شرکت مکث موتور زیرمجموعهی گروه ماموت، از شاسی بلند جدیدی به نام تیارا در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ رونمایی کرده است. این مدل، براساس محصولی از بایک (Baic) به نام روژیانگ X5 در ایران مونتاژ خواهد شد.
خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC)، یکی از بزرگترین خودروسازان چین است و رتبهی ۲۰ جهان از نظر تیراژ تولید را در اختیار دارد. این مجموعه در سال ۱۹۸۵ با سرمایهگذاری مرسدس بنز و هیوندای تاسیس شد. برندهای فوتون و BAW زیرمجموعهی بایک محسوب میشوند درحالیکه بزرگترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. هیوندای و مرسدس بنز، همچنان مالکان اصلی بایک باقی ماندهاند.
تنوع محصولات بایک در بازار چین، انواع سواری، وانت، شاسیبلند و هاچبک با پیشرانهی بنزینی و تمام برقی را شامل میشود. حدود ۱۵ سال پیش، خودروهای اقتصادی بایک، شامل سابرینا (E150) و X25 توسط دیار خودرو در ایران عرضه شدند اما موفقیت چندانی از نظر تجاری به دنبال نداشتند. سال ۱۴۰۰، کراساور Senova X35 یا Beijing X3 هم در کشورمان توسط سانیار موتور با برند تیگارد رونمایی شد.
روژیانگ X5، یک کراساور جدید از بایک با برندی تازهتاسیس است. ظاهرا خودروسازان بزرگ چین، در کنار تنوع محصول، توجه ویژهای به افزایش برندهای زیرمجموعه دارند تا تنواع خودرو با قیمتهای مختلف را به نام برندهای متفاوت، عرضه کنند. ظاهرا روژیانگ نیز، یک برند ویژه از بایک برای خودروهای نیمهلوکس چینی است. به همین دلیل، اطلاعات چندانی از کراساور X5 و دیگر تولیدات روژیانگ در سایتهای خارجی دیده نمیشود.
ارتباط احتمالی روژیانگ و بورگوارد
ترکیب چراغها و جلوپنجرهی تیارا، شباهتی بسیار نزدیک به بورگوارد دارد. کراساورهای بورگوراد با برند آلمانی در چین تولید شدند و به تعداد اندک برای بازار ایران نیز فروش داشتند اما در نهایت مالک چینی تصمیم گرفت، تولید خودرو با برند بورگوارد را متوقف کند. بنابر اطلاعات موجود، برند بورگوارد تحت مالکیت فوتون چین است و فوتون هم زیرمجموعهی بایک محسوب میشود. با این شرایط، میتوان نتیجه گرفت که روژیانگ X5 نیز، نسخهای مشابه بورگوارد X7 باشد.
طراحی بدنه و نمای ظاهری مکث موتور تیارا
در جلوپنجره روژیانگ X5، خطوط عمودی مشابه بورگوارد X5 و X7 دیده میشود. این ادوات، فلزی هستند و حس شاسیبلند لوکس را به بیننده منتقل میکنند. چراغهای کشیده با گوشههای تیز، ابعادی هماهنگ با جلوپنجره دارند و نسل جدید کیا سورنتو را به ذهن میآورند.
ظاهرا شرکت واردکننده در تلاش است تا از کراساور تیارا به عنوان یک شاسیبلند لوکس برای بازار ایران استفاده کند. این خودرو در نمایشگاه تهران با رنگ بدنهی آبی تیره رونمایی شد؛ اما با نگاهی دقیق میتوان حجم نسبتا زیاد ادوات پلاستیکی در سپر، گلگیرها و رکاب را مشاهده کرد. مکث موتور تیارا، رینگهای آلومینیوم ۱۸ اینچ دارد.
در نمای عقب هم، برای فریم دور شیشه، اسپویلر انتهای سقف و بخش بزرگی از پایین سپر، پلاستیک سیاه استفاده شده است. البته طراحی چراغهای عقب و حجمدهی گلگیرها با الهام از سبک طراحی کره جنوبی (خصوصا سانتافه نسل قدیم) چشمنواز به نظر میرسند و برای یک کراساور ساخت چین، راضی کننده هستند.
مکث موتور تیارا با ۴,۷۸۸ میلی متر طول، ۱,۸۷۵ میلی متر عرض و ۱,۷۳۰ میلی متر ارتفاع، همراه فاصله محوری ۲,۸۱۵ میلی متر تولید میشود تا از این نظر، مشابه هیوندای سانتاقه و چری تیگو ۸ موجود در ایران باشد.
طراحی کابین و فضای داخلی مکث موتور تیارا
مشابه بسیاری دیگر خودروهای مدرن ساخت چین، ترکیب داشبورد و نمایشگر لمسی روژیانگ X5 هم الهام گرفته از تولیدات بیامو است. این خودرو از صفحه دیجیتال تمام رنگی برای پنل پشت فرمان ۱۲/۳ اینچ استفاده میکند و مجهز به نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچی خواهد بود.
در کابین تیارا، ادوات پلاستیک نقرهای رنگ برای القای حس لوکس استفاده شده است. دستهدنده با دکمهی بزرگ، کاملا قدیمی به نظر میرسد و همراه کلیدهای گردان برای کنترل سیستم صدا و تهویه، جذابیت چندانی ندارد. مواد به کار رفته در داشبورد نیز، ظاهرا از پلاستیک سخت و کیفیت پایین مرسوم در خودروهای چینی ساخته شده است.
ابعاد بزرگ بدنه، راحتی بسیار خوبی در اختیار سرنشینان تیارا میگذارد. این خودرو در ایران با ساختار سه ردیف صندلی مونتاژ خواهد شد و صندوق عقب جادار برای یک خانوادهی چهارنفره، فراهم خواهد کرد.
پیشرانه و تجهیزات فنی مکث موتور تیارا
نوع موتور روژیانگ X5 احتمالا برای مخاطبان خودروهای چینی قابل پیشبینی است. پیشرانهی ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتنمتر، برای تیارا هم استفاده میشود تا این خودرو از نظر فنی، مشابه چری تیگو ۷ باشد؛ اما همراه با وزن بیشتر و شتابگیری ضعیفتر.
تیارا در ایران، همراه با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته عرضه میشود. این گیربکس از برند dae و مشابه گیربکس اتوماتیک حدید ایران خودرو است و امکان داخلیسازی آن در آینده با توجه به برنامههای بلندمدت مکث موتور نیز وجود دارد. وزن خالص این خودرو ۱۶۱۰ کیلوگرم است. باتوجه به مشابهت فنی تیارا با چری تیگو ۷ و اختلاف وزن ۱۷۰ کیلوگرمی، احتمالا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت تیارا، در حدود ۱۲ تا ۱۳ ثانیه خواهد بود. شرکت واردکننده، میانگین مصرف سوخت این خودرو را، ۷/۵ لیتر در صد کیلومتر عنوان کرده است.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی تیارا مکث موتور
نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به جای صفحه کیلومترهای سنتی و یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در مرکز داشبورد برای اطلاعات سرگرمی، پوشش چرمی صندلی و تودری، سانروف پانوراما، استارت دکمهای، ترمز پارک برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، حالت رانندگی اسپرت، رینگهای ۱۷ یا ۱۸ اینچی آلیاژ آلومینیومی، سیستمهای کمکی ترمز EBA ABS، EBD، فناوری مدیریت تعادلESP و TCS مهمترین امکانات تیارا هستند.
تمام نسخههای تیارا مجهز به دو کیسه هوا برای سرنشینهای جلو هستند و فقط نسخهی فول آپشن در چین دارای ایربگهای کناری و پردهای است.
قیمت مکث موتور تیارا در ایران و مقایسه با رقبا
بنابر اطلاعات موجود، روژیانگ X5 در چین، ۷۶ هزار تا ۱۲۶ هزار یوآن، معادل ۱۱ تا ۱۸ هزار دلار قیمت دارد. باتوجه به اینکه نسخهی رونمایی شده از تیارا در نمایشگاه خودرو تهران، نزدیک به فولآپشن محسوب میشود؛ میتوان قیمت نهایی را در حدود ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان پیشبینی کرد.
روی کاغذ، چری تیگو ۷ مهمترین رقیب تیارا محسوب میشود. محصول مدیران خودرو، سابقهی طولانی عرضه در ایران دارد و از نظر خدمات پس از فروش یا گارانتی، اطمینان بازار را کسب کرده است. همچنین خریدار چری تیگو ۷ میتواند از شتابگیری بهتر و کیفیت بالاتر برای مواد داخل کابین بهرهمند شود. از سویی دیگر، تیارا با بدنهی بزرگتر و اتاق جادارتر، برای بعضی مخاطبان جذابیت ویژه دارد.
از نظر ابعاد، تیارا به کلاس بدنهی فونیکس تیگو ۸ پرو نزدیک است؛ اما قطعا همراه با قیمت پایینتر عرضه خواهد شد. تیگو ۸ از پیشرانهی قویتر نسبت به تیارا استفاده میکند و محصول پرچمدار چری محسوب میشود؛ درحالیکه تیارا نمیتواند نمایندهی مناسبی در کلاس لوکس چینی باشد.
دکتر استاپ
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱خداروشکر میتسوبیشی ی موتور ۱.۵ تولید کرد.
کارگاه های سرهم بندی ایرانی رو سرگرم کرد
Car Lover
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱کسایی ک رفتن نمایشگاه، بخش کلاسیکم داشت؟
Erfan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱خنده دار ترین بخش مطلب(ظاهرا شرکت واردکننده در تلاش است تا از کراساور تیارا به عنوان یک شاسیبلند لوکس برای بازار ایران استفاده کند)
نمیدونم حالا شاید ما واقعا معنی لوکس رو نمیدونیم و لوکس واقعی اینه 😂.
بنتلی و رولزرویس ماشین رونمایی میکنن این همه ادعا ندارن 😂اسم لوکس هم میاد بی جهت مغزم میره سمت تیگو ۸پرو ۱.۸میلیاردی😂😂😂
دکتر استاپ
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱با همین روند قیمتا پیش بره اسم لوکس میاد ذهنمون
میره سمت ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما😂😂😂😂😂😂😂
TML BN
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱داخل اینم شبیه بی ام وه است
ابوالفضل
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱راستشو بخواید اصلا نمیخوام بگم بده خوبه یاهرچی ولی واقعا خسته شدم از بس ماشینای اینچنینی توبازار اومده وبدتر اینکه بدلیل قیمت گذاری ناعادلانه اصلا کسی توان خرید همینارو هم نداره
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱کاربر ابوالفضل
فکر میکنید این قیمتگذاری ناعادلانست ؟!
پس ، صبر داشته باشید ، تا آخر سال ۱۴۰۱ هنوز یه ده ماهی مونده و آنوقته که میگید خوشا به حال امروز ، چرا ؟!
چون اینقدر پول بیپشتوانه چاپ کردن و تورم ایجاد کردن با افزایش دستمزدها و گرانی کالاها که درصد واقعی تورم تا آخر سال خورد خورد روی قیمت خودرو و باقی اجناس میاد ( بخصوص خودرو ) ! هیچ ربطی هم به قیمت دلار نداره چون همون رو هم یارانه میدهند و اگر نه اوضاع خیطتر از این حرفهاست ! متاسفانه !
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱شعار ما قبلا:
هر روز بهتر از دیروز
شعار ما امروز:
هر روز بدتر از روز قبل ، بخر بخور تا گرون نشده
Amard
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱540 میلیون فول ترین مدلش اما مطمئن باشیم با همین روال معمول قیمت گذاری بش قطعا کمتر ۹۰۰ نیست واقعا ممنون از این همه انصاف
کافر مقدس
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اون ماشین هایی که نمایشگاه های پارسال پیارسال نشون میدادن در حال حاضر کوش ن دقیقا.
101 بار قیمت پیش بینی کردن یدونه ش درست در نیومده از دیگینی بگیر که قرار بود 400باشه بیا تا مابقی
دعواست سره اینکه کی زودتر عکس بگیره آپلود کنه .هیجان فروشی به مقدار لازم
گفتم خوب شما هرگز نمیبینی یک ماشین چینی با 100هزار کارکرد بیارن براتون بررسی کنن سایت های ایرانی . از بازار دست دوم و افت شدید قیمتهاشون هم هرگز گزارشی تهیه نخواهند کرد . از مصرف کنندگان هم نظر سنجی نخواهند کرد چون اون موقع مشخص میشه دقیقا چی دارن میفروشن . شما کل نت رو زیر و رو کن بگرد ببین چیزی از تست ایمنی ش میاد یا نه . در بهترین حالت یدونه cncap چین برسی که فرسنگ ها با استاندارد اروپا -آمریکا فاصله داره
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱شاید در اکثر مواقع با نظرات کافر مقدس موافق نباشم اما در این مدت فهمیدم که به جرئت میشه گفت یکی از داناترین کاربران در پدال هستن ایشون .
new RAMIN
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱((شما کل نت رو زیر و رو کن بگرد ببین چیزی از تست ایمنی ش میاد یا نه . در بهترین حالت یدونه cncap چین برسی که فرسنگ ها با استاندارد اروپا -آمریکا فاصله داره))
الان سال 2022 هستیم نه سال 2008!
عزیزم در اروپا ماشین ها تصادف با جسم نرم 64 کیلومتر جسم سفت 50کیلومتر و تصادف پهلو هم 50کیلومتر صورت میگیره…حال تست های cncap و تست های ciasi چین هم تست سرعت 64کیلومتر و 50کیلومتر هست… لینک اندکو01 و nio es8 هردو 5ستاره از تست تصادف چین گرفتن امتیاز ممتاز…در تست اروپا هم 5ستاره گرفتن امتیاز خوب. ماشین های درجه 1چینی توانایی کسب کردن 5ستاره ایمنی از اروپا و آمریکارو داره.حال شما جدیدترین تجربه ماشین چینی دلشتی لیفان x60 بوده دیگه مشکل من نیست. از اون توهمت بیا بیرون و واقعیت رو ببین…الان سال2022هستیم.
((گفتم خوب شما هرگز نمیبینی یک ماشین چینی با ۱۰۰هزار کارکرد بیارن براتون بررسی کنن سایت های ایرانی . از بازار دست دوم و افت شدید قیمتهاشون هم هرگز گزارشی تهیه نخواهند کرد .))
عزیزم یه سرچ بزن برات میاره. خود پدال ام وی ام های کاکرده رو 5سال پیش برسی کرده بود سرچ بزنی میاد. درضمن کاکرد بیش از 100هزارکیلومتر در مالکیت های بیش از 6 سال هست که تمام خودروهای جهان حتی تویوتاش هم بعد 100هزارتا به چندتا مشکل برمیخوره و چیز چندان عجیبی نیست.درخصوص بازار دست دوم هم باید بگم هر ماشینی افت قیمت داره. توقع داری ماشین بخری گرون بشه😐
.
تمام کامنت های کاربرای بوگاتی سوار پدال رو میخونم دقیقا یاد کامنت های یه عده در سال 93 و 94 درخصوص خودروهای کره ای می افتم…خسته نشدید اینقدر مسخره کردید؟؟ تسلا رو مسخره کردید رسید به اینجا…کره رو مسخره کردید رسید به اینجا… استارتاپ های تازه تاسیس رو مسخره کردید کلی پیشرفت کردن…هرکسی رو مسخره کردید پیشرفت کرد! چین هم همینطوره…10ساله مسخرش کردید لعنتی هرروز داره پیشرفت میکنه (درجه1 هارو میگم) انصافا خسته نشدید؟
وقتی بحث ماشین چینی میشه در ایران یه عده چنان مسخره میکنن و نقد میکنن بنده برای چندثانیه حس میکنم الان وسط موناکو هست و سوپر خودروها و ماشین های پریمیوم دارن تو شهر تردد میکنن! به خدا قسم میخورم کسی که کلی ماشین تست کرده بنز بیمر پورشه فراری و… هم اینجوری درمورد ماشین چینی نظر نمیده(اتوکار اتواکسپرس کاراندرایور__ yallmotorو یوتویبرهای مثل خانوم merhnoosh و…) البته اونا ماشین درجه 1 چینی تست کردن چیزی که مردم ایران متاسفانه در ایران ندیدن.
SS
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱تویتا بعد کارکرد 100 هزارتا به مشکل میخوره 😂😂 به عنوان جوک قرن کاندیدش میکنم
اگه منظورتون از مشکل تعویض لنت و آب رادیات هست آره وگرنه ب ام و ش هم تا 150 هزار تا به مشکل خاصی نمیخوره دوست عزیز
—-
شما خودت میگی چینی درجه یک با قیمت دست دوی رقبای کره ای و ژاپنی … بله اونجوری هر وقت اومد قبوله
نه اینکه درجه سه چینی رو به سه برابر قیمت جهانی قبول کنیم چون چند شرکت درجه یک چینی پیشرفت کردن
new RAMIN
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱@ss
جوک قرن رو شما گفتی که bmw تا 150هزارتا مشکل نمیخوره….هرماشینی بعد 100هزارتا کاکرد قطعا به چندتا مشکل برمیخوره. اصلا نداریم که مشکل نداشته باشه. شما برو از یوتویوب و هرسایت خارجی بگرد یه فردی رو پیدا کن ماشینش 100هزارتا کاکرد داشته باشه بعد مالک گفته باشه عین روز اولش هست و مشکل نداره! اصلا نداریم…
((شما خودت میگی چینی درجه یک با قیمت دست دوی رقبای کره ای و ژاپنی … بله اونجوری هر وقت اومد قبوله))
باید بگم قیمت مدل های مختلف چانگان در عربستان از کره ای ها و ژاپنی ها گرونتره!! جالبه 12مین برند پرفروش عربستان سال 2019 و7مین برند پرفروش سال2020بود و4مین برند پرفروش سال 2021 شده! باتوجه عرضه uni k و uni t و cs35plus فیس لیفت امسال میره برای جایگاه دوم شاید هم جایگاه اول!جالبه ماشینهاش گرونتر از کیا سوبارو مزدا میتسوبیشی نیسان و…هست! (رقبای هم کلاس منظورمه)
جنس های درجه 1 چینی هم قیمت کره ای ژاپنی دست دوم نیستن.هم قیمت و حتی برخی مدل ها کمی گرونترن هست…لینک اندکو01هایبرید که الان هلند هستش قیمت از 36 الی 42هزار یورو هست. جالبه لینک اندکو کلا 1 مدل فرستاده… جزوه 9 برند پرفروش هلند از بین 39تا برند هست!!جالبه کلا 10ماهه رفته هلند! و پرفروشترین هایبرید هلند هم هستش(بله پرفروش ترین هایبرید هلند 6ماه پی در پی لینک اندکو 01 هست…)هم چینی هست هم گرونتر از اکثر رقباش هست ولی میبینیم خوب میفروشه و برسی سایت های اروپایی رو میبینم اکثرا گفتن ماشین خوبی هست.
اینو گفتم که بگم ماشین های درجه 1چینی برخیشون هم قیمت کره ای ها و ژاپنی ها هستن حتی گرونتر هم هستن!پس فکر نکنید ماشین درجه 1چینی بیاد قیمتش ارزونتر از رقبای ژاپنی و کره ای میشه. تو کشورهای عربی و جایی مثل هلند و بازار نروژ که اینجوری نیست و گرونتره ولی خب میبینم در کمال ناباوری استقبال خیلی خوبی ازشون میشه. ماشین های برند درجه 1 چینی که هیچ وقت به ایران نمیان مگر شرکت مادر خودش بخواد بیاد نمایندگی رسمی بزنه تو ایران (عین کشورهای عربی) که اون هم الان تقریبا امکانش صفره. اگر هم بیان قیمت های ارزونی نمیخورن تو ایران…
قطعا و حتما همین ماشین های درجه 3 چینی مثل جک هایما ماشین های مثل کلوت( مکث موتور) و… و خودروهای درجه 2 مثل چری و دانگ فنگ بایک نمیتونن به پای ماشین ژاپنی کره ای برسن ولی قطعا خیلی بهتر از دناپلاس اتومات 570میلیونی و 207اتومات پانوراما 600میلیونی و تارا 600میلونی هستن (اختلاف قیمتاشون با تولیدات داخل 200 الی 300تومن هست ولی کیلومترها بهترن)
ولی داستان جنس های درجه 1چینی کلی فرق داره…ببینید و بشینید قشنگ منظورمو میفهمید و میگید اون بنده خدا طرفدار چینی میکنه آنچنان هم بیراه نمیگه…انشاالله یه روزی پشت خودروهای روز جهان جدید بشینید(تویوتا هیوندای لکسس جنسیس فولکس واگن فورد تسلا و…) و پشت ماشین های nio و xpeng و byd و لینک اندکو و هاوال و جیلی و چانگان هونگکی و اللخصوص hiphi هم بشینید. خودتون همه چی میاد دستتون و میفهمید چرا میگم خودروی درجه 1چینی خوبه و خیلی کار درست هستن… متاسفانه ندیدید و نشستید و فکر میکنید همه صنعت خودروی چین همینا هست که تو ایرانه…
seyedjavad.mercedesbenz
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱نه تو موناکو نیستیم و هرروز هزار خودروی پریمیوم چند میلیون دلاری بجای خودروهای نه چندان پریمیوم چند هزار دلاری حرکت نمیکنن ، ولی تو ایران هستیم و هرروز هزار خودروی نه چندان پریمیوم چند ده هزار دلاری رو به قیمت خودروی پریمیوم چند میلیون دلاری بهمون میفروشن و اونها حرکت میکنن
نمیدونم شاید به عنوان یه مرد۴۳ ساله عاشق سانروف چانگان پدرتی و وقتی سرتو ازش بیرون میکنی که دیگه هیچی برات مهم نیست
راستی یادم رفت بگم که منم ۳۰۰ سالمه
new RAMIN
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱seyedjavad.mercedesbenz@
((نمیدونم شاید به عنوان یه مرد۴۳ ساله عاشق سانروف چانگان پدرتی و وقتی سرتو ازش بیرون میکنی که دیگه هیچی برات مهم نیست راستی یادم رفت بگم که منم ۳۰۰ سالمه))
یادم نمیاد پیکان سانروف داشته…همچنین پدرما چند سال پیش عمرشو داد به شما…درضمن شما باور نمیکنی 4دهه عمر منو خب دیگه من دارم حقیقت رو میگم.شما میخواهی باور نکن.
اینکه شما عاشق سانروفی دلیل نیست من هم باشم… والا من عاشق اتوپایلت و اتوپارک و سیستم سخنگویی چانگان نیستن(مدلهای 2020به این ور…) صرفا طرفداری این برندرو میکنم چون بین همه برندهای چینی بسیاری به مردم کشورش کمک مالی کرده و از اون ور خودروی درست حسابی داده دست مردمش…حقیقت رو میبینم و دنبال چیزی هستم که ارزش داشته باشه.اونم در هرزمینه ای. من فقط طرفدار جنس درجه 1 چینی هستم. همچنین از اون ور بسیاری از برندهای غربی رو هم دوست دارم فقط چین نیست.
کسی که بی تجربه باشه فقط روی عکس و اطلاعات غلطی که دیگران میگن نظر میده. و از اون ور کسی که تجربه داشته باشه حقیقت رو میگه چیزی که وقتی گفته میشه اونایی بی تجربه هستن مسخرش میکنن و میگن دروغ گو…
پشت ماشینایی نِشستم که ایرانی ها فکر میکنن خیلی خفنن اما همه شون حکم تاکسی ماشین اقتصادی رو داشتن و جز لوگوی کاپوت چیز دیگریشون نظرمو جلب نکرد…حالا چون مردم ایران نَشستن پشتشون و نروندشون فکر میکنن واو عجب چیزیه…از اون ور پشت چیزهایی نِشستم که بسیاری آرزوشونو دارن.مزایا زیاد و از اون ور معایب قابل تامل هم دارن…
انشاالله تجربه کنی و حقیقت رو ببینی…تجربه چیز خیلی مهمیه. درآخر عجیبه که 300سال سن داری ولی هنوز حقیقت رو ندیدی و صرفا روی عکس لوگوی بی ارزش کاپوت نظر میدی…امیدوارم در ادامه زندگیت کمی چشمانت را باز کنی…
Jdm باز
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱««« ظاهرا شرکت واردکننده در تلاش است تا از کراساور تیارا به عنوان یک شاسیبلند لوکس برای بازار ایران استفاده کند»»»»
واقعا انتظار نداشتم به این بگید لوکس، توهین بسیار بدی به کاربران پدال و مردم بود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا در ادامه توضیح دادم که چنین چیزی نیست ادوات پلاستیکی ارزان قیمت داره 😄
sam
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال جوری شده ک بین پست آشغالای ایرانی یکی دو تا خبر خارجی هم پوشش میده
چند پست اخر ک هیچی !!
این نمایشگاه هم واقعا چیزی نداره کلش و میشد با یک پست جمع کرد .
میدونم اینجوری بازدید بیشتری میگیرید اما مخاطبان قدیمی رو از دست میدید کسایی ک اومدن پدال دنبال اخبار داخلی نیستن وگرنه سایت هایی ک اخبار داخلی پوشش میدن زیاد بودن .
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱شدیداً با sam موافقم 👏
HamiD
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اخبار خارجی : “ما رو دور ننداز سید !”
جدای از شوخی ، پدال یه زمان ( قدیم مثل زمانی که ممد ژانگولر هنوز مدرسه میرفت!) نمایشگاه اینا رو پوشش میداد …
الانم باید بتونه پوشش بده چون مهم ترین رخداد خودرویی هست که توی کشور در حال رخ دادنه …
البته که بنظر من این نباید باعث بشه مخاطب های قدیمی رنجور بشن بخاطر جذب مخاطب جدید ، و باید یه میانه روی و اعتدالی رعایت بشه …
با تشکر از تیم پدال امیدوارم اخبار خارجی یکم بیشتر کار بشه لااقل یکی در میون!!!
دکتر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱من نسبت به عدد ۱ و ۵ آلرژی پیدا کردم بخدا😂😂😂 سردرد میگیرم باشنیدن عدد یک و نیم
f-l-p
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱الان باید از این ماشین خوشمون بیاد ؟؟
کاری به بدی خوب بودن ماشین های چینی ندارم . ولی دیگه گند موتور ۱.۵ لیتری با ۱۵۵ اسب بخار در اومد . حداقل یکم بیشتر . چون که با این وزن زیاد موتور کم میاره . حداقل نسبت هر ده کیلو گرم یک اسب رو رعایت میکردن . بعدش طراحی جذابی هم ندارن معمولیه . ولی باز جای شکرش باقیست که حداقل پشت آمپر به صفحه نمایش وصل نیست . و اگه بخوام تو بازار ایران توی این رنج قیمت ماشین انتخاب کنم ( که نمیتونم بکنم ) هایما ۸s رو انتخاب میکردم . هم طراحیش بهتره . هم قوی تره . هم ارزون تره . هم تیراژ تولید بیشتره . هم قطعات یدکی و نمایندگیش بیشتره ( البته طراحی بهتر سلیقه ایه )
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱هایما 8S با قیمتی حدود یک میلیارد و دویست تا 1/5 میلیارد تومان به دست مشتری می رسه
f-l-p
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱😐😐 . سلام آقای اشتری وقتتون بخیر . تا جایی که من دیدم توی پست هایما ۸s قیمت رو ۸۰۰ میلیون ( حدودی ) اعلام کرده بودید . بازم ممنون از اطلاع رسانی تون
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱اونجا صحبت های انجام شده با کارشناس ایران خودرو در نمایشگاه منعکس شده، من اینجا نظر شخصی خدمت شما می دم
الان هایما S7 در بازار، ۹۵۰ میلیون تومن قیمت داره و مدت هاست پیش فروش نمیشه
پدرام
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱فرمان و رینگ هاش چقدر شبیه ds6 هست!
Man1363
۲۳ دی ۱۴۰۱سلام وقت بخیر قیمت بازار تیارا رو چه قیمتی پیش بینی می کنید؟