مزدا

مزدا RX-10 ویژن لانگ تیل، هایپرکار الهام‌بخش ژاپنی…

مزدا RX ویژن کانسپت چند سال پیش را به یاد می‌آورید؟ خودرویی که گفته می‌شد پیش‌نمایشی از RX-9 جدید است؟ خب این کانسپت مزدا که توسط ماکسیمیلیان اسنایدر طراحی شده یک پله بالاتر قرار گرفته و ایده‌ی محصول پرچم‌دار مزدا را وارد سطح متفاوتی کرده است.

اسنایدر طراح بدنه‌ی محصولات میتسوبیشی موتورز ژاپن بوده و RX-10 ویژن لانگ تیل را به عنوان هایپرکار الهام‌بخش مزدا که می‌تواند به‌صورت جاده‌ای و مسابقه‌ای به ویژه کلاس هایپرکارهای لمانز تولید شود تصور کرده است.

نیروبخش این هایپرکار مجازی پیشرانه سه روتور ۲.۳ لیتری توربو است که قدرت ۷۸۰ اسب بخاری تولید می‌کند. اضافه شدن دو پیشرانه الکتریکی نیز باعث می‌شود قدرت کل این مجموعه به ۱۰۳۰ اسب بخار برسد. اسنایدر می‌گوید این خودرو در تئوری به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای دست یافته و حداکثر سرعت ۴۲۷ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

و حالا به بحث طراحی می‌رسیم. از آنجایی که پیشرانه RX-10 ویژن لانگ تیل در بخش عقب قرار گرفته بنابراین از پروفایل پیشرانه وسط استفاده شده و در بخش جلو نیز قوس‌های چرخ خمیده و همچنین چراغ‌های LED و جلوپنجره قابل‌تشخیص مزدا دیده می‌شوند. کابین این هایپرکار به خاطر شیشه جلوی گسترده خود جادار و فراخ به نظر می‌رسد.

نیمه عقب این کانسپت برجسته‌ترین بخش آن است زیرا نام لانگ تیل آن همانند مک لارن F1 GTR لانگ تیل چنین چیزی را نشان می‌دهد. این خودرو ارتفاع بسیار پایین داشته و بنابراین برای جولان دادن در پیست لمانز بسیار عالی به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    پیشرانه‌ های جدیدو بهینه‌ ی مزدا در کنار طراحی ماشینایی با ظاهر جذاب باعث شده تا این برند تو هر کلاس خودرویی حرفای زیادی واسه گفتن داشته باشه

  2. محمد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی شبیه فراری SF90 استراداله نیست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    از عقبم میشه روندش

  4. علی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    رنگ آمیزی های مزدا خیلی براق هست و خطوط روی بدنش هم کمه (تقریبا هم ماشین هاش )

  5. سامی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    چرا از نمای بغل اینقدر زشت شده !!!

  6. meysam

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    واقعا مزدا مستحق جایگاه بالاتری از الانش داره.
    امیدوارم موتورهای وانکل مزدا حداقل بعنوان افزایش دهنده برد دوباره زنده بشن

  7. سینا BMW

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    موتور های اسکای اکتیو مزدا نجات دهنده ی بنزینی ها میشن. مزدا میخواد مثل سونی باشه، زمانی که همه ی گوشی ها بدون حاشیه ی کناری و غیر فلزی میشدن سونی گوشی های خودش رو عادی تولید میکرد و الان مزدا مثل سونی روی ماشین بنزینی کار میکنه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. امیر.عارف

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    همیشه مزدا خودرو ساز بی حاشیه بوده . تمام ماشینهای تولیدی این برند بی ادعا ولی قابل احترام هستند . کسانی که خودروهای این برند را سوار شدند متوجه شدند که چرا مزدا میگه (با مزدا از رانندگی لذت ببرید)

  9. امیر.عارف

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    همیشه مزدا خودرو ساز بی حاشیه بوده . تمام ماشینهای تولیدی این برند بی ادعا ولی قابل احترام هستند . کسانی که خودروهای این برند را سوار شدند متوجه شدند که چرا مزدا میگه ((با مزدا از رانندگی لذت ببرید))

  10. حالا یکی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (165 ديدگاه)

    از هر نظر دیوانه کنندست. بینظیره

  11. علیرضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    مزدا یجورایی شبیه آرسناله توی لیگ برتر . خوش ترکیب و زیبا اما نه مثل نیسان و تویوتا .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا