مزدا

قیمت و مشخصات مزدا CX-9 مدل 2020

مزدا تغییراتی حداقلی در شاسی‌بلند CX-9 بازار آمریکا اعمال کرده و آن را با مدل سال ۲۰۲۰ روانه بازار نموده است.


پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری توربوی این خودرو هم‌اکنون ۱۴ نیوتون متر گشتاور بیشتری دارد. به این ترتیب زمانی که از سوخت با اکتان ۹۳ استفاده شود قدرت و گشتاور این خودرو به ترتیب برابر با ۲۵۰ اسب بخار و ۴۳۴ نیوتون متر خواهد بود. این نیروگاه آهنین با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و سیستم چهار چرخ محرک i-Active نیز در مدل سیگنیچر به‌صورت استاندارد وجود داشته اما برای باقی تریم ها باید با پرداخت مبلغ اضافی آن را انتخاب کرد.


CX-9 2020 در زمان استفاده از سیستم چهار چرخ محرک به اولین خودروی مزدا تبدیل می‌شود که از دستیار کشش آفرود جدید سود می‌برد. این سیستم جایگزین کنترل کشش سنتی شده و زمان شروع به هرزگردی چرخ را تشخیص داده و بنابراین میزان گشتاور را کاهش و نیروی ترمز را در آن چرخ افزایش می‌دهد. در این حالت قدرت به چرخ هایی می‌رود که هنوز روی زمین بوده و به این ترتیب خودرو کشش خود را حفظ می‌کند. سیستم هدایت گشتاوری جی پلاس نیز به‌صورت استاندارد در این خودرو دیده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های مزدا CX-9 2020 می‌توان به صندلی‌های کاپیتانی سفارشی در ردیف دوم اشاره کرد که راحتی سرنشینان در سفرهای طولانی را افزایش می‌دهد. این خودروساز ژاپنی همچنین درب پشتی برقی را به مدل‌های گرند تورینگ و سیگنیچر اضافه کرده است.


از تجهیزات باید گفت مدل پایه‌ی اسپورت دارای صندلی‌های جلوی گرم شونده با تنظیمات برقی برای سمت راننده، آینه‌بغل‌های گرم شونده، چراغ‌های حساس به گردوغبار، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، کنترل نوربالا و رینگ‌های ۱۸ اینچی می‌باشد. این خودرو همچنین به چراغ‌های LED، شیشه‌های عقب دودی، صفحه‌نمایش ۷ اینچی، بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع ۳ ناحیه‌ای، دوربین دنده‌عقب، ورود و استارت بدون کلید و… مجهز است.

بسته‌ی ایمنی مزدا نیز به‌صورت استاندارد وجود داشته و شامل هشدار خروج از مسیر، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی، ترمز شهری هوشمند با تشخیص عابران پیاده، هشدار برخورد و کروز کنترل راداری با توقف و حرکت می‌باشد.


قیمت CX-9 2020 برای نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک به ترتیب از ۳۳۷۹۰ و ۳۵۶۹۰ دلار آغاز شده و در مدل تورینگ به ۳۵۶۱۰ و ۳۷۵۱۰ دلار می‌رسد. این نسخه از شاسی‌بلند مزدا دارای صفحه‌نمایش ۹ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، تریم چرمی، درب پشتی برقی، صندلی‌های ردیف دوم متمایز و… می‌باشد. پکیج تورینگ پریمیوم نیز شامل مونروف برقی، سیستم صوتی Bose، دو پورت USB در ردیف سوم صندلی‌ها، حسگرهای پارک جلو و عقب و مه شکن‌های LED است. این پکیج قیمت ۲۱۰۰ دلاری دارد.

اما مدل گرند تورینگ در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک با قیمت‌های ۴۱۴۵۰ و ۴۳۳۵۰ دلار عرضه شده و به‌صورت سفارشی با صندلی‌های کاپیتانی در دسترس است.


نهایتاً به مدل سیگنیچر با قیمت پایه ۴۶۱۱۵ دلاری می‌رسیم که فقط به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه شده و به‌صورت استاندارد از صندلی‌های ردیف دوم انفرادی سود می‌برد. کنسول مرکزی با فضای اضافی، دو پورت USV، تریم کابین متفاوت و… نیز جزو ویژگی‌های این خودرو هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad amin

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سلام من عضو جدید هم هستم ‌،بنظرم این ماشین عالیه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      سلام خوش اومدین

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. مزدا

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      با این قیمت و آپشن ها چه حالی میده مزدا به مشتری هاش.
      ملت ایران هم که اصلا جز دنیا حساب نمیشن!اززیبای ها و امکانات دنیا محرومیم

      موافقم 11
  2. محمد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (598 ديدگاه)

    یکی از همسایه ها مدل 2018 رو داره…. پلاک منطقه آزاد انزلی…. چهره بسیار جذابی داره…. اصلا عکس گویای مطلب نیست

    موافقم 8
    مخالفم 1
  3. fr

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    با اختلاف بهترین طراحی داخلی و خارجی رو تو این کلاس داره واقعا زیباست

  4. net

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    رینگش قشنگه.اگر خط استیل جلوپنجره به درون چراغ جلو نرفته بود زیباتر میشد و اگر چراغ عقب نوار استیل به درون چراغ عقب نرفته بود زیباتر میشد.اگر ضخامت ال سی دی روی داشبورد نازکتر بود زیباتر میشد.اگر سقف سانروف بزرگ داشت زیباتر میشد

    موافقم 1
    مخالفم 2
  5. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (260 ديدگاه)

    مزدا با عقل و روح ادما بازی می کنه

    موافقم 10
  6. محمد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (598 ديدگاه)

    پای منطقی ترین کامنتها حداقل یه دیسلایک هست…. حتی اگه صدتا لایک باشه…. یه عده هستن فقط شستشون رو دیسلایکه…. توهم زدن خیلی بارشونه…. یه بنده خدایی گفته عضو جدیدم….. یعنی چی دیسلایک میدی؟؟؟

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. رامین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (918 ديدگاه)

    مزدا تو طراحی ماشیناش انگار مهره مار داره. هر چی تولید می کنه قشنگه لعنتی

    موافقم 11
  8. meysam

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    به به به….. چه سری، چه دمی ، عجب پایی.
    واقعا تو طراحی سنگ تموم گذاشته این مزدا

  9. Mohsen

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تازه عضو شدم.ماشین قشنگ و دوست داشتنی هستش.دم مزدا گرم

    موافقم 10
  10. مانی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چه طراحی داخلی‌ خوبی‌ داره
    بالا‌ترین تیپ با تمامی‌ آپشن‌ها کار نیمه لوکس‌ها رو سخت میکنه
    انگار مزدا می‌خواد برندش رو از اقتصادی به نیمه لوکس ارتقا بده

  11. هادی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    وقتی میگی مزدا ، با اون لوگوی متین و باوقار !!! روح آدم جلا پیدا میکنه
    چقدر برند باکلاس و هوشمند و با وقار و عالیه این مزدا
    کاش نسل 3 جدید مدل 2020 بیاد و بخرمش چون اینا رو دیگه ما نمیتونیم بخریم ! ببخشید خودمو میگما

    موافقم 3
    مخالفم 2
  12. احمد

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    این خودرو مزدا 9 دو توربو به تعداد انگشتان در منطقه ازاد انزلی وارد شده چند سال پیش

  13. نیستانک

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خودرو سازان مهم ژاپن محصولات خود را در دو سطح تولید می‌کنند که مهمترین آن بعلت استاندارد سخت و پیشرانه قوی تر در بازار آمریکا هست. تولیدات آسیایی هم در سطح نیاز آسیا هست. مثل مزدا 3 و مزدا cx5. ولی مشخصه کلی ژاپن این هست که اگر رانندگی در سطح خوب داشته باشید تا ده سال حتما راضی خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا