مازراتی

کواترو پورته جدید سلاح لوکس ایتالیایی

مازراتی بصورت رسمی از مدل ۲۰۱۴ کواتروپورته رونمایی کرد. سدان لوکسی که پرچمدار و الگوی اتومبیلهای تولیدی این سازنده ایتالیایی خواهد بود.

مازراتی کواتروپورته 2014
مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۴

کواتروپورته جدید که ششمین نسل از این سدان محسوب می شود با نمایی تکامل یافته اما کاملا وفادار به چهارچوب طرحهای مازراتی به نظر می رسد. طراحی بیرونی تکامل یافته و در راستای طرحهای قبلی است اما در طراحی داخل کابین تغییرات بسیار بیشتری دیده می شود. صفحات نمایشگر لمسی بزرگ و طراحی لوکس داخلی در کنار چهره مردانه بدنه، عناصری هستند که احساس تازه و لذت از تجمل و متمایز بودن را به خوبی القا می کنند.

این خودرو نسبت به نسل پیشین خود سبکتر و کشیده تر است. طول ماشین حدود ۵.۲ متر است که ۱۴.۸ سانتی متر کشیده تر شده است اما استفاده از ساختار فولاد مونوکوک در شاسی، وزن خودرو را ۵۰ کیلوگرم کاهش داده تا با وزنی معادل ۱۹۴۰ کیلوگرم، اندکی بهبود را به نمایش بگذارد. بعلاوه نباید از قطعات آلومینیومی جدید در بدنه خودرو نیز غافل بود. افزایش فاصله بین دو محور باعث شده تا فضا و جای پای سرنشینان، بهبود قابل ملاحظه ای را نشان دهد.

2014 Maserati Quattroporte
۲۰۱۴ Maserati Quattroporte

مدلهای اولیه کواتروپورته بصورت دیفرانسیل عقب به بازار می آیند؛ بدین ترتیب که نسخه های V8 فقط و فقط بصورت دیفرانسیل عقب اما نسخه های V6 آنرا می توان هم بصورت دیفرانسیل عقب و هم بصورت دو دیفرانسیل خریداری نمود.

2014 maserati quattroporte interior
۲۰۱۴ maserati quattroporte interior

در ابتدای ورود به بازار مدلهای جدید، موتور V8 فراری که بروزرسانی شده و با حجم ۳.۸ لیتر قادر به تولید نیروی ۵۳۰ اسب بخار به همراه ۷۱۰ نیوتن متر است که می تواند کواتروپورته را در ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در نهایت به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر برساعت برساند. دومین پیشرانه موجود، موتور ۳.۰ لیتری V6 با توربوهای دوقلوست که می تواند ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار چرخ ها قرار دهد تا کواتروپورته به لطف آنها در ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه نیز به حداکثر سرعتی فراتر از ۲۸۵ کیلومتر برساعت دست یابد.

گیربکس نیز از نوع هشت سرعته اتوماتیک ZF خواهد بود که حدود چهار کیلوگرم سبکتر از گیربکس شش سرعته پیشین آن است. انتظار می رود مصرف سوخت و تولید CO2 نیز کاهش یابد. بعلاوه موتورهای V6 و V8 بنزینی سوپرشارژر و دیزلی به تدریج و در آینده برای این خودرو قابل سفارش خواهند بود.

new maserati quattroporte engine
new maserati quattroporte engine

رقیب مستقیم کواتروپورته را باید پورشه پانامرا دانست که با وجود کیفیت بالا و مهندسی آلمانی، جلوی طراحی با پرستیژ مازراتی زانو می زند. مدلهای ۲۰۱۲ کواتروپورته حدود ۱۲۰ هزار دلار و در ایران بین ۷۷۰ تا ۸۴۰ میلیون تومان به فروش می رسند و شاید این مدل در زمان ورود قیمتی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشد.

new maserati quattroporte interior
new maserati quattroporte interior

قرار است مازراتی از کواتروپورته جدید در نمایشگاه دیترویت در ژانویه ۲۰۱۳ بصورت رسمی پرده برداری کند. مازراتی قصد دارد با تولید سدان گیبلی (Ghibli) به مصاف سدانهای ارزانتر بازار نظیر کلاس E مرسدس بنز نیز برود و حتی تولید SUV لوانته (Levante) نیز به این کمپانی برای رسیدن به هدف تولید ۵۰ هزار دستگاه خودرو سالانه تا سال ۲۰۱۵ کمک خواهد کرد.

2014 Maserati Quattroporte
۲۰۱۴ Maserati Quattroporte

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (145 ديدگاه)

    خیلی با کلاس شده نسبت به مدل قبلی. ولی یک میلیارد تومن نمیرزه. با این پول میشه توی امارات یه بوگاتی کارکرد خرید یا یه بنتلی .. رولزرویس یا حتی یه پاگانی زوندا.. یا اصلا یه بنز S63AMG مابقی پول رو یه خونه ویلایی توی امارات خرید که اقامت هم میشه گرفت. بابا این بچه پولدارا خیلیاشون عقل ندارن.

    1. hesan

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      M با حرفت شدیدا موافقم.
      جلوش یه نموره شبیه cls.
      1.italian

      1. سعید

        ۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1483 ديدگاه)

        در حد و اندازه آلمانیها نیست

    2. علی

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      خیلی خیلی شکیله
      دسته دنده هم مثل دسته دنده های بی ام و شده

      یک میلیارد تومن رو اگه تقسیم به ارز با نرخ آزاد بکنی یه چی حدود 300هزار دلار میشه
      با 300هزار دلار بوگاتی نمیشه خرید که اما شاید به رولزرویس یا بنتلی بشه فکر کرد

      1. M

        ۱۷ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (145 ديدگاه)

        علی جان منظورم اون پولی هست که طرف توی ایران یک میلیارد تومن میزاره کنار برای خرید این ماشین که زیر 400 صد هزار دلار ارزش داره. با اون یک میلیارد خیلی سرمایه گذاری ها میشه توی امارات یا قطر انجام داد.

      2. Ali Kaveh

        ۱۸ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (91 ديدگاه)

        واقعاً دوره ی یه میلیارد تومن هم گذشت . گذشت اون موقع که یه میلیارد خیلییییییی پول بود الان با این ارزش پولی ایران یه میلیارد فقط تو ایران میشه یه کاری باهاش کرد جاهای دیگه اونقدری به حساب نمیاد . الان صرافی هر کشوری حتی عراق بری وقتی واسط پول چنج میکنه انگار داره خیلی بهت لطف میکنه و آدم یه جورایی احساس شرم و خود خوری و … بهش دست میده.
        به امید فردایی بهتر…!!!

    3. arian

      ۲۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داداش امارات چیه دیگه
      حاضرم با یه پراید برم شمال
      با سوپر ویرون هم تو امارات زندگی نکنم
      هوای وطنو عشقه

      1. حکیم

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        افرین داداش.دقیقا همینطوره.

  2. MAHDI

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مصرفش چنده

    1. M

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      فکر کنم نهایت 9 لیتر توی شهر و 6 لیتر توی بزرگراه بسوزونه.. من حدسی گفتم شاید ارقام کمتر یا بیشتر باشه.

  3. Wolf Man

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    مثل یک اثر هنری میمونه

    واقعا دیدن بعضی از خودرو ها حتی عکسشون مثل یه تابلوی نقاشیه با ارزش به آدم آرامش میده . . .

    چهره ی آرام بخشی داره

  4. ali

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    من که اگه خودم و بچه ام و نوه ام و نتیجه ام و ندیدهام هم 24 ساعته تو این مملکت کار کنیم نمی تونیم یکی شو بخریم.
    آدامس خرسی شده 300 تومان

  5. فرید

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    مازراتی اصلن به دل نمی شینه، خودش هم نمیدونه چی می خواد بشه، اسپرته؟ لوکسه؟ مردونس؟ زنونس؟ یه چیز در هم برهم است، در اسپرت بودن و یا در لوکس بودن در کلاس پایین تری نسبت به خودروهای دیگر اسپرت یا لوکس قرار دارد.

    1. M

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      همه ی اقشار جامعه میتونن استفاده کنن چون به همه جور سنی میخوره ولی بیشتر برازنده ی افراد پولدار که 35 تا45 سال دارند میخوره.

    2. Infinite

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      ولی مازراتی گرن کابریو طراحی زیبایی داره.
      اسپرتن و جوان پسند…

    3. Infinite

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      ولی مازراتی گرن کابریو طراحی زیبایی داره.
      اسپرت و جوان پسند…

  6. Infinite

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    طراحی قسمت جلوی خودرو به نظر من واقعا زشته.
    پشتش بد نیست.

  7. JAGUAR

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (184 ديدگاه)

    یه مقدار طراحی جلوش خام به نظر میاد اما در مجموع واقا زیباست و البته خاص!

  8. توفیقی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    هیچ خودرویی کامل مطلق نیست این حرف کازوتوشی میزونو طراح نیسان جی تی آر میزنه…
    کامل مطلق خداست…..
    تو مرسدس بنز که میگن بهترینه بازم بعضی ها از قیافه این ماشین خوششون نمیاد…
    کامل مطلق اونه که همه ازش خوششون بیاد…
    و هیچی نیست که همه ازش خوششون بیاد….
    حتی خدا!!!خیلی ها از خدا بدشون میاد و کافر میشن….
    همه چیز تو این دنیا بوی بی وفایی و نامردی میده.
    حتی مازراتی که یه بار میشه که تو جاده بزارتت و رفیق نیمه راه بشه

  9. حامد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مازراتی فوق العاده است . کواتروپورتش بی نظیره. این مدل 2014 واقعا تغییر کرده به نظر من یه ماشین خوشکل و قدرتمنده

  10. سالار

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    یک میلیاردچند تا پراید میشه البته با قیمت الان .

    1. علیرضا

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (140 ديدگاه)

      تقریبا 77 تا!!!با قیمت 13 تومن.

  11. سام*

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (218 ديدگاه)

    کلا تو دنیا بهترین اسپرت سازها ایتالیایی ها هستند بنظر من.مشخصا مازراتی گواترو پورته ابهت و حس لوکس بیشتری نسبت به پورشه پانامرا داره.اما وقتی پای خودرروهای روزمره و عادی مردم در میان باشه المانها و زاپنی ها بهترین هستند.

  12. atila

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بسیار زیباتر شده اصلا با نسل قبلش قابل قیاس نیست .احتمالا داستان صدا و سیما با این مدل را هم چند سال بعد تو اخبار میبینیم بله ادم اگر زحمت بکشد ۶ ماهه میخرد خواستن توانستن است و فلان وفلان

  13. فرزام

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اماپانامرا یه چیز دیگست تو سدان های اسپرت و مجلل انصافا لنگه نداره

  14. امیر

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    کی گفته پورشه پانامرا جلوی مازراتی زانو میزنه.یکم این یتیکه ی مطلب چرت بود.همه چی که طراحی نیست.پانامرا توربو اس شتاب صفر تا صدش 3.6 یعنی مازراتی که هیچی باید بره برادرش فراریو بیاره.
    ولی طراحیش واقعا زیباست.

  15. امیر

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    طراحی چراغ های پشتش شبیه سری E مرسدس هست.از ایتالیایی ها بعید بود اسکی برن.

  16. علیرضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    مصرفش به دلیل موتور پرحجم و پرقدرتش نباید زیر 15 لیتر میانگین باشه ! کمری نیست که 6 و 7 بسوزونه !

  17. حسن

    ۱۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    با سلام
    وای عجب ماشینیه خیلی شاخه بابا ایول
    این اگه بیاد ایران دیگه کسی جنسیس سوار نمیشه
    خداست جنسیس رو هم رد کرده
    وای…………

  18. علی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین مدل 2013 و اخبار منتشر شده غلط است )-:

  19. sajjad1112

    ۲۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    قیمت این کجا وقیمت جنسیس کجا با پول این میشه 10تا جنسیس خرید

    1. حسن

      ۲۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      راس میگوی
      وایییییییییییییییییییی

  20. امین

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    واقعا ایتالیا تو هنر حرف نداره… منحصر به فرد… به نظر من بهترین المان طراحی مزراتی جلو پنجره بسیار زیباشه… ولی چراغ های جلو و عقبش به نظرم زیاد گیرا نیست… نمیدونم چرا همیشه تو طرحای اولیش از این رنگ استفاده میکنه؟

  21. مرلین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    واقها عالیه.

  22. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    ولی فکر کنم مازراتی لوانته زیباتر باشه…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا