این روزها مزدا به شدت مشغول نسل بعدی MX-5 شده اما هنوز روی محصولات دیگر این شرکت هم توجه کافی دارد. از جمله مزدا ۳ جدید که البته در ژاپن با نام اکسلا (Axela) عرضه می شود. بسته اسپرت جدید برای مزدا ۳ با نام 20S اسکای اکتیو عرضه خواهد شد.
اولین برگ برنده مزدای 20S موتور ۲.۰ لیتری DOHC جدید با تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر است. این موتور که با فن آوری معروف مزدا یعنی اسکای اکتیو ساخته شده، با کمک یک گیربکس شش سرعته جدید بنام EC-AT Activematic نیرو را به چرخهای جلو منتقل می کند. در بیانیه مزدا صحبتی از میزان قدرت و گشتاور و همچنین شتاب این مدلها نشده است. اما سرعت مدل هاچ بک ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
برجسته ترین تغییرات مدلهای اسپرت، اسپویلر بزرگ عقب و چرخهای ۱۷ اینچی آلومینیومی هستند. و در داخل اتاق نیز صندلیهای چرمی، کروز کنترل، شیشه های ضخیم تر ضد صدا، لایه عایق زیر صندلیهای ضخیم تر و عایقهای ضد ارتعاش را باید نام برد که در کنار سیستم های استانداردی نظیر لامپهای زنون، سیستم مانیتورینگ پشت خودرو، صندلی راننده با قابلیت کنترل در هشت جهت و سیستم های ایمنی، فهرستی طولانی از امکانات و تجهیزات را تشکیل می دهند.
مصرف سوخت این مدل اسپرت مزدا ۳ با چرخهای ۱۵ اینچی، تنها ۵.۷ لیتر در صد کیلومتر است اما اگر از چرخهای ۱۶ یا ۱۷ اینچی سفارش بدهید، مصرف سوخت به ۶.۱ لیتر افزایش خواهد یافت. مقایسه این اعداد با مدلهای معمولی مزدا ۳ نشان از تغییرات بسیار ناچیز مصرف سوخت دارد.
قیمت مزدا ۳ اسپورت 20S در ژاپن معادل ۳۰ هزار دلار می باشد. این خودرو رقبایی مثل فورد فوکوس ST و سوبارو ایمپرزا هاچ بک و میتسوبیشی لنسر اسپورت بک را به مبارزه می طلبد.
Aref
۲ مرداد ۱۳۹۱یه ماشین اسپرت ناز برای جوانان
ولی حیف که بیشتر جوانان ایرانی پول همچین ماشینی رو ندارند.
سجاد
۲ مرداد ۱۳۹۱عارف جان ما باید با عکساش حال بکنیم.
امیرمحمذ
۲ مرداد ۱۳۹۱تقصیره خودمونه دیگه همه اگه اعتراض کنیم وپشت هم باشییم این گمرک آزاد میشه و ما هم از اینا سوار میشیم
حالا آزادم نشه حداقا این فرقون ها ماشین های مزخرف ایران که میکنند تو پاجه ملت اگه بدو بدو نریم بخریم هم ارزان میشه هم از اونا سوار میشیم
پس تقصیره خودمونه که میبینیم وصدامون در نمیاد
milad
۲ مرداد ۱۳۹۱تا سال دیگه از هر 5 ماشین 3تاش چینی میشه بعد کم کم چینی ها هم یاد میگیرن چجوری ماشین بسازن همون راهی رو که هیوندای تا چند سال قبل طی کرد اونوقت خودروسازهای ما میان تیبا و رانا با افتخار میسازن….
ali m
۲ مرداد ۱۳۹۱آقا ما هاچ بک های به این خوششششگلی داریم صبا هاچ بک 111هاچ بک اینا را میخواهیم چکار
esi
۲ مرداد ۱۳۹۱اگه چینیا می سازن پولش تو جیب خودشون میره نه تو جیب فرانسوی هایی که از ازل تا ابد دشمن ما ایرانیها بودن و هستن داداش
ALI
۳ مرداد ۱۳۹۱آره عسی تو راست میگی!!!!!!! اخه آدمه…… مگه فرانسه ارثه باباش پهلوی ماست که بخواد دشمن ما بشه؟! مگه فرانسه بیکاره؟ ؟؟
منصور
۷ دی ۱۳۹۲اسی جان کی گفته فرانسه دشمن ماست؟
دشمن ما ایران خودروئه…
لعنطططی ما خودرو ملی نخاییم کیو ببینیم(با ایران خودروم)
من که 100 تومن دارم میرم بقیشم وام میگیرم کیا اپتیما میگیرم…
…..
چی؟
آره داداش اتفاقا به شخصیتی که ماشین به آدم میده احتیاج دارم…
والا…
نوید
۲ مرداد ۱۳۹۱مزدا چیه که اسپرتش کردن بیشتر 240 تا نمیره سمند ELX بیشتر سرعت میره
سعید
۲ مرداد ۱۳۹۱چی میگی…! فک کنم از پراید اونورتر نرفتیا. برو تو خیابون واستا به یکی که مزدا3 هاچ بک داره بگو سوارت کنه..!! تا ببینی چه تندو تیزه. نمیدونی نظر نده
sunmartin
۲ مرداد ۱۳۹۱“تا سال دیگه از هر 5 ماشین 3تاش چینی میشه بعد کم کم چینی ها هم یاد میگیرن چجوری ماشین بسازن همون راهی رو که هیوندای تا چند سال قبل طی کرد اونوقت خودروسازهای ما میان تیبا و رانا با افتخار میسازن….”
من در تمامی تاپیک ها به این موضوع شوم اشاره کردم البته من مخالف کشور خاصی نیستم اما دوستداشتم مثل بقیه کشورهای همسایه (حالا جای دور نمیریم همین اطراف) ترکیه و ,دوبی, عراق , ,و حتی آذربایجان و ارمنستان از تمامی کمپانی های اروپایی وآسیایی نمایندگی معتبر و به روز در ایران بود (نه مثل برادران …و…) برای چاپیدن جیب مردم البته اینها دلالن و اسم نمایندگی رو یدک میکشن چرا؟ به خاطر این موضوع که اگه واقعا نماینده تویوتا یا کیا موتورز بودن باید قیمت هاشون به قیمت جهانی نزدیک بود نه اینکه 2 الی 3 برابر بیشتر …ولی ما شدیم موش آزمایشگاهی چین برای خودروهاش تا بیاد و یواش یواش خودرو ساز بشه البته یکی دو مدلش هم تا بحال بد نبوده مثل لیفان 620 و فولوین 2 (ام وی ام 315)
علی ( امارات_ابوظبی)
۲ مرداد ۱۳۹۱سلام.
ولله این مدلا تو ایران خیلی قیمتش بالاست، اما اینجا بهترین مدل ماشینها رو با بهترین قیمت میتونیم بخریم، من تا حالا 5 مدل ماشین مدل بالا خریدم و فروختم
احمد.ف
۳ مرداد ۱۳۹۱جای ما رو هم خالی کن!!!!
ر ضا
۳ مرداد ۱۳۹۱یعنی لیاقت ایران و ایرانی سوار شدن تو ماشین پراید و پژو سی سال قبله.از کوزه همان برون تراود که در اوست
منصور
۷ دی ۱۳۹۲بخدا حرف دلمو زدی …بیا ماچت کنم
محمدعلی
۳ مرداد ۱۳۹۱آقا جون ما هنوز داریم پیکان تولید می کنیم مردم هم دارن میخرن مقصر خودمونیم
ARYAN
۳ مرداد ۱۳۹۱یک اسپرت زیبای کامل بدون نقص
محسن آبادان
۴ مرداد ۱۳۹۱ای کاش همه ایران منطقه آزاد بود خستمون شد از بس تو آبادان چرخیدیم
سعید
۱۲ شهریور ۱۳۹۱همونو داری محسن برو خدا رو شکر کن. بعدش مگه شما در سال مرخصی 1 ماهه ندارید. منطقه آزاد انزلی که اینطوره مرخصی دارن…!!!
مسعود
۴ مرداد ۱۳۹۱سلام مصرف کم هندلینگ بالا و ظاهر زیبا از جمله مزایا مزداست،ولی خدانکنه به سرعت گیرهای خیابان نزدیک بشی که باید مواظب باشی از زیرش چیزی نکنه
alireza
۱۱ مرداد ۱۳۹۱از چی بگم برات
انتظار داری چی از کارخونه ی سایپا و ایران خودرو دربیاد؟
جز پراید و پژو؟ خوب آره رفیق پول توشه
ولی پول های کثیف
شمام مثل منید شمام کم درد ندارید
درد اصلیتون اینه که خوب پول ندارید
ما کسی نیستیم با این زخما دردمون بگیره
ولی این ماشینارو کی میخواد سوار بشه؟؟!!
از چی بگم برات ……..
پوریا
۹ شهریور ۱۳۹۱ای ول !!!!!!
یاس !!!!!!
محمدحسین
۱۷ مرداد ۱۳۹۱من نمیدونم چرا هیچ وقت آرزوی داشتن خودروی ژاپنی و آمریکایی رو نمی کنم؟؟؟؟؟!!!!!
فورد جی تی و شلبی و کوروت و دوج وایپر و نیسان جی تی آر و لکسوس ال اف ای با اون قیافشون حالمو بهم میزنن…ولی برندهای اروپایی من عاشقشونم…
مثل فراری و لامبورگینی و پورشه و آئودی و بی ام و و آستون مارتین و…
میلاد از رشت
۲۴ آذر ۱۳۹۱خاک بر سر خودروسازی که برای جبران کسادی فروش و عدم استقبال مردم و برای جبران عدم تولید و…
لگنی مثله پیکان وانت رو 11میلیون بفروشه و شعار تحریم رو سر بده!!
آخه پیکان که دیگه قطعاتش تویه سوپر مارکتم پیدا میشه!! اصلا مگه این پیکان لگن چی داره که از 7ملیون کردینش 11ملیون!!!!!
پیام
۱۲ بهمن ۱۳۹۱سلام.من یه دونه صندوق دارشو دارم تیپ3 خیلی ماشین کم مصرفیه . من ازش رازیم.
مرتضی
۳۱ شهریور ۱۳۹۵من با مزدا ۳ حال میکنم ایشالا سال آینده میگیرمش