خودروسازان همواره محصولات آینده خود را با محصولات فعلی رقبا مقایسه میکنند تا نقاط قوت خودروهای خود را برجسته کنند. برای مثال مزدا محصولات خود را با ب ام و مقایسه کرده زیرا این دو کمپانی دارای برخی فلسفههای مشترک درباره ذات خودروهای خود هستند؛ اما خب این قضیه دیگر صادق نیست زیرا ژاپنیها تمرکز خود را روی تویوتا معطوف کردهاند.
دلیل این کار را شرح میدهیم. طرفداران ب ام و میدانند که این برند تغییراتی داشته و علیرغم شعارهای خود درباره ارائه حد نهایی لذت رانندگی دیگر این مسئله را اولویت خود نمیداند. روشی که مهندسان کمپانی برای برنامهریزی احساس فرمان، پاسخ پیشرانه و صدای اگزوز در پیش گرفتهاند باعث شده محصولات مدرن بامو هیجان کمتری برای راننده داشته باشند و ارتباط بین راننده و خودرو تقریباً از بین رفته است.
هرچند مزدا میخواهد هیجان و درگیری رانندگی و سواری محصولات خود را حفظ کند و از شنیدن اینکه هماکنون محصولات تویوتا را به عنوان خودروهای سنگ محک خود قرار میدهد کاملاً سورپرایز شدهایم. اتوگاید میگوید مزدا تحت تأثیر روش مهندسی تویوتا کمری جدید قرار گرفته و درباره چگونگی پاسخ به میزان بالای هیجان رانندگی آن نگران است.
یکی از مهندسان مزدا در زمان معرفی پیشرانه اسکای اکتیو X جدید این خودروساز در کالیفرنیا گفته است:
کمری پیش از این، با اینکه سواری کلافه کنندهای داشت اما بسیار خوب میفروخت. آنها هماکنون خودروی بسیار بهتری را ارائه کردهاند.
مزدا در حال حاضر برای معرفی نسخه بهروز خانواده مزدا ۶ برای بازار اروپا آماده میشود. این خودرو چند هفته دیگر در ژنو حاضر خواهد بود. ژاپنیها همچون تکنولوژی جدید و بسیار مهم خود یعنی SPCCI را نیز به این رویداد خواهد آورد. SPCCI میخواهد اولین پیشرانه بنزینی با جرقه کمپرسی در دنیا باشد. این تکنولوژی روی کاغذ مزیتهای یک پیشرانه دیزلی را با آلایندگی کمتر و دورهای بالاتر پیشرانهای بنزینی ترکیب میکند.
امیر.عارف
۲ اسفند ۱۳۹۶یکی از شعارهای مزدا این بود که با مزدا از رانندگی لذت ببرید. امیدوارم که این قابلیت و در کنار تمام تغییرات خوب حفظ کنه
CNA
۲ اسفند ۱۳۹۶اقا من یه سوال داشتم
تویوتا کمری جدید وارد ایران شده؟
امیر
۳ اسفند ۱۳۹۶بعید میدونم دوتاشون بتونن استاندارد ایران رو پاس کنن
Saeed Boroomand
۲ اسفند ۱۳۹۶همونقدر که تویوتا و هوندا و نیسان هویت خودشون رو دارن مزدا هم همینطور. و اتفاقا طی چند سال آتی هم توی طراحی و هم توی پیشرانه از بقیه حتی جلوتره، توی سیستم هندلینگ و طراحی داخلی هم که همیشه عالی بوده…
البته انصافا کمری جدید از نزدیک مثل یه سدان بزرگ و با شکوه از آب در اومده بر خلاف نسل قبلیش و نسل قبل تر که یکم انیمیشنی بود طراحی اش…
#ali.m#
۲ اسفند ۱۳۹۶ژاپن تبدیل شده به غول مهندسی پیشرانه .
موتور تراکم متغییر نیسان .
اسکای اکتیو ایکس مزدا ،که بی سابقه بوده و بزرگترین خودروساز ها موفق ب انجامش نشدن .
F۲۲RAPTOR
۲ اسفند ۱۳۹۶مزدا ۶ تو سگمنت دی زیبا ترین محصوله
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۶با نظرتون موافقم
اومدم همین نظر رو کامنت کنم، دیدم شما زحمتش رو کشیدین، ترجیح دادم نظر موافق بدم
طراحی کابین مزدا 6، بسیار به پرچمداران لکسوس و اینفینیتی شبیه
ال اس و کیو
با توجه به اینکه در کلاسی پایینتر قرار داره، از طراحی پرچمدارها بهره میبره
کیفیت ساخت و سواری مزدا هم که همیشه مثال زدنی بوده
پس حرفی واسه گفتن باقی نمیمونه
دوستان قبل از تایید و یا رد نظر بنده، تصاویر این 3 خودرو یاد شده رو در کنار هم مقایسه کنن و به خطوط سیال بدنه، حجم دماغه و ستون سی منتهی به صندوق عقب دقت کنن
ناگفته نماند این طراحی در هیوندای آزار نسل جدید هم بکار گرفته شده
#ali.m#
۲ اسفند ۱۳۹۶توضیحات خیلی ساده ی سایت( مزدا )در مورد موتور های اسکای اکتیو ایکس:
SKYACTIV-X is set to become the world’s first* commercial gasoline engine to use compression ignition to realize an unprecedented level of sharp engine response and torqueful acceleration combined with higher fuel efficiency and cleaner emissions than ever before.
.
Mazda also developed a new platform, next-generation SKYACTIV-VEHICLE ARCHITECTURE, with increased focus on our human-centered design philosophy to maximize the inherent ability of the human body. Together, these groundbreaking next-generation technologies synergistically support Mazda’s world-renowned Jinba-ittai driving experience.
اینجوری مزدا در بین رقبا بیشترین لذت رانندگی رو خواهد داشت .
ali a
۲ اسفند ۱۳۹۶کمری و آکورد جدید شدن سنگ محک این کلاس….جفتشون پیشرفت خیلی خوبی داشتن …تعجب نداره رقبا نگران شدن..مزدا هم با اینکه خودروسازه خیلی خوبیه ولی همیشه فروشش کمتر از هوندا و تویوتا بوده برای همین باید یه چیزای رو تغییر بده …
Sina
۲ اسفند ۱۳۹۶بچه ها یه سوال بنظرتون خرابی و اصتحلاک مزدا خیلی بیشتر از تویوتا و نیسان و هوندا نیست
واقعا خوشگلتره بحثی نیست …نمیدونم چرا ولی اینجا توی منظقه اروند مزدا زیاد تو تعمیرگاه میبینم حس میکنم نسبت به ژاپنی های دیگه ظریف تر و حساس تره و نیاز به مراقب و احتیاط بیشتری داره
ويكي
۲ اسفند ۱۳۹۶یکی از علت هاش اینه که تو منطقه آزاد (اروند)بعضی از ماشین ها مثل مزدا یا هندا سفارش آمریکان که وارد میشن یعنی دست دوم و تصادفین که تو دبی صاف کاری و تعمیر شدن وارد کشور شدن واسه همین بعد یه مدت باز خراب میشن..مزدا نسبت به ماشین های کره ای مثل هیوندا و کیا خیلی کم صفرش و سفارش خلیجیش وارد میشه ! اونم بخاطر قیمتشه که نسبت به اونها بیشتره
#ali.m#
۲ اسفند ۱۳۹۶صد درصد مزدا خیلی حساس تره .
موتورهایی با ضریب تراکم بالا تر به سوخت بسیار حساسن و حتما باید بنزین با اکتان بالا مصرف کنن .
(منظورم مزدا های مونتاژ نیست)
Saeed Boroomand
۲ اسفند ۱۳۹۶در مورد موتور جدید بخصوص سوخت با اکتان پایین برای کارکرد موتورش بهتره. بیشترین بازده رو با اکتان ۸۱ بدست آوردن. موتور کلا جوری طراحی شده که انفجار توی هر سیکل زمان و فشارش کنترل میشه و خودش رو با سوخت هماهنگ میکنه.
#ali.m#
۲ اسفند ۱۳۹۶کدم موتور جدید ؟
متوجه نشدم
اگه منظورتون موتورهای جدید مزدا هست که دارید اشتباه میکنید .
Saeed Boroomand
۲ اسفند ۱۳۹۶سری اکس.
#ali.m#
۲ اسفند ۱۳۹۶سعید جان اسکای اکتیو هدفش افزایش راندمان و کاهش حجم موتور ،مصرف و الایندگیه.
تو این موتور ها ضریب تراکم به بالاترین حد ممکن میرسه.
ب همین دلیل بنزین با عدد اکتان پایین .
دچار پدیده ناک میشه و زود تر از موقع مقرر میسوزه.(مهم ترین دلیلی ک تا الان هنوز کسی همچین موتوری نساخته )
اینه ک باید اکتان بنزین بالا باشه .
اکر چیزی غیر از این میدونید ممنون میشم توضیح بدید .
Saeed Boroomand
۳ اسفند ۱۳۹۶حرف هاتون درست هستش و به این دلیل طراحی موتور های با تراکم بالا تا الان ممکن نبوده که ناک یا احتراق ناخواسته کنترلش از نظر زمانی تا حالا با سنسور و اکچویتر ها و پردازش کند ممکن نبوده، اسکای اکتیو اکس از تعداد زیادی سنسور اطلاعات فشار رو لحظه ای دریافت میکنه و دما رو. و بر مبنای این ها مقداری قبل از این که سوخت فشرده شده منفجر شه خود به خود، جرقه میزنه و سوخت رو منفجر میکنه. انفجار خود به خودی همونطور که میدونید مشکلش اینه که اگه هماهنگ با چرخه ی حرکت بقیه پیستون ها نباشه خب هم انرژی رو تلف میکنه و هم به موتور آسیب میزنه وهم لرزش موتور آزاردهنده رو به همراه داره.
خوبی بنزین اکتان پایین در همینه که سریع تر میتونه به نقطه ی انفجار برسه، که باعث میشه توی بازه دور موتور بزرگ تر و لود بیشتری بتونه مزدا این چرخه رو فعال کنه.
به جز این ایکای اکتیو اکس از چرخه میلر هم استفاده میکنه، چرخه میلر همونطور که میدونید به این شکل عمل میکنه که وقتی پیستون بالا میاد تا سوخت و هوا رو فشرده کنه سازنده میتونه دریچه سوخت رو برای مدت باز نگر داره تا مقداری از هوا خارج شه از چیمبر و نسبت سوخت به هوا افزایش و ضریب کمپرس کم شه، اینطوری با از دست دادن مقداری بازده میشه در عوض هر وقت راننده بخواد توان بیشتری رو بدست آورد. هر وقت شرایط مناسب نباشه مزدا از سیکل میلر و حرقه زنی زود هنگام واسه تعادل و ناک زدن غیر مفید بهره میگیره.
و از همه این ها جالب تر این که مزدا دینامیک و سیلندر و فرایند تزریق رو جوری طراحی کرده که مخلوط سوخت و هوا وقت تزریق و فشرده شدن توی سیلند میچرخن مثل گرداب و یه مخروط با تراکم خیلی بالتر حدود ۳۷ و یه پوسته با تراکم کمتر حدود ۲۹ رو نزدیک شمع تشکیل میدن و اینطور با جرقه زدن بخشی از مخلوط لین میسوزه و یه جبهه بزرگ رو اطراف مخروط شکل میده و خیلی سریه اون بخش منفجر میشه.
و در نهایت این که با وجود تمام این کنترل ها همچنان توی همه ی بار ها و دور موتور نمیشه از مزیت کمپرس بالا استفاده کرد اما برای رانندگی نرمال مزدا تونسته کنترل کنه خروجی رو.
———————
به خاطر فشار زیاد پیشرانه های الکتریکی دو دهه ی خیلی جذاب رو پیش رو داریم.
بعد از تراکم متغیر نوبت به موتور های opposite piston و همین طور میکرو ژنراتور ها میرسه که در صورت استفده هیبرید پتانسیل بالایی دارن، ، و بعد از این ها پیل سوخت و در نهایت باتری ها هستن که همه رو کنار میزنن دیر یا زود…
رامتین
۲ اسفند ۱۳۹۶بنظرم مزدا در بعضی پارامترها پایینتر از کمری قرار داره و شاید فقط در عملکرد موتور و زیبایی بهتر کار کرده. اصولا مزدا موتورساز بهتریه که نمونش اسکای اکتیو x است. اما بنطرم هوندا و محصولی به نام آکورد از هر دو کاملا برتره. خودروی سال آمریکای شمالی.
pars_marand
۲ اسفند ۱۳۹۶اگر آمار فروش ماه ژانویه 2018 تو بازار امریکا رو ببینید کمری 2018 حدود 21% افزایش فروش ولی هوندا آکورد 2018 حدود 10% کاهش فروش و مزدا 6 هم افت بسیار شدید 53 درصدی رو ثبت کرده . تمام کارهایی که از هر لحاظ برای تولید یه خودرو انجام میشه در نهایت برای فروش بیشتر و سودآوری برای کارخانه هست و فعلا کمری 2018 تونسته این مهم رو انجام بده. کاهش آمار فروش هوندا آکورد کاملا قابل تامل هست
Saeed Boroomand
۳ اسفند ۱۳۹۶دلیل فروش بهتر کمری این موارده:
اعتماد بیشتر مشتری، قابلیت اطمیمان بیشتر، دو سال خدمات پس از فروش رایگان، ایمنی کمی بیشتر، مصرف سوخت کمی کمتر با قدرت کمی بیشتر موتور، و بالاخره قیمت دست دوم بالاتر.
توی بقیه موارد آکورد بهتره، و تقریبا همه ی منتقد ها آکورد رو برگزیدن اما خب دلیل نمیشه…
alirezaasg5
۳ اسفند ۱۳۹۶“کمری پیش از این، با اینکه سواری کلافه کنندهای داشت ”
ما مدل2007 کمری به رنگ بژ رو داشتیم و یکی از بهترین تجربه های رانندگی من بود این ماشین دوستانی هم که داشتن مطمینم با من هم نظرن …. حالا نمیدونم یا ما تو باغ نیستیم یا نویسنده خیلی دل خرمی داره
حسین وی
۳ اسفند ۱۳۹۶دلیل فروش کم مزدا سیاست های این کمپانی هم هست و همچنین تیراژ پایین
اون دوست عزیزیم که گفتن محصولات مزدا ظریف هستن باید بگم که اصلا اینطور نیست پسرخاله بنده 3new داشت دست فرمون افتضاح و روغن ماشین رو که باید 5 هزارتا عوض میکرد باش 10 15 هزار تا میرفت 220 هزار تا را رفته بود ولی اصلا تو کابین یه ذره صدا نمیشنیدی بلاهایی که سره اون اورد ماشین دیگه بود چرخش در میرفت