مزدا طی سالهای آینده قوای محرکه و مدلهای زیادی را به بازار عرضه خواهد کرد تا بتواند فروش و درآمد خود را افزایش دهد. به گزارش Nikkei Asia، این شرکت در حال برنامهریزی برای تولید تعداد زیادی از خودروهای کوچک و بزرگ است که اصلیترین آنها جانشینهای CX-5 و CX-8 کنونی خواهند بود. به گفتهٔ این نشریه، این دو کراساوور پلتفرمی محرک عقب دارند و از پیشرانهٔ شش سیلندر آیندهٔ مزدا استفاده میکنند.
مزدا تیزر این پیشرانهٔ شش سیلندر خطی جدید که در نسخههای بنزینی و دیزلی تولید خواهد شد را در نوامبر گذشته منتشر کرد. تولید این پیشرانه باید از سال ۲۰۲۲ آغاز شود و احتمال ساخت نسخههای هیبریدی و پلاگینهیبریدی آنهم وجود دارد. نسل بعدی مزدا ۶ که تا سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد هم از همین موتور استفاده میکند. مزدا همچنین اخیراً تأیید کرده است که پیشرانهٔ وانکل این شرکت هم در سال ۲۰۲۲ بازخواهد گشت اما صرفاً بهعنوان یک افزایشدهندهٔ بُرد برای مدل الکتریکی MX-30. گفته میشود این موتور، بُرد کراساوور الکتریکی مزدا را از ۲۰۰ کیلومتر به دو برابر افزایش میدهد.
مثل دیگر خودروسازان، شیوع بیماری کرونا بر مزدا هم تأثیر منفی گذاشته بهگونهای که فروش آن در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته و در ماه اکتبر هم کاهشی ۳ درصدی را به ثبت رسانده است. این در حالی است که شرایط هوندا و تویوتا در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۰ بهسرعت بهبود یافته و از بحران ناشی از کرونا بیرون آمدند. طبق گزارشها، فروش مزدا CX-30 بسیار زیاد بوده اما مزدا ۳ فروش چندان خوبی ندارد.
احمد
۲۰ دی ۱۳۹۹ژاپنی ها نماد افت فروش ????
مزدا هم که رفته تو سراشیبی :))))
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۳۹۹یخ بزار!!
جدول فروش امریکارو که یادت نرفته؟؟؟
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۳۹۹جالبه فیک ها فقط زیر مقالات ژاپنی و کره ای پیداشون میشه!!!
مقالات هفته گذشته تا الان رو نگاه کنید کاملا مشخص هست.
Hadi
۲۰ دی ۱۳۹۹این بندگان خدا هم بالاخره میخوان یه جایی عقده هاشون رو خالی کنن دیگع……
چه جایی بهتر از مقالات محصولات ژاپنی و کره ایی!
که خودشون رو سبک کنن…
AMG///
۲۰ دی ۱۳۹۹محمد جان بیخیال این فیک ها
این ها فقط توسط یکی کنترل میشن
جناب م.ژ !
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹دقیقا
لحن حرف زدنشون خیلی شبیه همه
م.ژ = سلمان = فرید = احمد و……..
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۳۹۹????
Hadi
۲۰ دی ۱۳۹۹احمد فازت چیه؟
حالت خوبه؟
برو یه نگاهی به آمار ارقام بزن بعد بیا حرف بزن…
Hadi
۲۰ دی ۱۳۹۹اگه مزدا 6 جدید طراحیش مثل اون رندر باشه با موتور v6 و دیفرانسیل عقب بینظیر میشه و میتونه حتی با آلمانیا رقابت کنه ?
با توجه به RWD بودنش…
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹قبلا هم گفتم بازم میگم
طراحی مزدا میرزه به کل هیوندای با اون طراحی های چینی
ایوب
۲۰ دی ۱۳۹۹مزدا از معدود شرکتایی هست که واقعا میدونه داره چیکار میکنه. چه از لحاظ طراحی و چه فنی و قشنگ نگاه میکنه کاریو اشتباهاتی که بقیه کردنو تکرار نکنه
درست مثل الان که انگار یه عده فراموش کردن ماشین محور عقب هم داره، مزدا ماشین دیف عقب میسازه
مثل الان که یه عده یادشون رفته نسل جدید باید طراحی زیباتر از نسل قبل داشته باشه
در کل مزدا یه شرکت قابل تحسینه
R@m!n
۲۰ دی ۱۳۹۹بی حاشیه و کاربلد. چقدر دلم اون مزدا 6 جدیدو میخواد
M.J.ZAHEDI
۲۰ دی ۱۳۹۹واقعا حال ادم جا میاد وقتی به محصولات مزدا نگاه میکنه
یه سبک طراحی بسیار زیبا و مهندسی شده
حالا هم داره از موتورهای جدیدش رونمایی میکنه دیگه چه شود
زیزیگولو
۲۰ دی ۱۳۹۹ماشینای دیفرانسیل جلو عمومیت بیشتری دارن و تو یه مقیاس کلی نسبت به ماشینای دیفرانسیل عقب حجم تولید بیشتری تو کمپانیای خودروسازی دنیا دارنو حتی هزینه های تولیدشونم به نسبت ماشینای دیفرانسیل عقب کمتر هستش ولی ماشینای دیفرانسیل عقب مزایای فراوونی دارنو طرفدارای زیادیم دارن …… مثلاً یکی از مزایای ماشینای دیفرانسیل عقب ویژگی فرمون پذیری هستش، درست برعکس ماشینای دیفرانسیل جلو که تموم قدرت موتور به چرخای جلویی منتقل میشه و تو شتاب گیریای ناگهانی کنترل فرمون سخت میشه و هر چقدرم ماشین پرقدرت تر باشه این مشکل حادترم میشه
Abbas.Lambo
۲۰ دی ۱۳۹۹این شد یه چیزی،مزدا از محدود برنداییه که نمیشه به راحتی ازش نقصی گرفت،زیبایی،کیفیت،تکنولوژی،لذت رانندگی و قیمت مفت!
SS
۲۰ دی ۱۳۹۹بالاخره یه جنب و جوشی در مزدا دیدیم
از وقتی مزدا، مزدا سپید رو گذاشت کنار من کلا حسم رو به مزدا از دست دادم
اما واقعا تو ژاپن داره چه اتفاقی میوفته؟
این از نیسان و میتسوبیشی سره فرار گوسن و سرازیری میتسو اونم از لکسوس و تویوتا، بخاطر سوپرا جدید و لندکروز و GS و سن بالای بیشتر محصولاتشون
سوءتفاهم نشه من خودم از طرفدارهای محصولات جوان پسند ژاپنی هستم منتاها وضعیت الان خودروسازان ژاپنی عادی نیست!
درسا
۲۰ دی ۱۳۹۹ایول این شد یه خبر خوب بعد مدت ها،چقدر دوست دارم یه میاتا با موتور ۶سیلندر داشته باشم،اونوقت با اون وزن کم به ۳۰۰کیلومتر شاید برسه!خیلی حال میده اینطوری،البته یه رول کیج می خواد تا به کشتنت نده!
میثم
۲۰ دی ۱۳۹۹با اون موتور وانکل برای افزایش برد بشدت موافقم
خیلی راه حل بهتریه نسبت به باتریهای حجیم و سنگین و گرون
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹عجب چیزیه
موتور شیش سیلندر + دیفرانسیل عقب = ??
Aryan kia
۲۰ دی ۱۳۹۹فقط اون مزدا ۶ من الان قدیمی ترشو تو منطقه آزاد میبینم واقعا هیجان کل وجودمو میگیره
واقعا از نزدیک بسیار زیباست
و خیلی طراحی خشنی داره دوستانی که تو منطقه آزاد زندگی میکنن میدونن من چی میگم
Aryan kia
۲۰ دی ۱۳۹۹مزدا واقعا طراحی عالی داره و واقعا ماشیناش اسپرت وجوون پسنده و اینکه مزدا الان لایق اینی که هست نیست
مزدا لیاقتش خیلی بیشتره مزدا به یه بودجه خیلی خوب نیاز داره تا بتونه محصولاتش رو با شرایط خوبی بفروشه و اینکه به تبلیغات خوبی هم نیاز داره
به نظر من اگر مزدا با تویوتا همکاری کنه بهترین اتحاد جهان رو تو خودروسازی تشکیل میدن
تویوتا به مزدا بودجه و تبلیغات مناسب کارخانه برای تولید انبوه مزدا رو میده
و مزدا هم طراحی های فوق العادش رو به تویوتا میده و به خودرو های تویوتا روح بیشتری میده
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۳۹۹فکر کنم میخواد در امریکا با همکاری تویوتا کارخونه تاسیس کنه.
موتور ۶ سیلندر و شاسی دف عقب مزدا احتمالا در بعضی مدل های لکسس دیده خواهد شد.
https://www.pedal.ir/تویوتا/لکسس-تویوتا-پلتفرم-پیشرانه-مزدا/
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۳۹۹پدال واقعا نمیشه کاری برای این لایک و دیس ها برداشت؟؟
از طریق ای پی و… این افراد رو شناسایی کنید(یا راه های دیگه من بلد نیستم)
نظرات اول این مقاله به نسبت بقیه مقالات تعداد لایک و دیس عجیب و غریبی دارند.
اکانت این افراد رو حذف کنید خواهشا??
Mazda3
۲۰ دی ۱۳۹۹بین ژاپنی ها و کره ای ها هر کدوم ویژگی ها و طرفدارای خودشون رو دارن و نمیشه گفت کدوم بهتره اما مزدا مقداری متمایز تره و یه چیز دیگس این رو در عمل هم دیدم و کاملا ترجیحش میدم.