اگر به دنبال رودستر رؤیاهایتان هستید، مزدا میاتای جدید یا MX-5 پاسخ شما نیست. برخلاف انتظار حتی طراحی این خودروی روباز دونفره اسپرت، حتی در حد رندرهای اولیه و طراحیهای متفرقه هم نیست. اما بیش از هر چیز میتوان آن را یک میاتا دانست. میاتا همچنان حتی از دوردست هم قابل شناختن است. و حالا کاملاً امروزی هم به نظر میرسد.
مزدا MX-5 جدید با هیجان زیادی رونمایی شد. از مدتها قبل انتظار برای معرفی نسل جدید اشتیاق زیادی را بین طرفداران این خودرو ایجاد کرده بود. در نهایت آن چیزی که به عنوان MX-5 معرفی و رونمایی شده، خودرویی مدرنتر و جذابتر از قبل است. میتوان کیفیت بالاتر آن را حتی از تصاویر آن نیز احساس کرد. طراحی آن مردانهتر شده و خطوط تند و تیز و عضلههای بیشتری در آن دیده میشوند. سبک رقیقشده کودو در اینجا هم مورد استفاده قرار گرفته و البته نمیتوان آن را شبیه برادران بزرگتر مزدا ۳ و ۶ دانست.
فرم کلی بدنه کاملاً یادآور نسلهای پیشین میاتا است. حتی ممکن است برخی از شباهتها به جگوار E تایپ کلاسیک را هم بتوانید تشخیص دهید. با این وجود، چراغهای کوچک آن پایینتر قرار گرفتهاند و کاملاً اخمو و عصبانیاند. فرم هواکش بزرگ سپر از حالت تخممرغی سائق فاصله گرفته اما زیاد هم اسپرت و خاص نیست.
چراغهای عقب فرمی جدید دارند و به چشمهای خرگوش تشبیه شدهاند. در مجموع این طراحی، بدون افتادن در مسیر افراط، تکامل طراحیهای قبلی به شمار میرود و با تغییر چهره خندان و بامزه قبلی به تهاجمیتر و امروزیتر، همچنان میتواند یک رودستر پرطرفدار باقی بماند.
نسل چهارم مزدا میاتا، رویکرد مدرنتری در داخل کابین را در پیش گرفته است. فرم داشبورد شباهت زیادی به مدلهای مزدا ۲ جدید دارد. دریچههای هواکشها به صورت دایرهای و استفاده از حداقل پیچیدگی ممکن، در کنار رنگآمیزی تیره و کلاسیک روکش داشبورد و صندلیها، از ویژگیهای این بخش میباشند.
طول خودرو هنوز کوتاه به نظر میرسد و زیر چهار متر (۳۹۱۵ میلیمتر) است. عرض میاتای جدید، ۱.۷۳ و ارتفاع آن ۱.۲۳ متر و فاصله بین دو محور آن ۲.۳۱ متر میباشد. این ابعاد نشان از کوتاهتر شدن و عریضتر شدن نسبت به نسل قبلی دارند.
طبق معمول برای بخش فنی هم از تکنولوژی اسکای اکتیو بهره گرفته شده است. در حال حاضر دو نوع موتور بنزینی در دسترس میباشند. یکی موتور ۱.۵ لیتری با تزریق مستقیم سوخت که حدوداً ۱۴۰ اسب بخار نیرو تولید میکند و دیگری موتور ۲ لیتری که توان آن ۲۰۰ اسب بخار میباشد. البته هنوز ارقام دقیق فنی این خودرو اعلام نشدهاند. در ابتدا تنها یک گیربکس پنج سرعته دستی در دسترس است و سپس میتوان سراغ از یک گیربکس شش سرعته دستی و یا احیاناً اتوماتیک گرفت. نیروی تولیدی به محور و دیفرانسیل عقب منتقل میشود و یک فرمان با نیروی الکتریکی هم سواری آرام و راحتتری را رقم میزند.
فرید
۱۳ شهریور ۱۳۹۳من که عاشقشم تو most wanted قدیمی فک کنم مدل قدیمی همین بود واقعا عالی بود این مدل اگه اشتباه نکنم مصرف خیلی کمی داره
Saeed.shariati
۱۳ شهریور ۱۳۹۳مزدا هم دیگ لبخند جلو پنجره رو کلا ول کرده و سگرمه هارو کشیده تو هم که واقعا هم جذابه
ولی تریم داخلیش مشابه بقیه مدل هاس
محمدرضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دخترونس…
mory
۱۳ شهریور ۱۳۹۳اصلا با این کلاس حال نمیکنم
توفیقی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳ارزانترین کروکی دخترکش…ًًًًًًً!!!!!!!!
آرش
۱۴ شهریور ۱۳۹۳پژو RCZ R هم از نظر استایل ، موتور ، هندلینگ و قیمت از این بهتره
توفیقی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳بازم خوبه مثل یه آپارتمان جم و جور و نقلی میمونه.مجردی With GF
جهانگير
۱۳ شهریور ۱۳۹۳بازم GF
توفیقی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳من یکی که خوشم اومد.قیمتش هم مناسبه.و مثل آلمانی ها صفرهای حساب بانکیتو یکی یکی پاک نمی کنه.کافیه یه 918 بخری 1 میلیون دلار.اینم 30 هزار دلار.با هر دوتاشون هم میشه مخ زد مگه نه؟؟؟اون 970 هزار دلار رو هم خرج تاسیس نماز جمعه می کنم.که کربونادو خطبشو در مورد فروچیو بگه.@@@@@@@!!!!!!!!!!
لاکی استریک
۱۳ شهریور ۱۳۹۳توفیقی جان این چیزا بهانس پسری که کارش درست باشه با شلوار کردی هم مخ میزنه اصن نیاز به این ماشینا نداره
فرید
۱۶ شهریور ۱۳۹۳مگه شلوار کردی چشه شلوار کردی اصالت یک کرده اینو بدون بعدشم داف های کرد فقط ب شلوار کردی ج میدن اره جونم
آرین
۱۳ شهریور ۱۳۹۳عزیزم تو most wanted مزدا RX7 بود نه این
نوید
۱۳ شهریور ۱۳۹۳برای 2016 و حتی برای قرن 21 مسخرست
طراحیه کلیشو میگم
یکم شبیه z4 قدیمی شده مخصوصا عقبش
ali
۱۳ شهریور ۱۳۹۳منم خوشم نیومد …چراغای جلوشم خیلی ریزه :/
مرتضی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳نسبت به قبل طراحیش خیلی بهتر شده. اما میتونست بهتر هم باشه اگر جلوش یکم شبیه mazda3 بود.
احمدرضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۳زک اصلا خوب نیست
احسان آرسنالی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳نمیتونم با این مدل مزدا ارتباط برقرار کنم؟ کیا مثل من هستن؟ نه از انگیزه خریدار و نه از انگیزه فروشنده چیزی حس نمیکنم
Alpha
۱۳ شهریور ۱۳۹۳شما برو با سایپا 111 ارتباط برقرار کن
احسان آرسنالی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳عزیز دل نگفتم که کل مزدا بده گفتم این مدل شاعر میگه: هرکسی از ظن خود شد یار من * از درون من نجست اسرار من
امیدبرتر
۱۳ شهریور ۱۳۹۳ظاهرش خیلی زباست…
Ahmad
۱۳ شهریور ۱۳۹۳از مدل قدیمیش خیلی بهتر شده.
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳بسیار ضعیف و بسیار زشت تر از قبل
datsun
۱۳ شهریور ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی طراحی عقبش زیاد جذاب نیست
مجتبی (ساروی)
۱۳ شهریور ۱۳۹۳تو ی این کلاس و این رنج قیمت از نظر فنی کاملا قابل قبول و از نظر زیبایی بی رقیبه
Mohammad.S.F
۱۳ شهریور ۱۳۹۳به نظرم مزدا mx-5 فقط نسل اولش که چراغ مخفی شونده داشت طراحیش در زمان خودش خوب بود. اما نسلای بعدی نه.
اما موتورای خوبی داره
N.I.M.A
۱۳ شهریور ۱۳۹۳با دیدنش یاد HONDA S2000 افتادم که واقعا جاش خالیه …
Nissan GTR
۱۳ شهریور ۱۳۹۳طراحیش محافظه کارانه است یکم زیادی ساده شده
امید
۱۳ شهریور ۱۳۹۳خوبه طراحی داخلیش بهتره
Vahid
۱۳ شهریور ۱۳۹۳باشه پدال. من معذرت می خوام. حق با شماست یکم که چه عرض کنم ، جوکه خیلی +18 بود. به هر حال من خواستم بچه ها یکم شاد بشن. این مزدا رو میگی؟! طراحی دلنشینی نداره. ولی جان من اونایی که جوک منو خوندن حال کردن؟
سجاد
۱۴ شهریور ۱۳۹۳سلام.با توجه سایت پدال باید عرض کنم که مزدا mx5 جدید ظاهری شبیه به سایر محصولات مزدا دارد و بر اساس طراحی مشهور مزدا(kobo)طراحی شده ولی من این مدل از میاتا رو در اخبار جدید خودرو مشاهده نکردم و شنیدم که با پیشرانه حدودا 125اسب بخاری اسکای اکتیو بهره منده(بدون توربوشارژ) خواهشا رسیدگی کنید
RainCityCars
۱۴ شهریور ۱۳۹۳این تو منطقه آزاد انزلی هس و قیمتش 122 میلیون در اومد با موتور 2.0 .لی اگر z4 می اوردن زیبا تر بود
Ehsan
۱۴ شهریور ۱۳۹۳چراغ های جلوش ریز هستند ولی به ترکیب جلوی ماشین میاد و البته اون شیب جلوی خودرو ، عقبش به نسبت جلوش زیاد خوب درنیومده ولی اصل زیبایش از نمای کناریه
مهدی اسد زاده
۱۴ شهریور ۱۳۹۳اخم بهش نمیاد
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۳چقدر زشته..
farzam
۱۵ شهریور ۱۳۹۳به نظرتون جلوش شبیه وایپر سال ۲۰۰۰ نشده؟؟؟
farzam
۱۵ شهریور ۱۳۹۳به نظر من مزدا نا خودآگاه یکم کپی کرده