مزدا

نسخه سفارشی فلایین میاتا با پیشرانه V-8

شاید تنها زمانش بایستی فرا می‌رسید که «دانشمندان دیوانه» در «فلایین میاتا» یک تبدیل V-8 را برای نسل چهارم مزدا میاتا با شاسی ND درنظر بگیرند. حالا این اتفاق افتاده و این اسپورت کوچک‌اندام و قدرتمند، عضلانی‌تر و باشکوه‌تر از چیزی است که از آن انتظار می‌رود.

Flyin-Miata-ND-Mazda-Miata-V-8-front-three-quarter-2
«فلایین میاتا» از سال ۱۹۸۹ مشغول ارائه ارتقای سرعت برای مزدا میاتا بوده و به مدت ۸ سال است که از V-8 ها در محفظه موتور میاتا استفاده می‌کند. مطابقه گزارش منتشر شده، این کمپانی از کارهای قبلی بر روی مزدا میاتا تجربه کسب کرده و از آنها برای تبدیل جدیدترین نسخه این خودرو کمک گرفته است. نتیجه، چیزی است که از آن به «بهترین نمونه ممکن» تعبیر شده است.

Flyin-Miata-ND-Mazda-Miata-V-8-engine-bay
نسخه سفارشی فلایین میاتا V-8 برای یک مزدا MX-5 میاتا، شامل یک موتور ۶/۲ لیتری V-8 جنرال‌موتورز LS3 است که در ۳ سطح در اختیار قرار می‌گیرد. کیت پایه، از یک موتور موجود در نسل قبلی شورولت کامارو یا کوروت بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل ۴۳۰ اسب‌بخار در اختیار قرار دهد. در یک سطح بالاتر،  پیشرانه LS376/525 قرار دارد که یک موتور بزرگتر با یک میل بادامک برجسته‌تر است. آخرین سطح پیشرانه سفارشی فلایین میاتا، یک LS3 E-Rod است که برخی سیستم‌های پایش آلودگی را داراست. تمام این موتورها با یک گیربکس دستی ۶ سرعته مگنوم T56 و یک دسته دنده سفارشی همراه هستند. فلایین میاتا در همین حال، از امکان استفاده از این تنظیمات در نسخه آینده با سقف تارگای «میاتا RF» و «فیات ۱۲۴ اسپایدر» که بر پایه میاتا ساخته می‌شود، خبر داده است.

Flyin-Miata-ND-Mazda-Miata-V-8-front-three-quarter
فلایین میاتا می‌گوید که تا جای ممکن از قطعات اولیه استفاده کرده تا جایگزینی آنها در آینده با سهولت بیشتری صورت گیرد. همان‌طور که انتظار می‌رود، V-8 وزن بیشتری را برای میاتا به همراه دارد. امّا با وجود اضافه‌شدن ۲۵۰ پوند یا حدود ۱۱۳ کیلوگرم به وزن کلی خودرو، یک توزیع وزن مشابه بر روی محورهای جلو و عقب (۵۳ به ۴۷) حفظ شده است. این در حالی است که نسبت وزن محورهای جلو به عقب در نسخه معمولی میاتا، ۵۲ به ۴۸ است. به گفته فلایین میاتا، این تبدیل باعث ایجاد یک خودروی کاملاً یکپارچه شده و صرفاً کاربرد یک موتور بزرگ در یک خودروی کوچک محسوب نمی‌شود.

Flyin’ Miata LS 01
به همین منظور، این کمپانی تیونینگ تلاش زیادی کرده تا مشخصه‌های اولیه هندلینگ میاتا دست‌نخورده باقی بمانند. ضمن با جایگزین‌کردن یک سیستم دستیار فرمان متغیر هیدرولیکی به جای سیستم استاندارد الکتریکی، سعی در ارتقای حسّ رانندگی با این خودرو کرده است. دیگر تجهیزاتی که در مدل معمولی میاتا در بازار وجود دارند، از جمله استارت فشاری و نشانگر، همچنان در این نسخه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته دیگر خبری از سیستم کنترل کشش نخواهد بود.

2016-chevrolet-performance-ls376-525-cc-enginedetail
امّا این نسخه سفارشی از مزدا میاتا چقدر برای شما خرج در بر خواهد داشت؟ شروع این برنامه تیونینگ از ۴۹ هزار و ۹۹۵ دلار است که شامل هزینه اولیه خودرو نمی‌شود. شاید با این پول بتوان یک کوروت استینگری جدید را تهیه کرد، ولی «فلایین میاتا» معتقد است که چیزی بیش از «یک میاتا با موتور جایگزین» به شما خواهد فروخت. کیث تانر (Keith Tanner) از مسئولان این تیونر امریکایی می‌گوید:

کسانی که این نسخه تیونینگ را انتخاب می‌کنند، در واقع یک «میاتا» نمی‌خرند؛ بلکه یک خودروی اسپورت دست‌ساز V-8 می‌خرند که از یک شاسی فوق‌العاده استفاده می‌کند.

Flyin’ Miata 01

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    100 درصد خودروهای مزدا-سوزوکی-میتسوبیشی-سوبارو-اینفینیتی-تویوتا-هوندا و … قیمتشون زیر صد هزار دلاره
    99.99 درصد خودروهای نیسان و لکسوس و اکورا زیر صدهزار دلارقیمت دارن

    یعنی خودروسازی ژاپن با این خودروها از خودروسازیه انگلیس قوی تره ؟
    اگه یه دونه مکلارن MP-4 رو بیارم که تمام ماشین های ژاپنی رو قورت می ده
    شاید بگید ژاپن اقتصادی سازه ولی چرا لکسوس یا اینفینیتی یا …با این همه ادعاشون نمی تونن یه خودرو دهن سرویس کن درست کنن اگه می خوایید بگید پس ال اف آ چیه منم می گم خب چیه.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. mehran911

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      هر وقت صنعت خودرو سازیه انگلیس تونست خودرویی با قدرت LFA بسازه که همچین رکورد بی نظیری در nurburgring ثبت کنه . اونوقت شما بیا در مورد خودرو ساری انگلیس صحبت کن

      1. ali911

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (16 ديدگاه)

        LFA، یه ماشین که توش کلی آلومینیوم و فیبر کربن داره. واسه همین قیمتش تا 400 هزار دلار بالا رفته. موتورش، دست ساز 5.2 لیتری 10 سیلندر با 552 اسب بخار قدرت. صفر تاصد 3.6 ثانیه که از نیسان جی تی آر کمتره. و سرعتش با اینکه 330 تا اعلام شده، بعید می دونم به 320 برسه.
        داداش این پولو ببر 675 LT که خیلی سریعتره.

    2. Germany

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      خب معلومه که خودروسازی ژاپن در برابر انگلیس عددی نیست

      1. Vahid porsche

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (474 ديدگاه)

        پس نیسان gtr و لکسوس lfa چغندرن؟
        یه نیسان جی تی آر برای کل خودروسازی انگلیس بسه
        رکورد نوربرگ 7:08

  2. سامان اذری

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    عالیه ولی عالی تر از این مزدا میاتا با موتور خیلی سبک وانکل هست باید تا 2017 منتظرش باشیم
    خود مزدا تو معرفی rx جدید گفته میخوایم با قیمت پایه کامارو کوروت رو شکست بدیم
    چند وقت پیش خود مزدا یه موتور وانکل چهارسیلندرفکنم 1.5 لیتری یا 1.6 لیتری بود با 4 توربو شارژر قدرتش رو 1500 اسب بخار برده بود بالا

    1. Noble

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      وانکل تخصص مزداست.

    2. ali

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      به سامان اذری
      داداشم مزدا عمرا بتونه با قیمت کم کوروت و کامارو رو شکست بده
      کامارو تو پیست نوربرنگ رینگ 2 سال پیش رکورد لامبورگینی مورچه لگو رو زد و کوروت هم که یکی از هیولاهای دنیای خودرو هست همیشه سر بلند بوده و هست و خواهد بود
      تازه از یه موتور 1.5 لیتری 1500 اسب کشیدن پدر اون موتور رو در میاره هنر نیست که از یه موتور کم حجم 10 برابر ظرفیتش قدرت کشید که

      1. سامان اذری

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        علی داش تا سال بعد منتظر باش ببین مزدا چی میده بیرون
        یه بار هم رکوردهای مزدا rx7 رو ببین

        1. ali911

          ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (16 ديدگاه)

          تخصص مزدا قبول، قدرت کشیدن از کوچکترین موتور، ولی شما تا حالا چیزی راجب دوام موتورهای مزدا خوندی. متاسفانه مزدا اینقدر به موتور فشار و دما وارد می کنه که بعد یه مدت چیزی از موتور نمی مونه.

        2. MaZi Zo0M Z0oM

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (55 ديدگاه)

          دوست عزیز ali911
          اگر به تاریخچه مسابقات 24 ساعته لمانز نگاهی بیندازید،نام مزدا 787b به عنوان تنها خودروساز ژاپنی که توانسته مقام نخست رو در این مسابقات کسب کند رو در سال 1991 خواهید دید که تنها با 4 روتور مجموعا به حجم موتور2616cc قادر به تولید 607 نیوتن متر گشتاور در دور 6500rpm و بیشینه قدرت 700hp در دور موتور 9000rpm بود.مسابقات 24 ساعته لمانز هم که دیگه ته ته آزمون استقامت خودروهاست!

    3. مهسا

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (293 ديدگاه)

      شورلتت ارس پلاکه؟؟

      1. سامان اذری

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        اره کامارو zl1 ارس پلاکه

  3. sina.d

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    موتور وانکل با کد26b که حجمش ۲۶۰۰سی سی هست با دو توربو (البته با بوست پایین )داره ۱۰۵۰ اسب تولید میکنه.اونم با فول لوازم برای دریف.
    اونوقت با ۱.۵ لیتر۱۵۰۰ اسب تولید کردن!!!!!

    1. احسان

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (314 ديدگاه)

      دوست عزیز موتور وانکل کلا فرق داره ،یه ۱۵۰۰ سی سی عهده بوقش ۲۰۰ اسب میداد که اون موقوع نیسان با ۳۰۰۰ سی سی ۲۰۰ اسب میداد

      1. سامان اذری

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        داداش سینا تو همین پدال نحوه ساخت و فیلم دریفتشو گذاشتن
        تو قسمت جستجو بنویسی میاره

  4. احمد باقری

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مسلما باحال میشه، ولی قرار دادن یک موتور بزرگ با قدرت بسیار بیشتر بر روی یک خودروی کوچک، خیلی موارد دیگه رو هم به دنبال داره.

  5. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    واقعا مزدا حرف نداره.

  6. ارمان

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    قراره پرواز کنه ؟ این ماشین خیلی سبکه واقعا چقدر حال میده گیربوکس دستیشو بشینی ?

  7. جواد

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (141 ديدگاه)

    آقای فقط انگلستان اینکه ماشینای ژاپنی زیر 100هزار دلار هستن واسه اینه که اقتصادی باشن و به غیر از اون هرچیزی که گرون باشه به معنی خوب بودنشه؟ ماشین های انگلیسی مثل رویز رولز برای اینکه از امکانات رفاهی خاصی استفاده میکنن و طراحی کلاسیک دارن قیمت بالایی دارن و مزدا و تویوتا که شرکت های لوکس سازی نیستن و لکسوس هم در رده بی ام و هست یعنی هیچ ژاپنی تاحالا وارد بخش خودرو های فوق لوکس نشده حتی خود المانی ها مثل آیودی هم وارد این رنج قیمتی نشدن.

    1. ali911

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      هنوز هیچ آلمانی وارد کلاس فوق لوکس نشده؟؟
      مایباخ، اس600، آئودی A8 ، بی ام و کلاس 7
      اگه منظورت از کلاس فوق لوکس ممکنه کلاس سوپراسپرت باشه:
      آئودی R8 v10 پلاس، مرسدس AMG GTR، پورشه 911 توربوS
      در ضمن رویزرولز چیه؟ رولزرویس.

  8. مسعود

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    من دوست دارم مزدا میاتا رو با موتور اکوبوست
    3 سیلندر فورد اونم با بالا ترین تعریف گشتاور داشته باشم.
    و حتی بهتر از اون موتور 800cc دو سیلندر توربوی فیات.
    کلا به نظرم خودروی اسپرت کوچکی و ارزانی مثل مزدا میاتا پتانسیل سبکتر شدن و کاهش آلایندگی و ارزانتر شدن را دارد.
    پس چرا باید آن را گرانتر ، آلوده کننده تر و سنگینتر ساخت؟

  9. آرش

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    عاشق ابدی میاتا

  10. one:1

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    وزن کم و 430 اسب بخار
    چی میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا