجود نداره.
من میدونم کلارکسون عاشووق پورشس. عاشووق( یک مرحله بالاتر از عاشق).
هایپرکار فقط پورشه و مکلارن.
جمله کلاکسون تو قسمت اول گرند تور:
The Porsche has got off to a flyer
در مورد قیمت که فک کنم 1 میلیون پوند باشن تقریبا(هم مکلارن هم 918 و هم لافراری).
مک میسل
۱۶ آذر ۱۳۹۵به نظر من 918 از هر لحاظ بهتر از پی 1 بود،حتی خود کلارکسون هم اخر اینو قبول کرد،بعد اینکه زمان پی 1 رو دید و خونش رو باخت :)
kasra
۱۵ آذر ۱۳۹۵خیلی سخت میشه از هر کدوم ایراد گرفت، ولی ایتالیایی ها همیشه از نظر طراحی جلو بودند و آلمانی ها از نظر فنی.
یه ماشین با طراحی ایتالیایی و فناوری آلمانی چه شود!
The R
۱۵ آذر ۱۳۹۵لامبورگینی
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵لامبورگینی = طراحی ایتالیایی +فناوری ایتالیایی + فناوری آلمانی + سرمایه ی آلمانی.
لامبورگینی خودش ، بدون فولکس ، یک غول فناوری بود.
فرشاد سجادیان
۱۵ آذر ۱۳۹۵۱_ نسخه غیر فیس لیفت کاین، از اینی که تو آزمایشه چهره بهتری داری؛ نمیدونم چرا یه مدته اکثر خودروسازها تو طراحی چراغ عقب بد سلیقه شدن، مخصوصا اعضایگروه فولکس واگن، نه که بد باشن، نه، اتفاقا قشنگ هستن اما تناسبی بین چراغ عقب و جلو وجود نداره، چیزی شبیه محصولات جدید بنز با چراغ عقب باریک
۲_ لوانته ماشین جذابیه اما بهتر بود تو تناسب ابعاد مختلف بدنه، دقت بیشتری میکردن؛ عرض بدنه نسبت به طول بدنه کمه، ارتفاعشم (فاصه کف خودرو تا سقف) اگر بیشتر بود، حس بهتری از یه شاسی بلند میداد.
۳_ ترکیب طراحی و کیفیت کابین کاین با رنگبندی داخلی لوانته، یه کابین فوقالعاده میسازه.
The R
۱۵ آذر ۱۳۹۵دست طراح ها الن خیلی باز نیست. چون اکثر خودروسازها از پلت فرم های استاندارد خودشون و به صورت ماژولار استفاده میکنن که باعث میشه دست طراح ها تو بعضی موارد بسته باشه. چه در داخل ماشین و چه خارج از اون.
اینکه از یک سری موتور و گیربکس و سایر قطعات فنی و شاسی (با کمی تغییر) تو اکثر مدل ها استفاده بشه کارو برای طراح سخت میکنه.
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵اتفاقا به نظر من چراغ های عقب و جلو خیلی با هم هماهنگ شدن….
کلا طراحی نسبت به 10 سال قبل خیلی پیشرفت کرده
mehdi
۱۵ آذر ۱۳۹۵به نظرم زیبا ترین اس یو وی دنیا جگوار..بی تعصب میگم
(new great britain(king mclaren
۱۵ آذر ۱۳۹۵مهدی جون تعصبی در کار نیست اف پیس زیباترین suv دنیاس واقعا.
,فقط تایر اف پیس به اندازه پورشه کاینه?
اتفاقا همین چند وقت پیش بود اف پیس بدجوری تو یه مقایسه ماکان اس رو شکست داد.
این کاین که چیزی نیست.
لامصب کلی جایزه برده از وقتی به دنیا معرفی شده.
تو این مقایسه واقعا طراحیه داخلی مزراتی عالیه.
پورشه واقعا طراحیه داخلیش یکمی قدیمی به نظر میاد.
واقعا یک سال زمان میبره تا با دکمه های کنسول پورشه آشنا بشیم و بیخودی شلوغه.??
برخلاف مزراتی که واقعا ساده و زیباس بیخودی هم شلوغ نیست.
به نظره من مزراتی بهتره.خیلی خوشم اومد.??
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵مزراتی ›› بهتر از جگوار اف پیس
لامبورگینی اوروس ›› بهتر از همشون !
(new great britain(king mclaren
۱۵ آذر ۱۳۹۵مجید.
ایتالیا=هنر و طراحی
آلمان=فناوری و تکنولوژی
بریتانیا=هنر و طراحی+فناوری و تکنولوژی
تو اف پیس هم هنر طراحی میبنی هم تکنولوژی و فناوری.?
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵ای کلک این مقایسه ی چرخ جگوار با پورشه رو از مقایسه ی اگزوز استرلینگ موس با شرکت مکلارن که من کردم یاد گرفتی ها…
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵انتخاب من = مزراتی
به خاطر
قدرت بیشتر
گشتاور بیشتر
ایتالیایی بودن
رخ خاص تر و زیباتر
شتاب بهتر
اون خنجر 3 شعبه که دل همه رو برده.
سورنا
۱۵ آذر ۱۳۹۵با کمال احترام برای پورشه و مازراتی ولی ماشین شاسی بلند به زیبایی ظاهری اینفینیتی fx35 هنوز ندیدم. انگار بقیه کمپانی ها دارن تلاش میکنن به طرح اینفینیتی 6_7 سال پیش خودشونو نزدیک کنن. فقط از لحاظ طراحی ظاهری عرض کردم نه بحث فنی.
Deivid
۱۵ آذر ۱۳۹۵طراحی مازاراتی خیلی خوشگل وبروزه .برخلاف کاین که طراحی کسل کننده سی سال پیش رو هنوز عوض نکرده.
سیاوش
۱۵ آذر ۱۳۹۵برین دوباره کابین کاین رو ببینید
هوش از سر ادمی میبره
NISMO
۱۵ آذر ۱۳۹۵جای الفا رومئو استولیو تو این مقایسه خالیه. شاید اون میتونست کاین رو شکست بده.
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۵مازراتی لوانته خیلی زشت و بد ترکیب و بد قوارس. بازم پورشه کاین .
احمد باقری
۱۶ آذر ۱۳۹۵مازراتی لونته، خیلی خیلی زیباتر از پورشه هست، اصلا پورشه، اون ابهت لازم رو نداره.
مهدی
۱۷ آذر ۱۳۹۵اگه امکانش بود به مازراتی لوانته 1000 تا دیس لایک می دادم . لوانته شبیه آدمی شده که پیشانیش به دیوارخورده و ورم کرده?????
حامد
۱۸ آذر ۱۳۹۵اسب اشتوتگارت
AMG///
۱۹ آذر ۱۳۹۵مازراتی لوانته خیلی چلغوزه .شاسی بلندی که شیشه هایش فریم ندارد !!!!!! خخخخخخخخخخخ