مزدا

استقبال غیرمنتظره از پیشرانه اسکای اکتیو ایکس مزدا

مزدا می‌گوید تقاضا برای محصولات مجهز به پیشرانه اسکای اکتیو ایکس آن در اروپا بسیار بیشتر از انتظارات بوده است.


این خودروساز ژاپنی پیشرانه یاد شده را در حال حاضر روی خودروهایی همچون مزدا ۳ سدان و هاچبک و همچنین شاسی‌بلند کامپکت CX-30 ارائه می‌کند.


یاسوهیرو آیاما مدیرعامل مزدا اروپا می‌گوید:

از زمان عرضه این پیشرانه شاهد بازخورد بسیار خوبی بوده‌ایم. ۶۰ درصد سفارش خرید مزدا ۳ در حال حاضر برای مدل‌هایی با این پیشرانه بوده و ۴۵ درصد کراس اوورهای CX-30 نیز با پیشرانه اسکای اکتیو ایکس سفارش داده می‌شوند.

آیاما همچنین گفته که طبق انتظارات کراس اوور جدید CX-30 سال آینده به پرفروش‌ترین محصول مزدا در اروپا تبدیل خواهد شد و این عنوان را از چنگ CX-5 خارج خواهد کرد.


پیشرانه اسکای اکتیو ایکس دارای تکنولوژی‌ای است که مزدا آن را احتراق کنترل شده توسط شمع می‌نامد. به‌طور خلاصه باید گفت مزدا احتراق شمع پیشرانه‌ی بنزینی معمولی را با احتراق پیشرانه‌ی دیزلی ترکیب کرده و از این نظر پیشرانه‌ای با بهبود ۳۰ درصدی در مصرف سوخت و آلایندگی دی‌اکسید کربن حاصل شده است.


مزدا می‌گوید این پیشرانه ویژگی دورگیری آزاد نمونه‌های بنزینی را با مصرف سوخت و آلایندگی کم پیشرانه‌های دیزلی ترکیب کرده است.

مزدا CX-5
این پیشرانه ۲ لیتری جدای از ویژگی‌های احتراقی خاص خود به سوپرشارژر و سیستم هیبریدی ملایم ۲۴ ولتی مجهز بوده و قدرت ۱۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۴ نیوتون متری دارد. مصرف سوخت پیشرانه اسکای اکتیو ایکس در مزدا ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و آلایندگی آن در هر کیلومتر نیز ۹۶ گرم اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    اگه به موتور های درون سوز اعتماد کنن و سرمایه گذاری کنن ( برای مصرف کمتر و بازدهی بیشتر و آلودگی کمتر) صد در صد موفق میشن. (شنیدم مزدا داره روی یه سوخت سبز برای موتور های درون سوز کار میکنه.خدا کنه راست باشه??)

    1. مانی

      ۱۰ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بازده نیروگاه‌های برق چقدره؟؟؟
      تو مسیر انتقال تلفات چقدره؟تو خونه که ماشین رو شارژ می‌کنن چقدره؟
      بازده خود ماشین چند درصده؟
      موتور ماشین فرمولا وان مرسدس کمی‌ بیشتر از ۵۰ درصد بازده داره
      چرا همه از درون سوزا ناامید شدن؟
      البته سیستم‌های بازیافت انرژی خیلی‌ پیچیده و گرونی داره

  2. مرتضی

    ۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    اره خوب منم باشم میخرمش، پریوس با اون همه سیستم هم اندازه این( تازه 0.5 لیتر بیشتر) میسوزونه ، قدرت کمتر میده باید توی برق هم بزنیش ، نصف این هم قیافه نداره!
    نسخه های هیبریدی کاملش ( نه ملایم) ماشین های عالی ای میشن

  3. meysam

    ۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    قبلا گفتم بازم میگم این شرکت لامصب مزدا با همین تاسیسات و سرمایه گذاری پتانسیل فروش 2 برابری فروش الانشو داره. بس که ماشیناش جذابن، چه از نظر طراحی، چه پرفورمنس، چه ایمنی، چه قیمت، چه کیفیت و دوام.
    فقط باید رو مارکتینگ و بازاریابی و فروشش خیلی بیشتر انرژی بزاره.
    یه کم از تسلا یاد بگیره یه وانت با طراحی بچه 10 ساله رو چجوری اینقدر بزرگش کرده که همه جا دارن در موردش حرف میزنن و تو چند روز 250 هزارتا پیش فروش کرده.

    1. ADAK

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      واقعا نکته ی ظریفی را گفتی که :
      ” مزدا باید رو مارکتینگ و بازاریابی و فروشش خیلی بیشتر انرژی بزاره ”

      آخه این مدیرای ژاپنی که مدیرتشون زبانزده عقل شون به این نکات اصلا نمیرسه.
      دوست عزیز
      هر شرکتی الزاما سیاست اش بالا بردن آمار فروش نیست.
      مزدا هم مثل خیلی از شرکت های دیگه سیاستش اینه

  4. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (260 ديدگاه)

    مزدارا عشق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا