طبق خبر جدیدی که منتشر شده، مزدا ۳ مدل ۲۰۱۸ در زمان معرفی اواخر سال جاری خود تغییراتی را در آمریکا خواهد داشت.
گزارش شده که استایل منحصربهفرد این خودرو حفظ خواهد شد اما نسخههای تورینگ و گرند تورینگ از رینگهای جدید با تِم نقرهای تیره بهره خواهند برد. نسخه گرند تورینگ همچنین به چراغهای جلو و عقب LED و لامپهای روز روشن LED مجهز خواهد بود.
تغییرات داخل کابین کم هستند و بزرگترین آنها به بهروزرسانی کنسول بالاسری و چراغهای آنها در مدل تورینگ مربوط میشود.
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری پایه کماکان به تولید قدرت ۱۵۵ اسب بخاری خود ادامه خواهد داد. البته نسخه نیمهفول تورینگ مطابق انتظارات از پیشرانه پایه جدید که نسخه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۸۴ اسب است بهره خواهد برد. همچنین انتظار میرود سیستم ترمزهای احیا شونده نسخه گرند تورینگ حذف شود زیرا سیستمی ضروری نبوده و تأثیری حداقلی روی مصرف سوخت دارد.
مزدا ۳ مدل ۲۰۱۸ دارای ترمز شهری هوشمند خواهد بود که تا حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت عمل میکند. ظاهراً این سیستم در مدل اسپورت بهصورت استاندارد نصب خواهد شد درحالیکه مدلهای تورینگ از پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب نیز استفاده خواهند کرد.
اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند، بهای نسخه سدان از ۱۸۹۷۰ دلار و بهای مدل هاچبک از ۲۰۲۲۰ دلار آغاز خواهد شد.
Zabih
۲ مرداد ۱۳۹۶چقدر خوبه این مزدا
محمدرضا
۲ مرداد ۱۳۹۶گروه بهمن واقعا ظلم بزرگی در حق مزدا 3 کرده
نه خودش میتونه مونتاژ کنه ، نه میخاد وارد کنه ، نه اجازه میده وارد بشه !
… :|
رضا پ
۲ مرداد ۱۳۹۶دقیقا منم همین موارد و میخواستم اشاره کنم ،
که شما فرمودی
درود بر شما
واقعا به حال مشتریان و علاقمندان ایرانی مزدا چه فرقی میکنه چه تغییراتی کرده 😳😞
گروه بهمن خودشم نمیدونه چیکار میخواد بکنه با مونتاژ خودروهای چینی اعتبارشو زیر سئوال میبره
بسترن …😧
با اون لوگوش که چینی تر از همه چینیهاس اصلا باهاش حال نمیکنم
فیصل
۲ مرداد ۱۳۹۶مدیر مزدا3 ژاپنی هست تو ایران. فارسی هم حرف میزنه مثل بلبل. خیلی از کارمندان رو هم دوره آموزشی میفرستادن ژاپن. واقعا ژاپنی ها میتونستن به ایران تو صنعت خودروسازی کمک کنند ولی…
رامتین
۲ مرداد ۱۳۹۶چرا موتور مزدا3 بهبود پیدا نمیکنه. 10ساله داره همون 15 اسب تولید میکنه!! بنظرم در همه زمینه ها رشد کرده اما در این زمینه اصلا خوب کار نکرده. با حجم 2000 سی سی اصولا توان 155 اسب خیلی کمه. درحال حاضر میشه تا 200 اسب توان گرفت. موتور 2500 اش هم 5ساله 184 اسب میده، در حالیکه از همین موتور کمری 207 اسب گرفته! در کل تویوتا شرکت بهتریه گرچه محصولات مزدا بشدت زیبا هستند. ضمنا گیربکس هم در مزدا تغییر نکرده اما تویوتا یا هوندا مثلا بسمت 8 دنده و 10دنده روی آوردند.
Sina
۲ مرداد ۱۳۹۶من فکر میکنم چون هدف مزدا کاهش مصرف سوخت هست موتوراش کم توانه
شاهين
۲ مرداد ۱۳۹۶درسته ولی مزدا ازونجایی که به صورت چشمگیری اتاق سبک تری از هوندا و تویوتا و بقیه رقبا میسازه همیشه تو شتاب و سرعت در رتبه بالاتره.رجوع شود به شتاب صفر تا صد مزدا ۳-تویوتا کرولا_النترا-سراتو و همچنین مزدا ۶-اکورد-اپتیما_سوناتا. در همه موارد مزدا یه سر و گردن سریعتره.حالا چرا؟ دیگه اون هنر مزداست
سید مهران میرابوالقاسمی
۲ مرداد ۱۳۹۶مزدا می تونه قدرت بیشتری بگیره ولی نمی خواد سیلندر ها و قطعات موتور زود استهلاک پیدا بکنن و مزدا همیشه در سگمنت خودش هم از نطر شتاب وهم از نظر گیربکس نسبت به رقباش برتری کامل داشته.
امید
۲ مرداد ۱۳۹۶۱۵۵ اسب برای موتور دوهزار سی سی کمه؟!!
ASTON
۲ مرداد ۱۳۹۶همون به نظرم خوبه که
همین امروز با نماینده گروه بهمن صحبت می کردم میگفت گروه بهمن میخواد ولی ژاپنی ها قرار داد جدید برا ی مزدا 3 جدید با ایران نمیبندند
واقعا تو این سگمنت مزدا 3 از خوبان هست
Hamid...Audi
۲ مرداد ۱۳۹۶چون که تجهیزات گروه بهمن برای تولید مزدا3 جدید زیادی قدیمی هستن.
نمونه ش همین رنگ ماشین ها.بعد از 4-5 سال کارکرد مزدا3 بدون رنگ با مزدا3 رنگ ده هیچ فرقی نمیکنن و کیفیت رنگ این ماشین (تولیدی گروه بهمن) افتضاحه.
sevlan
۲ مرداد ۱۳۹۶۱۵۰ اسب واسه یه موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی عالیه ، این نهایت کم لطفی دوستان به مزدا ۳ بود ، دوستی که گفتی تویوتا بهتره ، یه بارکی بگو طرفدار تویوتام و خلاص ،چرا بهونه میاری !!!
رامتین
۲ مرداد ۱۳۹۶طرفدار تویوتا نیستم مشخصا ولی اگه مزدا با موتور قویتر باشه مدنظرمه نه تویوتا. بین این چند ژاپنی، با توجه به سلایق و ارقام و اعداد آدم تصمیم میگیره. بر این اساس، کمری انتخاب بهتری نسبت به مزدا6 هست.