مزدا سرانجام پردهها را از چهرهٔ نسل جدید پیکاپ BT-50 خود کنار زده است. بهوضوح نسل کنونی این پیکاپ در طراحی ظاهری کاملاً با سایر محصولات مزدا متفاوت بود و به همین دلیل حالا نسل جدید BT-50 طبق زبان طراحی خیرهکنندهٔ این شرکت بنام Kodo شکل گرفته است.
در جلوی این پیکاپ جدید چراغهای آشنای مزدا و همینطور جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی به چشم میخورد که بسیار به کراساوور CX-9 (و تقریباً همهٔ محصولات مزدا) شباهت دارد. هرچند طراحی دماغهٔ BT-50 مطمئناً در بین پیکاپهای همکلاس خود متمایز و منحصربهفرد است اما سایر قسمتهای آن فرم آشنا و مشابه دیگر پیکاپهای بازار دارد. این موضوع بیشتر در عقب خودرو به چشم میخورد که چراغهای لوزی شکل دوقسمتی قبلی با نمونههای عمودی سادهتری جایگزین شدهاند.
تغییرات کامل نسل جدید BT-50 به داخل آنهم ادامه پیدا کرده و حتی بهروزرسانیهای داخلی آن نسبت به بیرون قابلتوجهتر است. مثل دیگر محصولات مزدا، کابین این پیکاپ هم به لطف غربیلک فرمان اسپرت سه پره و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، به نظر مکان کاملاً لوکسی برای گذراندن زمان میرسد. علاوه بر این، در داخل این پیکاپ ژاپنی چرم نرمی در اطراف تونل گیربکس، داشبورد، کنسول مرکزی و صندلیها به چشم میخورد.
مزدا برخلاف نسل قبلی که BT-50 را بر اساس پلتفرم فورد رنجر ساخته بود، برای توسعهٔ نسل جدید این پیکاپ با ایسوزو همکاری و از پلتفرم و پیشرانهٔ پیکاپ D-Max این شرکت استفاده کرده است؛ بنابراین حالا زیر کاپوت BT-50 یک پیشرانهٔ ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.
مزدا فعلاً مشخصات بیشتری در مورد نسل جدید BT-50 اعلام نکرده و برای دانستن جزئیات بیشتر باید تا اواخر امسال صبر کنیم. بااینحال هماکنون میدانیم که ظرفیت بار این پیکاپ جدید بیش از ۱ تن و ظرفیت یدک کشی آن ۳.۵ تن است. BT-50 جدید همچنین بهصورت استاندارد به سیستمهای ایمنی زیادی هم مجهز شده که ازجملهٔ آنها میتوان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، پاسش نقاط کور و هشدار عبور و مرور عقب اشاره کرد. فروش نسل جدید مزدا BT-50 از اواخر امسال در استرالیا آغاز میشود.
محمد
۲۹ خرداد ۱۳۹۹دارم تصور میکنم داعش با اینا حمله کنه
ما میریم استقبالشون :|
NAVID۰۰۹۸
۲۹ خرداد ۱۳۹۹?????
راست میگه خدایی ، داعشو خوب اومدی ???
این الان جَدِش همونیه که بهمن موتور میزنه یعنی B2000 هست ، درسته ؟
F22RAPTOR
۲۹ خرداد ۱۳۹۹همونطور که تو متن گفته شد
نسل قبلی پلتفرم و موتورش با رنجر مشترک بود
اما این نسل بر اساس ایسوزو دی مکس شکل گرفته
که پلتفرمش،پلتفرم شورولت کلورادو مخصوص اسیا و استرالیا هست،البته بجز موتور
بهزاد
۲۹ خرداد ۱۳۹۹حس جنگ رو داره آره یه دوشکا یا کالیبر 50 نصب کنی روش
ولی تو این مورد هیچی به volat و kamaz و gaz نمیرسه روسیه پیشتاز عرصه نظامیه
مهدی
۲۹ خرداد ۱۳۹۹تسلیحات روسی همیشه جزو بدترین ها بوده تو همین یکی دوسال پانتسیر روسی حتی از خودش نتونسته دفاع کنه چه برسه به اهدافش
بهزاد
۲۹ خرداد ۱۳۹۹به usa که نمیرسه ولی بد نیست
البته داداش من ماشینو گفتم منظورم ماشین نظامی بود نه سامانه موشکی
مهدی
۲۹ خرداد ۱۳۹۹والا وقتی بحث جون ادم و جنگ مطرح میشه و یک کشور باس بیست تا جنگنده میلیارد دلاری پول خرج میکنه شما باید بهترین داشته باشین الان تو همین سوریه گله گله پانتزیر میزنن حوب وقتی انقد داغونه چرا باید بخری بحث ماشین هم همین داستان هست
net
۲۹ خرداد ۱۳۹۹چراغ باریک جلو و جلوپنجره نیم دایره بزرگ بد هست.طراحی داخلی و داشبورد و فرمان قشنگه و ال سی دی مسطح روی داشبورد حتی زیباتر از رنجر و هایلوکس هست و اگر صندلی چرم و دستگیره دربها و داشبورد قهوه ای نبود و یکپارچه مشکی بود زیباتر میشد.چرا تولید کنندگان وانتهای میان سایز امریکایی و ژاپنی فقط برای بازار امریکا و استرالیا و تایلند تولید میکنند؟؟
Sina
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ای کاش مزدا هم یه موتور ۲.۵ بنزینی واسه ش در نظر میگرفت
هم مثل فوچونر و اورست از روی این یه شاسی بلند میساخت،
واقعا عالی میشد
datsun
۲۹ خرداد ۱۳۹۹نسل قبل خیلی نچسب و اصلا شبیه پیکاپ نبود ولی این یکی دیگه به راحتی هم رده هایلوکس ناوارا دی مکس و l200 شده و کابین لوکس تر و بهتری هم از رقبا داره و پیکاپ شناخته شدس چون بر اساس دی مکس ساخته شده
meysam
۲۹ خرداد ۱۳۹۹موتورهای دیزل ایسوزو مرگ ندارن.
طراحیشم خیلی خوشگله ولی من دوست دارم پیکاپ کمی خشنتر باشه
ثبات
۲۹ خرداد ۱۳۹۹داشبوردش،خیلی شبیه داشبورد نسل قبل پورشه پانامرا ست :))
net
۲۹ خرداد ۱۳۹۹این خط استیل جدید زیر چراغهای جلو و زیر جلوپنجره ماشینهای مزدا خیلی بد هست
Peyman56
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ظاهرشواقعا خاص وعالی شده.رقیب مستقی برای هایلوکس.
بابای باران
۲۹ خرداد ۱۳۹۹وانت مزدای بهمن و کارا جد و نیای این با خوشتیپ با ابهت هستن..
واقعا زیبا کار کرده مزدا
net
۲۹ خرداد ۱۳۹۹در حال حاضر زیباترین و بهترین وانت میان سایز جهان فورد رنجر مدل لاریات ۲۰۲۰ هست جالبه سیستم صوتی b&o داره
نیما
۲۹ خرداد ۱۳۹۹سپر یک تکه با بدنه تو پیکاپ جالب نیست. باید سپر جدا طراحی میکرد
آریا ماشین
۳۰ خرداد ۱۳۹۹کابین معرکه س لعنتی