نسل جدید مزدا ۳، یک خودروی دوستداشتنی اسپرت است که میتواند در شهر، سفر و تفریح با شما همراه باشد. یک کلمه برای توصیف این خودرو کفایت میکند: اسپرت. هاچ بک این مدل شاید نزدیکترین رقیب برای فورد فوکوس و فولکسواگن گلف به شمار آید. و حالا مدل GT یا گرند تورینگ هم جذابیتهای افزونتری را به نمایش میگذارد.
طراحی مدلهای ۲۰۱۴ بسیار دلنشینتر از نسل قبلی مزدا ۳ است. احتمالاً با نمونه هایی از این نسل جدید برخورد داشتهاید. مخصوصاً در مناطق آزاد، تعداد بیشتری از این خودروی جذاب و خوش قیمت را میتوان مشاهده کرد. در برخورد نزدیک، دیگر از یک خودروی فشرده و جمعوجور خبری نیست و با بازی با احجام و خطوط، ترکیبی استوار، مدرن و قدرتمند ایجاد شده است. کار طراحان در ارائه سبک کودو، بسیار قابل تحسین است. زیرا نتیجه کار، وقار بیشتر، در عین سبک منحصربهفرد طراحی خودرو است. حالا به نظر میرسد مزدا شخصیت خود را بازیافته است.
طراحی داشبورد نیز کاملاً بروز و جذاب است. البته ممکن است به الهام گرفتن از ایدههای مرسدس بنز کلاس A و C نیز متهم شود. مخصوصاً در نشانگر بزرگ میانی که به شکل یک تبلت است و یا دایره فرمان. با این وجود، ارگونومیک خوب و راحتی استفاده در اولویت مزدا بودهاند.
میزان مقاومت پیچشی شاسی تا ۳۰ درصد بهبود یافته این در حالی است که مزدا این کار را بدون افزایش وزن به انجام رسانده است. فرمان نیز دقیق و سریع است و سیستم تعلیق جدی نیز حداقل لرزش را منتقل میکند.
پسوند GT ممکن است باعث گمراهی شما شود تا انتظار یک هاچ بک آتشین را داشته باشید اما باید کمی انتظارات خود را تعدیل کنید. پیشرانه این مدل یک موتور چهار سیلندر خطی ۲.۵ لیتری با تکنولوژی اسکای اکتیو است که با تنفس طبیعی و تزریق مستقیم سوخت، ۱۸۴ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که نسبت به نسل قبلی، ۱۷ اسب بخار و ۲۳ نیوتن متر، افزایش را نشان میدهد. این موتور با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت میشود که امکان تغییر دنده از طریق پدالهای روی فرمان نیز وجود دارد.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر این مدل، ۷.۲ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۱۲ کیلومتر بر ساعت (محدود شده) می باشد. مصرف سوخت این مدل در بزرگراه ۶.۱۹ و در شهر ۸.۴ لیتر است که برای یک هاچبک اسپرت پنج درب، ارقام خوبی محسوب میشوند.
شاهین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳در بین سه خودروی نام برده شده از نظر طراحی مزدا 3 بی شک به سر و گردن بالاتره.
نمیدونم این نسل هم نسخه ی MPS خواهد داشت یا خیر.
توی مقایسه ای که درباره ی نسل قبل این مزدا با گلف و فوکوس انجام شده بود،مزدا سوم شده بود،گلف دوم و فوکوس اول.
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود بر ژاپن…
e.scamp
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ببخشید شاهین زیر پستت کامنت میزارم ولی مطلب کاملا یکطرفه بود بلاخره این ماشین باید یه سری عیوب داشته باشه ولی فقط خوبی هاش رو نوشتن
شاهین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳e.scamp جون،چند تا دلیل داره که اینجوری به نظر میاد، اول اینکه این ماشین تازه معرفی شده و بالاخره نظرات در موردش مثبته.
دوما اینو به تنهایی بررسی کردن و رقیب هاش نبودن.(توی همون کامنت اولم هم نوشتم که در بین این سه تا،توی نسل قبل مزدا سوم شده بود)
باید هر سه تا با هم مقایسه بشن تا بفهمیم کدوم یکی برتره.
البته این مزدا واقعا خوبه،واقعا.
حسین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳چه ماشین خوبی شده!!کاشکی بود!
راستی کسی میدونه چه جوری میشه یه کمپین جمع اوری امضا برای ارتقا ایمنی خودرو های داخل راه انداخت؟؟
امید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳حسین داداش کسی نمیاد خودتوخسته نکن البته من طرف دار چنین حرکتی هستم اما برای صفر شدن تعرفه واردات و عوارز و مالیات بر ارزش افزوده منطقی و دادن قسطی خودرو های کم مصرف بدون پیش پرداخت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
مگه امید چی گفته که همه بهش دیس دادن . ؟؟؟؟
خدایا پناه میبرم به تو .
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مزدا و عشق است…
انزو
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳چقدم ک اهمیت میدن و رسیدگی میکنن!!!!
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳کاش تو ایرانم اینقدر رسیدگی می کردن.
آرش
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز ایجاد کمپین برای ارتقا یعنی رضایت به ادامه روند کنونی تولید،از این نامردهای بی مروت آبی گرم نمیشه خیالت راحت باشه. اگه قرار به ایجاد کمپین باشه باید برای تسهیل ورود خودروها با کیفیت باشه و لا غیر
خاوری مزراتی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳کلا وضعیت صنعت خودروسازی روبراهه و نشونه ها حاکی از افزایش عمق بازار دارد..مدلها روزبه روز زیباتر و بهینه تر و باکیفیت تر میشوند و اقتصاد هم همراهی میکند
این همراهی موجبات ورود بی نهایت بنگاه جدید را فراهم میکند..درچنین شرایطی همه درباره توسعه بازار خود و افزایش مدلها و حرکت به سمت کاهش الایندگی حرف میزنند
احسنت به مزدا برای این توپ آتشین
درود
شاهین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳خاوری جان توپ اتشین رو خوب اومدی.باید منتظر جواب فورد و فولکس واگن باشیم!
پدال جان دیدگاه من محو شد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
شاهین جان فورد و فولکس جواب دارند ، هرکدامشان نمونه های
مختلفی از قدرت خروجی دارند . البته مزدا کمتر وارد قدرت میشه .
اما با اینحال مثل نقل فروش میره . مزدارو خیلی قبولش دارم .
توی طراحی خیلی خوب عمل میکنه . زبان طراحی داره . همینطور نیسان
و هوندا . اما تویوتا نه . تویوتا فقط میفروشه .
به قدری این موتور اسکای اکتیو مزدا قابل تحسین بود که تویوتا
انهارا در یاریس های جدید به کار خواهد گرفت .
شاهین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جون کاملا موافقم،مخصوصا در زمینه ی طراحی،مزدا و نیسان خوب کار میکنن.
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳بر وبچ اگه قبول دارین که این ماشین تا5سال دیگه میاد تو ایران لایک کنین.
زیگما
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳احسنتم خاوری جان
قبول دارین وقتی برای یک بازار موضوعی مهم نباشه، سرمایه گذاشتن روی اون موضوع حماقت است و در نهایت باعث ضرر دادن میشه؟
مثلا فرض میکنیم بازار خودروی عربستان اونقدر بزرگ بشه که خودروساز ها حاضر بشن خودروی مخصوص بازار این کشور طراحی کنن.
حال اگر خودروساز سرمایه گذاری زیادی روی تحقیقات حول کاهش مصرف سوخت اون خودروی مخصوص عربستان بکنه،آیا عاقلانه است؟
میتونیم بگیم وقتی بازاری به ویژگی خاصی در محصول علاقه ای نداره(ولی بقیه بازار ها به اون علاقه دارن) تولید کننده تباید روی اون موضوع پول بذاره در اون بازار؟
شاهین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما جان چیزی که توی دو خط اول نوشتی یه امر کاملا بدیهی هستش اما در مورد مثال بازار عربستان،خواه ناخواه مصرف سوخت هم مهم خواهد بود.(البته الان رو نمیگم ولی در اینده مهم خواهد بود.)
ارادتمندم.
خاوری مزراتی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا شاهین جون درست میگه..بهینگی و کمیابی قطعا همین سرنوشتو براشون رقم میزنه
خاوری مزراتی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درجواب جمله اولت و بحث بازار باید بگم بله ولی سرمایه گذاری چون پدیده ای بشدت سیال و هوشمنده گاهی به جاهایی میره که شاید به هیچ وجه اقتضای کنونی بازار نباشه اما اقتضای سی سال دیگه چرا
مثل همین سرمایه گذاری بی ام دبلیو در خودروهای هیدروژنی یا صنایع هوافضا که دراصل سودی نداره اما میتونه بعدها کل اقتصاد جهان رو زیر و رو کنه
درمورد جمله اخرت هم خب دقیقا درسته اما با این اصل که زیاد اقتصادی نیست و درحیطه بازاریابیه و اونهم بازارسازی یا مدیریت مصرف هست
مثلا کی تا قبل 2006 فک میکرد شاسی بلندی تولید بشه که فول سایز باشه اما مث ماشین فست بک صندوقش زده باشه بیرون ؟
بی ام دبلیو با x6اینکارو کرد و ترکوند و تبدیل شد به یه کلاس جدید
زیگما
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳تشکر از دو برادر گرامی.
امید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳از طراحی داخلیش خوشم میاد
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳کار ژاپن درسته!
کیان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳قشنگه…
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳قشنگ و با عملکرد عالی.
sadegh
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳این مزدا 3 از مدلای قبلیش خیلی زیبا تره، به نظرم توی طراحیش همه چیزش به جاس، ساده و دلچسب. جدا از طراحیش معلومه که واقعا ماشین خوبیه، همین که جزء فینالیست های بهترین ماشینای سال بوده، خودش گویای همه چیزه
Ehsan
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳به ارم و جلو پنجره مزدا دقت کنید ، به نظرم مزدا طرح جلو پنجرش رو از روی قسمت بالای آرمش الهام گرفته
این مزدا 3 خیلی خوب شده ولی اگر به من باشه بین گلف و فوکوس و مزدا 3 ، من گلف رو انتخاب میکنم
هرچند که باید گفت این سه خیلی رقابت نزدیکی دارند
Ehsan
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳این مزدا 3 خوب از آب در اومده ولی اگر به من باشه بین گلف و فوکوس و مزدا 3 ، من گلف رو انتخاب میکنم ، هرچند که این سه رقابت نزدیکی دارند و هر سه خوبند
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳انگار شبیه suvی تا سدان.
علی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مشکلات خود را بر ماسه ها
بنویسیدو موفقیت هایتان را
بر سنگ مرمر
« پرمودا باترا »
***روز پدر و مرد بر همه عزیزان مبارک***
HUAYRA
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳خدای من ای کاش زیر پای من بود باهاش تو خیابونا ویراژ میدادم
مهدی ف
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مزدا بهترینه مارکی اصیل از کشور افتاب تابان
یه پسل باهوش
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳این سری از نسل قبل خیلی بهتره
از لحاظ طراحی هم قیافه ی مردونه ای داره مث مزدا 3 های بازار اینقدر لوس نیس
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا
ساسان.م
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳اوف اوف چه جیگریه این مزدا
Un4given
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳تریم داخلش تقریبا شبیه نسل قبله. مزدا تو استرالیا خیلی هواخواه داره مثل هولدن. خداییشم بخوای حساب کنی ماشین بی آزاریه. به من اگه باشه بین گلف، مزدا و فوکس حتما هوندا سیویک typeR رو انتخاب میکنم، لامصب هاچ بک به این قشنگی حالا حالاها فک نکنم متولد شه !
ROLSE ROISE
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳تو ایران هم میاد!!!!!!!!!
درسته؟؟!!!
رضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳19 هزار دلار!
فقط میتونم افسوس بخورم…
قاقالی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا کارهای ژاپنی ها قابل تحسینه زیبایی ، کیفیت ،ایمنی در کنار قیمت مناسب کار رو برای رقبا سخت کرده ، کلا مزدا زیباست
PEUGEOT
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین خوب و راحتی به نظر میاد
به نظر من در یه ماشین اول کیفیت دوم ایمنی سوم آپشن و چهارم ظاهر ماشینه که اهمیت داره
Metalhead
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳یک کلام ، عالی
Sadjad97
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳بسیار عالیست فقط اینکه قیافش مثل کمری 2014 خیلی خوشگل نیست. از بهترین ماشین زیر 25 هزار دلار دنیا بیشتر از این انتظار داشتم.
تنها رقیبش هوندا فیت 2015 است.
رضا
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا تکه
دم مزدا گرم
AUDI R8
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود
واقعا قشنگ شده
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳عالیه خدا کنه توایرانم بیاد