مزدا

معرفی رسمی نسل جدید مزدا 3، جذاب‌تر از همیشه

مزدا در نمایشگاه لس‌آنجلس رسماً نسل جدید مدل سه را در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک رونمایی کرده است. نسل جدید این خودرو آغازگر عصر جدیدی برای مزدا بود و محصول مهمی برای این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود زیرا نسل جدید سه اولین محصول مزدا است که روی معماری جدید اسکای‌اکتیو ساخته شده و از پیشرانهٔ بنزینی جدید اسکای‌اکتیو X استفاده می‌کند.

در نسل جدید مزدا ۳ تفسیر جدیدی از زبان طراحی کودو ارائه شده است. البته در هردو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان این ماشین از شیوهٔ طراحی تکاملی استفاده شده است ولی بااین‌حال در استایل بیرونی خودرو نشانه‌هایی از کانسپت ویژن کوپه دیده می‌شود که نمای جذابی ایجاد کرده‌اند. در نمای جلویی سه ۲۰۱۹، جلوپنجرهٔ برجسته با تریم کرومی بال مانند در طرفین آن به همراه چراغ‌های باریک و کشیده‌ای به چشم می‌خورد. در نمای جانبی خودرو، طرح پویای اتاق جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که نمای عقبی هم با وجود اسپویلر، چراغ‌های باریک و دو سر اگزوز، اسپرت به نظر می‌رسد.

هرچند نسل جدید مزدا ۳ در بیرون رویکردی تکاملی را در پیش گرفته اما در داخل آن تغییرات مهمی صورت گرفته و حالا کابین ماشین شیک‌تر از قبل به نظر می‌رسد. در اینجا طراحی ساده‌ای دیده می‌شود که البته در عین سادگی کاملاً زیبا و چشم‌نواز است. ویژگی‌های برجستهٔ کابین سه جدید شامل غربیلک فرمان سه پره، نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و تریم چرمی روی داشبورد می‌شود. در اینجا فرمان تلسکوپی ارتقاء پیدا کرده و قابلیت جابجایی آن یک سانتیمتر بیشتر شده است. علاوه بر این، زیر آرنجی‌های میانی کشیده‌تر شده و نگه‌دارنده‌های لیوان هم به جلوی دسته‌دنده منتقل شده‌اند.

بسته به بازار، مجموعه‌ای از پیشرانه‌های مختلف برای نسل جدید مزدا ۳ در نظر گرفته شده است. مزدا فعلاً مشخصات دقیق این موتورها را اعلام نکرده اما تأیید کرده است که برای این خودرو پیشرانه‌های ۱.۵، ۲ و ۲.۵ لیتری بنزینی به همراه یک نمونهٔ ۱.۸ لیتری دیزلی قابل انتخاب خواهد بود. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، سه جدید اولین محصول مزدا محسوب می‌شود که به پیشرانهٔ جدید اسکای‌اکتیو X مجهز شده است. این پیشرانه که به سیستم SCCI (کنترل جرقهٔ تراکم و احتراق) مجهز شده است، بهترین ویژگی‌های پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را ترکیب خواهد کرد. مزدا فعلاً حجم پیشرانهٔ اسکای‌اکتیو X را اعلام نکرده اما گفته است که این موتور به یک سیستم هیبریدی جدید هم مجهز است که موجب بهبود قابل‌توجه مصرف سوخت شده و سطح بالاتری از لذت رانندگی را در کنار سازگاری با محیط‌زیست فراهم می‌کند.

برای افزایش پویایی رانندگی نیز مزدا ۳ جدید به سامانهٔ چهارچرخ محرک ارتقاءیافتهٔ i-Activ مجهز شده که با سیستم G-Vectoring Control مزدا که به‌تازگی در CX-5 مدل ۲۰۱۹ ارائه شد در ارتباط است. این کامپکت ژاپنی از سیستم تعلیق جدیدی هم بهره‌مند شده که در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب پیچشی است. به گفتهٔ مزدا، تغییراتی که در نسل جدید سه صورت گرفته به شتاب گیری، پیچیدن و ترمز گیری آن احساسی طبیعی بخشیده تا جایی که گویی راننده سال‌ها است از این ماشین استفاده می‌کند.

سازندهٔ ژاپنی به ایمنی محصول کامپکت خود هم توجه زیادی داشته و آن‌را به فناوری‌های کمک‌رانندهٔ زیادی مجهز کرده است مثل سیستم هشدار ترافیک جلو که برای تشخیص وسایل نقلیه‌ای که در نقاط کور خودرو قرار دارند از رادارهای جانبی استفاده می‌کند. این ماشین همچنین از سیستمی بنام پیمایش و ترافیک هم برخوردار است که در ترافیک‌ها به‌طور خودکار اقدام به کنترل شروع حرکت، ترمز گیری و فرمان خودرو می‌کند. علاوه بر این سیستم‌های مذکور، مهندسین مزدا برای نسل جدید سه سیستم پایش رانندهٔ جدیدی را هم توسعه داده‌اند که با استفاده از دوربین مادون‌قرمز، بر راننده نظارت می‌کند و در صورت تشخیص خواب‌آلودگی یا ناخوش‌احوالی او، هشدار صوتی را به صدا درمی‌آورد.

 

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ همراه شما هستیم

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. شاهين

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    وااااااای چقد خوبی آخه تو ! مزدا طراحیاش فوقالعادست، فقط دل ما آب میشه از این همه ظلم و جفا که رنگ این ماشینم از نزدیک نمیبینیم

    1. Reza.M

      ۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (311 ديدگاه)

      با دیدن این دیگ از کرولا خوشم نمیاد…محشرههه لامصببب…

    2. مزدا

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      ای جااان ماه شده ??
      لحظه شماری میکردم براش
      هم سدانش و هاچ بکش عالی هست
      طراحی داخلیش واقعا عااالی شده
      خدایش این نمایشگاه لس انجلس دیدن داره هااا خوش به حال ایرانی های مقیم

    3. Saeed

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      فکر کنم اگر قرار باشه منصفانه قضاوت شه باید قبول کرد محصولات مزدا به لحاظ امکانات و طراحی و… دیگه تو رده خودروهای اقتصادی نیستن و نیمه لوکس محسوب میشن حداقل و فقط صرفا با قیمت خودروهای اقتصادی ارائه میشن .انصافا این‌همه دقت و توجه تو جزییاتو ریزه کاریها رو تو هیچ محصول اقتصادی نمیشه دید.

    4. محمد

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      از اون ماشینهاست که اصلا نمیشه بهش ایرادی گرفت
      تو هر بازاری باشه، اعتماد بنفس خیلی از رقباش رو تحت تاثیر قرار میده

      1. net

        ۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (3399 ديدگاه)

        این مدل رینگ به رنگ تیتانیوم مزدا با شاخه زیاد خیلی قشنگه ولی رینگ رنگ مشکی زشته

  2. hosseinbimmer

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (133 ديدگاه)

    جالبه. مزدا ۳ هامون هم با اونا فرق داره. ?

  3. AMANTE

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    همه چی این ماشین کم نقص و فوق العاده اس.
    دوست دارم و اگه بشه مزدا یه نمونه با پرفورمنس بالاتر و دو دیفرانسیل با قدرت 300 اسب بخار یا بیشتر تولید کنه.

  4. Mohamad

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    لوکس در لباس اقتصادی!!!!!!!
    (بهترین توصیفی که برای مزدا میشه داشت)
    همین طرحی که داخل ایران دارن مونتاژ میکنن هنوزم چشمگیره بخصوص هاچبک رنگ کرومیش
    اینکه دیگه جای خود داره!
    فکر کنم اشکال کار مزدا اینه که طرحهاش زیادی خوبه وگرنه باید کنار بیایم که تویوتا و هوندا و..در این کلاس یارای رقابت در طراحی را با مزدا ندارن. اگر هم داشته باشن میدونن که هزنیه ها را در کدوم بخش ها صرف کنن. مثل تبلیغات و خدمات پس از فروش و دوام محصول و قطعات
    مزدا به همینی که هست قانعه و خاصه
    حتی خاصتر از لوکس سازان

    1. شاهين

      ۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره، هوندا و تویوتا از لحاظ طراحی هیچوقت از مزدا های هم نسل خودشون زیباتر نبودن، یه نکته جالب راجبه چراغ عقب های این مزدا ۳ و مزدا۳ قدیم داخل ایران کشف نکردین؟ دو تا چراغ دایره ای شکل که روح یکسان دارن ولی کاملا متفاوتن،مزدا بعد از بنز،بی ام و آعودی و لوکس های دیگه اولین خودروساز اقتصادیه که کاملا زبان طراحی خودشو داره به صورت کامل و چه زبان شیرینی !

  5. سروش

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (228 ديدگاه)

    دلی که تو از من بردی هیچکس نبرد???

  6. حسام فلاحت

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توی طراحی به جرأت می توان گفت مزدا از تمام ماشین های هم رده خودش جلوتراست،و یکی از ویژگی های متامیزش تمرکز روی لذت رانندگی و اسپرت بودن هست .

  7. NAVID۰۰۹۸

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    مزدا مزدا مزدا
    تو چه کردی با دل من
    منِ تویوتا بازو ، چطور متقائد کردی به بهترینها .
    حرفم را نسبت به کرولا پس میگیرم و این اول اول اول .
    فکرشو بکنید ، همچی تمامه تمام .
    قبلاً میگفتم کرولا و سیویک ، اما حالا فقط مزدا .
    فکرشو بکنید با قیمت زیر ۲۰۰۰۰دلاری ، عجوبه ای سوار میشی که حداقل بیشتر از ۴۰۰۰۰ دلار ارزش داره .
    من دیوونه طراحی و کیفیت داخلیش شدم .
    عجب طراحی داره
    عععجججبببب طراحی داره
    مرسی
    باریکلا
    توپی ، تتتتوپ

  8. احمدرضا

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (228 ديدگاه)

    ببخشید این مدل وارداتیه از ژاپن؟(به آمریکا)

  9. sina

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    تو رده لوکس هم حتی طراحی انقد بی نقص کمتر پیش میاد ادم ببینه

  10. محمد

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    قیمت کم و اقتصادی یجورایی تنها نکته منفی این ماشینه…خخخخخ
    اخه طراحی اینقدر خوب و خوشگل؟!؟
    بینهایت منتظر مزدا 6 هستم. همیشه مزدا 6 بلوغ و تکامل 3 بوده و میخوام ببینم این طراحی چطور میتونه ازینم بهتر بشه

  11. رامتین

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    امیدوارم روزی بشه که مزدا3 دوباره به ایران بیاد. گرچه باید گفت ژاپن یه کشور بسیار محافظه کار و وابسته به آمریکاست. ازین طرز فکر و سیاست ژاپنیها اصلا خوشم نمیاد و برخلاف مثلا آلمان شهامت ندارند. کلا اعتماد به یک ژاپنی یا کره ای نداشته باشید.

  12. Ahmad

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    خداییش دیگه مزدا تو سطح خودش بی رقیبه.یه نگاه دوباره به نمونه سدانش بندازین.اصلا حرفی باقی میذاره

  13. حسین وی

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    چقدر زیباست این نسل آخه
    کاش میومد ایران فقط نگاش میکردم سیر نمیشه آدم لا مصب ???

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      داداش به چراغهای نسل قبلش رحم نمیکنند ، این یکی بیاد ایران که دیگه میترکوننش

  14. amin

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    همه چیز به کنار.اون رنگ خاکستریش محشره.

  15. Mohsen

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (77 ديدگاه)

    وقتی بر خلاف همه خودروساز ها که با مدل های کامپیوتری بخش اصلی رو طراحی می کنن با مدل های گلی طراحی کنی و توش به رفلکس نور توجه زیادی داشته باشی چنین شاهکاری از کار در میاد خودرو

  16. doubt

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    هرکی این کامنتو میخونه ی انرژی مثبت بفرسته ک این رویای قابل دسترس بشه واسمون. قشنگ دیوونه شدیم دیگه ب چه چیزایی متوسل میشیم. هاها

  17. بهنام

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    مزدای محبوب. زیر پست هیچ خودرویی اینهمه کامنت عاشقانه و صمیمانه ندیدم. واقعا حیف و دوصد حیف که با وجود اینهمه عاشق، هیچکدوم از ساخته های زیبای این ژاپنی کار درست وارد کشورمون نمیشه تا جوونهای این مرز و بوم هم مثل دیگر نقاط دنیا سوار همچین خودروهای به روز و البته ارزان و ایمن بشن. واقعا حیف. مزدا، بدان که در این سرزمین بی نهایت محبوبی

  18. سروش فرخ نژاد

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (35 ديدگاه)

    مردم ما ما هنوز تو ریختن زباله موندن اونوقت میان در مورد طراحی فلان برند حرف میزنن این ماشین نه به در جاده های ما میخوره و نه به در مردم مفت خور ما و نه بنزین ما به درد این ماشین میخوره

  19. سروش فرخ نژاد

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (35 ديدگاه)

    مزدا یعنی عشق یعنی زندگی یعنی …

  20. emad1990

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ماشین ژاپنی فقط سیویک و مزدا3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا