سبک طراحی محصولات جدید مزدا، طراحان را به وجد آورده و تعدادی از دانشجویان دانشگاه کلمسون و پاسادنا را برای ساخت یک خودروی کانسپت برای این شرکت ترغیب کرده است. نارنجی عمیق ۳ (Deep Orange 3 Concept) گرچه چندان نام با مسمایی به نظر نمیرسد، اما در عوض از یک طرح کاربردی و آینده نگرانه جذاب بهره میگیرد.
این هاچ بک خوش هیکل دارای دو ردیف صندلی ۳ تایی است تا ۶ سرنشین را به راحتی در خود جای دهد. شاسی این خودرو پیش از این در نمایشگاه سما ۲۰۱۲ رونمایی شده بود و اکنون نوبت بدنه و قوای محرکه است.
چهره این خودرو متناسب با خودروهای جدید مزدا و مفهوم کودو است. بنابراین شباهتهای زیادی بین این ماشین و محصولات نسل جدید مزدا وجود دارد.
موتور بنزینی این خودرو ۱.۵ لیتر حجم دارد و در کنار موتور الکتریکی در مجموع قادر است عملکردی مناسب را ارائه کند. جاییکه شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه ای و مصرف سوخت ۵.۵ لیتری بارزترین نشانه های آن هستند. روش انتقال نیروی هیبریدی این خودرو هم منحصر به فرد است. جایی که به صورت خودکار میتواند انتقال نیرو را روی محور جلو، عقب یا هر دو محور سوئیچ کند.
حامد
۱۸ مرداد ۱۳۹۲بهتره دانشج. ها سعی کنن دنبال اینجور چیزا نرن
aryamehr
۱۸ مرداد ۱۳۹۲دانشجوهای ایرانی نه اونا
امیر
۲۱ شهریور ۱۳۹۲بابا جشنئاره خوارزمی ما بهتر از ایناست
محمدرضا
۱۸ مرداد ۱۳۹۲مراکز دانشگاهی نیز نقش عمده ای در تحولات صنعت خودرو ایفا میکنند.
یکی از اون چیزهایی که هرگز توی ایران بهش توجه نشده.
ماشین قشنگیه ولی اون شش نفر به نظرم توش راحت نیستن. بیشتر از ساختن ماشین خوشحالن
ــــــیّدعلے ذوالفقاری
۱۸ مرداد ۱۳۹۲از بس سوشی خوردن مغزشون شکوفا شده، مثل ما نیستن که زیتون پرورده را با آب و تاب بخوریم و توهم خاویار بزنیم…
هادی مرتضوی
۱۸ مرداد ۱۳۹۲خوشبحالشون که انقدر ب کار دانشجوهاشون اهمیت می دن…ارتباط صنعت و دانشگاه ازون جمله های کلیشه ایه تو مملکت ما که مسؤولین فقط حرفشو می زنن و هیچ گاه طرفشم نرفتن (مثل کرسی های آزاد اندیشی که سال هاست قراره تو دانشگاها راه بیوفته!!)
skazi 68
۱۹ مرداد ۱۳۹۲بابا تو ایران دیپلم میگیری همه حال میکنن بعدشم ننه بابا میگن بسته برو خدمت از درس چیزی در نمیاد دروغ میگم بگو دروغ میگی
aryamehr
۱۹ مرداد ۱۳۹۲راست میگن دیگه از درس چی در میاد؟؟ای کاش خودم بعد دیپلم ب جای دان میرفتم تخصص یاد میگرفتم
امید
۱۹ مرداد ۱۳۹۲کاش میشد از دانشجوهای ما هم حمایت میشد100% طرح ها و ساخت خودروهای دانشجوها و جوونای خلاق ما از اونا بهتره—ولی متافسانه نه حمایتی میشه نه تجهیزات و وسایل و… ساختن خودرو رو در دست جوونای ما نمیدن…….و این به معنای واقعییه تاسفه که ما از همه عقبیمو داریم درجا میزنیم……….
فرامرز
۱۹ مرداد ۱۳۹۲موتورش رو با موتور روز دانشمندان ایران خودرو مقایسه کن! دانشمندای تقلبی ما از دانشجوهای اونا 20 سال عقبن و این نتیجه پارتی بازی، دلالی و دزدی مدیران بی کفایت ماست!
بنده خدا
۲۰ مرداد ۱۳۹۲با این اوضاع تا اخرت اجدادمون باید پراید سوارشن من خودم دست بکار میشم یه ماشین میسازم !!!!!!!!
نخندید حالا ببین؟؟؟؟!!!!!!!
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳این یه مزدا واقعی هست