اوایل ماه جاری میلادی نسخه پیشتولیدی کراس اووری از مزدا در کالیفرنیا رؤیت شد. این خودرو دارای پوشش مونوکرومی بود که هدف از آن پنهان کردن طراحی این خودرو بود. آن زمان گفته شد که این خودرو نسل بعدی مزدا CX-5 است و ازآنجاییکه نسل فعلی از سال ۲۰۱۶ تاکنون در بازار حضور دارد بنابراین احتمال چنین امری بالاست.
طراحان نیز فرصت را از دست نداده و تلاش داشتهاند با توجه به ویژگیهای پروتوتایپ یادشده طراحی نسل آتی این خودرو را تصور کنند. برای مقایسه بهتر نیز تصویر نسل فعلی CX-5 با زبان طراحی کودو دیده میشود.
همانگونه که میبینید تغییرات رخ داده طی دو نسل خیلی گسترده نیستند. با توجه به آنچه تاکنون از مزدا دیدهایم این طراحی را میتوان نسل سوم زبان طراحی کودو دانست که دنبالهروی آن چیزی است که با CX-30 کوچکتر شروع شده است. با این وجود پوششهای ضخیمتری در بدنه رندر منتشر شده دیده میشود و جلوپنجره نیز پهنتر و چراغهای جلو نازکتر شدهاند. سپر نیز تغییر کرده اما واضح است که تمامی اینها فعلاً در حد گمانهزنی هستند.
شیشه عقب خودرو بزرگتر از قبل بوده و این چیزی است که در نسل فعلی مورد انتقاد واقع میشد. اگر همین ویژگی در نسخه تولیدی نسل جدید CX-5 بکار گرفته شود قطعاً نکته مثبتی خواهد بود.
فعلاً گمانهزنیهای زیادی درباره محصول پرفروش مزدا وجود دارد. سال پیش گفته شده بود CX-5 جدید از پلتفرم دیفرانسیل عقب مشترک با مزدا ۶ استفاده خواهد کرد و این برند در حال توسعه پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی برای هماهنگی با این پلتفرم است.
در خبر دیگری هم آمده بود CX-5 جدید شاید با نام CX-50 عرضه شود. البته فعلاً چیزی تائید نشده است. بهترین حدس ما این است که تا پایان سال جزئیات زیادی در دسترس خواهد بود. همچون همیشه با جدیدترین خبرها درباره دنیای خودرو در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰بدک نیست….
محمدرضا
۹ خرداد ۱۴۰۰همین نسلش هم بسیار لوکس و عالی شده.از نظر تمام منتقدان.
البته اگر برخی دوستان نگن به مجله های خودرویی رشوه داده
فرشاد
۹ خرداد ۱۴۰۰مزدا عشقه
Aryan🥋🥋🥋judo
۹ خرداد ۱۴۰۰مزدا روح خودروسازی هستش
net
۹ خرداد ۱۴۰۰من قبلا خط استیل زیر چراغ جلو و جلوپنجره مزدا انقاد کردم و گفتم خیلی بد هست و حالا مزدا این خط استیل رو تیره کرده بهتر شده و کمتر تو ذوق میزنه،حتی اگر کلا این خط رو زیر چراغ جلو و جلوپنجره برمیداشت قشنگتر میشد