مالکان نسخههای قدیمی مزدا ۳ سدان و هاچبک در آمریکا شاید به زودی اعلامیه فراخوانی را از سوی این خودروساز دریافت کنند. ژاپنیها در حال فراخوان نسل اول مزدا ۳ مدل ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ هستند. دلیل این فراخوان نیز لوگوی معیوب مزدا در وسط غربیلک فرمان این خودروهاست که شاید در زمان باز شدن کیسه هوا بشکند.
NHTSA میگوید در کل ۲۶۰,۹۱۵ خودرو شامل این فراخوان هستند، فراخوانی که تمامی فرمهای بدنه و تریم های مزدا ۳ را شامل شده است. مالکان این خودروها از ماه آگوست اعلامیه مزدا را دریافت خواهند کرد. شایان ذکر است این فراخوان ارتباطی به فراخوان کیسههای هوای تاکاتا که بیش از ۳۳ میلیون خودرو را درگیر کرده ندارد.
اما مشکل دقیق این خودروها چیست؟ در نسل اول مزدا ۳ لوگوی بزرگ این برند در وسط فرمان از پلی اورتان ساخته شده که معمولاً در مواد پلاستیکی بکار میرود. در طول زمان این پلی اورتان دوام خود را از دست داده و باعث میشود نشان مزدا در صورت باز شدن کیسه هوا بشکند. مزدا میگوید از سال ۲۰۰۶ به بعد از پلیاستر بجای پلی اورتان استفاده کرده و این ماده مشکل مواد اولیه را ندارد. همچنین NHTSA میگوید برخی مدلها نیز از متریال بهتر برای پوشش ماژول کیسه هوا استفاده کردهاند. فعلاً به نظر میرسد این مشکل مختص مدلهای اولیه مزدا ۳ است.
ظاهراً چندین نفر به خاطر این مشکل مجروح شدهاند. تمامی حوادث مرتبط با این فراخوان در خارج از آمریکا ثبت شدهاند و اولین آنها در سال ۲۰۱۵ گزارش شده است.
اما راهحل این مشکل ساده است. مزدا اقدام به تعویض نشان روی فرمان با نمونهای جدید با جنس متفاوت است خواهد کرد. این فراخوان بهصورت رایگان و توسط نمایندگیهای مزدا انجام خواهد شد.
محمدرضا
۲۱ تیر ۱۴۰۰خوشحالم امروز چشمم رو باز کردم.و یک bmw دیگرو ندیدم که طراح ها صالتشو نابود کرده باشن
محمد مختاری آذر
۲۱ تیر ۱۴۰۰اصلا نابود نشده اتفاقا خیلی زیبا شده مثل سری دو جدید که معرفی شد و بقیه خودرو ها یا مثلا شاسی بلند ix
بابا خوب فکر کنید واقعا طراحی ها و جلوپنجره عالی هستش ایراد نگیرید
Audi e_tron gt
۲۱ تیر ۱۴۰۰آره من هم تو نسل های جدید طراحی هاشون رو دوست دارم من ix و i4 را خیلی دوست دارم هم خودشان هم طراحی شان
اما بی ام و m4 را هم جرمی کلارکسون طراحی اش را پسندید
چند وقت پیش بی ام و هم گفت با دیدن طراحی اش از نزدیک نظرتان عوض می شود
از آن موقع می گویم پس کلا دیدنش از نزدیک فرق دارد .
البته من نمی دانم چرا به طراحی اش آنقدر بد می گویند اما بالاخره سلیقه ای است
بعضی ها دوست دارند بعضی ها هم خیر
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰فراخوانو نگاه کن توروخدا
کیان
۲۱ تیر ۱۴۰۰واقعا، اصلا ادم فکر میکنه اینا شاید خیلی بیکار باشن بعضی وقتها !!!
لوگوی بی کیفیت مزدا 3 نسل اول !!!
اصلا اونور اب فکر کنم درصد کثیریو و اوراق کردن یا اینقدر باهاشون راه رفتن که دیگه عمرشون تمام هست
هرچند مزدا سگ جونه ولی به قول شما : “فراخوانو نگاه کن توروخدا”
Aryan🥋🥋🥋judo
۲۱ تیر ۱۴۰۰دقیقا آخه خب لوگو بعد این همه سال خراب میشه دیگه وقتی تا الان کار کرده پس مشکلی نداره دیگه
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰مشتری مداری به سبک مزدا!
Mad.z.Max
۲۱ تیر ۱۴۰۰البته که مزدا کارش خیلی درسته و محبوب قلباس
ولی فکر کنم فراخوان رو NHTSA وادار میکنه که انجام بدن. هزینه ی حتی یه فراخوان به ظاهر کوچیک مثل همین سرسام آوره، دیگه چه برسه فراخوانای بزرگتر.
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰درسته ولی اخه ارم افتاده فکر نکنم این قدر مهم باشه که NHTSA فراخوان بده اونم برای خودرویی که دیگه از رده خارج شده اگه قرار به فراخوان دادن بود باید همه چرم های صندلی هیوندای و کیا که در سال های 2015 تا 2017 هستن رو فراخوان بدن که ماشین خوشتیپ همه چیز تمییز ولی درو باز میکنی چرم و ادوات حالتو میگیره.فکر کنم تعداد افرادی که مزدا 3 قدیمی دارند زیاد نباشه و با این کار اینارو تشویق به خرید مزدا جدید میکنه هرچند بقول شما همینم هزینه سرسام اوری هست و راه های دیگه ای برای تبلیغات وجود داره
Mad.z.Max
۲۲ تیر ۱۴۰۰بله موافق صحبت شما هستم، آآمممااا
NHTSAیه سازمان استاندارد ایمنی هست، و از اونجا که گاهی انگار بیکار میشن، میرن دنبال تربچه قاطیه میوه ها میگردن، یا گاهی هم دیده شده دنبال زیربغل مار بودن :))
قضیه این آرمه هم اینه که روی قسمت ایربگ رانندس، و گفتن وقتی ایربگ باز میشه، آرم خورد میشه و میره چش چال راننده رو در میاره. واسه همین گیر دادن به مزدا
امیر
۲۱ تیر ۱۴۰۰عجب !!!!! به خاطر لوگوی بی دوام فراخوان میدن.
واقعا نونی که کارگر ها و مهندس ها و رئیس مزدا در میارن حلالشون باشه.
نمی خوام خودنمایی کنم ولی واقعا افتخار می کنم مزدا دارم.
Mad.z.Max
۲۱ تیر ۱۴۰۰بخدا فراخوان رو خوده تولید کننده از رو دلسوزی نمیده، سازمانای استاندارد مجبورشون میکنن، گاهی هم که به دنبال شکایت تعدادی از مصرف کننده های اون محصول بخصوص هست..
ehsan fa
۲۱ تیر ۱۴۰۰اگه یه نفر بمیره به خاطر اون لوگو تا سود همه اون 260 هزارتا ماشین رو از حلقومشون نکشن بیرون ولشون نمیکنند. مزدا از ترسش فراخوان داده نه از سر شکم سیری
مهدی
۲۱ تیر ۱۴۰۰فقط میخوان تو چش باشن حالا با هر چیزی که شده
Roham
۲۱ تیر ۱۴۰۰ایرانخودرو:
– سلام، چرخهای ماشین من مربعیه!
+ اینا شرکتی همین جوره، نگران نباش!!
– ماشینم گیربکس نداره!!
+ این مدل همین جوره، خیالت راحت!!! مشکلی نیست
😐😐😶
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۴۰۰😂😂😂👌👏
البته آپشن آتشسوزی در محصولات ایرانخودرو را اضافه نکردی !
داشبور پلاستیک خشک محصولات جدید ایرانخودرو و سایپا را توجه کردید !
۲۰۶ یا تیبا تماماً از همون اول کار داشبوردشون قُر هست ، حالا فکر کنم با یکسال استفاده و زیر آفتاب بودن چی به سرشون میاره 😂🤦♂️🚫 !
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰😂😂😂 راستی قبلا پارس و 206 و یکسری ازین محصولات ایران خودرو مگه رینگ نداشتن الان چندوقته تو خیابون این ماشین هارو میبینم قالپاق داره!207 و پارس با قالپاق پیکان ادم خنده اش میگیره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰دنا و سمند هم همچین قالپاق هایی دارن!😂😂🤦♂️
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰چرا شبیه قالپاق پیکان وانت باردو و پیکان سفید یخچالی ها هستش قالپاق پیکان جوانان ازینا قشنگتره😂😂
راستی دنا که لاکشری ترین محصولشونه هم قالپاق داره؟بابا اون که بنز ایرانی هستش c200ی هست برای خودش.راننده هاش باهاش فاز بنزسواری میگیرن نه راه میرن نه راه میدن همین کارو کردن الان شده 450 اگه اشتباه نکنم الان ماشین نیم میلیاردی هست هم قیمت سوناتا و ازرا قدیمی فی میخوره😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰آره ماهان جان یه قالپاق کاغذی توپ با ۶پر دوبل براشون گذاشتن لامصب بامو هم جلوش کم میاره اینقدر که رخ ماشین داف کش شده!😂😂😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰بعضیا فکر کردن مشکل از لوگوست! درحالیکه اون ایراد لوگو باعث میشه توی باز شدن ایربگ اختلال پیش بیاد و نهایتاً راننده رو بجای اینکه محافظت کنه بکشه! تاسف برای درک خیلیا….