خودروی مزدا CX-9 بزرگترین وسیله نقلیه سه ردیفه مزداست که بالاتر از بسیاری از رقبای قدر همچون شورلت تراورس و دورانگو و هوندا پایلوت (از نظر مجله caranddriver ) قرار دارد. مزدا این محصول بزرگ خانوادگی خود را به لباسهای فاخر ملبس نموده و اصلاحات جزیی بر روی آن انجام داده است.
قیمت پایه مزدا CX-9 به ۳۳,۱۲۵ دلار برای نسخه دیفرانسیل جلو شروع شده و به ۴۵۳۱۰ دلار در مدل تمام چرخ محرک ختم می شود. با وجود آنکه مزدا به صورت کلی دست به ترکیب مدل CX-9 پس از معرفی آن در سال ۲۰۱۶ نزده است، اما اینک مزدا CX-9 میزبان برخی اصلاحات کوچک شده است.
هم اکنون این خودرو به سامانه نرم افزاری G-vectoring control مجهز شده که احساس بهتری در سرنشینان، حین دور زدن و چرخش از طریق توزیع مناسب گشتاور پیشرانه به وجود میآورد.
همچنین مزدا امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقپذیر، هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی حرکت بین خطوط و سنسور باران را به طور استاندارد به مدل جدید CX-9 اضافه نموده است.
همچنین برخی امکانات ایمنی فعال نظیر هشدار پیش از برخورد نیز که در مدل ۲۰۱۶ بسیار حساس عمل میکردند، هم اکنون تا حدودی از حساسیت آنها کاسته شده و معقولانه تر عمل میکنند. عملکرد این این تجهیزات به گونهای بود که ما تقریبا با هیچ هشدار اشتباهی را از آنها در طول تست مزدا CX-9 در اینجا مواجه نشدیم.
فقدان هشدارها و بوقهای مختلف در داخل کابین و عملکرد خوب ترمز اتوماتیک باعث می شود تا ما از مزدا متشکر باشیم. البته راهاندازی مجدد هشدارها حتی در حین نزدیک شدن به یک ترافیک قفل شده، هنگامی که بر روی حساسترین حالت خود تنظیم شدهاند نیز با کمی تاخیر مواجه است.
نکات دوست داشتنی: اگرچه عملکرد پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ اندکی در مقایسه با سایر ویژگیهای دینامیکی و هندلینگ خودرو با کمبود مواجه هست، اما این پیشرانه به خوبی برای کار در یک سیکل نرمال خودروی شاسی بلند هفت نفره آماده شده است.
احتیاج به گاز دادن زیادی برای نیل به قدرت کافی پیشرانه وجود ندارد و صدای موتور نیز بسیار آرام و متین به گوش میرسد. همچنین سیستم تعلیق کارآمد مزدا به گونهای طراحی شده است که شاخصههایی نظیر راحتی، کیفیت سواری خوب و کنترل عالی بدنه در سر پیچها را به گونهای مناسب با هم در میآمیزد و یک سواری بسیار خوب را برای شما به ارمغان میآورد.
کیفیت کابین در سطح عالی قرار داشته و از گنجایش کافی برخوردار است. البته فضای ردیف سوم با اندکی محدودیت مواجه است. استایل طراحی ظاهری مزدا CX-9 نیز همچنان چشم نواز و بدیع به نظر میرسد.
نکات دوست نداشتنی: هرچقدر اصلاحات کوچک در مزدا CX-9 به دل مینشیند و ورود به ردیف سوم صندلیها با سهولت بیشتری انجام میشود اما خروج از آنها برای افراد بزرگسال با مشکل مواجه است و اصلا راحت نیست.
همچنین کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی در حین حرکت خودرو، تنها از طریق کلید چرخان مربوطه قابل انجام است و عملکرد صفحه لمسی تنها در حین توقف خودرو فعال میشود. درضمن منوهای سیستم اطلاعات سرگرمی به اندازه برخی از رقبای مطرح جذاب و دلپذیر نیست
مشخصات فنی مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۸
- پیشرانه: ۲.۵ لیتری چهارسیلندر خطی
- قوای محرکه: ۲۵۰ اسببخار قدرت، ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور
- گیربکس: شش سرعته اتوماتیک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت: ۷.۱ ثانیه
- مصرف سوخت: ۱۱.۷ در هرصدکیلومتر
امین
۱۲ تیر ۱۳۹۷بعضی وقتا میام تو این سایت یا سایتهای دیگه برای خوندن مطالب جدید. آخرش با خودم میگم که چی مثلا؟ فلان ماشین به روز شد فلان مدل 2019 اینجوری شد اون جوری شد ؟ انگار که این ماشینهاتو نمایشگاه منتظر من هستند تا برم خرید کنم. ههههه فقط وقت و اعصاب خودم رو دارم خراب میکنم. مبارک اونهایی که داخل و خارج از این کشور سوار میشن و از امنیت و راحتی این ماشینها دارن استفاده میکنن.
حسین وی
۱۲ تیر ۱۳۹۷یکی دیگه از نکات مثبت مزدا اینه همیشه جذابیت خودش رو حتی پس از سال های طولانی حفظ میکنه
وقتی شما این ماشین رو بخرید 10 سال دیگه کسی بشینه توش انتظار آپشن های همون ماشین 10 سال دیگرو داره
به عنوان مثال کسی از سراتو 2004 هیچ انتظاری نداره اما وقتی مشینن تو مزدا انتظار دارن این به خاطره ظاهره همیشه به روزشه
sina
۱۳ تیر ۱۳۹۷جز بهترین های کلاس خودشه هست اگه نگیم بهترینه. فقط مصرف سوختش یکم نا امید کننده اس:(
پ. ن: واژه “دوست نداشتنی” واژه درستی هست آیا؟
mps
۲۸ بهمن ۱۳۹۷بینظیر و دوست داشتنی..واژه مناسب این روزهای مزدا..حیف که باید به مزدا۳ مون بسنده کنیم.منطقه آزاد این ماشینو نشستم..شاهکاره.