مزدا MX-5 میاتا مدل ۲۰۱۹ از افزایش قدرت و تکنولوژیهای ایمنی جدیدی برخوردار شده بود. مزدا به همین خاطر قیمت این خودرو را افزایش داده و به ۲۵۷۳۰ دلار رسانده بود که ۴۳۵ دلار بیشتر از مدل سال قبل آن بود. البته با در نظر گرفتن افزایش ۲۶ اسب بخاری قدرت پیشرانه این افزایش قیمت چندان به چشم نیامد.
مزدا MX-5 میاتا برای مدل ۲۰۲۰ نیز دوباره افزایش قیمت را تجربه کرده است. این خودرو هماکنون در نسخه اسپورت سقف نرم قیمت پایه ۲۶۵۸۰ دلاری داشته و بنابراین قیمت آن نسبت به قبل ۸۵۰ دلار بیشتر شده است.
انتخاب مدل هاردتاپ RF باعث میشود حداقل قیمت خودرو به ۳۳۰۴۵ دلار برسد که ۷۰۰ دلار بیشتر از قیمت مدل سال ۲۰۱۹ است. واضح است که قیمت نسخه پرچمدار تورینگ نیز افزایش داشته است. این افزایش قیمت در نسخههای سقف نرم و RF به ترتیب برابر با ۸۹۰ و ۱۰۹۰ دلار میباشد.
اما دلیل این افزایش قیمت چیست؟ بنا به اخبار رسیده، مزدا تجهیزات ایمنی بیشتری و سیستم تعلیق بازنگری شده را برای میاتا در نظر گرفته است. پکیج i-ActiveSense مزدا که قبلاً برای مدلهای اسپورت و کلاب عرضه میشد هماکنون بهصورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود داشته و همین موضوع درباره سیستمهای پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از مسیر و ترمز اضطراری شهری صادق است.
نوربالای خودکار و تشخیص علائم ترافیکی نیز بهصورت استاندارد در تریم های گرند تورینگ وجود داشته و مدلهای سقف نرم و سخت کلاب و تریم های بالاتر هم برای اولین بار از اپل کارپلی و اندروید اتوی استاندارد سود خواهند برد.
تریم های گرند تورینگ MX-5 میاتا که دارای گیربکس دستی هستند از جذب کنندههای شوک بیلشتین، دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق با تنظیمات اسپورت برخوردار میشوند. این بهبودها قبلاً مختص مدلهای کلاب مجهز به گیربکس دستی بود. با توجه به تجهیزات بیشتر و تجربه رانندگی اسپورت تری که در تریم گرند تورینگ به دست میآورید بنابراین مزدا MX-5 2020 ارزشی استثنایی در برابر مبلغ پرداختی و خصوصاً در مقایسه با خودروهایی همچون تویوتا ۸۶ دارد.
Worth
۱۰ دی ۱۳۹۸این ماشین عشقه.
یجورایی تو دل برو و بامزه،با پرفورمنس زبانزد و قیمت عالی.
یکی از اونهاست که اگه از اینجا نجات پیدا کردی حتما باید یکی بگیری
پویا
۱۰ دی ۱۳۹۸چقدر ناکامل نوشتین
meysam
۱۰ دی ۱۳۹۸واقعا ماشین عشقیه اما یه کم بیشتر هزینه کنی آمریکایی های قلدر بهت چشمک میزنن
Shahrukh
۱۰ دی ۱۳۹۸این از اون انتخاباییه که قلب تصمیم میگیره نه عقل?
وگرنه،ماستنگ اکوبوست با قیمت مشابه،انتخاب منطقی تری نیست آیا؟??
احمدرضا
۱۰ دی ۱۳۹۸فقط فیات 124 اسپایدر آبارث
هم موتور بهتر و هم قیافه زیباتر
علي
۱۰ دی ۱۳۹۸این ماشین cult حساب میشه و کسی که اولین بار عاشقش بشه دیگه همیشه میخوادش
مهردادكمال
۱۰ دی ۱۳۹۸فکر میکنم تو ۹۹ درصد شما نتونین تمام پتانسیل بوگاتی و لامبو و فراری ووو بیرون بکشین !!! حالا فک کنین با بودجه کم بتونین مزدا تهیه کنین و از صدای موتور و هوای ازاد تو منطقه توسکانی لذت ببرین .. کاریه از دست این ماشین برمیاد
Farzad
۱۱ دی ۱۳۹۸?
saheb
۱۱ دی ۱۳۹۸میگم چرا مزدا طراحی میاتا رو بازنگری نکرده و طراحی اسپورت تری بهش نداده با اینکه پرفورمنس قابل توجهی داره.
منظورم اینه که چرا طراحیش مثل سدان های مزدا و بهتر نیست.
البته سلیقه ای هست و این نظر منه دوستان
میلاد
۹ تیر ۱۴۰۱سلام
این تنها ماشین دنیاست که هم اسپرته هم کوپه هم رودستر هم کوچکه هم کم مصرفه هم برای استفاده روزمره هم برای بانوان هم برای آقایان
با این ویژگی ها هیچ ماشین دیگری وجود ندارد.
یاحق